Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Eu iti recomand OE sh in stare buna.

Piesele aftermarket nu au nici macar standardele impuse celor OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chiar asa Cosmin.. Stiu cativa care au folosit ax came fabricat de AE (federal mogul .. cred) , la 650 lei.. si sunt multumiti. Probabil va tine undeva la 80.000 - 100.000 km, dar fata de cel OE care costa 22 mil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus OE sh. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Cosmin.

Am decis sa merg pe OEM nou.

Revin cu impresii saptamana aceasta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.Desi nu am motorizarea de pe golf v sau o2 panuiesc ca sunt in mare parte la fel.Am un golf IV 1.9 tdi ajm si ma confrunt cu urmatoarea dilema.cand pornesc motorul se aud 5 sec tachetii dupa care luniste totala.Dupa ce utilizez putin masina sau se incalzeste motorul se aude un tacanit gen tacheti si creste in intensitate odata cu turatia masinii (cel mai bine saude cu masina pe loc).Precizez ca sunetul se aude doar din unteriorul masinii..daca stau pe langa maaina aau cu capota ridicata nu se aude nimic.injectoarele au valori foarte bune.sa fie axa cu came sau si alte componente produc sunete gen tacheti?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa fie un tachet cu probleme,mai lenes,in prima faza fa o inspectie la axa si tacheti si vezi daca ai uzuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este gata.

S-au schimbat urmatoarele: ax cu came, cuzineti, tacheti

S-a constatat si ruperea axului de la pompa tandem, deci a trebuit schimbata.

Toate piesele au fost OEM, iar lucrarea a fost efectuata la Autec Skoda Craiova.

Totul a iesit perfect, motorul este muult mai silentions decat era inainte.

Dupa ce am parcurs topicul acesta si cel indicat de @C O S M I N, am ajuns la concluzia ca ax cu came & accesorii sunt consumabile pentru motoarele PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Care din producatori  AE , AMC , AUTLOG , FEBI BILSTEIN si RUVILLE, sunt mai buni la fabricarea axei cu came?

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AE calitate/pret, merge si KOLBENSCHIMDT dar este mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am si eu o intrebare: ce parere aveti de culbutorii KOLBENSCHIMDT?? Am probleme si eu cu ei si cei de la Ausburg mi-au recomandat KOLBENSCHIMDT ca ar fi cei ce echipeaza originalul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e posibil ca si cei de la KOLBENSCHIMDT sa echipeze originalul?? Nu ar fi singurele piese OEM care sunt facute de mai multi producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi posibil decat atunci cand vom vedea marca respectiva in motor nou sau in ambalaj OE.

pana atunci, doar INA echipeaza pe original

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constat ca tot mai multe PD-uri sufera de boala asta. Chiar saptamana asta am deschis unul. 6 din 8 tacheti sparti, camele de pe ax praf, cuzineti ax cu came terminati. Motorul folosea ulei Castrol Edge.

Cred ca totusi e un bug de proiectare, nu neaparat ulei prost sau ungere precara. Asta si eventual o exploatare necorespunzatoare sau chiar si un ulei mai prost... si gata bucuria.

 

Odata ce au trecut la PD, nu s-au mai obosit sa reproiecteze chiulasa vechiului 1.9td cu pompa de injectie. Au redus din palierele axului pentru a face loc camelor pentru injectoare.

Pana la urma legendarul motor 1.9tdi PD are si el problemele lui...

 

Si da, INA echipeaza pe original. KOLBENSCHIMDT e un bun compromis, insa nu e OE.

Dar in RO, toti vanzatorii s-au nascut ingineri la NASA si au acces la informatii clasificate. ;)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, cati km avea pe tachetii respectivi si pe axa cu came? A mea, la 80.000 km nu are nici un semn de uzura.

 

Camele pe supape sunt mai inguste decat la motorul VE din cauza camei pe injectoare. O suprafata mai ingusta inseamna forte mai mari concentrate pe centrul tachetului, nu? In plus, sunt voci care spun ca la PD panta lobului camei e prea abrupta si lobul efectiv "plezneste" tachetul. Nu stiu cat e de adevarata povestea asta, eu doar am citit despre ea. Ceea ce stiu insa e ca se ofera came aftermarket la care peste cama OEM se fac ceva depuneri pe lob astfel incat sa mai atenueze din panta lobului.

