gherasim

catalizator deteriorat prin curatare?

16 postări în acest subiect de discuţie

Am schimbat de curand uleiul, filtrele, antigelul si bujiile la masina din semnatura.Dupa cateva zile fara vreun semn anume mi s-a aprins in mers martorul de motor, desi masina parea sa mearga mai bine ca inainte, dar cred ca asta e parerea oricarui sofer care se urca in masina dupa o revizie.Am mers cu masina in aceeasi zi la acelasi service si pe calculator a aparut o eroare legata de sonda2 (de dupa catalizator).Sugestia mecanicului a fost ca inainte de a schimba sonda ( au fost schimbate ambele acum 2 ani) sa fie curatat catalizatorul si supapa EGR.Nu merg mult cu masina , 6-7000 pe an, foarte rar drumuri in afara orasului.Partea proasta e ca daca la testul de dinainte de curatare catalizatorul parea sa lucreze normal,la testul de dupa curatare, mecanicul a tras concluzia ca e ineficient si ca ar trebui schimbat, adica nu mai e nici macar cum a fost inainte.Este posibil sa se fi deteriorat la curatare? Si sincer nu stiu cum sa procedez in cazul asta? Am mai fost cu masina in service si am schimbat flanse si bielete cand de fapt era de schimbat o simpla bucsa, dar macar atunci nu mi-au stricat nimic la masina.Va multumesc de pe acum pentru sfaturi sau admonestari.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul daca s-a stricat, schimbarea costa undeva la 2000 ron. In cazul asta, ai mai multe optiuni: il schimbi (costisitor), il lasi asa sau il scoti de tot (la itp se trece destul de usor, ca doar e Romania) si nu cred ca poluarea ar fi un motiv de ingrijorare.

Modificat de vs91mrc
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce face cu martorul de motor care sta aprins in bord? Masina are 2 sonde lambda si a doua masoara eficienta catalizatorului. Nu poti merge mult cu becul de poluare excesiva aprins pentru ca te racaie pe creier. Ce eroare apare pe tester? La mine a fost eroare de " element de incalzire sonda lambda 2 intrerupt" de exemplu. Am incercat sa pacalesc sistemul cu un bec pus in locul rezistentei de incalzire si martorul s-a stins temporar doar. Dupa ce am schimbat sonda si am mai mers vreo 40 Km , s-a stins definitiv. A doua sonda este cu 4 fire si nu asa scumpa ca si prima.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

pai schimbi sondele si o sa fie ok. o alta intrebare este ce ulei ai folosit? incearca sa folosesti Mobil1 ESP Formula cat mai curand, si mergi putin la foc roshu sa arzi depunerile.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Haha...curatare de catalizator?? Ce ti-a curatat...ce mai ramasese din chimicalele care ajuta reducerea noxelor sau te-a curatat pe tine de bani? :lol: Nu ajuta nici un aditiv si nici mersul "la rosu", astea-s urban legends.

Lasand gluma la o parte, sonda de dupa catalizator masoara eficacitatea lui. Erorile de la sonda asta sunt in general doua:

- fie s-a stricat circuitul de incalzire al sondei (nu mai tin minte pe dinafara codul erorii) -> trebuie schimbata sonda.

- fie catalizatorul e pe duca (ceea ce inclin sa cred in cazul tau, masina din 2002). Codul de eroare e P0420 in cazul asta. Nu ajuta decat sa schimbi catalizatorul.

Eu am patit cazul 2 cu Corolla (cam 130k km, 1.6 benzina). In Germania nu merge sa ignori becul, si nici de "itp"-ul nemtesc nu poti trece asa usor cu eroarea asta. Am aflat ca se poate pune un distantier care sa mai scoata "nasul" sondei 2 din teava de evacuare, asta o face mai insensibila. Asadar mi-am cumparat distantierul respectiv, si l-am montat experimental, ca oricum am de gand sa schimb catalizatorul in curand. Succes total: daca inainte de trick-ul asta eroarea aparea ma max 20-50 km dupa ce o stergeam, deja am acuma mai mult de 1500 km de cand am montat distantierul si nu s-a mai aprins becul ;)

Atentie: chestia asta e ilegala in Germania, si ma indoiesc ca n-ar fi la fel si in Romania. Nu o recomand. Faptul ca s-a aprins becul inseamna ca ceva trebuie reparat/inlocuit si nu "pacalit". :exclaim:

Daca te hotarasti sa schimbi ceva, grija mare cand desurubezi sonda 2. E probabil destul de ruginita si risti sa o strici sau sa strici filetul pe care intra. Eu mi-am luat o scula speciala pentru ea, poti incerca insa si cu o inelara de 22, prein care treci firul sondei (deci trebuie sa o decuplezi). Mai trebuie WD40 si atentie mare :icon_thumleft:

Modificat de dinu_s
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

sa presupunem ca nu ai suficienti bani pt a schimba catalizatorul si mergi asa ce se poate intampla?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

teoretic nimic, nu ies gazele in parametri

dar se vor duce sondele, si de aici vei avea consum mai mare

altceva este sa nu se blocheze catalizatorul ca atunci vei avea probleme si mai mari la motor

P.S. ai inceput topicul in sectiunea DIY, roaga un moderator sa-ti mute discutia la topicul potrivit

Modificat de alios
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua sonde compara valorile ( inainte de catalizator si dupa ) . Catalizatorul poate arata ca nou si sa nu mai aiba nici o eficienta. Nu doar deteriorarea fizica ( crapare , spargere ) si nici infundarea ( in special daca este pe benzina masina , de obicei arata ca nou ) nu duc la ineficientizarea catalizatorului ci deteriorarea in timp ( reactia chimica) a peliculei cu care este acoperit fagurele .

