Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

Salut,

Eu iti recomand sa le schimbi. Si asa recomanda si producatorii de discuri si/sau placute. Si iti mai recomand sa verifici si planeitatea butucilor, undeva la un service cu ceasul comparator. De cand am schimbat seturi de discuri si placute de frana si tot nu am rezolvat situatia, am aflat ca pot fi doua probleme, in principal, cand reapare ovalizarea discurilor: calitatea discurilor de frana si planeitatea butucilor.

Eu zic sa schimbi butuci, rulmenti, discuri si placute. Este o treaba complicata, dar decat sa dai ca mine banii pe trei seturi de discuri si placute, mai bine rezolvi de la inceput. Si iti recomand sa mergi la service pentru asta ca sa ai garantie, daca apar probleme. Bineinteles, sa ai si documente pentru piese.

Ce marca de discuri si placute ai acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@niaziedis,cauta cauza care a dus la ,,ovalizarea,,discurilor.Ce placute ai montat...depinde in mare masura,pt ca daca ai achizitionat un producator prost de placute asta poate sa fie cauza care a dus la perpelirea discurilor.Daca ai doar 1500km cu placutele ..nu e obligatoriu sa fie schimbate,dar repet depinde ce marca ai montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@niaziedis,

cand ai aschimbat placutele acestea, ai aschimbat si discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat azi set disc ATE , placutele nu le-am mai schimbat am circa 1500 km cu ele si sunt pe TRW m-am uitat la ele sunt noi-noute cand am dat discul jos, mecanicul mi-a zis sa nu imi fac griji ptr ca placuta de la toci uniform dupa forma discului care le-am montat azi ! M-am uitat la fostele discuri si eu si mecanicu si mi-a zis ca sunt nuante diferite pe discuri adica nu calca placuta cum trebuie pe disc, acuma sa vedem cum o fi pe viitor

am uitat sa precizez, masina in cauza este un golf v din 2007 1.9tdi

si nici nu sunt genu de persoana care sa mearga tare sa fie neglijent cu masina cu gropile etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent despre cum evolueaza lucrurile.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu calca bine placuta pe disc nu trebuia sa se uite nitel la etrier? sa vada ce si cum? sau discul nu era fixat drept?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu nu sunt mecanic cert este ca acum numai am vibratia acea la franare, nu-mi mai tremura volanu cand am viteza si calc pedala de frana, acuma sa vedem cat de bune sunt discurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Aceeasi problema a aparut si la mine cu vibratii purnice la franare mai ales la viteze mari. adica la peste 140 daca franez mai apasat aprope ca ies de pe banda daca nutin bine de volan.

Am schimbat discurile si pacutele pe fata discuri brembo si pacute ate luate de la autokarma.

Am schimbat si fuzeta si butuacul pe dreapta ca era suspect de o lovitura dar degeaba. Vreau sa zic ca am probleme si la accelerare brusca , adica pe undeva de la 60 - 140 daca accelerez in continuu masina trepideaza grav. Ma gandesc ca problema ar putea fii si din panetare sa zicem un mic dezechilibru ?

Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@agigea,

Prima data aveai discuri si placute originale, stii? Ai schimbat placutele? Daca da, ce marca? Poate erau mai dure si au solicitat discurile, care erau deja uzate.

Banuiesc ca ai echilibrat rotile si ai reglat si geometria... Apoi, discurile Brembo au dat gres si la mime. Acum depinde si cum ai mers, dupa ce le-ai schimbat. In plus, eu cred ca era bine sa fi schimbat si butucul de pe stanga, cel putin stiai un lucru.

Dupa cati km de cand ai pus discurile Brembo au reinceput probleme cu vibratiile? Cum ai mers dupa ce le-ai schimbat? Ai pus frane puternice, stii tu, tot tacamul de 'asa nu'...

Si da, am patit eu, mecanicul inteligent care mi-a lucrat la masina, mi-a sectionat burdufele de la ambele planetare si a iesit vaselina, care s-a imprastiat peste tot. Masina vibra toata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile si placutele nu cred k erau originale fiindca masina are 160 k , dar suspectez un accident pe dreapta fata si presupun k din acest accident sa fii stambat planetara dreapta deoarece la acceleratie puternica sunt aproape aceleasi vibratii ca si la franare.

Dupa ce am schimbat discurile si placutele am avut toata grija posibila la franare si comportament dar nu cred k asta a fost problema , eu cred k altceva este de vina de le-a ovalizat in 6-700 km. Doar atat fost ok.

Nu stiu ce sa mai zic, altceva sau altcineva s-a mai confruntat cu problemele astea?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai aceste vibratii de cand ai luat masina, sau au aparut in timp si ai schimbat apoi placutele si discurile, asa cum ai povestit mai sus?

