alex_puiulet

Vibratii intre 2000-2500 turatii la 2.0 TDI 4Motion (B6 Variant, serie 2007)

107 posts in this topic

Salut,

Am un Passat Variant 4Motion 2.0 TDI, serie motor 2007 (EZ. Octombrie 2006).

Scriu acest topic nou, pt ca nu seamana cu problemele din topicul cu trepidatii 1500-2000.

La mine s-ar putea sa fie o problema legata de 4Motion, de cutia de vit. din spate - dar NU STIU si nici n-a identificat problema cineva de la vreun service !

De iarna trecuta ma sacaie vibratiile care sunt legate de turatie - se simt doar intre 2000 - 2500 turatii (acum chiar intre 1900-2600). Altfel merge "rotund" si e puternic.

Vibreaza si oglinda retrovizoare si imaginea retro, dar mai ales e discomfort pt pasagerii din spate.

Nu sunt cauciucurile de vina, nici echilibrarea rotilor. Tine de turatie si nu de viteza.

Nu se arata nici o alarma pe nici un VAG-comm. Am incercat la doua service-uri - nici o eroare. Si-au dat oamenii cu parerea, au zis ca poate sunt cauciucurile, etc.

Se simte mai ales in treapta a 4-a, dar si in a 3 si in a 5-a, iar in a 6-a ceva mai atenuat.

Am ajuns sa o sar pe a 4-a !! ... asta din cauza discomfortului. Accelerez in a 3-a pana la 3000 de ture si trec in a 5-a direct, la vreo 1600.

Prefer chiar sa o trec in a 6-a mai repede, ca incepe sa ma supare si a 5-a.

Astept cu interes comentariile - poate cineva cu 4Motion a amai avut asa ceva ?!

Multumesc mult.

Alexandru

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haldexul l-a verificat cineva?

Edited by D@ny
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam D@ny.

Nu stiu ce e Haldex-ul. Nu cred ca a fost verificat. Cum trebuie ?

Sunt cu masina in Olanda si o sa vin cu ea acasa in tara abia de Paste.

Am fost aici la reprezentanta si inca la un service. Sincer, mi-am pierdut increderea in specialistii de aici - asta dupa alte experiente personale cu ei.

Ma gandeam ca poate e o problema cu cutia a doua, sau cu cardanul ...

Sau ... (dar asta poate ca e subiectul altui topic) - poate e o problema cu planetara stanga, care haraie din cand in cand, pe autostrada la mici denivelari, cand se ridica putin de bot.

Am senzatia ca haraie la mijloc, catre cutia de viteze.

Cred ca va trebui sa schimb amandoua planetarele, pentru simetrie, nu-i asa? - asta cand le vine vremea ... si banii.

Insa, ma gandeam ca asta e alta problema, pt ca vibratia dintre 2000-2500 pare sa fie localizata mai degraba in spate - desi e cam generalizata.

Merci,

Alex

Edited by D@ny
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inlocuit flansa de legatura spate(amortizor de vibratii) dintre cardan si cuplajul haldex.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam D@ny, am citit despre Haldex. Nu stiam termenul stiam doar despre "cutia din spate". De-asta mi-e teama si mie, sa nu fie tot Haldex-ul de vina, sa trebuiasca schimbat cu totul.

Adrian mi-a dat o speranta, ca poate e doar flansa de legatura, care ar fi si pe post de amortizor de vibratii - Multam Adrian !

Asta cred ca n-ar fi o scumpete, insa au astia niste preturi la ora de manopera de iti vine sa fugi ... sa dai o fuga acasa sa o rezolvi.

As putea lua flansa de pe-aici sau de la nemti daca as sti ca asta e.

Acum, printre sugestiile celor de pe-aici ar mai fi fost si tampoanele de cauciuc de la motor, ca ar putea fi duse ... Ma indoiesc, dar nu stiu.

Alta legatura ar putea fi cu planetara ca haraie, cea de pe stanga sau undeva la mijloc, la imbinarea cu cutia de viteze.