O metoda este deplasarea la un tunner serios care are tester original cu softuri originale sau chiar la reprezentanta la vreun baiat istet care stie ce sa faca cu sculele din dotare , si care sa faca o modificare a pragurilor in care diferenta de compozitie a gazelor reprezinta o defectiune si duce la aprinderea martorului din bord . Daca intervalul in care se considera ca un catalizator este eficient se largeste , diferenta de compozitie a gazelor va fi considerata normala si becul nu se va aprinde.

Ca exemplu , la o Fabia 1 , 1.4, 16 v , s-a taiat carcasa catalizatorului , s-a curatat ( desi arata ca nou dupa 120.000 km ) si s-a sudat la loc. S-a facut testul de noxe si a iesit lejer Euro 4 . Dupa 50 km , s-a aprins iar martorul din bord cu celebra eroare care indica ineficienta catalizatorului.

Se poate sa fie si din decalibrarea uneia dintre sonde , dar cine sta sa le cumpere ? Costa enorm si nu ai cum sa verifici care anume este defecta.

Astfel , o remediere corecta ar insemna :

- catalizator nou ~ 1800-2000 Ron

- schimbare sonda Lambda 1 ~ 280 - 350 Ron

- schimbare sonda Lambda 2 ~ 580 - 650 Ron

- manopera aferenta ~ 400 - 500 Ron.

La o Fabia din 2000- 2002 , reparatia ar reprezenta 35-40 % din valoarea de piata a masinii.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

teoretic nimic, nu ies gazele in parametri

dar se vor duce sondele, si de aici vei avea consum mai mare

Nu-s complet de acord. Da, se poate sa nu iasa gazele in parametri, desi daca problema e noua s-ar putea sa fie ok. Oricum, cu becul aprins nu trece ITP-ul chiar daca gazele sunt ok.

Sondele nu "se duc" ele doar masoara cantitatea de oxigen ramasa in gazele de evacuare dupa ardere, n-au cum sa se strice. Nici cu consumul mai mare nu-s de acord. Consumul e reglat numai de prima sonda lambda (aia de dinaintea catalizatorului). Daca consumul e normal si masina nu are pierderi de putere, atunci prima sonda e ok.

Absolut de acord cu jurasik.

Masina e destul de veche, as zice 99% ca e catalizatorul. Durata de viata a catalizatoarelor e de vreo 150-160k km, dar pot pica linistit si mai inainte (la mine la 130k). Lampa de eroare de la sonda 2 se aprinde mult inainte ca testul de noxe sa nu fie ok. Evident, se poate modifica in ECU valaorea de la care se aprinde eroarea respectiva (nu stiu la VW, dar la Toyota nu se poate cu ECU original!), dar cine poate spune ca la urmatoarea inspectie n-o sa pici testul?!

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nimeni nu a luat in calcul si catalizatoarele universale care ajung pe la 3-400 de lei.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Hmm...io n-as pune asa ceva pe masina mea. Din 2 motive: trebuie teava taiata "la fix" inainte/dupa catalizator, pus cel nou, sudat etc. Prea complicat. Al doilea motiv ar fi ca n-am incredere in astea "universale". Dai peste unul cu gaurile in fagure cat degetul mare, trec toate gazele fara sa faca reactie cum trebuie si tot la bec aprins de la sonda 2 ajungi...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce eroarea data de sonda 2 a fost stearsa si catalizatorul curatat martorul nu s-a mai aprins , dar la rece toate testele au iesit prost ; cu motorul incalzit lucrurile aratau ceva mai bine cu exceptia unui singur test care se referea la catalizator; poza este luata cu telefonul.In momentul de fata nu mai am martorul aprins pe bord.Probabil ca dinu_s are dreptate.Curatarea ar fi putut indeparta ceva din metalele care contribuie la reducerea noxelor desi service-ul zice ca a folosit o solutie slaba de otet cu apa, Cu alte cuvinte se pare ca acel catalizator (115K) a ajuns in stadiu final si curatarea l-a stricat si mai rau.Caut catalizator de golf 4 variant motor 1,4 AXP de la o masina avariata caci n-am de gand sa pun unul nou ,iar ala universal mi se pare o solutie buna de trecut itp-ul (daca-l trece).Multumesc!

post-35654-0-90964500-1319603791_thumb.j

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

@ DINU-S : Spune-mi te rog de unde ai luat distantierul respectiv si cum as pute adapta solutia asta la mine ? Cat-ul de la Corolla "zdranganea" cand il loveai , adica era afectat structural , sau doar imbatranit ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Distantierul l-am cumparat de la un tip pe care l-am gasit pe un forum Audi din Germania. Eu l-am avut cam 2500 km pe masina, si nu mai aparea eroarea P0420. Am montat insa de curand catalizator nou pe Corolla si acum sunt prin urmare "legal" ;) Daca vrei, ti-l pot trimite pe al meu, daca vreo sa platesti 8 EUR + transportul (din germania pana la tine). Catalizatorul vechi nu zdranganea.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

am si eu aceasi problema cum ai rezolvato sau ce era de facea acel zgomot

@ DINU-S : Spune-mi te rog de unde ai luat distantierul respectiv si cum as pute adapta solutia asta la mine ? Cat-ul de la Corolla "zdranganea" cand il loveai , adica era afectat structural , sau doar imbatranit ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Modul de rezolvare este pe acelasi topic , cauta posturile mele

Spune-mi insa mai exact care este eroarea care-ti apare tie si ce simptome ai , rulaj , etc... ?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.