bigstar

Polaritate acumulator inversata

23 postări în acest subiect de discuţie

ce trebuie sa fac e grav?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Poate ar trebui sa spui exact despre ce vorba prima data? Ai inversat polaritatile la conectarea bateriei?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai, ce s-a intamplat mai exact ? :sly:

LE: Am postat in acelasi timp cu Mihai.Nechifor. :icon_cheesygrin:

Modificat de Deadly
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

da am schimbat polaritatea..si nu stiu ce sa verific mai intai am pus dupa boagana bateria bine dar nu mai zice nimic.A iesit fum de sub volan...

o sa verific sigurantele si o sa schimb tot ce e ars altceva....nici u stiu ce sa mai verific ,so fi ars vreun releu de sub bord,nu eu am patit asta ci un verisor de al meu era noapte si nu ia mai pornit masina si a avut o baterie si a pus-o invers si sa intamplat ...maine nici nu stiu de ce sa ma apuc e disperat :(

Modificat de bigstar
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

desfaci capacele de sub bord si vezi ce s-a intamplat pe acolo. A parlit ceva relee..... daca nu mai bine.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai pus bornele invers, probabilitatea mare sa se fi dus si diodele din alternator.

oricum, o situatie neplacuta.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

este foarte posibil sa fii ars un releu desfaci la bord si verifici tot sau il duci la un electrician care se pricepe :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa ai mare grija. Inversarea polaritatii la bateria de masina care are un numar mare de "Amperi" este destul de grav. poti arde ECU,RC-ul masinii si cam tot ce inseamna electronica. Acuma conteaza si ce perioada de timp a primit acea alimentare inversa. De obicei,echipamentele electronice sunt prevazute cu protectii la alimentari inverse,sunt diode de amperaj mare invers polarizate la intrarea alimentarii generale in aceste echipamente.

Daca acele diode si-au facut treaba "depinde cat a stat alimentarea inversa":se arde cablajul pe placile electronice,mai ales traseele din cupru,care conduc tensiunile de baza(12V),astfel se intrerupe alimentarea intregului modul/echipament electronic si supravietuieste acel modul/echipament.Trebuie verificate,absolut toate sigurantele,atat din panoul de sigurante,cat si sigurantele de pe module. Este posibil ca si alternatorul sa aiba de suferit dupa aceasta neatentie.

Din cate stiu, masinile ar trebui sa fie prevazute cu un releu de sens si niste diode.

In orice caz chiar daca ai montat invers bateria nu cred ca pagubele ar fi asa de semnificative. In cel mai rau caz ar fi sigurante arse. Idei si comentarii sunt multe si interminabile. Te rog sa oferi mai multe detalii

Modificat de adriano872
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

dar cum a fost posibil asa ceva ? la golf4 nu ai cum sa tragi cablul de + pana la borna de -

si nici bateria nu o poti pune invers, ca iar nu ajung cablurile.... sunt scurte si calculate exact cat sa ajunga la bornele care trebuie

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eto, cu putina ambitie reusesti sa le pui si una peste alta..... Lasand gluma deoparte, trebuie verificare amanuntita. Eu de la o borna prinsa artificial, la prima groapa cand a sarit mi-am ars angeleyes-urile, vreo doua becuri din bord (ac) si plafonierele fata. Tot datorita acestui forum, care pt mine e mecanicul suprem, am stiut sa le schimb pe toate, in timp scurt si eficient...

Oricum, recomand cu caldura o verificare amanuntita efectuata de un (cat de cat) electrician.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca si eu am avut golf 4 si mi-am schmbat bateria cu mana mea. Nu prea poti sa gresesti si nci sa o montezi invers.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

plus ca daca mai tin bine minte,borna de + e mai groasa decat cea de -,si la fel si pe cabluri,mufele au gauri cu diametre interioare diferite.Acum 2 sapt experienta 100% asemanatoare pe un golf3.Bornele invers=>adio punte de diode din alternator.Reparatia+demontat,montat=120ron.Nu a mai prajit alte relee de sub bord.

