Jump to content

Vibratii intre 2000-2500 turatii la 2.0 TDI 4Motion (B6 Variant, serie 2007)


alex_puiulet
 Share

Postare recomandată

Salut!

Luna trecuta am dus masina la PBN pentru investigarea acestei probleme.

Am dus masina cu gandul ca o iau maxim a doua zi si am sfarsit prin a o lua dupa 4 zile.

Dupa ce mi-au investigat si remediat alte probleme minore m-au sunat sa imi spuna ca acele vibratii sunt de la un bucsele puntii fata.

Vreo 2500 ron inlocuirea lor cu piese, manopera si geometrie. Le-am zis ca au ok-ul meu sa le inlocuiasca atata timp cat ma asigura ca imi vor disparea acele vibratii. Bineinteles au dat-o cotita ca trebuie sa isi asume mecanicul, ca el va plati in cazul in care problema nu se rezolva, ca imi vor da un discount la piese in cazul in care nu se remediaza problema.

Vazand ca nu reusesc sa ma inteleg cu ei la telefon am mers a doua zi in service si am cerut sa vorbesc cu un tehnician de al lor si sa facem proba cu sigurantele. Initial imi spusesera ca nu se poate scoate din sarcina haldex-ul si ca nu putem facem un astfel de test, abia dupa ce a venit respectivul tehnician si i-am explicat ce vreau sa facem, a verificat care siguranta trebuie scoasa (eu nu stiam) si am mers spre masina.

A scos siguranta si am plecat in test, evident masina nu mai vibra, ne-am oprit si l-am rugat sa puna siguranta la loc. Dupa ce a montat siguranta am plecat inapoi spre service si ...surpriza...masina vibra din nou.

I-am explicat care este ipoteza mea ca cel mai probabil este o flansa dar nu stiu care dintre cele doua (fata sau spate) si vreau sa imi zica ei.

Ne-am intors la consilierul de service unde acest tehnician i-a spus ca reclamatia mea se confirma si ca sa investigheze mai departe cardanul, moment in care consilierul i-a spus ca au investigat tot si ca mecanicul spune ca nu este de acolo, dupa cateva schimburi de replici au plecat impreuna in service sa vorbeasca cu mecanicul.

Cand s-au intors m-au rugat sa mai las cateva zile masina la ei si am fost de acord.

A doua zi ma suna sa imi spuna ca au luat o mostra din uleiul de haldex si ca are foarte multe impuritati (pilitura de diferite marimi) si ca ar trebui sa facem o "spalare" a modulului de haldex impreuna cu schimbarea filtrului.

Avand in vedere ca oricum trebuia sa schimb uleiul de la 4motion peste 7000 km am fost de acord pentru inlocuirea uleiului si a filtrului.

In ziua urmatoare am fost sa iau masina si mi-au spus ca imi vor da recomandare sa revin dupa 200km daca vibratiile persista si sa mai schimbam odata filtrul si uleiul pentru ca "spalarea" sa fie completa iar daca si dupa al doilea schimb de ulei face la fel va trebui sa inlocuiesc cardanul. Le-am spus ca nu voi reveni cu siguranta dupa 200km ci poate dupa 2-3000 km iar in plus eu nu sunt de acord cu decizia lor si ca ar trebui sa se mai intereseze pentru ca nu m-am dus la "nea Gigi de la colt" ci la service-ul principal VW din Romania.

Au zis ca ma vor suna daca intalnesc o astfel de problema si afla rezolvarea.

Masina am ridicat-o cu 95 km in plus la bord, cam de atatea ori au fost in teste cu ea, si mi-au si recunoscut ca a mers aproape fiecare mecanic si tehnician in probe pentru a isi da seama de la ce este vorba.

Problema este ca nu ma deranjeaza ca au facut 95km cu ea, putea sa faca si 300km atata timp cat imi aflau problema si imi dadeau un raspuns si o recomandare pertinenta.

Avand in vedere ca nu sunt in stare sa isi asume nicio decizie am de gand sa o fac eu si le-am dat codul de piesa prezent in acest topic iar la ei piesa costa 1550 ron iar manopera undeva pe la 800 ron.

Eu m-as baga sa fac acest schimb dar nu sunt sigur ca este de vina flansa din spatele cardanului si mi-e ca o inlocuiesc degeaba problema fiind la flansa din fata.

Din experienta voastra cel mai probabil este de la flansa din spate, ceea care are codul de piesa prezent in acest topic, nu?

Ei mi-au spus si aratat ca sunt doua astfel de flanse, una in spate si una in fata. Bine, mi-au zis ca le-au verificat si ca nu au joc si ca sunt "perfecte".

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte, foarte probabil este flansa din spate.

Flansa se numeste "cuplaj Hardyscheibe cu amortizor de vibratii" ... cam asa e denumirea completa. Ei bine, taman partea de amortizare de vibratii se duce de fapt, adica inelul de cauciuc exterior, iar Hardyscheibe (cuplajul propriuzis dintre cardan si Haldex) poate sa fie inca bun ... cauciuc moale si fara crapaturi, insa vibratiile apar din cauza inelului de cauciuc exterior.