Eu zic ca planetara ar trebui sa se auda si altfel, la viraje luate cu volanul la maxim uruie, daca pleci de pe loc cu volanul virat la maxim cloncane; adica mai da si alte simptome... Ai reusit sa verifici pe dedesupt sa nu ai burdifele taiate si vaselina cursa, atat la cutie, cat si la fuzeta?

Iti recomand sa verifici la un service, cu un ceas comparator si planeitatea butucului pe care nu l-ai schimbat. Si cand dai jos discurile acestea sa le masori cu sublerul pe toate suprafata de contact cu placutele. Nu trebuie sa aiba o abatere mai mare de 1,5-2,0 mm. Daca cel de pe partea cu butucul vechi are abatere mai mare, chiar daca peste 2,0 mm, atunci este posibil sa fie de vina si butucul.

Pana una, alta,

LA MULTI ANI tuturor forumistilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,5-2 mm mi se pare enorm asta face diferenta intre disc nou si disc uzat la unele discuri. Cred ca ai vrut sa zici 0,1 - 0,2 mm.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze colegi, am gresit!

@dizy,

Ai dreptate, valoarea corecta este cuprinsa intre 0,15-0,20 mm. Multumesc pentru observatie! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta trebuie sa fac , sa merg la un service unde sa gasesti pe cineva sa-si faca treaba cum "trebuie". Dar mai greu de gasit acel service.(cel putin in Bucuresti)

Problemea este k nu mai retin dc masina trepida si in accelerare cd am cumparato stiu k facea urat doar la franare si m-am gandit k o rezolv cu discuri noi, dar nu este chiar asa de usor. Eu zic k este de la capatul planetarei dinspre cutie deoarece are un joc mic si se aude doar la plecarea de pe loc si nu bate in viraje sau la accelerare.

Ma gandesc sa nu fie cumva dezaxate capetele de planetare sau cel putin cea din dreapta unde cred k a fost lovitasi asa cred k am sticat si discurile, fiindca astazi m-am intors de la Sambata de Sus (brasov) pe langa Sibiu direct pe Valea Oltului si dus intors au fost cca 700 km si mai ales pe Dealul Negru se simte bine de tot ceea ce zic in special la urcarea rampelor in accelerare dar si la coborare.

A mai patit cineva problema asta la urcare sau accelerare puternicasa vibreze un pic masina dar si volanul.Sunt sigur k nu este din Jante (sunt noi de tabla) sau anvelope (sunt noi de iarna) si sunt echilibrate si geometria facuta.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ondin,

cati km ai mers cu ele pana sa vibreze? crezi ca este vina ta sau nu sunt calitative?

ce imi recomandati in acest caz, sa cumpar ATE Power Disc sau cazul lui ondin este o exceptie?

nu stiu daca este vina mea. ca nu le-am montat eu.

:)

cert este ca nu am mers mai mult de cateva luni de zile cu ele, maxim 4000 km sa aproximez si nu sunt sigur 100% ca discurile sunt de vina, pot sa fie si jantele de tabla, vad eu la primavara cand montez iar aliajul pe ele.

mi-a parut rau de placute cand am schimbat discurile vechi, placute care aveau cateva luni si alea si clar aratau inca foarte bine, dar le montez cred la urmatorul schimb.acum nu mergeau din prima sa nu afecteze cica forma lor discul nou de frana.

oricum nu vibreaza inca ca si cele vechi, dar sigur se ovalizeaza mult mai repede daca mergi sportiv. la vechiul meu opel kadett in 7 ani nu am schimbat niciodata placutele de frana sau lichidul de frana sau jantele, insa nici nu am mers decat o data cu ea cu 110 km/h, in rest mers frumos.

am inteles ca la vw/audi oem vin uneori trw alteori textar, care amandoua par a fi acelasi concern, destul de bune raport calitate-pret, am pe spate de vreo 2 ani si inca nu le-am ovalizat.

:P

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceasi problema cu discul de frana fata/dreapta. La franare la viteza peste 100 km/h vibreaza destul de "frumos". Am facut un test de ovalitate si a rezultat ca pe fata stanga ii 5% iar pe dreapta ii 15% (valoarea era cu rosu deci depasea limita admisa). Acuma intrebarea mea, pentru ca nu imi dau seama ce inseamna respectiva valoare: merita in prima faza sa fac o rectificare a discului (avand in vedere ca ii aproape nou....15.000 km...fara urme de uzura)?

