Jump to content

DSG 02E - Mechatronic - VAS firmware


Gigibelea
 Share

Postare recomandată

Salut forum.

De curand mi s-a dus cutia de viteze, cand schimba din treapta 3 in 2 pe automat face un sunet ca un cloncanit in cutie.

Am cumparat alta cutie dar mechatronicul din ea are alt soft si alta unitate mechatronic.

Ce aveam eu in a mea era un Temic 02E 927 770 AD si ce e acuma in asta noua e un 02E 927 770 AJ si cu alt soft pentru un golf.

Merge bine asta noua la schimbat in jos insa schimba cu hopuri din 3 in 4 si din 4 in 5 la pedala la maxim.

Softu pe 02E 927 770 AJ e updatat de VW (fara sa ii rog eu) si s-a facut doar upgrade la softul original de pe mechatronic fiindca VAS nu stie sa scrie fisiere specifice, ci doar update la cele actuale dupa cate inteleg eu.

Acum, am gasit vreo 50 de firmware pentru mechatronic dar nu exista documentatie care firmware e pentru care mechatronic si ce versiune.

Are cineva cumva pe undeva sau pe cineva care ma poate ajuta cu un firmware corect pentru passatul meu ?

Datele de la Mechatronicul vechi :

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 02E 300 042 S

Component and/or Version: GSG DSG 082 1127

Software Coding: 0000020

Work Shop Code: WSC 04940

Advanced Identification

Serial number: 00000802211632

Identification: TFK-030

Revision: 04708020

Date: 21.02.08

Manufacturer number: 1632

Test stand number: 8501

Flash Status

Programming Attempts: 1

Successful Attempts: 1

Programming Status: 00000000

Required Conditions: 00000000

Flash Tool Code: 00001 001 04926

Flash Date: 00.00.00

Software

000M

Misc.

Hardware number: 02E 927 770 AD

Lot Number: C30

Type Lock: 0001

Datele de la mechatronicul nou :

Address 02: Auto Trans

Control Module Part Number: 02E 300 052

Component and/or Version: GSG DSG AG6 440 1913

Software Coding: 0000020

Work Shop Code: WSC 00066

Advanced Identification

Serial number: 00000810311034

Identification: TFK-030

Revision: 04844002

Date: 31.10.08

Manufacturer number: 1034

Test stand number: 8502

Flash Status

Programming Attempts: 2

Successful Attempts: 2

Programming Status: 00000000

Required Conditions: 00000000

Flash Tool Code: 90108 000 02069

Flash Date: 00.14.00

Software

000U

Misc.

Hardware number: 02E 927 770 AJ

Lot Number: E10

Type Lock: 0002

Ce mi-ar trebui este ori un firmware 000U (dupa cate vad eu) sa il scriu pe mechatronicul nou, ori daca nu un firmware, un soft ceva care sa imi citeasca si sa scrie ECU de pe mechatronic sa pot sa il transfer.

Orice alta idee e binevenita.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa flashuiesc MEchatronicul sa vad exact ce soft e pentru ce.

Pina acuma pot sa lashuiesc :

02E 300 051 S - LQS , KPQ ,

02E 300 051 T - LQT, LTD, KPS

02E 300 052 - LQV , KCU, LTE

02E 300 052 B - KPT , LQW

02E 300 051 P - LQY

02E 300 053 S - LPW , MHL

Modificat de Gigibelea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Gigibelea......pot sa te intreb in ce conditii ti s-adus dsg-ul?>..banuiesc ca dupa primul schimb de ulei dsg?!....ptr ca mechatronicul e submersat in ulei......

Modificat de SPECIALISTU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Problema cutie Passat DSG 2010.Se aude un zgomot metalic cand trec de pe N pe D sau de pe N pe R. A mai intalnit cineva problema asta? E vreo rezolvare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
claudiaalban

Salutare. Am si eu o mare problema. Am un passat 2007 2.0tdi 170cp dsg. Porneste si schimba perfect. 10-15km.

Si de odata imi apare martorul de la frana de stationare electrica opresc si incep PRNDS Sa palpaie. Il pun pe D din nou si nu mai schimba merge doar in antâia. Am inteles ca poate sa fie mecatronicul sah vreun senzor. Sau sa fie de la frana de mana??? Va rog ajutatima daca stiti. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-i o scanare pe 02-auto trans si pe modulul de frana de parcare. Vezi ce erori ai stocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiaalban

Dar crezi ca de la frana de mana este problema?.... eu am mai gasit aici pe forumuri aceasi problema ca palpaie PRNDS dar la mine merge tot ok si deodata se aprinde si frana de mana si incepe sa palpaie in bord PRNDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ideea e sa vedem erorile stocate pe cele 2 module.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiaalban

In caz ca e mecatronicul. Am inteles ca sunt niste valve hidraulice ce se pot curata. Fara a fii nevoie sa mai schimb tot mecatronicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil. Stiu ca era un diy despre curatarea respectivelor valve. Oricum e ceva destul de migalos din cate am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiaalban

Am testat cutia.