Eu am investigat aproape 2 ani, am fost plimbat de colo colo, si pana la urma am "fortat", am cumparat eu piesa si am fost la un mecanic particular. Nici dupa ce a schimbat-o nu credea mecanicul ca asta sa fie problema, totusi cand i-am zis sa dezmembreze piesa veche s-a convins si el ca inelul exterior de cauciuc se crapase si se desprinsese de carcasa de metal. Nu se vede cu ochiul liber cand piesa defecta e pe pozitie. Este un defect "pacatos", nu e prea cunoscut, iar piesa este exorbitant de scumpa pentru ce este de fapt: un sandwich de cauciucuri si metal.

Lemfoerder, SKF, Valeo, etc. fabrica aceasta piesa (se gaseste pana in 200 Euro - am verificat si in Germania, pe net, si aici pe Forum mi-au raspus cei cu piese) iar VW face comanda la unul din ei (cred ca la Lemfoerder si la SKF mai degraba sau chiar la Valeo - sunt aproape 100%) si le re-vinde la peste 300 de Euro.

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Revin cu informatii:

  • am scos siguranta si au disparut vibratiile
  • 100% este de la flansa spate
  • am cautat piesa dupa codul de aici si am gasit-o asa: originala la 1470 RON, Lemfoerder (nu stiu sigur daca asa se scrie) este 1100 RON. Ambele piese le-am gasit la un magazin serios, care da si factura. Diferenta este ca daca optez pentru varianta Lemfoerder, am de asteptat ceva mai mult de 4 zile.

Acum astept sa vad daca vibratiile se inrautatesc sau apar si alte probleme, ca nu ma grabesc sa o schimb.

Din punctul meu de vedere, treaba cu schimbatul uleiului de haldex sau alte variante asemanatoare, sunt degeaba.

Spor!

Apropo! Poate pune cineva mai multe informatii sau chiar imagini cu siguranta in cauza, ca la mine habar nu am care este - masina a dus-o altcineva la mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut........am un passat 2.0tdi 103 kw din 2006 ,are momente cand merge in 3 pistoane.apoi isi ia mersul,nu stiu ce sa zic,,,,,,,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aceasta problema am avuto si eu vibratie intre 2000-2500 in treptele 4,5,6 de viteza, am fot la vw in salzburg, Austria si au gasit problema FLANSA DE SUPORT (HARDY SCHEIBE) locuiesc aici de 2 ani , i-am intrebat din curiozitate daca sa mai intalnit cu astfel de problema si au zis ca la modelul acesata 4 motion dupa 3,4 ani si un rulaj de peste 100000 de km apare frecvent aceasta uzura la flansa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am schimbat si eu aceasta flansa, am riscat 2000 RON si am castigat :icon_thumleft:

 

Trepidatiile au disparut in proportie de 95% iar ce "a ramas" cred ca era dinainte dar nu sesizam eu.

 

Schimbarea a fost facuta la PBN care initial imi daduse necesar intreg sistemul de Haldex, acum s-au convins si ei ca nu era de acolo ci de la flansa.

 

Va multumesc mult pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am si eu o intrebare pentru cei care au schimbat flansa in urma cu ceva timp, cum se mai prezinta masina? Unul din mecanicii de la PBN mi-a spus ca aceasta este o solutie provizorie si ca in 5000 km vor aparea din nou acele vibratii. Acest lucru se intampla din cauza haldexului care ar avea o problema si in timp deterioreaza aceasta flansa.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu am un Passat b6 2007 2.0tdi si cand trec peste 100 km/h incep sa simt o vibratie usoara.altii zic ca sar putea sa fie de la cauciucuri dar am fost la vulcanizare si le-am echilibrat dar nimic,aceleasi vibratiii.ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine strict de viteza cu care rulezi? Daca vibratia nu apare la o anumita turatie, plaja de turatie.. ma indoiesc ca ar putea fi ceva mecanic. Mai mult ca sigur, e vba de roti - jante/anvelope. Am avut aceeasi problema. Concluzia: un cauciuc ovalizat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am peste 10.000 km facuti dupa schimbarea flansei si nu a mai aparut problema. Nu cred ca este o problema de haldex la cum arata flansa veche, cauciucul rupt, ruginita etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mi-au aparut si mie aceste vibratii. Am scos siguranta de la 4 Motion dar se aprinde martorul ESP. Este vreo problema daca merg asa sa o testez sa vad daca se mai aude? Volanul sta foarte putin indreptat spre stanga. Am fost la doi mecanici dar degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti merge linistit asa. Doar sa-i mai pui din cand in cand siguranta sa mai circule uleiul prin sistem(macar o data pe saptamana). Cu ESP-ul nu ai ce face, odata scoasa siguranta, se dezactiveaza si acesta. Mie unul nu-mi place deloc cum merge masina cu siguranta scoasa, mi se pare ca pierde mult la capitolul stabilitate. De fapt, nu mi se pare..