Si un alt lucru: ar putea fi altceva care sa genereze respectiva vibratie sau ovalizare a discului? Pe acceleratie nu vibreaza deloc, suspensia ii ok, pe drept nu bate nimic....doar ca pe drum denivelat la viteze mici parca la respectiva roata se simte o bataie usoara!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am cumparat VW Bora. Din primul test drive am observat ca la franerea masinii vibreaza volanul. Efectul apare DOAR la franare, masina nu trage stanga/dreapta cand este in mers si nici cand franez. Am presupus din start ca sunt discurile ovalizate, din cate am citit mai sus pe forum se pare ca am avut dreptate.

Intrebare:

- Daca este un singur disc ovalizat, trebuie schimata ambele? ( *nota: discurile arata ca noi.. nu au urme de uzuri..)

- Bucseraia de pe bara stabilizitoare ai mai schimbat-o?

- VW Bora are bielete antiruliu?

- VW Bora are bucse tirant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimbi nu poti schimba doar un disc, le schimbi pereche, la fel si placutele de frana. insa asta doar daca esti vitezoman, la viteze mici nu sunt probleme cu o ovalitate moderata a discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai oricum nu iti vinde nimeni un singur disc de frana.Se gasesc numai la set de 2 bucati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, last update:

am fost la un service pt geometria rotilor. Ungiul de fuga avea o deplasare destul de mare pe roata din stanga (-9mm convergenta). Dupa ce i-am facut geometria problema a ramas tot asa. In acelasi service l-am rugat pe mecanic sa reverifice bucseraia/jocuri. Totul OK.

In seara asta voi incerca sa pun alte roti echilibrate de la un prieten. Ma astept ca problema va ramane. Am vorbit un un strungar si mi-a spus ca poate rectifica discurile existente (pe o bere, ca suntem colegi :D).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand schimbati discurile de frana si trepidatiile tot persista,dati discurile jos si puneti comparatorul pe fuzete,poate se pare ciudat,dar se stramba si chiar f usor eu am intalnit asta,schimbam discurile si in maxim 7,800 km aparea din nou trepidatul la actionarea franei,rezolvarea a fost prin schimbarea fuzetelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DarkAvenger183,

Se schimba ambele discuri si placutele de frana odata cu noile discuri.

Alazarea discurilor nu te scuteste de problema vibratiilor. Si daca da, temporar. Am recurs la asta de doua ori. Prima data, m-au tinut dupa alezare 500 km, iar a doua oara vibratiile s-au redus foarte putin dupa alezare. Materialele discurilor de astazi nu mai permit asa ceva. Daca au inceput sa vibreze, este clar ca ai nevoie de altele noi, care roaga-te sa fie de calitate. Apropo, este indicat sa schimbi si lichidul de frana.

Cum a spus si razvi_gyl, inainte sa montezi noile discuri si placute, verifica cu ceasul comparator si butucii. Se ovalizeaza si ei. Vorbim tot despre aceleasi materiale slabe, care imbatranesc repede. Altfel, vei ajunge in cateva mii de km la aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marcos,nu trebuie sa te rogi pentru calitatea discurilor si a placutelor daca stii ce vrei sa cumperi,mergeti pe ATE,mai scump dar ff ok :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers mai departe de atata, am luat OEM, din Jermanica de la reprezentanta, si discuri si placute si le-am schimbat odata, inclusiv lichidul de frana.

Fite!

Cred ca dupa nici 5 mii de km m-am ales cu o usoara trepidatie in volan la franare pe la 60km/h.

Nu am franat serios in acei km, chiar le-am menajat, zicand, "sa se rodeze dom'le".

Masina o folosesc 90% extraurban, nu m-am dus la spalatorie dupa un drum lung, concluzia ?!

Probabil am avut ghinion sau, poate, chiar trebuie sa te rogi sa nimeresti discuri de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna,

discul dreapta fata pe masina are o bataie stanga-dreapta de aproximativ 1.5mm. L-am demontat si i-am masurat paralelismul intre planul de asezare pe butuc si planul pe care calca placutele de frana. Abaterea de planeitate este de 0.221 mm (masuratoarea a fost facuta pe masina dedicata). Am pus discul in strug, la rotatie pe strung nu se vede nicio bataie. Bataie probabil vine din alta parte... planetara arata OK la prima vedere... etrierul pare sa fie mai intepenit, dar slabe sanse sa fie el cauza... cel mai probabil bataia asta se trage din fuzeta, si asa ca m-am dezumflat rapid de bucuria noii mele achizitii :((. Acum fac legatura cu convertenta unghiului de fuga pe roata dreapta fata.... masina a fost probabil lovita in roata sau a lovit o groapa mare/damb/bordura.

Modificat de DarkAvenger183
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!