Jump to content


Photo

releu incarcare


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 08.12.2011 @ 15:38

Am un dinam cu releu pe 6v totul.Am vopsit releul si dinamul,acum nu se mai stinge becul din bord.Am masurat si incarca 6,5-6,7 v.Ajunge sau trebuie mai mult?Am curatat carbunii,rotorul,degeaba. + ca am demontat juma de motor ca sa scot dinamul.Ceva idei unde sa mai umblu?
Mersi

#2 KRAKEN

KRAKEN

    Nick anterior: LIVIU/RATB

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw-camper Yellow
  • Model:T2-2000cmc/ Suzuki GSX.F
  • Motorizarea:Twin.carb 70CP

Posted 08.12.2011 @ 18:59

undeva face contact aiurea sau NU face deloc. -verifica la fire, contactele.

#3 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 12.12.2011 @ 18:41

Cred ca am ars releul de incarcare.Am pus firul de plus care duce la socul electric in locul firului care duce la becul din bord,si care bineinteles ca era cu minus.Cred ca l-am ars,pentru ca acum nu mai se stinge becul in bord ,oricat as accelera .
Apropo, cum pot verifica un releu fara sa-l pun pe masina daca incarca sau daca e bun?

#4 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 12.12.2011 @ 18:45

Releul nu prea poti sa-l verifici - doar sa inlocuiesti pe dinam cu un alt releu, si daca cu releul de schimb merge, inseamna ca l-ai ars pe cel vechi. Oricum, ar fi bine sa ai un releu de schimb prin garaj sau chiar in masina asa ca incearca sa mai faci rost de un releu in plus.

#5 TZepeSH

TZepeSH
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW
  • Model:'74 1303S
  • Motorizarea:1584, 55CP

Posted 12.12.2011 @ 21:24

Exista o posibilitate de verificare a releului, dar depinde ce fire ai la el. Daca este modelul cu 3 pini, D-, D+ si DF si ai o sursa de tensiune reglabila, procedura este urmatoarea: il alimentezi (masa la D-, +6V la D+) si un bec de 6V intre D- si DF. Pana la tensiunea de inacracre, becul trebuie sa stea aprins. Pentru sistemele de 6V, nu stiu care e tensiunea de incarcare. Atunci cand este atinsa tensiunea nominala de incarcare, becul se stinge. Daca scazi tensiunea de alimentare sub pragul de incarcare, becul trebuie sa se aprinda din nou. Daca este releu mecanic, se poate ca la atingerea tensiunii nominale de incarcare sursa sa intre in protectie, din cauza ca este actionat electromagnetul releului. La releele electronice, nu ar trebui sa se opreasca sursa.
Cea mai usoara metoda e cea propusa de Laurentiu... Verifici cu alt releu.

Atentie! se poate sa vorbesc tampenii, eu nu stiu ce fire are releul de incarcare de 6V, mai ales ca vad ca e montat direct pe corpul dinamului... Ce am scris eu mai sus merge sifur la releele de alternator.

#6 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 15.12.2011 @ 13:10

Multumesc de raspunsuri.
Am probat intai cu alte 5 (cinci ) relee de incarcare.Nici unul nu era bun.Le-am dus la un electrician auto,care spune ca le-a probat - nu stiu cum- dar 2 sunt f. bune.Diseara sau maine pun la loc sa vad daca incarca,sau e vrajeala de electrician.Releul e singurul vinovat de incarcare,sau mai exista si alti factori ?Dinamul a fost la (acelasi) electrician si era perfect.
Cred ca trebuie sa schimb orasul, ca aici nu se baga nimeni la broaste.

#7 seby

seby
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1300 ;1200 1965
  • Motorizarea:1300; 1200

Posted 17.12.2011 @ 15:22

dinamulse poate erifica si pe masina daca il alimentezi la 6 v de la baterie,
dai cureaua jos si din cate imi aduc aminte legi df la - si d+ la +
si trebuie sa inceapa sa il invarta in sensul normal de functionare.
daca nu merge atunci e releul sau ai vrun fir intrerupt, sau care face contact cu masa sau ceva

#8 Kafer_CJ

Kafer_CJ
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Kafer 1961
  • Motorizarea:1.3 typ F

Posted 21.12.2011 @ 18:53

cum dai cureaua jos? cu desfacearea fuliei? si eu ma lupt cu incarcarea zilele astea....