 

O mais cot si eu cand merg pe autostrada si cand mai am si eventuali pasageri. Atunci, in sarcina, incepe sa huruie infundat si ma deranjeaza. In oras, doar cu mine in ea, este mai mult decat acceptabil. Deocamdata. :)

 

 

Iar cat despre volan, am avut si eu aceiasi problema. Mi l-au indreptat la reprezentanta cand i-am facut si unghiul de fuga. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu volanu s-a rezolvat am facut geometria (50lei).

 

Astazi am fost la reprezenta VW Scorpion Focsani le-am explicat cum sta treaba si in constatare mi-au spus asa:

 

"Zgomote tip fluierat in zona diferentialului spate, s-a verificat ulei, este ok, necesar demontare diferential spate in vederea constatarii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai sa demonteze doar cardanul si sa vada daca e ceva acolo, fara diferential. daca ai problema cu flansa se vede imediat dupa demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut. De 2 saptamani sunt posesorul unui B6 4 motion. Cand am luat-o am mers in proba si am fost atent sa nu aiba trepidatii/fluierat spate lucru pe care nu l-am sesizat. Insa mergand cuea am sesizat ca undeva intre 2000-2500 turatatii, atat in sarcina dar si cand iau piciorul de pe acceleratie am sesizat ca motorul vibreaza-trepideaza. Parca se scutura.... am verificat cardanul si mecanicul mi-a zis ca nu are nici maacar un ppic de joc, el zice ca nu este normal ca toate au un joc de o miime. Masina are un pic de bataie in volant la rece, dar la cald nu mai face. Dati-mi o idee sa stiu de unde o iau. Nu se aude fluierat in zona spate.

In rest..... trage de rupe....

am mai avut una cu acelasi motor 2.0 103kw/140cp...dar tractiune normala... Asta este dementiala....

Astept pareri..Multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

nu e de la 4motion, daca era de la 4motion de la cardan sau de la flanse iti vibra destul de puternic mai mult pe partea din spate si in general cand accelerezi cand e lasat la liber nu mai vibreaza.. 

ON topic : ieri am schimbat si eu flansa cardan.. bineinteles cea de pe spate ( aia mai scumpa) ca aia se strica 90% din cazuri... si am platit 1830 ron cu tot cu manopera  la PBV1.. spor la condus!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jordi, scoate-i siguranta de la haldex si vezi daca mai face. asa poti elimina definitiv varianta ca problema sa vina de acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eliminat problema de tot. Am vandut masina. Facusem proba si cu siguranta de la haldex scoasa si facea la fel si ca sa scap de bataie de cap, pentru ca luasem masina de putin timp am vandut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo ! Imi placi, asta este solutia, cand ajungi la capatul rabdarii te aduce in stare sa-i dai si foc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eliminat problema de tot. Am vandut masina. Facusem proba si cu siguranta de la haldex scoasa si facea la fel si ca sa scap de bataie de cap, pentru ca luasem masina de putin timp am vandut-o.

 

 

Bravo ! Imi placi, asta este solutia, cand ajungi la capatul rabdarii te aduce in stare sa-i dai si foc !

 

=)) =)) =)) =)) =))

 

Bai cat de tari au fost fazele astea! 

 

Oricum, realistic vbind, it was the best thing to do! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Postarea mea a  avut o doza mare de umor, dar si mult adevar. Am vazut ca decizia mea de a vinde masina a starnit pareri pro si contra, zambete dar a fost decizia mea.

Concluzia finala este ca eu nu imi voi mai lua masina 4*4 decat daca va fi jeep si acela poate pentru off road. Masina 4*4 este supremul tractiunii si al stabilitatii, dar are destule alte dezavantaje ca sa nu o mai achizitionez (costuri de intretinere si exploatare suplimentare, si potentiale probleme tehnice in plus fata de una FWD).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, dar nu stiai si inainte sa te inhami la ea? Problemele astea de cardan si intretinere aferenta (la fel de dese, costisitoare, grave sau mai rau!) le ai la orice masina 4x4 sau RWD moderna.

 

Oricum, asa te-ai dumirit de o chestie. Sper doar ca nu ai iesit pe minus din toata aventura asta scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, stiam ce inseamna o masina 4*4, dar despre starea unei masini nu iti dai seama in cei 30-50km pe care ii faci in proba cand o cumperi (uneori si astia sunt destul de multi) . In plus pretul a fost unul super ok, si de aceea am luat-o. Nu am iesit pe minus, am fost acolo cu banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru un golf 6, 4 motion, are cineva schema sigurantelor? Ca eu nu mai am acea placuta pe panoul sigurantelor si as vrea sa probez fara Haldex cuplat.

Oricum, din ce am citit pe acest thread, de acolo mi se trage zgomotul, care, momentan apare doar pe WOT in treptele 2 si 3, precum si cand masina "sare"(sau mai bine zis se arcuieste/ridica) pe denivelari. 

Flansa pica cea din spate(cea de la Haldex) de obicei? Daca da, reparatia e chiar lejera ca si costuri.

Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!