littlebaby

Etrieri spate

70 posts in this topic

salut,

am o problema care nu stiu cum sa o rezolv...

pe scurt:

am schimbat la golf discurile si placutele de frana(fata spate) iar in serv a uita sa imi puna arcurile de la etrieri spate(cele de la frana de mana)

nu mi-am dat seama...

dupa un timp s-a blocat un etrier....am incercat sa il rezolv...am cumparat altul, schimbat mergea ok(binenteles mi sa dat tot fara arcu pentru frana de mana)

azi...mergand cu masina incepe sa huruie urat in spate...ajung la concluzia ca sunt placutele duse pe dreapta spate...incerc sa le schimb..pare ok..etrierul,pistonasul merge..cand surpriza...unul din suruburi(cel de jos care prinde etrierul...scuze nu stiu cum se numeste exact...este blocat(au un pistonas cele doua suruburi care prind etrierul) si nu reusesc sa pun placutele

pistonasul de la surubul de jos este blocat,am incercat cu degripant,batut..etc...nu se misca deloc si nu am reusit sa pun decat o placuta noua si una veche...

are cineva idee ce pot sa ii fac...sau un mecanic poate sa ma ajute(contra cost binenteles/bucuresti/sambata/duminica)

multumesc anticipat si astept sfaturile voastre

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi in aria : Prestari Servicii.

Sunt cativa colegi care te pot ajuta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre surubul nr 3 e vorba?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr 2 dae cel de jos...2 e sus...jos in poza nu are nici un nr

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la setul asta de reparatie te referi?TU ai reusit sa desfaci suruburile nr 3 din poza amandoua?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am vrut sa schimb si eu placutele de frana pe fata si spate, m-am uitat pe acest forum si am aflat ca in fata se schimba usor ceea ce am si facut, dar in spate scria "fratilor nu va bagati ca trebuie o scula speciala, am ramas cu masina pe cric si nu pot pune nici placutele vechi si nici cele noi". Adica pistonul nu se poate impinge normal, trebuie o presa care in timp ce impinge roteste pistonul. Asta este valabil cel putin la Golf4, Seat Leon1, Toledo1, Octavia1 daca au discuri pe spate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonul pe spate din cate am vazut eu nu are auto-reglare, (adica sa trebuiasca sa rotesti ca sa faci loc la placute, asa am la T5)

eu am dat jos discurile si placutele si le-am montat inapoi fara sa fac reglaje, ci am tinut contra putin pana s-a slabit pistonul

iar cele 2 pistonase mici care tine etrierul se da jos numai cu o cheie.

e relativ simpla operatia de schimbat discuri sau placute la golf, un cric, niste chei tubulare si fixe si atentie :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-un sfarsit am reusit sa il scot...nu mai avea decat rugina in auntru...fara vaselina..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aia e bine ca macar anual sa dam jos rotile si sa verificam sistemul de franare :) pistonasele mai ales

pe fata nici nu are garnituri... pe spate rezista mai mult din cauza garniturilor

Edited by alios
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la setul asta de reparatie te referi?TU ai reusit sa desfaci suruburile nr 3 din poza amandoua?

Buna.

Cine poate sa-mi spuna si mie un cod pentru chitul asta.

tocmai mi-am schimbat si eu discurile si placutele si e numai rugina sub garniturile alea

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kit culise etriere..ca cele din poza?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ebi...in momente de alea,cauti o cheie de flex si rezolvi problema ;)

Edited by zebrocksky
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

8E0698470 pe original in jur de 15 euro pe o parte,poti desface culisele si sa le dai cu spray degripant si sa le stergi bine.Daca au rugina pe ele...le slefuiesti cu smirghel foarte fin de 600-800 si apoi le ungi cu un strat subtire..foarte foarte subtire de vasilina buna sau le ungi cu ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!am observat ca imi incinge roata dreapta spate..am schimbat discuri si placute si tot imi incinge..chiar nu stiu ce sa-i mai fac.....etrierul l-am schimbat acum 6 luni cu unul second-hand,celalalt fiind blocat

acum intrebari:

ce se poate face sa nu se mai blocheze acel etrier-problema la multe golf 4??

