Jump to content


Photo

Inlocuire ambreiaj


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#21 vwart

vwart
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105

Posted 21.05.2013 @ 11:16

In cazul in care se aude un huruit usor la apasarea pedalei (fara patinari, schimb greu de viteze sau alte zgomote) trebuie schimbat sau mai pot merge pana se agraveaza ?



#22 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 21.05.2013 @ 23:16

Referitor la schimbatul pompei de ambreiaj, problema este foarte usoara, fiindca se decupleaza furtunul de alimentare a pompei si conducta care pleaca de la pompa la ambreiaj si pompa iese printr-o simpla rotire si extragere cu mina, dupa decuplarea de pedala, cu ajutorul unui cleste mai special .

 

Huruitul usor la apasarea pedalei apare de la rulment in general. Rulmentul este partial uzat si cind apesi pedala, intra in contact cu placa de presiune si se invirte, si atunci huruie (prima faza) sau este partial gripat si cind intra in contact cu placa huruie, dar acum patineaza pe razele soarelui placii uzindu-le prematur. Deci in functie de zgomot si de priceperea urechii care asculta se stabileste cind trebuie schimbat (adica sa-l asculte si un mecanic sau cineva priceput la mecanica)



#23 MRP

MRP

    Nick anterior: mbgd

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia ll 2005
  • Motorizarea:1.9TDI/150 cp

Posted 22.05.2013 @ 07:44

luciane,teoria cu pompa,e frumoasa.practica ne omoara! :D



#24 jupanu

jupanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II, 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 22.05.2013 @ 11:53

intru si eu in clubul celor cu probleme la skodilac. Cand masina este rece, se schimba foarte usor vitezele. In momentul in care motorul se incalzeste (dupa vreo 10-15 km parcursi in oras), intra din ce in ce mai greu in viteza. Pedala de ambreiaj este tare. Skoda mea are 81.500 km, O2, 1.9 TDI. nu stiu care este modelul de O2 dar in talon scrie la punctul D2 = 1Z AABXEX01 si la punctul D3 = TMBBS21Z882140941, an fabricatie 2008.

 

Ca idee, cand vreu sa plec de pe loc (de la semafor) nu-mi intrat in treapta 1 chiar daca ambreiajul este calcat pana la fund, nu vrea sa intre in viteza, de parca este ceva care impidica schimbatorul sa intre in lacasul pentru treapa 1. Simptomele astea le are si la treapta 2-a, 3-a si cateaodata la a 5-a.

 

Am fost la Avia Motors pentru o constatare, mi-au luat 50 lei pentru treaba asta si mi-au spus ca nu imi pot spune nimic pana cand nu demonteaza cutia de viteze si vad despre ce este vorba (mi-au mai cerut inca 750 lei pentru constatarea de profunzime). Pentru cei 50 lei incasati de la mine au spus ca poate fi orice din sistemul de transmisie-ambreiaj, adica pompa de ambreiaj, conductele, rulmentul, volant, placa sau discul de ambreiaj.

 

Daca trebuie sa cumpar kitul de ambreiaj plus volant, din experienta voastra, de la ce marca sa cumpar, pe care o considerati mai buna calitativ? Valeo, Sachs, Luk, etc.


Edited by jupanu, 22.05.2013 @ 12:14.


#25 pro_niger

pro_niger
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 22.05.2013 @ 13:19

Deci din experienta mea iti spunem ca in primul rand nu trebuie sa crezi nimic din ce'ti zic aia de la reprezentanta ca habar n'au pe ce lume traiesc de cele mai multe ori. Dupa cum suna ar putea fi ori placa de presiune ori ceva pe la inelele de la sincroane (daca se manifesta doar pentru anumite viteze). Evident ca fara o constatare de catre un mecanic cu experienta si care stie ce face e destul de greu de spus. Asteptam sa vada si ceva colegi mai "rodati" in ale mecanicii ca mine si poate au si ei alte posibile cauze.

 

In mod cert preturile de care pomenesti pentru niste simple constatari sunt astronomice si eu n'as arunca cu banii pe fereastra in locul tau. (750 lei reprezinta mai mult de o treime din costul unui kit complet de ambreiaj sachs spre exemplu ;) )

 

O zi buna!


Edited by pro_niger, 22.05.2013 @ 13:26.