Cand dau sa plec mai hotarat de la semafor, daca o calc putin in a 2-a, scapata in valuri, parca nu prinde bine, prinde cu intermitente/pauze de cateva jumatati de secunda, apoi prinde.

Cred ca nu prinde bine tot pt ca se ridica de bot cand plec mai tare.

Acum vine iar intrebarea: vibratiile legate de turatie (2000-2500) or fi de la cuplajul Haldex, de pe spate, sau tot de la planetara sau ... ?

Va intreb si va rog: Oare amandoua problemele sunt nasoale ? - nu mai suporta amanare, macar pana la primavara cand o sa vin in tara ?

Ma gandesc la iarna, pt ca se pare ca 4Motion nu merge prea grozav, iar cu planetara nu stiu ce se poate intampla, pana cand tine.

Multam fain !

Alexandru

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-ti faci o idee, revin cu costurile inlocuirii flansei de legatura(amortizor vibratii)

1300 RON(cu reducere 12%)-flansa(se gaseste numai ca produs original)

200 RON-manopera

Pentru alte detalii poti sa-mi dai mesaj pe PM(ai adresa in profil)

Edited by florica adrian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi puteti recomanda un service bun in Bucurresti ?

As prefera un particular FB.

Sau e mai bine sa merg la reprezentanta pt asa ceva ?

Multam,

Alex

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul meu: dupa investigatiile de pana acum, cel mai probabil e flansa dintre cardan si diferential (Haldex).

Va confirm daca e asa in final.

La mine nu sunt erori la motor, ca sa suspectez vre-un injector.

Se pare ca la mine e ca si in cazul tau Adrian. Multam !

Ma gandesc sa mai aman cheltuiala.

Intrebarea e, se deterioreaza altceva, diferentialul, din cauza vibratiilor ?

Sau nu-si face treaba 4Motion ca lumea ?

Merci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand iti recomand sa ii faci geometria, la mine a functionat ;) a disparut sunetul , dupa ce am fost la nenumarate service-uri si am auzit fel si fel de pareri si de scoruri

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 zile a aparut si la mine o problema similara. La fel ca si la Alexandru, huruitul infundat se aude la orice accelerare(chiar si ciupita) dintre 2200 si 2500 ture, netinand deci de viteza de rulare(la fel, am eliminat si eu ideea ca ar fi ceva la roti). Vibratii nu am, adica cel putin eu ca sofer nu le simt. Sa fie tot flansa respectiva?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie din service mi-au zis in iarna ca ar fi de la volant. Intr-adevar la mine cand e frig afara se aude bocanind volant si atunci m-au intrebat daca am vibratii in masina la accelerare, atunci nu aveam...au aparut dupa vreo luna. Nu cred ca ar fi de la Haldex avand in vedere ca are legatura cu turatia motorului nu cu rotirea diferentialului. Intr-adevar se simte cel mai nasol in spate...la sofer e mai soft.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e cam dubios sa fie de vina volantul si vibratiile + huruitul sa se auda din spate! :) Adev. e ca ambreiajul + volantul sunt originale, tinute pe softuri, turbo mai mare, dar in cazul masta nu-mi vine a crede ca el ar fi vinovatul

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, dupa o discutie in service, problema pare sa fie de la una dintre cele doua amortizoare de vibratii ale axului cardanic. La PBN m-ar costa cam 1800 RON cu TVA si manopera ceea ce nu este ieftin deloc.

Acel amortizor de vibratii defect descentreaza in timp (timpul fiind relativ si in cazul asta) axul pana la rupera lui la o sarcina mai puterinica - costurile de inlocuire sar cu mult de 2000 euro deoarece trebuie inlocuit sistemul.

Acestea fiind spuse si avand in vedere ca trebuie sa il schimb cat de curand stie cineva un service autorizat VW in Bucuresti unde sa nu dau 4-500 euro ? :)

P.S. Tot ei mi-au spus ca este o problema tipica a touareg-ului si mai rar intalnita la passat si alte modele cu 4motion din gama, dar din cate vad s-a manifestat si la fabia colegului de mai sus...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Multam pentru toate reply-urile de mai sus.