Tie daca ti'a iesit fum de sub bord,cred ca si releele au avut de suferit.Initial ia la puricat tot ce inseamna sigurante+relee.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cablul cu + care duce in cutia de sigurante si la alternator pur si simplu nu ajunge pana la borna minus a bateriei

numai daca e pusa bateria invers, adica cu bornele spre far si nu spre parbriz, atunci cablul cu + ajunge la borna -

dar din nou, cablul minus nu ajunge la borna bateriei decat daca tragi de ea si o scoti din cleme, la mine era prinsa cu niste cleme de plastic, care nu sunt desfacute asa usor

deci totusi tind sa cred ca daca ai ambitie poti sa tragi de cabluri pana ajung sa le pui invers

oricum ca sa ajutam colegul, nu putem decat sa-l trimitem la un electrician sa evalueze pagubele, restul fiind supozitii

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu veti renunta la jigniri si raspunsurile ironice, voi inchide topicul si voi aplica sanctiuni.

Multumesc pt intelegere.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

De vreo 3 ani mi sa intamplat si mie sa pun cablurile redresorului invers pe acumulator.

Un prieten mi-a daruit o baterie marca rombat scos de pe o dacie pe care eu am montat pe golf sa vad daca e mai bun decat acumulatorul golfului original de 8 ani.

Deci cu acumulatorul rombat pe golf cu bornele puse am vrut sa il incarc fara sa le scot bornele de pe acumulator si din graba eu am pus cablul - al redresorului pe plus la baterie si cel + la - ,si a trecut vreo 3 ore asa. Dupa ce din curiozitate am pus mana pe acumulator sa vad daca sa incalzit, dar era fierbinte....vauleu repede le am scos bornele si numai atunci mi am dat seama ce prostie am facut si cum amputut ......

Speriat ca am ars ceva, nici nu stiam ce sa verific. Am luat un voltmetru si am pus pe rombat dar nu mai dadea volti din el. Din momentul ala soarta rombatului era decisa. Cu mare atentie am instalat bareriia cea originala (bosch)inapoi pe masina si in afara de siguranta a radioului care sa ars cumva nu s-a intamplat absolut nimic. Nici acum nu stiu cum am scapat asa fara pagube .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

drept urmare am schimbat cateva sigurante si cam atat dar degeaba nici o sansa l-am trimis la un mecanic nu stiu ce ar putea sa_i faca daca este dus ecu!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si vezi ce erori sunt stocate pe masina.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bigstar, inainte sa trimiti masina la mecanic, ai verificat voltajul bateriei ? Daca bateria ta este moarta si pe langa asta ai mai prajit si ceva pe la alternator, nu vad cum ar putea sa porneasca masina ta :sly:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. 

 

Mi s-a intamplat beleaua. Mi-a murit bateria (am lasat pozitiile aprinse) si am vrut sa iau curent de la un [cenzurat] de peugeot 307. Si la mizeria aia de masina, la baterie sunt doua capace mari cat o palma de om sanatos. Unul ROSU si unul NEGRU. Deci sub ele in mod normal plusul e la rosu si minusul la negru. Nu frate. Sub capacul negru, era o borna cu un scoci rosu mic pe ea pe care era semnul de +. Fiind noapte am pus cablurile dupa culorile capacelor d plastic. Am vazut eu ca a facut scanteie cand am pus unul din clesti. Am crezut ca e normal. Ma duc sa dau cheie.....mort. Totul mort. Nu arata ceasul, nu arata kilometrajul, nimic. Nu mai merge nici inchiderea.

 

 

Cam cat de grava e situatia ???

 

 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu incarci bateria ta si sa pui contactul greu de spus.

Modificat de Al Bundy
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Verifică toate siguranţele şi fă o scanare.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

cat timp incarci bateria ta - te uiti la sigurante - si cele mari de la borna de plus si cele de sub bord.

poate ai avut noroc...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@mad_kat

 

Am avut noroc. Se pare ca bateria s-a descarcat total la giumbuslucul meu cu cablurile. Era secata. Am pornit masina, m-am plimbat toata ziua si mecanicul, dupa ce a verificat-o, mi-a spus ca e ok si ca nu s-a prajit nimic...pana acum asa pare. 

 

 

Pentru viitor, e bine sa nu te iei dupa culori. Pana nu vezi cu ochii tai ca scrii + si - ... nu pune borna! 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.