#26 axl666

axl666
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI, 105 CP

Posted 22.05.2013 @ 13:57

@jupanu - mai mult ca sigur ca trebuie sa schimbi tot ansamblul reprezentand kitul de ambreiaj + volantul cu masa dubla. Eu am patit acelasi lucru ca si tine la skoda mea cu aceeasi motorizare ca a ta la 80.000 km. Am schimbat cele mentionate mai sus dar am ales varianta SMF ( volant simplu ) si sunt multumit de alegerea facuta. Volantul original DMF (masa dubla) era praf iar discul de ambreiaj era uzat la maxim. M-a costat toata distractia 2500 ron. Sent from my Android device

#27 rayn

rayn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia 2 bxe 2008
  • Motorizarea:1.9 tdi 105 cp

Posted 22.05.2013 @ 15:02

AXL ce marca  a fost SMF-ul ? smf stock sau usurat? diferente notabile intre dmf si smf  din  punctul tau de vedere?  :Driver:



#28 pro_niger

pro_niger
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 22.05.2013 @ 15:17

Teoretic la cel cu masa simpla pedala de ambreiaj ar trebui sa fie mai tare iar volantul nu absoarbe asa bine socurile. Parctic insa doar partea cu pedala se demonstreaza caci pana acum cele cu masa simpla sunt cu mult mai fiabile cel putin la mersul prin romanica noastra plina de sate si orase aglomerate si fara autostrazi :))

 

Salutari



#29 andrei_221

andrei_221
  • Oraş:Târgu Jiu
  • Maşina:SKODA
  • Model:O2 / O1 COMBI 4x4
  • Motorizarea:1.9TDI / 1.9TDI

Posted 22.05.2013 @ 18:23

ca sa nu mai mentionam ca si fabrica a montat SMF pe anumite loturi de 1.9 TDI

#30 axl666

axl666
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI, 105 CP

Posted 22.05.2013 @ 18:49

SMF-ul a fost de la firma Valeo, kitul lor 4p de conversie de la DMF la SMF. Eu sunt multumit de el, masina se infige mult mai bine acum iar zgomotul sau tremuriciul de care zice lumea la mine e insesizabil. Octavia mea are 140 cp prin soft Sent from my Android device

Edited by axl666, 22.05.2013 @ 18:51.


#31 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 23.05.2013 @ 08:15

Bogdan,

eu ti-am spus din propria experienta de cind am schimbat eu ambreiajul ( cu nepotul, la cumnatul in curte)

 

Jupinu,

eu cred ca la tine buba este la ambreiaj,fiindca  la cutie este mai greu sa se uzeze sincroanele la toate treptele la fel, cu atit mai mult cu cit cea mai folosita treapta este 3, urmata de 1 si 2 ( astea pentru mersul in oras). Cele mai putin obosite sint 4 si 5, fiindca afara la asfalt schimbi foarte rar treptele in comparatie cu orasul.

Anul trecut am schimbat ambreiajul (la 84 de mii), la care am gasit placa de presiune fisurata (doua urechi de prindere pe volant). Pe masina era Sachs si eu am pus Luk (asta am gasit atunci pe moment) . Ideea este ca nu pot spune ca unul merge mai bine decit celalalt. Placa fisurata de la mine a fost un accident (defect ascuns) fiindca a fost prima data cind am vazut asa ceva la ambreiaj pe autoturism (si am destula experienta).



#32 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 23.05.2013 @ 08:32

intru si eu in clubul celor cu probleme la skodilac. Cand masina este rece, se schimba foarte usor vitezele. In momentul in care motorul se incalzeste (dupa vreo 10-15 km parcursi in oras), intra din ce in ce mai greu in viteza. Pedala de ambreiaj este tare. Skoda mea are 81.500 km, O2, 1.9 TDI. nu stiu care este modelul de O2 dar in talon scrie la punctul D2 = 1Z AABXEX01 si la punctul D3 = TMBBS21Z882140941, an fabricatie 2008.

 

Ca idee, cand vreu sa plec de pe loc (de la semafor) nu-mi intrat in treapta 1 chiar daca ambreiajul este calcat pana la fund, nu vrea sa intre in viteza, de parca este ceva care impidica schimbatorul sa intre in lacasul pentru treapa 1. Simptomele astea le are si la treapta 2-a, 3-a si cateaodata la a 5-a.

