Jump to content

Etrier blocat dreapta spate


14kla
 Share

Postare recomandată

salut,mergand cu masina mi-a mirosit a incins tare si apoi am auzit un scartait mai pronuntat si mi-am dat seama ca e vreo roata intepenita.am desfacut roata si am observat ca nu revine parghia de la frana de mana pana sus,cu mana merge trasa,am scos cablul sa vad daca revine,dar nu stiu cata forta trebuie sa aiba parghia sa traga si cablul .am incercat sa desfac acolo surubul acela din capat da nu am reusit.cablu am vazut ca se misca,ce pot face?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

am patit si eu asa. de obicei se intampla in cazul in care discuri de frana sunt uzate peste limita. eu am reusit sa desfac surubul care fixeaza etrierul, am curatat cu spray de curatat ferodo pistonasul si tot ce mai puteam sa curat pe acolo si am bagat degripant la mansonul ala de cauciuc unde este prins cablul de frana de mana. de atunci nu am mai avut probleme chiar daca discurile de pe spate sunt foarte uzate. Ca sa desfaci surubul mai usor iti recomand sa dai cu degripant pe el si sa il lovesti putin (nu foarte tare) drept in cap putin cu un ciocan.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problema asta, nu revenea clapita pana sus si imi manca din placuta. Problema era la unul din ghiduri, era blocat si nu se deschidea etrierul cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ai pe spate? discuri sau tambur i ? daca ai discuri , te bagi sub ea , in dreptul rotii cu probleme , si cu un ciocanel , bati unde intra sufa de la frana de mana in clema de la etrier se vede acolo ! oricum daca e inghetat ai de batut, eu asa patesc cand trang frana de mana iarna , sufele sunt noi , si trebuie sa bat cu ciocanu pana isi revine ! sper ca ti-am fost de ajutor !

Modificat de silv33r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedecti ca la etrierul spate de golf 4 sunt 2 tije pe care misca erierul , daca alea se intepenesc incepe sa stranga , bafta.

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in momentul cand ai desfacut etrierul,unul din cele 2 suruburi mergea desfacut fara sa tii contra cu cheia de 15 pe culisa etrierului...e clar. Una din culisele de etrier sa gripat.Daca ai chef sa te apuci de treaba...trebuie sa desfaci etrierul si sa scoti placutele.In locul unde iti intra suruburile care tin etrierul de portetrier,o sa gasesti culisele.Trage de capul lor si trebuie sa iti iasa afara din portetrier.Incearca daca nu iti iese una din ele sa dai cu degripant mult si cu cheia de 15 sa dai cate putin in ambele sensuri.Daca nu reusesti sa o scoti nici asa..o sa se rupa.Trebuie scos suportul de etrier(ai 2 suruburi cu cap imbus),si trebuie dat gaura in el pe partea opusa si cu ceva tare(un ax otelic sau o coada de supapa)trebuie sa bati in culisa sa iti iasa.Dupa ce iese,se incarca cu sudura gaura ramasa sau se da filet si se pune un surubel scurt de 5.Codul setului de culise de schimb TRW ST1160(in jur de 80 lei)

post-64586-0-36518900-1328292940_thumb.j

post-64586-0-23234300-1328292985_thumb.j

post-64586-0-27484900-1328292999_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am patit eu, cand a dat mecanicul sa invarta de o culisa, aceasta s-a rupt. Am scos-o tot cu ajutorul unei gauri date pe partea opusa. Nu am avut de unde sa luam culise la momentul respectiv si tinand cont ca fara masina nu puteam sa stau, a luat si a sudat culisa. De atunci nu am avut probleme.

Modificat de vs91mrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata si parghiile de la frana de mana din spatele etrierilor.Dai cu spray degripant si tragi frana de mana , o cobori, o tragi , o cobori, faci asta de cateva ori . :) Acolo intra apa si mizerie si nu elibereaza de tot pistonasul:)

Daca o sa faci ce am zis eu si Gabi sigur scapi de problema

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos de raspunsuri baieti.momentan am ridicat parghia in sus si am scos cablul de la frana de mana.discurile sunt noi, astept sa treaca vremea asta nasoala si ma apuc sa desfac sa vad ce si cum o sa schimb si placutele,eu zic ca la mine nu are putere parghia aia sa revina destul inapoi aia care are in cap surub cu cheie de 13.dar nu inteleg la ce ziceti voi culise?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in poza 3 din postul lui gabi se vad culisele.

Sunt acele tije metalice in care se prind suruburile de la etrier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) nu aia e problema la etrierele de golf 4...arculetul ce impinge parghia de la frana de mana in sus e destul de slab...iar iarna de la drumurile noastre se depune nisip pe el si nu il lasa sa revina pana sus...tot ce ia de facut e sa rogi un prieten sa iti traga de n ori frana de mana tu te bagi sub ea cu o pipeta cu ulei si cu o surubelnita...ungi parghia si arculetul si impingi pargia in sus...apoi prietenul tau trage frana ...iar o impingi si tot asa...si o sa isi de drumul...eu saptamana trecut am facut operatiunea asta...si ultima data am facut iarna trecuta...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci asta se intampla si la mine nu are destula putere parghia sa revina pana sus in opritorul acela.cand este libera revine destul de usor, cand ii pun cablul nu mai revine pana in opritor.cablul am tras de el si merge usor.momentan am scos cablul si pana nu se incalzeste nu fac nimic.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci asta se intampla si la mine nu are destula putere parghia sa revina pana sus in opritorul acela.cand este libera revine destul de usor, cand ii pun cablul nu mai revine pana in opritor.cablul am tras de el si merge usor.momentan am scos cablul si pana nu se incalzeste nu fac nimic.multumesc

http://vwforum.ro/topic/86662-upgrade-etrier-frana-spate/page__p__1734385#entry1734385

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe stanga spate nu tine deloc frana de mana. Mecanicul a zis ca imi trebuie alt etrier si alte cabluri. Pe forum am gasit cateva oferte...daca nu gasesc la mine in oras am sa dau comanda aici...ce sa fac.