#9 lexxus

lexxus
  • Oraş:Arad
  • Maşina:VW
  • Model:T3 H.E. Whitestar
  • Motorizarea:1.7 ky TD

Posted 21.12.2011 @ 19:59

uite aici. daca ii legat asa si nu merge si dinamul este bun inseamna ca amandoua releele sunt defecte. porneste motorul fara releul legat si vezi daca dinam da ceva curent pe una dintre cele 2 borne ( D+ cred). pui aparatu de masura pe un minus si pe D+ si vezi daca indica ceva? Daca da si toate legaturile sunt ok, atunci releele sunt defecte si din pacate nu prea poti sa le verifici daca sunt bune sau nu fara sa le pui pe masina.

Posted Image

#10 Kafer_CJ

Kafer_CJ
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Kafer 1961
  • Motorizarea:1.3 typ F

Posted 21.12.2011 @ 22:06

releul de la dara, el zice ca l-a incercat.... si mergea... problema e ca la mine nu merge.... si releul celalalt a mers pe trabantul electricianului... si la mine nu merge...asa ca ceva e suspect... maine merg pe baterie la rar... am 2 baterii la mine bune si incarcate... nu cred ca voi avea probleme fara faruri...

dinamul... legat si data excitatie pe direct de la + arata ca scoate 14v cu minus... asa ca nu mai pricepem nimic... legat + la masa dinamului a inceput sa faca miscarea pe care releul tre sa cupleze si sa decupleze excitatia....ne-am jucat cu releul ce a fost pe trabant... ca cu cel de vw nu am vrut sa-l stricam ala avea 3 bobine... si cea ptr incarcare a inceput sa lucreze dar avea scanteie prea mare... cu cel de vw legat dupa schema nu incarca nimic de parca nu primea excitatie... a mai ramas sa dam cureaua jos si sa incercam daca dinamul cu + invarte ca un motor electric... cu cureaua sus da semn dar probabil nu poate din cauza motorului care nu are bujiile date jos si face compresie...

#11 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 22.12.2011 @ 09:28

Am probat 3 dinamuri -si de 6v si de 12v- cu + direct pe borne,sa vad daca se invarte .NU SE INVARTE, face click, si atat.Unul este pe masina si incarca,tot nu se invarte.Mai sap...

#12 Kafer_CJ

Kafer_CJ
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Kafer 1961
  • Motorizarea:1.3 typ F

Posted 22.12.2011 @ 17:49

cureaua e sus cand nu se invarte? la mine cu cureaua sus dadea semne ca vrea sa miste ceva... sau sa faca click...

#13 althomas

althomas
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:volkswagen
  • Model:1200 cabrio
  • Motorizarea:1200 40 CP

Posted 23.12.2011 @ 10:54

Dinamurile erau date jos de pe motor,suspendate pe menghina.Acelasi click, si atat.

#14 Kafer_CJ

Kafer_CJ
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Kafer 1961
  • Motorizarea:1.3 typ F

Posted 23.12.2011 @ 11:18

mie 3 electricieni mi-au spus ca daca e dat jos tre sa se invarta daca pui + la df si d+ daca nu gresesc... dar nu incerca sa nu-ti arzi dinam din cauza mea... in orice caz trebuia dat + la ambele borne de pe dinam ...

#15 Fikat

Fikat
  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:din poza
  • Model:de fier
  • Motorizarea:in spate

Posted 23.12.2011 @ 12:16

haidi bre... fa ca in link. http://www.nls.net/m...lks/htm/gen.htm

daca nu iese e sigur releu ars

#16 Kafer_CJ

Kafer_CJ
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:VW
  • Model:Kafer 1961
  • Motorizarea:1.3 typ F

Posted 24.12.2011 @ 19:53

mersi de link. Voi incerca asta. Ft bune informatiile.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users