Eu am generat topicul si tot eu ... o sa fac 2 ani in Decembrie de cand am vibratia la accelerare intre 1900-2500 :-(

Din pacate problema mea nu s-a rezolvat inca - pt ca N-A GASIT NIMENI DEFECTUL !

Am un Passat Variant 2007 (3C sau B6)

2.0 TDI 4Motion 140 CP (nu l-am "tunat" ... ca sa zic poate ca e de-acolo).

Vibratia este legata de turatie si nu de viteza - exact cum spunea si Andrei.

La inceput era mai evident la accelerare IN TREAPTA A 4-A intre 2100-2500 ... Atunci o saream pe-a 4-a! Saream din a 3-a la 2800-3000 rot/min - saream direct in a 5-a.

Atunci era mai mult "audio", acum a devinit deja "simtibila" !

Acum vibratiile par sa fi "coborat" ... sunt intre 1900 si 2500 de rot/min. Peste 2500 rot/min dispar.

Mai nasol, bazaie de la treapta a 3-a pana la a 6-a inclusiv - chiar si daca nu mai accelerez, pe cruise ...

In a 6-a la drum lung (chiar pe cruise-control) am un bazait continuu intre 100 si 130 Km/h - taman in zona unde mi-ar placea sa merg linistit :-(

Peste 135 Km/h dispare vibratia ... (pentru ca sunt vreo 2600 rot/min) - dar nu am chef sa merg cu 135 intotdeauna.

Doar dupa vreo ora buna (cand se incalzeste blocul motor bine de tot) sa zic poate ca se reduce zgomotul cu 50% ... DAR CONTINUA la 50% !!

Domnilor, va rog, poate stie cineva ... CE CREDETI VOI CA ESTE ?

Am fost la mai multe service-uri, mi-au zis sa o las o zi intreaga sa o desfaca ... ce-i drept n-am lasat-o !

Au facut teste in mers, au urcat-o multi pe elevator ... degeaba !!

Cand am trecut prin Germania am fost si acolo in vreo doua locuri (la un service/reprezentanta VW si la unul Mercedes - ce-i drept n-au avut timp decat 30 min. fiecare, pentru urcat pe elevator si un test de mers). Degeaba. N-am nimerit specialistul adevarat ... :-(

Au verificat si nu este ... Nu e nici toba, nu sunt nici tampoanele de la motor, nici axele de antrenare a rotilor (desi asta "speram" sa fie ... ma gandeam eu ca cel mai probabil ar fi una din "planetarele" dinspre cutia de viteze, ca planetarele dinspre roti stiu ca sunt bune). Un singur mecanic mi-a spus ca s-ar putea ("s-ar putea"!) sa fie axul din dreapta (desi eu as fi zis ca poate cel din stanga). Urmatorul mecanic mi-a spus ca NU - Axele de antrenare par sa fie bune si spre roti si spre cutie.

Nu stiu ce sa mai zic, vibratia vine cam din mijloc si se simte in toata caroseria, la acceleratie intre 1900-2500 vibreaza si imaginea din oglinda retro. Daca merg pe cruise la 2200-2300 nu mai vibreaza oglinda, insa "bass"-ul se aude ... usor si infundat si sigur.

Nu stiu ce sa mai zic, daca nu gasesc defectul ... o sa merg cu ea asa in continuare, asta este !! ... Doar ca ma deranjeaza, ma enerveaza de-acum ... Oare ce-ar putea sa fie ??!!

Multe multumiri "gasitorului" !

Cu prietenie,

Alexandru

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare dar nici nu cred ca ai alocat timp suficient pentru aceasta problema. 30 min acolo, o fuga in alta parte ... etc.

Din descrierea facuta sunt sanse 0 sa gasesti o rezolvare pe forum.

Parerea mea, lasa masina intr-un service de incredere si lasa-i sa desfaca componente, altfel, asa ... sa iti arunce direct o rezolvare, doar din descriere si un mic test de drum, nu cred ca o scoti la capat!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam D@ny, cred ca ai dreptate. Ar trebui sa gasesc timpul necesar.

