Jump to content

david alex
 Share

Postare recomandată

Deci,cum spuneam,bucsele de centrare au urmatoarele dimensiuni:exterior=17,interior=12,lungime=48.Marimile sint exprimate in milimetri.La montare se vor lubrifia usor exterior si interior,pentru usurarea operatiunii.In consecinta,fuga la strungar.. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut!

in primul rand imi cer scuze ca nu am mai fost pe aici...

Deci dupa spusele colegului Dan48 daca acele bucse nu sunt montate cum ar trebui la locul lor si nu indeplinesc aceste marimi, cauza sa fie de la ele?

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu doua pareri:

1. E absolut normal sa "traga dreapta" dar putin,pe majoritatea soselelor pentru simplul motiv ca profilul unei sosele are forma de "V" intors,pentru a permite apei sa se scurga in dreapta de pe suprafata carosabilului. Adica masina nu sta perfect orizonatala la zero grade ci putin inclinata spre dreapta. Cand mergi cu viteza (100) e normal a masina sa "alunece" foarte incet catre marginea soselei.

2.Telescopul se prinde de fuzeta cu doua prezonane, gaurile din brida telescopului sunt ovale, acolo se regleaza "unghiul de cadare",adica perpendicularitatea rotii pe asfalt. Este posibil ca acel reglaj sa fie omis din investgatii.. e clar ca daca cele doua roti nu sunt identtic reglate atat intre ele cat si fata de sol, masina va trage intr-o parte sau alta. In afara de asta, reglajul ala e crucial in usurinta cu care se bracheaza rotile si capacitatea lor de a reveni singure la linie dreapta. Daca rotile converg in partea se sus, masina " danseaza" pe denivelari, invartid volanul in mana in stanga-dreapta,plus ca la bracare are tendinta de a se vira singura la maxim.

Viceversa, convergenta "catre partea de jos", volanul merge foarte greu chiar si cu servodirectie,iar la bracare se atinge cu greutate maximul de viraj insa rotile revin cu forta pe linie dreapta.

Acel reglaj, din cele 2 suruburi de pe telescop se face tot pe stand cu lasere dar aici e crucial sa fie un meserias bun.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vine si intrebarea mea:

Daca alezajul fuzetei se stringe in jurul telescopului,cum crezi ca se poate regla unghiul de cadere?Adica,altfel decit din console?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai, ca nu am inteles intrebarea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Port-fuzeta imbraca partea cilindrica inferioara a telescopului,astfel incit prin stringerea surubului imbraca perfect amortizorul.

Altfel spus,daca bagi o teava in alta teava,fara sa existe joc intre ele,cum le mai inclini una fata de alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz nu se poate regla unghiul. Doar din suruburile de la pivotul inferior.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 6n , cele doua gauri din partea de jos a amortizorului prin care se prinde fuzeta de el sunt "ovale" ,permitant inclinarea fuzetei cu niste grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6N e... 6N!Foarte putin se poate regla din suruburile pivotului unghiul de fuga prin balansul usor al pivotului inainte si inapoi,unghiul de cadere nu se poate regla deoarece surubul central al pivotului este fix la calibrare si nu merge deplasat in lateralul bratului.Oricum,sa reglezi un unghi defectuos de fuga sau cadere se poate face doar din console de un meserias bun,in cazul accidentelor usoare ce au dus la decalajul acestora.Din pivoti sau amortizoare e cam inutil de incercat ca sint sanse mari sa nu reusiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Un filmulet interesant:

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
petrisorionut86

Salut colegilor de pe forum, vroiam sa zic ca e foarte util aces videoclip de pe youtube referitor la geometria rotilor, am si eu aceeasi problema dtrage dreapta polo 9N dar nu deranjant, si atentie nu pe toate drumurile, pe bulevarde, autostrada si drumuri noi construite trage un pic dreapta, pe drumuri vechi de tara asfaltate acum cativa ani ruleaza perfect drept. Nu mai inteleg nimic la polo asta al meu de ce asa, am verificat si presiunea pn-urilor si cei drept pana sa le reumflu tragea mai mult dreapta acum insa e ok. Poate reusiti si voi sa ma scoateti din handicap prin acesta verificare ieftina. Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Si la mine, la 95.000 km, fara bucse pe fata schimbate vreodata am urmatoarele probleme de directie: 

 

- am volanul dreapta (cam 1- 1.5 cm inclinatie fata de pozitia neutra, orizontala) cand aliniez rotile drept in mers sau cand stationez cu rotile aliniate normal (ca sa le aduc in pozitie neutra, trebuie sa aduc volanul usor in dreapta, fata de pozitia fireasca)

 

- trage dreapta pe drum plan daca iau mainile de pe volan, pe autostrada A2 de exmplu, desi stiu ca aceasta are o usoara inclinare pe exterior - nu cred ca de asta trage masina dreapta. 

 

- am facut praf deja o anvelopa stanga fatza - tocita pe interior pana la sarme - e posibil si din cauza ca obisnuiesc sa bag un pic mai multa presiune pe anvelopele din fata pentru ca nu suport rotile "presurizate normal" - imi pare ca sunt lasate, desumflate si ca masina nu trage din cauza asta - nu stiu de ce dar am "pitici pe creier" pe chestia asta. 

