Sign in to follow this  
Followers 0
nodnad

Catalizatorul - un rau necesar?

59 posts in this topic

Ce face catalizatorul stie toata lumea."Problema" e ce se intampla daca il "anulezi".Teoretic se accepta ca se castiga un plus de putere de 3-5%.Exista pareri conform carora scoaterea catalizatorului determina o uzura prematura a senzorului de oxigen si un consum marit de benzina(datorita vitezei mai mari de curgere in zona de citire a senzorului de oxigen).La masina mea catalizatorul e "anulat" dar operatiunea a fost efectuata de proprietarul anterior.Ma intereseaza parerea cuiva care a expirementat aceasta transformare si care sa fi vazut daca exista intradevar vreo diferenta intre cele doua posibil:inainte si dupa.Merci

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu am experimentat acest lucru, in schimb am o cunostinta care a facut-o.In principiu,pe masura ce catalizatorul se infunda, evacuarea se face mai greu, pierzandu-se astfel din puterea motorului.Anuland acest

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cu aceeasi nelamurire, ma gandesc sa-l dau jos si nu stiu daca e bine, inafara de surplusul acela mic de HP, plus ca mi-e frica si de RAR. Cineva cu mai multe info sa ne lamureasca?

Bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Dpdv legal(se presupune ca rar se ocupa de asta :D ) trebuie sa te incadrezi in niste limite de noxe.Daca masina a fost omologata euro 2 -de obicei dupa 1 iulie 98-e imposibil sa treci proba de noxe fara catalizator.Apar deci probleme la ITP.Sau poti sa imprumuti de la un prieten.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am un prieten care a "experimentat" acest lucru la sfatul unui "mecanic". Nu avea o masina de la VAG ci un Jeep Wrangler.

Un mecanic care probabil a auzit de aceasta poveste cu cresterea de putere l-a convins si i-a scos catalizatorul din toba.

A constatat f.f.f. repede rezultatele si anume:

- i-a crescut imens consumul pentru ca senzorul de oxigen citea prea mult oxigen si atunci imbogatea in draci amestecul

- masina in loc sa cistige in putere de fapt avea niste demaraje extrem de puturoase - probabil ca masina se ineca avind un amestec mult prea bogat.

A rezolvat problemele punindu-si un nou catalizator si un nou senzor de oxigen pentru ca datorita caldurii (explicatia mecanicului care i-a reparat masina) prea mari s-a prajit.

Andrei

Golf II, 1300cmc, carburator

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Salut,

Am un prieten care a "experimentat" acest lucru la sfatul unui "mecanic". Nu avea o masina de la VAG ci un Jeep Wrangler.

Un mecanic care probabil a auzit de aceasta poveste cu cresterea de putere l-a convins si i-a scos catalizatorul din toba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

MA bag si io. Unele modele au sonda lambda in fata catalizatorului, nu in corpul acestuia. N-ar fi atunci normal ca sonda sa nu fie influentata de prezenta/absenta catalizatorului? :D

Eu vad catalizatorul ca o frana in fata gazelor. Deci, mai bine fara... parerea mea :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu ...

Da, eu am avut un Fiat Punto Euro 2 care avea sonda in fata catalizatorului. Cand s-a defectat sonda (intorcea valori aiurea) masina tragea aleator, etc... Intr-adevar cand sonda sesizeaza o cantitate mare de oxigen, imbogateste amestecul, iar cand cantitatea de oxigen e prea mica il saraceste, cautand sa-l tina in jurul acelui raport stochiometric (optim)

La mine sonda analiza continutul gazelor scoase de motor inainte de a trece prin catalizator, de unde si efectul secundar de a proteja catalizatorul, furnizandu-i gaze cat mai "curate"...

Deci depinde unde e pusa sonda, dar eu stiu ca, de regula, la motoarele cu "closed loop" si sonda lambda Euro 2, aceasta e in fata catalizatorului.

Pe scurt, daca scoti catalizatorul la aceste masini ar trebui sa mearga fara probleme, dar adio norme :12:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte bine, dupa ce fac ITP-ul in feb 04 il dau jos si o sa vin si cu un feedback; pana la urmatorul ITP vedem cu o dregem...

multam de sfaturi :ok:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice modificare adusa sistemului de evacuare fara modificarea corespunzatoare a distributiei nu aduce decat o modificare a distributiei cuplului pe plaja de turatii. Contrapresiunea sistemului de evacuare la prima vedere "consuma" lucru mecanic util pentru golirea cilindrilor, in schimb mentine o temperatura ridicata in camera de ardere pe timpul admisiei si compenseaza suprapunerea deschiderii supapelor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca ne-ai mai zis chestia asta, Andi...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsta incepe sa-si spuna cuvantul, incep sa uit unde am pus pastilele de memorie.