 

Oricum, la PD e un puntc slab si uleiul e foarte important in durata de viata a camei si a tachetilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista multe motoare PD care au atins 300.000 km si axul cu came si tachetii sunt in stare inca buna. Stiu destule astfel de cazuri, chiar mult din ele folosind de la nou, 5w-30 Long life.

 

La fel exista multe motoare PD care au probleme de la km putini, desi au folosit ulei bun, etc.  Deci marea problema cred ca este fabricarea pieselor (aliaj, prelucrare, calire, etc)

 

@asap03

 

nu poti modifica panta camei, intrucat se modifica deschiderea supapelor. e poveste treaba asta cu "imblazirea" pantei.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de motoare BXE...am un prieten cu un golf 5 1.9TDI BXE cumparat de nou in iunie 2007...acum are 175k km cu el si motorul merge perfect...cum exploateaza masina? fara mila...pleaca de la semafor ca la formula 1...lucreaza in Constanta si cand vine la Bucuresti si se plictiseste merge cu pedala la podea...cand prinde un drum drept mai desfunda turbina si baga 190km/h ...merge cu becul de la ulei aprins cateva saptamani intregi si nu completeaza cu ulei...chestii de genul asta...merge des prin Toplita si iarna masina porneste perfect la -22 de grade etc...ce ulei foloseste? nu o sa va vina sa credeti dar uleiul este Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 de cand are masina... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca majoritatea axelor au cazut dupa 200k.Mai devreme sau mai tarziu o sa se intample beleaua,este inevitabila problema,o slabiciune de proiectare,de aceea este considerata ca si piesa consumabila.Ideea este cum sa amanam mai mult aceasta interventie.Doar sa schimbam uleiul la maxim 10k si sa fie 5w40 full sintetic (daca se poate Made in Germany)pentru PD.In rest este loterie.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel despre care am povestit nu a schimbat niciodata uleiul sub 15k km...nu mai are mult si in maxim un an va trece de 200k km si atunci vom vedea ce si cum :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@asap03

 

nu poti modifica panta camei, intrucat se modifica deschiderea supapelor. e poveste treaba asta cu "imblazirea" pantei.

 

O fi poveste pentru tine, sau pentru forumul asta. Uite un dealer american care vinde asa ceva:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=346980&highlight=franko6+PD+camshaft (postul #6)

 

Tema este dezbatuta mult mai pe larg pe TDIclub decat aici, pot sa-ti dau usor 5,6 threaduri. Sau le poti gasi si singur daca chiar te intereseaza subiectul.

 

Mai sunt si companii britanice care vand came de TDI cu lift mai mare decat cel stock. Dar la Franko6 nu s-a urmarit neaparat un lift mai mare ci atenuarea profilului camei. Deci chiar exista asa ceva, daca poti sa crezi.

 

Sau cele de la Colt (alt dealer):

 

http://www.kermatdi.com/servlet/the--dsh--dsh-PERFORMANCE-PARTS-dsh--cln-Colt-Cams/Categories

 

"Optimized cam lobe geometry corrects an OEM design flaw that hastens premature wear in the Pumpe Duse (PD) engines"

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geometrie modificata complet a camei nu este acelasi lucru cu ''imblanzirea pantei" 

 

ala este cu totul alt ax cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, inclin spre parerea lui Cosmin ca acolo este o eroare de proiectare, pe care VW nu s-a mai obosit s-o corecteze deoarece au abandonat complet dezvoltarea motorului PD si au mers mai departe pe alta tehnologie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala sau nu , decizie gresita de a incerca cu  tehnologia PD sau nu, e greu de a afla adevarul absolut dar daca ne uitam la TDI CR facute de VW din 2008 pana in prezent eu unu nu pot zice decat RESPECT.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, cati km avea pe tachetii respectivi si pe axa cu came? A mea, la 80.000 km nu are nici un semn de uzura.

Are vreo 180000. E productie 2004 plin. Nu pot sa-mi dau seama cat sunt de reali.

 

In alta ordine de idei, axa de pe motorul meu vechi (B5 din 2000) e acum pe A4 B6 al unui vecin, care intre timp a mai bagat peste 100.000 de km.

Deci acea axa cu came la momentul actual are ~400.000 km si nu are probleme. Cu cuzineti si tacheti noi oem, schimbati de mine pe la 250.000.

Cred ca se confirma inca o data fiabilitatea superioara a pieselor mai vechi.

Rune... nu discutam de motoarele CR. Acolo... e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!