P1652 - Error codes in the transmission control module.

17160 Pressure Regulating Valve 2nd Interruption / short circuit to gnd. Intermittent.

Este mechatronicul sau nu?mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o valva din mecatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiaalban

Dar dece da erroare si centralita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
cristidragan

 

Salut . Am si eu o problema. Am un passat 2007 2.0tdi 170cp dsg. Porneste si schimba perfect. 10-15km.

Si de odata imi apare martorul de la frana de stationare electrica si incep PRNDS sa palpaie. Opresc motorul, il pornesc ramane P-ul acela taiat si apoi mai merge 10km si iar necesita oprire si pornire si tot asa.. precizez ca nu smuceste, nu bate, schimba ok. Am inteles ca poate sa fie mecatronicul sau cutia cu totul.. are cum sa fie de la frana de mana?

Erori pe tester nu sunt decat atunci cand se aprind erorile in bord.

1.   01315 - transmition control module

    013 check DTC memory

2.   Solenoid tr 5.. nu mai am codul exact de eroare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am un Volkswagen Eos diesel 2007 cu cutie DSG,cutie care este la fel si pe Golf 5,Passat CC,defapt majoritatea modelelor dela Volkswagen.Eos-ul imi schimba treptele la 2100 rpm si as vrea sa imi schimbe la 1700 rmp,exact cum imi schimba fostul Passat CC ! Se schimba softul numai in cutie sau si la motor?Va rog un raspuns cat de concret.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La CC aveai motor CR, care se comporta alfel in regimul acela de turatie, fata de un motor PD.

 

Nu cred ca ti-ai dori sa schimbe PD-ul la 1700 rpm.

Am DSG cu motor PD deci nu vorbesc in necunostinta de cauza. si PD-ul meu macar are arbori balansieri, pe Eos nu se regasesc.

 

Doar ca sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa nu imi doresc ca PD-ul sa imi schimbe la 1700 rpm?Ce sunt aia arbori balansieri si de ce nu se regasesc pe Eos daca am motor BMM cu PD?

PS: de 2 saptamani,merg pe manual si mereu dau sa schimb pe la 1700 rpm si totul e ok,dar ma enerveaza sa mestec mereu in schimbator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu tremura masina la 1100 - 1200 rpm, ca de lesinata sigur e lesinata rau la turatia aia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ai cauta sa schimbe la 2500rpm si nu la 1700! Nu este benefic ptr masina sa schimbe la turatia aia. Pe langa faptul ca vei colmata tot,consumul de motorina urmarit de tine(banuiesc ca asta vrei sa obtii) iti va iesi din buzunar inzecit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb pe manual la 1700 rpm ,si nu e lesinata chiar deloc,schimba perfect!Nu e vorba de consumul de motorina,e vorba ca nu suport zgomotul cand un motor de tureaza,atata tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci incearca sa schimbi masina, ce vrei tu nu este benefic pentru motor-transmisie, din motive care par inutil de a fi explicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa renunt la EOS...e o bijuterie !Atata timp cat la o masina cu motor de 2.0L si cutie DSG s-a reusit sa se schimbe treptele la 1700 rpm,nu vad de ce nu s-ar putea si la masina mea cu aceeiasi cutie DSG si tot motor de 2.0L sa nu se poata?! Nu ma intereseaza  ca pe viitor se sparge cutia,turbina sau motorul....chiar nu ma intereseaza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. Parerea mea. Ca si posesor de 2.0tdi PD 16v, iti recomand pentru zgomot un pic de 2t (face minuni la zgomot la pd). Apoi pentru schimbat cu siguranta un tuner te poate ajuta. Recomand sa faci si la motor soft, pentru a limita cat se poate shoot-ul sub 2000rpm, pd-ul fiind cunoscut pentru asta. Cr avand presiunea in rampa reglata de ecu poate face asta dinamic. O sa simti masina un pic mai lenesa (vezi 2.0 tdi cu dpf) dar o va salvezi egr, admisie, volant, etc. 

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,stie cineva,se poate face adaptare la mecatronic 2006 pe cutie 2012 ambele dsg6. Diferă culoare la capacul de la calculator 2006 negru, 2012 alb. Unu motor pd si celălat cr. Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!