P.S. Cine e Andi ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@strepSils

Nu cred ca pentru eventuala crestere de putere cu 3-5% merita sa faci chestia asta. 5% din 75 cp = 3.75cp. Nu cred ca ii vei simti. Poate vei simti in schimb efectele secundare... daca ma gandesc numai la ce a spus Andi mai devreme si tot ar fi suficient ca sa nu-l scot.

:ok:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata, gata m-ati convins, nu-l dau jos. voi stiti mai bine. @Andi cu explicatia aia m-ai bagat in ceata total :D

multam!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

te sperie RAR-ul? pai de ce? te-ai gandit ca potzi sectriona portziunea catalizatorului si sa o ilocuieshti cu o tzeava intercalata? in felul asta potzi pune catalizatorul la locul lui cand tre' sa mergi la RAR. si vice versa...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

... in primul rand, catalizatorul lui StrepSils ar putea sa aiba sonda Lambda montata in portiunea anterioara a catalizatorului, si scoaterea lui din circuit ar insemna renuntarea la sonda, ceea ce consider ca nu-i tocmai benefic.

In afara de asta, nu poti inlocui catalizatorul cu o teava dreapta, pentru ca intrarea si iesirea din catalizator nu-s tocmai "intr-una". Deci in cazul lui StrepSils, nu-i chiar asa de simplu. In plus evacuarea libera isi face simtita prezenta la regimuri de turatia (foarte) ridicate, deci in nici un caz nu aduce beneficii sesizabile la un regim normal de functionare. Depinde ce vrei de la masina....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ok: way to go wabbit! :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un Golf 3 vairant 1.8i, in toamna am schimbat toba spate, acum trebuie sa o schimb si pe cea intermediara. Intrebarea este sa ma astept sa schimb in curand si catalizatorul ? In mod normal se schimba la un nr de km ? VW face vreo precizare in acest sens ?Masina e din 95, foarte bine intretinuta, si are aprox 110.000 km.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Referitor la nr de km eu cred ca e ff putin probabil sa fie numai atat.Chiar si la nr asta de km se presupune ca substanta activa din catalizator e pa.Vestea buna e ca nu sunt afectati parametrii de functionare.Te sfatuiesc sa lasi in pace catalizatorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr de km e corect. Asa circul eu putin :) Daca substanta activa a fi "pa" atunci ar trebui sa am probleme cu emisiile de gaze. Ori se pare ca nu am. Oricum pe marti imi vine toba, o voi schimba dupa care voi face o verificare ptr. gaze. Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Unde se afla catalizatorul? Cumva intr-o "ampula" (dilatatie) in prima treime a esapamentului?

Eu am un zgomot in "spatele motorului" cand apas pedala de acceleratie, si un mecanic mi-a spus ca poate fi catalizatorul, respectiv o bucata de ceramica din acesta desprinsa. Mit sau adevar ? ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevar-'poate fi'.

Daca e ca un clincait (scuzati interjectia)/zornait metalic,e posibil.Pana nu desfaci...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se manifesta mult mai evident cand motorul e rece si e frig afara. De ce? Zicea ca nu poate sa-l desfaca...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, nu se poate desface, trebuie taiat si vazut daca s-a spart carbunele sau s-au desprins sitele, sau ce-o fi.

Totusi, eu zic sa nu faci operatiunea la vreun service cu nestiutorii, pana nu afli exact daca de acolo e buba.

Iti recomand sa te duci la GES, pe strada Vulturilor (sunt specializati in sisteme de evacuare) si sa intrebi de un baiat Romulus.

O sa iti spuna exact daca e de acolo, baietii sunt foarte profi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Imi pare bine sa observ ca pa site se face si reclama.Te sfatuiesc sa nu 'tai' numic.Daca sunt dubii privind catalizatorul cred ca cel mai bine e sa-l demontezi-de preferinta la un tinichigiu ca sa scoata suruburile cu flacara- si sa-l studiezi atent.Daca e deteriorat fizic poate vedea chiar si un amator iar culoarea lui iti da informatii despre cum a lucrat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.