Azi am fost la un alt mecanic, la un garaj particular. Am lasat masina acolo vreo 4 ore. Tot nu am diagnosticul clar, decat banuieli.

Mecanicul de azi zice ca nu pare sa fie volant (nu crede, pentru ca volant are alt fel de zgomot). El banuieste ca ar (putea) fi un tampon de cauciuc. Dar care ? ...

Ar fi minunat sa gasesc pe forum o solutie, dar unde ?

Am mai vazut un topic despre trepidatii, dar par sa fie alte probleme decat vibratiile de la mine. La mine bazaie (bass), nu trepideaza. Si nu pe loc, ci in mers, in sarcina.

Multam fain!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul meu: dupa investigatiile de pana acum, cel mai probabil e flansa dintre cardan si diferential (Haldex).

Va confirm daca e asa in final.

La mine nu sunt erori la motor, ca sa suspectez vre-un injector.

Se pare ca la mine e ca si in cazul tau Adrian. Multam !

Ma gandesc sa mai aman cheltuiala.

Intrebarea e, se deterioreaza altceva, diferentialul, din cauza vibratiilor ?

Sau nu-si face treaba 4Motion ca lumea ?

Merci.

Dar ai schimbat, sau nu flansa de legatura dintre cardan si cuplajul Haldex?

Mai poti incerca si asta:

Pentru început ce poţi face tu singur:

-O rezolvare de moment poti face scotind siguranţa fuzibila care protejează comanda cuplajului Haldex, din tabloul de siguranţe(după ce vei face asta, vei avea lampa ESP aprinsă în bord, pînă vei introduce din nou siguranţa). Astfel cuplajul este scos din funcţiune, el nemaiavînd nici un rol în ceea ce priveşte tracţiunea integrala. Vei rămîne doar cu tracţiunea faţa, şi astfel îţi vei da seama dacă vibraţiile sunt de la flanşa de legătură spate.

Ce poţi face la service:

-verificare rulment intermediar cardan

Vibraţii mai pot apărea şi de la rulmentul intermediar de la cardan. Huruitul de care vorbeşti poate fi de la el. Bănuiesc că dacă vei merge mult timp cu vibraţii, în primul rînd vei avea un disconfort destul de mare, iar în timp cred că poate dăuna şi cuplajului Haldex.

Mare atenţie dacă vor să-ţi desfacă cardanul, să facă semne pe el pentru a-l pune în aceeaşi poziţie, deoarece dacă-l vor decala chiar cu un dinte va trebui reechilibrat, iar operaţiunea nu e nici ieftină şi nici nu o face oricine.

Nu stiu daca si Andrei_Tdi, a rezolvat pina la urma problema lui.

Edited by florica adrian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vad ca ai 4x4, pana acum am intrat/postat de pe telefon! Iti pot recomanda si eu, asa cum a facut colegul de mai sus, o verificare a cuplajului cardanic desi o astfel de problema se manifesta direct proportional cu viteza, nu cu turatia ...

Edited by D@ny
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu am rezolvat problema! Am fost la service, au ridicat masina, au verificat cuplajul, flansa.. nimic in neregula. i-am plimbat cu masina iar explicatia lor a fost ca e posibil sa fie ceva de la evacuare. Coincidenta este ca huruitul dispare odata cu intrarea in forta a turbinei. :( Nu stiu ce sa fac..

Edited by Andrei_Tdi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam Adrian, super valabila ideea ta! Taman ma gandeam sa decuplam mecanic cardanul (sambata viitoare, din suruburile de la Haldex) ca sa vedem daca bass-ul vine de pe fata sau de pe spate.

Foare valabila si ideea cu marcatul suruburilor (sau trebuie sa marcam si niste "dinti" ??! ...

Super ideea cu siguranta! Dar cum identific siguranta ?? - ca nu am cartela cu semnificatia sigurantelor - asa am luat masina in 2010, second hand de la o reprezentanta Ford de langa Leipzig ... :-( - iar masina a rulat undeva in Austria ... ma rog, e prima pe care mi-am luat-o "cu mana mea" ...