 

Am fost la Avia Motors pentru o constatare, mi-au luat 50 lei pentru treaba asta si mi-au spus ca nu imi pot spune nimic pana cand nu demonteaza cutia de viteze si vad despre ce este vorba (mi-au mai cerut inca 750 lei pentru constatarea de profunzime). Pentru cei 50 lei incasati de la mine au spus ca poate fi orice din sistemul de transmisie-ambreiaj, adica pompa de ambreiaj, conductele, rulmentul, volant, placa sau discul de ambreiaj.

 

Daca trebuie sa cumpar kitul de ambreiaj plus volant, din experienta voastra, de la ce marca sa cumpar, pe care o considerati mai buna calitativ? Valeo, Sachs, Luk, etc.

Problema ta este foarte complexa din anumite motive:

Pe masina ta sunt 2 sisteme de ambreiaj LUK sau SACHS.

Daca vrei sa schimbi 1 din componentele ambreajului,obligatoriu trebuie desfacut ambreajul ca sa vezi ce echipare este SACHS sau LUK pt ca piesele lor componente nu se potrivesc de la un sistem la altul.

Daca vrei sa schimbi tot ambreajul cu tot cu volant iti poti lua la alegere unul din producatorii enumerati de mine mai sus,pt ca la schimbarea ambreajului complet cu volant nu mai trebuie tinut cont de criteriul enumerat de mine mai sus pt ca prinderea volantei de vilbrochen este identica.

*Pune un mecanic bun sa iti verifice sistemul hidraulic de actionare a ambreajului(pompa ambreiaj de la pedala si cilindru receptor de pe cutia de viteza).

Nici macar la o peprezentanta nu iti pot spune ce sistem de ambreiaj ai pe masina LUK sau SACHS,asa ca daca nu rezolvi nimic trebuie desfacuta musai cutia de pe masina.



#33 edithn

edithn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 Elegance
  • Motorizarea:1,9TDi 105CP

Posted 23.05.2013 @ 14:21

intru si eu in clubul celor cu probleme la skodilac. Cand masina este rece, se schimba foarte usor vitezele. In momentul in care motorul se incalzeste (dupa vreo 10-15 km parcursi in oras), intra din ce in ce mai greu in viteza. Pedala de ambreiaj este tare. Skoda mea are 81.500 km, O2, 1.9 TDI. nu stiu care este modelul de O2 dar in talon scrie la punctul D2 = 1Z AABXEX01 si la punctul D3 = TMBBS21Z882140941, an fabricatie 2008.

 

Ca idee, cand vreu sa plec de pe loc (de la semafor) nu-mi intrat in treapta 1 chiar daca ambreiajul este calcat pana la fund, nu vrea sa intre in viteza, de parca este ceva care impidica schimbatorul sa intre in lacasul pentru treapa 1. Simptomele astea le are si la treapta 2-a, 3-a si cateaodata la a 5-a.

 

Am fost la Avia Motors pentru o constatare, mi-au luat 50 lei pentru treaba asta si mi-au spus ca nu imi pot spune nimic pana cand nu demonteaza cutia de viteze si vad despre ce este vorba (mi-au mai cerut inca 750 lei pentru constatarea de profunzime). Pentru cei 50 lei incasati de la mine au spus ca poate fi orice din sistemul de transmisie-ambreiaj, adica pompa de ambreiaj, conductele, rulmentul, volant, placa sau discul de ambreiaj.

 

Daca trebuie sa cumpar kitul de ambreiaj plus volant, din experienta voastra, de la ce marca sa cumpar, pe care o considerati mai buna calitativ? Valeo, Sachs, Luk, etc.

 

Salut, se pare ca si eu am intrat in acest club si cam cu aceiasi problema, in sensul ca nu numai atunci cand e rece, ci mai mereu intra destul de greu in viteze, iar uneori e nevoie sa apas de doua ori ambreiajul ca sa intre. Oricum problema a aparaut cam de un an (cand masina avea 85.000 km), si atunci mecanicul mi-a recomandat sa schimb uleiul din cutia de viteze, ceea ce am si facut, dar fara niciun fel de rezultate. Ce-i drept la acel moment toata lumea zicea ca sunt eu nebun, ca masina nu are nimic, mai ales ca nu facea tot timpul. Acum, la 112.000 km, povestea e cu totul alta, in sensul ca problema e evidenta pentru toata lumea, iar acum doua zile am observat un zgomot enervant la relanti, care dispare complet atunci cand apas ambreiajul.

