Jump to content

Vehicul istoric


venom_sb
 Share

Postare recomandată

Poi facand o paralela cu dacia (ca tocmai a fost scoasa ca vehicul istoric) productia renault 12 a fost gata in 1980 deci 2010 fiind anul "istoric", iar dacia 1300 s-a vandut inca pana in 1985 la noi, deci sa zicem o paralela cu city golf.

Deci in mod normal 2013 ar fi anul pt mk1.

Altfel iti dai seama ca si broscutele si parca ceva transporter, nu ar intra intrucat, spre exemplu broscrute si ele au avut ultima bucata in Mexic in anul 2003.

Problema cred ca totusi is conditiile de originalitate pe care trebuie sa le indeplinesti ca sa fi atestat ca vehicul istoric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot citit pe net , mai este un topic si pe vwforum cu asa ceva din din cate am inteles nu prea ai voie sa o modificii, poti spune alte bari/ spoilere /pleoape ,etc dar numai modele vechi care se puneau cand a aparut masina, cu jantele aceeasi chestie, nu poti pune jante cu mult mai late si nu ai voie sa faci gauri pentru boxe sau sa schimbi scaunele ! Dar modificarile de siguranta mi se pare ca sunt tolerate , gen centuri in 3 puncte (la masinile care nnu au), etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista modificari tolerate, masina trebuie sa fie originala 100% si functionala 100% - cam ca atunci can a iesit de pe usa fabricii.

Minim 30ani, depui cerere la retromobil romania, vine comisia si iti dau sau nu certificatul.

La ei afli si informatii legate de cum si cat poti folosi masina. Din cate stiu, sper sa nu vb prostii, sa nu luati de buna musai asta - ITP se face anual la RAR si se noteaza KM masinii. pentru ca in legislatie spune ca masinile se pot folosi ocazional, la evenimente speciale, defilari, prezentari si alte prostii. Acum nu specifica clar ce inseamna utilizare ocazionala - aci trebuie discutat cu cei de la retromobil ca ei stiu cel mai bine.

Dar repet, masina musai sa fie originala 100%. Daca prinzi comisia in zi proasta, pentru un cheder care nu are inima cromata sau mai stiu eu ce, sau alt volan - esti respins.

Sincer, daca exista ceva chestii legate de numarul maxim de km sau altceva legat de folosirea masinii, care sa fie restrictiv si care sa poata fi dovedit, atunci nu e pont nici pe departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golful mk1, ca multe alte autovehicule a avut 2 modele si anume stopuri mici deci 74-79 si stopuri mari 80-83(84)se mai pot diferentia ca si modele supa seria de sasiu (74-74 a fost cu 17xxxxxx iar 80-83 cu wvwzzz17xxxxxxxxx). din cate stiu eu in germania modelul de mk1 74-79 a intrat deja in categoria youngtimer avand ca si consecinta un boom al preturilor pieselor noi, in acelasi timp vwclassicparts a inceput sa produca diverse repere pentru mk1, odata cu schimbarea liniei de fabricatie cu mk2 a insemnat sfaristul erei mk1, deci ce s-a produs pana mai alaltaieri in africa de sud nu va afecta statutul de viitor vehicul istoric al mk1 produs in germania, asa cum broasca produsa in mexic nu afecteaza broasca produsa in germania, care are si ea mai multe tipuri (split, ovali, pre 67, post 67) care sunt si ele la randullor luate ca modele diferita in cataloagele din afara, la noi....dumnezeu cu mila, noi sa fim sanatosi sa tinem babele pe sosele ca o sa vina si vremea cand o sa fie istorice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum am auzit ca baga astia la taxe de ne ustura si in gaura de la esapament asa ca trecerea multora din ele la vehicule istorice ar fi singura lor scapare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condiţiile necesare pentru obţinerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoti mufa de la cablul de la kilometraj din bord si mergi fara numar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cochetez cu vechiturile (acum am vreo 3 candidate la Remat :) ) si m-am interesat legat de aceasta atestare. E vehicul de hobby.

Dar cum demonstreaza ala ca eu nu merg cu el in scop de "hobby" ? E cam portita din cate stiu eu. Nu spune nicaieri ca 5000km pe an e hobby si 6000 e parcurs uzual. Puii mei, eu cu golful meu II anul trecut am facut sub 2000km in tot anul. Si e inmatriculat ca vehicul uzual - ce vreti, atat am avut nevoie de el.

Cu Manta nu am facut nici macar un KM, iar VR6 sta si acum pe dreapta. Si is "uzuale" toate.

O fi sigiland astia de la RAR cablul de km, mai stii. O sa mai discut cu un amic care are o "sutica" si mai aflu de la el noutati. Ca de ceva timp m-am lasat de sportul cu vechituri - o masina retrocotez = apartament cu doua camere :)

Modificat de CryWolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi culmea sa puna sigiliu, nu cred ca la dus pe vreunul capul la asa ceva! Dar tinand cont ca e romania, e posibil sa te si monitorizeze prin gps :)) te poti astepta la orice :P

Si ca fapt divers astazi in trafic am vazut in sibiu un Ford model T decapotabil crem care ducea o mireasa, am vrut sa il intreb pe sofer detalii, dar nam vrut sai distrug nunta femeii cu o conversatie lunga despre masini :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Au trecut 5 ani, știu, dar am dat de topic astăzi și e posibil ca și altții să ajungă aici la fel ca mine.

Am găsit la Retromobil (autoritatea care se ocupă de încadrarea vehiculelor istorice) asta:

 

Quote

Posesorii de vehicule istorice au pe langa o serie de drepturi si obligatia de a le
mentine in perfecta stare tehnica fara a fi efectuate modificari care sa afecteze gradul de originalitate.
Este recomandata conservarea vehiculelor istorice in spatii inchise si utilizarea acestora ocazional, cu
precadere in cadrul evenimentelor dedicate vehiculelor istorice. Retromobil Club Romania va sta la dispozitie
cu orice alte informatii care nu au fost incluse in prezentul site

de aici http://www.retromobil.ro/ce-trebuie-sa-stim-despre-vehiculele-istorice.php

Deci e o recomandare, nu are caracter obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!