Jump to content

[DIY] Inlocuire discuri si placute frana fata


dadu221
 Share

Postare recomandată

Intrucat la franarea de la viteze mai mari de 80 km/h imi tremura volanul destul de deranjant (discuri ovalizate) m-am decis sa imi schimb discurile pe fata si implicit sa imi pun placute de frana noi. Avand deja pe stoc un set de placute ferodo premier mi-am achizitionat un set de discuri brembo max. Pret orientativ pt discuri 350 ron setul iar placutele 130-150.

Scule necesare:

1. imbus de 7

2 surubelnitza pz 2-3

3. perie sarma sau ideal o bormasina cu o perie de sarma

4. putina vaselina sau spray wd40

5. una bucata seringa

6. o presa pentru a baga cilindrul etrierului la loc dar se poate face si prin alte metode (o parghie)

Se purcede la ridicarea masinii si la demontarea rotii.

se scot cele 2 capacele de plastic de la suruburile ce fixeaza etrierul si de desfac suruburile cu imbusul de 7 avand grija ca dupa terminarea desfiletarii sa se traga de ele in spate pt a iesi complet din locas si a permite etrierului sa culiseze.

20508593.jpg

76178378.jpg

73777846.jpg

Se trage de partea de sus a etrierului conform sagetii galbene pentru. La unul din etrieri nu a mers intrucat placuta ramanea in urma si am batut cu ciocanul incet in ea ca sa se deplaseze odata cu etrierul

60259739.jpg

se scoate placuta exterioara din etrier,SE DESFACE CAPACUL DE LA REZERVORUL DE LICHID DE FRANA, se impinge cilindrul etrierului apasand pe placuta interioara fie cu o presa dedicata, sau impingand cu 2 surubelnite puse in X. verificati nivelul lichidului in rezervorul respectiv pt a va asigura ca la operatiunea de la etrierul urmator nu va da pe afara. la nevoie trageti in seringa cantitatea necesara. Dupa ce am montat placutele noi am prins etrierul de arcul masinii cu o sarma ca sa nu ma incurce.

De mentionat e ca doar pe partea stanga este si senzorul de uzura pt placute.

32264483.jpg

dsc01144k.jpg

se desface surubul care fixeaza discul. la mine unul a mers perfect in timp ce altul a fost intepenit. am dat cu wd 40 miscand de disc ca sa ii fac loc sa intre pe lg capul surubului si am folosit surubelinta pz (daca folositi ph riscati sa stricati capul surubului si apara complicatii). Daca tot nu merge puteti interca sa bateti in el tangential in sensul de desfacere cu o dalta mica, sau o surubelnita drepta sau un dorn. Invatatura de minte sa gresati bine surubul nou cu care veti fixa discul incercand sa nu gresati si fata de franare a discului.

93020168.jpg

dupa demontarea discului vechi curatati bine de rugina suprafate care va intra in contact cu discul nou si montati noul disc, folosind un surub nou (suruburile de fixare vin odata cu discurile) gresat in prealabil. Nu e nevoie sa strangeti pana crapa pt ca discul este fixat de fapt de prezoane. Surubul asta doar il tine sa nu cada cand dati roata jos. De retinut ca orice disc nou (cu mici exceptii) trebuie curatat de stratul acela unsuros care il protejeaza impotriva ruginii (pe ambele fete). Exista spray-uri speciale in comert dar eu m-am rezumat la diluant ca e mai ieftin.

dupa montarea discului se monteaza etrierul fixand intai partea de joi apoi culisand in sens invers demontarii. Atentie la fixarea suruburilor! miscati de etrier pana se potrivesc la fix. Apoi roata si e aprpoape gata. Strangeti capacul la rezervorul de lihid ce frana. porniti motorul , faceti cateva pedale de frana (2-maxim 3, pedala se va fi intarit deja) ... prima se va duce ingijorator de usor la fund :) Opriti motorul , completati lichidul de frana cu cel din seringa daca este nevoiesi cam asta ar fi tot.

Discurile trebuie rodate o perioada.. cam 200 km. Dupa operatiunea asta am facut cativa km pe un drum mai necirculat franand incet la viteze mici urcand pana pe la 60-70 km pt inceput de rodaj si sa ma asigur ca totul e bine. Evitati in perioada de rodaj fanele care implica functionarea abs-ului si inchingerea inutila a discurilor (coborat pante cu piciorul pe frane , condus agresivo-sportivo-aiurea ). Evitati spalarea maisnii dupa folosirea intensa a franelor.

mentiuni:

operatiunea este specifica skoda fabia si octavia , cel putin. la vw trebuie demontat si suportul etrierului (pt a mermite demontarea discului pe care il acopera) cu o cheie de 18.

pentru a va usura munca la desfacerea suruburilor de fixare a erierului bracati roata la care lucrati spre exteriorul masinii (pt lucru la roata dreapta bracati spre dreapta 20-30 grade /pt stanga bracati spre stanga)

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, foarte util topicul. Si eu trebuie sa imi schimb discurile si vroiam sa te intreb cum se comporta brembo max in comparatie cu cele standard. Si eu tot brembo max vreau sa pun. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte util topicul. Multumim lui Daniel pentru efortul facut de a impartasi (cu imagini) procedeul de schimbare discuri si placute frana fata.

Desigur, cu permisiunea lui as dori sa inchid topicul asta ca sa ramana curat si, daca este de acord, sa discutam in alt topic despre diferite modele de discuri/placute etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

ii trimit pm lui bogdan as aca se poate inchide :) pentru intrebari spulimentare exista varianta mesajelor pivate desi eu cred ca am cam acoperit totul

Modificat de dadu221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!