Mi-ar prinde bine sa am schema sigurantelor si pentru siguranta de la spalatoarele de faruri, ca nici alea nu merg de cand am luat masina.

Revin.

Intr-adevar, in noiembrie 2011 (cand aveam doar un an de la problema ! ...) scriam ca s-ar putea sa fie de la cuplajul Haldex. Asta era primul diagnostic de la un service VW, corelat cu ce am mai citit de la tine, Adrian. Totusi nu am schimbat flansa de la Haldex pt ca au mai investigat altii de la VW si au zis ca nu este de la flansa de cuplaj Haldex. Mi s-a parut logic sa nu fie de-acolo pt ca vibratia e CONSTANTA ca intensitate in intervalul 1900-2500 rotatii. Nu e "proportionala" cu turatia. E proportionala cu "adancimea" pedalei de acceleratie. Daca accelerez usor de tot, este suportabila. Daca accelerez mai tare imi vibreaza si oglinda. Ciudat, dar asa este, apare fix la 1900 si dispare fix dupa 2500. Are aproximativ aceeasi intensitate pe toata plaja asta - cu buna aproximatie - daca mentin fixa pedala de acceleratie. Este o rezonanta ceva ... bass, vibratie mecanica, pe care incerc sa o evit cat pot - prefer sa merg subturat, cu acceleratii foarte usoare ca sa nu stric turbina sau altceva ... Apropo', de vreo 2 saptamani scartaie ceva la accelerare mai brusca in a 2-a, ma tem ca e turbina (sau o fi ambreiajul ?! ...) ... Dar nu fluiera, ci scartaie, parca ar fi cauciuc pe metal, sau parca ar cere vasilina un lagar ... si asta m-a determinat sa reiau investigatiile cu vibratia.

Zic, super-idee ... ah, daca as avea schema sigurantelor, maine as scoate-o pe aia de Haldex sa-i decuplez cardanul. Iar daca n-ar mai bazaie as merge asa a-la-long, ca m-am saturat de bazait. Mi-am dorit de mult sa am si eu un 4Motion, dar "mi s-a luat" ...

Andrei, la tine inteleg ca este un huruit. Poate la tine o fi de la rulmentul de care zice Adrian. La mine e mai putin probabil, poate doar sa fie o rezonanta ... dar rezonanta ar trebui sa fie cu ceva de langa cutia de viteze, care alimenteaza rezonanta intre 1900-2500 ... Daca tu esti Andrei pe care l-am intalnit la Gica/Dumy, intreaba-l si pe el, ca are multa experienta si poate ne ajuta pe mai multi in privinta asta. Bafta si tie si celorlati !

Astept reactiile dvs, cu mare nerabdare.

Multam !

Alexandru

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, nu, nu sunt acel Andrei de care vorbesti. Dami date de contact despre persoana de care spuneai mai sus.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alex_puiulet

Tu ai schimbat ceva la masina pentru a incerca remedierea acestei probleme sau nu? Pentru ca imi este greu sa inteleg daca da sau nu din descrierea ta...

volant iti face probleme? Bocane, troncane cand e motorul rece si racoare afara?

O sa las eu luna asta masina pentru schimbarea distributiei si inlocuirea acelui amortizor de vibratii si va anunt.

@Andrei_Tdi La ce service ai fost sa faci aceste verificari?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La unul particular, al unui prieten.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anderi_Tdy verifica flansa de cauciuc daca mai este elastica-flexibila, daca e tare "coapta" nu mai preia nimic. Regimul tranzitoriu dintre "2x4" si 4x4 da acele vibratii. Acest lucru se poate verifica mergand pe pilot pe un drum care prezinta si urcusuri, portiuni unde intra spatele....daca atunci se simt acele vibratii e sigur ca sunt de la acel disc de cauciuc intermediar dintre flansa spate (parte metalica) si cuplajul HALDEX.

post-50152-0-53149200-1349204448_thumb.j

Edited by PCR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.