 

- am fost la geometrie, mi-au zis sa-mi schimb bucsele pe fatza ca am jocuri si nu-mi pot face geometria de pomana.  Nu am insa probleme vizibile care sa indice uzura la bucsele alea (desi e normal sa aiba la cati km are masina): nu scartie, nu troncane, nu aud batai sau alte chestii, cand trec peste obstacole o fac de cele mai multe ori cu viteza mica, nu cred ca face masina deosebit de cum ar trebui sa faca, cand treci peste astfel de obstacole. 

 

Singurele chestii pe care o sa incerc sa le limitez sau sa le elimin pe viitor sunt:

- urcatul cu rotile pe borduri la parcare laterala sau integral pe trotuar ( nu cred ca Polo rezista la asa ceva, ca sport permanent)

- ma mai duc cu ea pe drumuri forestiere cu denivelari si cateodata, inevitabil, pe drumuri prost asfaltate (gropi in asfalt) - oricat de incet ai merge, tot o hurducai de-i sar capacele. 

 

O sa ma duc sa schimb bucsele posterioare pe fatza si sa incerc sa-i refac geometria, desi, din cate am citit pe aici, nu prea se rezolva nimic. La un moment dat va trebui sa-i pun cauciucuri noi.... Daca problema cu uzura inegala si cu trasul dreapta raman... nu stiu cum sa fac. 

 

E cineva care a rezolvat-o in mod defintiv sau doar dam banii la mecanici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai unghiul de convergenta pe minus daca iti roade interiorul,si ceva probleme la cadere sau fuga,daca zici ca roade doar stinga.In cel mai rau caz,neputind regla caderea si fuga,iti vei regla semiconvergenta fata si vei ramine cu trasul intr-o parte,subtil.Si da,eu am rezolvat definitiv,pot sa citesc ziarele in timp ce merg.Sint posturi detaliate despre ce sa faci si cum.Problemele la bucse la Polo nu trebuie sa fie "vizibile" clientului,bucsele,cel mai probabil,sint moi si stie omul ce spune.Cit despre cele din fata,el stie ca el le-a vazut.Urcatul pe borduri il practic si eu frecvent,nu are treaba acest lucru cu dereglarea directiei.Ca sa vezi daca masina trage intr-o parte se ruleaza pe aceeasi banda in ambele sensuri,altfel,e praf in ochi,conteaza inclinarea generala a drumului,ca doar nu sintem in alta tara...Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.... Chiar aveam bucsele praf si le-am schimbat la service cu unele noi, in X, dupa metoda soft (demontare brate si presa, direct pe masina). Am inteles ca n-ar trebui sa se modifice in vreun fel geometria sau directia de la aceasta operatie, dar nu sunt foarte convins. 

 

Volanul in pozitie neutra, parca e si mai stramb spre dreapta, decat era inainte de schimbarea bucselor.

Cu noile bucse, parca nu mai raspunde directia la fel. Adica, e volanul moale, parca il plimb mai mult ca de obicei ca sa iau un viraj la 90 de grade. Cand parchez perpendicular pe trotuar la strada, desi aduc rotile in pozitie corecta, volanul ramane in dreapta destul de pronuntat, nu revine singur in pozitie fireasca. Il indrept in pozitia normala, pe centru, cu masina oprita pe loc, si sunt convins ca rotile au luat-o la stanga (logic), cand cobor din masina, rotile sunt drepte si au o usoar tenta stanga, dar mult mai putin decat ma asteptam sa iasa din cursa aia de indreptat volanul pe centru. Chiar nu pot sa-mi explic de ce volanul face o cursa asa de lunga pentru a misca atat de putin rotile. 

 

O sa ma duc sa fac si geometria, poate se rezolva si volanul ca ma streseaza rau, mai ales ca am citit ca e mai multa lume patita. De tras in lateral parca nu trage foarte mult si poate fi de la sosea dar nu e normal ce se intampla cu volanul. Ma gandesc sa nu am altceva labartzat prin caseta de directie sau mai stiu eu pe unde. 

 

Ma intereseaza in primul rand sa rezolv geometria sa nu imi manance cauciucurile, vreau sa pun doua anvelope noi pe fatza si nu as vrea sa le fac praf, in schimb ma intreb, daca ramane volanul usor deplasat dreapta, pot sa merg cu el asa la ITP sau nu trec ITP-ul din cauza asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am reglat si geometria si volanul in pozitie corecta  :icon_bounce:  sper sa ramana asa... Nu pare ca mai trage aiurea singura problema e ca volanul e destul de moale si directia, parca, raspunde mai greu ca inainte la invartirea volanului - dupa ce am schimbat bucsele bascula... Pe total sunt multumit de ce a iesit. 

 

Din ce am discutat cu cei de la service si cu baiatul de la geometrie intr-adevar, se pare ca cei care au dat toata puntea jos au probleme ulterior cu reglajul geometriei - in sensul ca oricat ai regla nu mai iese ce trebuie. Desigur ca exista solutii tehnice, dar trebuie un service care sa doreasca cu adevarat sa se ocupe de masina- centrare punte, caseta de directie, chestii fine, care intr-un service normal nu se fac. 

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat acum cateva luni tot ce tine de bucse pe parte fata, am fost la reglat directie, si pot sa spun ca ruleaza perfect. Din cate am mai auzit conteaza foarte mult cum sunt montate bucsele...adica sa fie montate corect ca sa nu afecteze alte parti ale directiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!