 

La acest moment mecanicul mi-a recomandat sa schimb kitul ambreiaj si volant cat mai repede, fiind convins ca asta ar rezolva problema. Avand in vedere ca investitia este semnificativa, v-as intreba daca nu credeti ca sunt necesare ceva investigatii mai detaliate inainte de a pune un astfel de diagnostic. Oricum m-as bucura sa se rezolva complet problema in acest fel, deoarece la un moment dat acelasi mecanic imi spunea ca poate fi cutia de viteze bolnava.

 

Voi ce parere aveti, sa schimb ambreiajul si volant direct, fata de simptomatologia descrisa, sau sa fac investigatii suplimentare, de asemenea costisitoare, pentru ca implica oricum demontarea cutiei? Cu multumiri anticipate.



#34 axl666

axl666
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI, 105 CP

Posted 23.05.2013 @ 14:58

Da clar schimbat ambreiajul + volant fara discutie. Sent from my Android device

#35 pro_niger

pro_niger
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 23.05.2013 @ 15:00

Bucurestiul loveste din nou .. se pare ca volantele cu care e echipata octavia noastra sunt alergice la capitala :D

 

Si eu sunt de aceeasi parere si anume ca trebuie sa schimbi kitul de ambreiaj.

 

Salutari

 

P.S. daca mai ai nevoie de o verificare suplimentare inchide radio si ventilatia, ia viraj maxim de volan in oricare dintre parti si apoi pe liber si cu ambreiajul calcat da incet drumul la ambreiaj si vezi daca face zgomot .. :)


Edited by pro_niger, 23.05.2013 @ 15:02.


#36 edithn

edithn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 Elegance
  • Motorizarea:1,9TDi 105CP

Posted 23.05.2013 @ 18:47

Va multumesc tare mult pentru raspunsuri. Intre timp am solicitat o oferta de pret de la Porsche si deja m-am speriat rau, iata motivul:

 

 transmit mai jos preturile pentru inlocuire kit ambreiaj + volant.

Piese: 5683.01 lei

volant bimasic - 3528.42 lei
6x surub volant - 71.13 lei
kit ambreiaj - 1757.70 lei
6x surub placa presiune - 9.37 lei
rulment presiune - 316.39 lei

Manopera: 815.92 lei

cutie viteze d/m - 729.12 lei
ambreiaj d/m - 69.44 lei
rulment presiune d/m - 17.36 lei

Preturile din aceasta oferta au caracter strict informativ si pot suferi mici modificari.

 

Pe forum vazusem ca se discuta despre preturi mult mai mici, iar astea sincer mi se par exagerate, voi ce ziceti?



#37 vwart

vwart
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 2008
  • Motorizarea:1.9 TDI 105

Posted 23.05.2013 @ 18:53

La Autec Pitesti : 50000 roni manopera inclusa  cu piese oem si 2700 roni manopera inclusa cu piese after market de la ei. Daca vrei sa faci in reprezentanta eu zic ca merita drumu pana la Pitesti,


Edited by vwart, 23.05.2013 @ 18:55.


#38 axl666

axl666
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI, 105 CP

Posted 23.05.2013 @ 20:38

Eu mi-am schimbat kitul de ambreiaj + volant la Marian LA SERVICE. Foarte multumit de servicii iar pretul total de 2500 ron cu manopera + piese e foarte ok comparativ cu reprezentanta. Mie la Brady mi-au zis un 6000 ron iar la PBV 1 vreo 6500 ron. Sent from my Android device

#39 edithn

edithn
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:O2 Elegance
  • Motorizarea:1,9TDi 105CP

Posted 24.05.2013 @ 08:05

Deja imi e foarte clar ca nu am bani de reprezentanta, asa ca imediat cum iau salariul cumpar piesele si le si schimb la acelasi mecanic la care merg in mod uzual. Dupa ce fac operatiunea revin cu rezultatul.



#40 lucian.1950

lucian.1950

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia II
  • Motorizarea:1.9 tdi BXE

Posted 24.05.2013 @ 11:39

Preturile pentru kit complet (rulment-placa-disc-volant) sint intre 1800 si 2000 roni, manopera la service (nu reprezentanta, ca nu e nevoie) intre 3 si 400 roni. Astia sint banii de care ai nevoie pentru schimbat ambreiajul. Daca mecanicul e bun, nu pierzi nici-o picatura de lichid, altfel va trebui sa completezi cu citeva zeci de grame lichidul de frina. 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users