Sign in to follow this  
Followers 0
xpazzo

vibratii la franare

17 posts in this topic

de cateva zile am probleme cu franarea, in sensul ca in momentul in care franez(la o viteza nu foarte mare 80-100km/h)simt o trepidatie puternica in volan si parca si franarea nu mai este asa prompta ca inainte. aceasta problema a aparut brusc, si a coincis cu momentul schimbarii aerului din pneuri cu azot. nu stiu daca are vreo legatura cu aceasta, dar din acel moment am inceput sa simt aceste vibratii.am echilibrat rotile crezand ca aceasta ar fi problema, dar nu am simtit nici o schimbare.

daca cineva a mai patit asa sau stie care ar putea fi problema ii sunt recunoscator daca imi poate spune ce se intampla

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile de frana sunt deformate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil discurile de frana s-au ovalizat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile nu se ovalizeaza asa dintr-o data.

Insa asta e cea mai comuna cauza a trepidatiilor in volan la franare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea buna cind apar astfel de probleme e ca defectul poate fi localizat relativ usor.

1. Discuri ovalizate. Nu se intimpla dintr-o data, insa presupun ca la un moment dat vor deveni sesizabile.

2. Aer in lichidul de frina

3. Poate si placutele sint cam uzate

4. Verifica prezoanele de la roti sa fie strinse calumea.

Schimbatul aerului cu azot chiar nu are nici o treaba. Doar daca ti-a dat rotile jos si atunci te duci la punctul 4.

Da jos o roata si pune mina pe disc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este de la discuri doar daca odata cu trepidatia in volan simti si o "bataie" in pedala de frana,daca nu, atunci ai o problema strict de la anvelope(poate s-a deformat si s-a ovalizat).Am vazut multe probleme de acest gen si Masina Poporului iti poate confirma ca are si el aceasta problema cu tremuratul volanului dar nu si bataia in pedala desi a schimbat pana acum doua seturi de discuri de frana si problema nu s-a rezolvat iar discurile pe care noi le-am suspectat sunt acum pe alte masini care nu au nicio problema.Muta rotile de pe spate pe fata si vezi daca mai face(cel mai ieftin si rapid).Si mai verifica si aszarea jantei pe butuc adica sa intre cat de cat fix fara sa aibe joc mare ca daca are joc de acolo e buba.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am echilibrat din nou rotile si am fost la un service care mi-a verificat discurile. e adevarat ca nu sunt perfect drepte, adica la cota 0 dar mi s-a spus ca este o varietie foarte mica un 0,05 sau ceva de genul asta

chiar nu mai inteleg.

o sa incerc sa imi pun alte jante pe fata si sa fac o proba sa vedem daca totusi este problema jentilor, cele care le am acum pe masina sunt unele de aliaj dar destul de slab

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum au ajuns la concluzia ca au o variatie de 0.05. Ce inseamana acel 0.05, respectiv cota 0?

Ridica masina pe o capra (sau poti folosi 2 roti pentru sprijin sub prag) cu un suport magnetic si un ceas comparator verifica bataia acelui disc. Pentru o mai usoara verificare introdu in treapta 1 de viteza si lasa-l sa se invarta. (ideal ar fi sa te ajute cineva - suportul magnetic poate cadea de la trepidatii, respectiv din cauza fixarii neadecvate). Daca vei citi atat pe interior cat si pe exterior acel 0.05 atunci acela trebuie sa fie in mm. La 0.05 inca se poate considera discul corespunzator (ATE pentru piesele noi atat permit - pe vazute , nu pe ghicite sau auzite de la mosul de la serviceul de dupa colt). Vezi ca aceea bataie sa nu fie cu + pe o parte si - pe cealalta pe aceeasi sectiune ca atunci vorbim deja de 0.1 mm bataie. Iar legat de cota 0 acela trebuie sa fie grosimea maxima, citeste aici despre caracteristicile discurilor. Aici respectiv aici gasesti probleme identice precum cel cu numele topicului ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-au facut acea proba cu ceasul comparator ridicand masina pe elevator , dar au masurat decat pe partea exterioara, deoarece pe interior era tabla de protectie si nu au mai dat-o jos

cota 0 ma refeream la faptul ca acul nu are nici o deviere

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci insemana ca au facut doar 50 % din ceea ce trebuia. Cere-le sa-ti faca si pe interior in caz contrar nu ne putem pronunta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

un lucru e sigur, nu sunt de vina jantele, deoarece am facut proba cu unele de pe alta masina si se comporta la fel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

atentie marita la spalarea masinii! nu se spala niciodata masina cu discurile supraincalzite de la un drum lung ori condus mai sportiv deoarece se ovalizeaza discurile de franare in contact cu apa rece, ca efect apar vibratii in volan la franare. bafta!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect aici ai dreptate 2-run

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca topicul m-ai este de actualitate dar in viitor poate ajuta pe cineva.Si eu am avut aceeasi problema cu vibratii la franare (la inceput cand franam de pe la 140 km/h pe urma chiar si de la 80-90 km/h) si de vina au fost discurile de frana, am shimbat discuri+placute frana fata-spate si de atunci nu am mai avut nici cea mai mica problema.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-run , are perfecta dreptate, sub nicio forma sa nu spalati masina cu discurile incinse de franari repetate, de exemplu coborarea de pe munte pe serpentine si trecera printr-un rau de munte.

Asa cum au mai spus si colegii mei, problema vibratiilor poate avea cauze multiple , cauze pe care nu le mai enumar. Sugestia mea este totusi sa incerci sa rectifici discurile , pe strung ( 100 ron toate 4 ), sau cel mai bine ar fi sa le inlocuiesti cu unele noi daca se poate. Obligatoriu rotile sa aiba cauciucuri bune, fara galme sau vulcanizari grosolane, echilibrate corect si sper ca aceasta problema se va rezolva .

succes !!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.vin si eu o nelamurire:de cind am schimbat anvelopele cu astea de iarna am observat ca la viteze mici de 15-20 km la ora imi trepideaza masina,in pedala nu se simte nimic.am observat aceasta problema cind este motorul rece si pe linga asta se mai aude si un scartait in partea din fata pe la motor,am banuit si din cate am mai citit pe aici ar fi de la bara stabilizatoare.

multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut la fel, vibratii la franare. Am citit ce s-a scris mai sus, si teoretic nu e aceeasi cauza... Eu am scapat de vibratii la fanare cand am schimbat discurile pe fata...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.