Dar nu inteleg cum de s-a stricat...cablurile la frana de mana au fost schimbate, asa de pacatoase sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

theoane mersi frumos.am inteles ca se potrivesc si de golf 5 arculetele alea.sa vina vremea frumoasa si ma pun si schimb si placutele si pun si arcurile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu un mare bai . azi am schimbat lichidul de frana si in timp ce aeriseam franele , am strans mai tare de aerisitorul dreapta spate si am stricat filetul . acum merge in gol . ca solutie temporara am pus canepa si am strans bine. momentan tine , nu curge lichid dar va trebui sa`i fac o aerisire mai buna maine deoarece nu tine frana decat dupa 2 pedale (ca la dacie)

ce solutie am pt filetul care l`am stricat ? sa incerc cu tarodul sa fac un filet mai mare si sa`i pun un surub ? sau trebuie schimbat etrierul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa schimbi etrierul, cu franele nu-i de joaca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am desfacut zilele astea etrierul pe spate si am dat jos si culisele si am vazut ca culisele nu sunt la fel

Stie cineva de ce sunt diferite??

Mersi

post-46557-0-58210900-1339276120_thumb.j

post-46557-0-39585300-1339276123_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una vine sus una vine jos.Asa trebuie sa fie.Parca aia groasa vine jos(asa imi amintesc) si e mai butucanoasa ca acolo ai si sistemul cablului de frana mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Asta am patit si eu acum 2 saptamani si minune a mers doar 1 saptamana si acum voi incerca si eu solutia adoptata de voi sper sa mearga pt ca saptamana viitore merg la rar cu ea .Daca avetii vreo solutie temporara pana apuc sa desfac si aia sa trec de rar sper sa nu o traga mai mult de 3 ori pt ca ramane vro 4 mm intepenit pana in poziti finala.PLIZ HELP.Precizez stanga spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata stanga spate se invarte usor, insa daca o dau jos abia pot invarti discul cu mana, se simte cum freaca pe intreaga cursa. Este cat de cat normal sau e blocat ceva? (nu se incalzeste nimic). Cu roata pusa se aude cum atinge intro pozitie mai tare (ca un disc ovalizat) insa niciun tremurat in pedala (doar la accelerare pana in 50km/h smuceste un pic..si la viteza mica se aude "roata ovala"). Si ma gandem ca tremuratul ar putea fi cauzat de vreo roata un pic impiedicata ceva..ca nu mai stiu pe ce sa dau vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e imposibil sa nu se incalzeasca discul daca zici ca freaca asa tare. Nu e deloc normal..el trebuie sa nu frece deloc sau foarte putin, adica daca invarti roata ea sa mearga mult...nu sa se opreasca repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

reinvii putin topicul si anume cu problema survenita dupa schimbarea discurilor si placutelor spate si anume;

Acum ceva timp apx 3 luni am schimbat pe spate discurile si placutele, am optat pe ferodo atat discuri cat si placute, in timpul schimbului am observat ca la etrierul dreapta spate nu revenea tija la frana de mana si mai avea si garnitura fisurata, am incercat sa il desfac dar aerisitorul sa rupt, l-am schimbat cu altul sh, am cumparat si montat arculete la etrieri, ei totul a fost ok pana acum recent cand dimineata la plecare aud cum freaca pe spate si se aude un vuiet mai exactdestul de suparator ca si cum raman placutele pe disc , prima data facea pe stanga, am rezolvat cu o curatare temeinica a tot ce era acolo si sa rezolvat dar acum a inceput pe dreapta si nu mai pot scapa de el, am schimbat din nou placutele si am luat trw, am zis ca face de la placute, am pus culisante noi pe ambele parti , nu am scapat de acel vuiet la prima plecare pentru apx 50-100 de m si dupa tace nu se mai aude, am incercat sa aerisesc din nou dar si pe stanga a cedat aerisitorul, am pus alt etrier , am aerisit totul dar tot asa face, nu stiu ce sa mai fac, de ce numai la rece dupa un anumit timp ce sta masina, dc trag fran de mana 1 dinte nu se mai aude si tace, cand o las iarasi incepe, deci e clar ca e de la frane, au mai ramas discurile care au apx 2k de km, se poate sa se fi ovalizat cumva si sa faca figuri numai la rece?

O idee va rog ca nu mai stiu ce sa ii mai fac si deja costurile au inceput sa se adune , nu mai are rost sa schimb ceva ca e totul nou, banuiesc ca suportul de etrier nu are cum sa se deformeze si atunci dc etrierii sunt ok, culisantele noi de 500 de km, placutele de metal pe care misca placuta de frana noi, placute noi atunci raman discurile, zic eu s nu fie ok chiar dc sunt noi.

Multumesc si scuze dc v-am inebunit cu povestea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tragi de frana de mana doar un dinte....si tace, atunci din reglajul cablului de frana de mana mai dai o tura...adica mai intinzi nitel cablul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!