de ce se blocheaza?

exista modalitati de reparare a etrierului..ca nu pot sa-l schimb la 6 luni ??

cat costa unul nou la reprezentanta,merita sa cumpar unul nou??

va multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

etrierul se blocheaza din cauza pistonasului care nu mai revine in forma initiala

si nu revine pentru ca nu mai are garnitura de protectie, de intra apa si praf si se face ciment :)

desfa etrieri, scoate pistonasele, curata-le, unge-le bine, asigura-te ca garniturile nu sunt rupte etc..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai folosit sau folosesti intensiv frana de mana?Desfa etrierul si fa operatiile enumerate de soila.Asemeni curata bine ghidajele lor.Cauzele pt blocarea etrierilor sunt urmaroarele;

1 garnitura protectie rupta,mizerie si rugina la actionarea franei pistonasul iese spre placuta dar nu mai revine in pozitia de repaos.

2 culisele etrierilor blocate din cauza ruginei stranse pe ele,in astfel de cazuri etreierul nu mai culiseaza pe portetrier.

3 nefolosireau unei prese adecvate la schimbarea placutelor spate care duce se stricarea autoreglajului care nu mai actioneaza perfect

4 cablu frana de mana blocat de la uzura sau de la inghet

5 la schimbarea etrierului sa montat mai intai cablul de frana de mana pe etrier (mai intai se monteaza etrierul pe masina si apoi se pune cablul de frana de mana)si reglarea ansamblului necorespunzator.

6 (caz rar)racordul de frana,furtunul face galme pe interior de la uzura si nu mai permite pistonasului sa se retraga,ramane in presiune etrierul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum am venit de la masina..am desfacut cablurile de la frana de mana(ruginite si blocate),am curatat tot pe acolo si merge,nu mai incinge

se pare ca din cauza cablului de frana blocat pe strans,nu ii mai permitea pistonasului sa revina inapoi,si de acolo se incingea

am comandat cabluri si dupa ce le schimb o sa revin cu informatii noi

multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ai grija cand montezi cablul nou.Sa reglezi bine frana de mana si cablul sa stea lejer sa nu fie prea tensionat din montaj.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La roata din spate pe partea dreapta, in timpul mersului, se aude in habitaclu un huruit ca de rulment dar, uneori se aude mai tare, uneori mai incet si acel zgomot se aude pe la viteze mici, max 50km/h. Mi-a zis un mecanic cand mi-am schimbat telescoapele ca frana de mana aproape ca nu-mi prinde pe spate si ca, s-ar putea ca acel zgomot sa fie de la etrier, nu de la rulment. Sa fie oare suportul de etrier si sa nu elibereze placulele pana la capat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pana nu faci o imspectie in zona nu iti dai seama.Pentru inceput te bagi sub masina si pune pe cineva sa iti traga frana de mana.Trebuie sa vezi cum iti lucreaza culisele pe care se prinde cablul.Trage un ochi la parghia etrierului daca isi modifica pozitia in timp ce tragi frana de mana.In felul asta elimini o cauza..cablu frana mana gripat sau intepenit.

post-64586-0-25210700-1325251528_thumb.j

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:beer: Salut si La Multi Ani!

Am schimbat azi cablurile de la frana de mana si am scapat de problema cu incinsul rotii,si am si frana de mana

multumesc pentru ajutor

Edited by Electrick's
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca stiai ca ai probleme cu frana de mana... de ce ai mai intrebat aici de ce se incinge roata pe spate ? :D

nu zic din rautate, bine ca ai rezolvat problema

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti grija mare,la schimbarea placutelor pe spate...scoateti si culisele etrierilor,si verificati starea lor.Azi am patit-o,am schimbat 1 set de placute cu uzura de 20 %pt o singura placuta care era uzata 110% :lol: ,deja discul a frecat pe ea si ajunsese aproape de arcul de fixare.Toate astea din cauza culisei de jos,care sa rupt la demontare si care era blocata in portetrier.Am dat portetrierul jos,i-am dat gaura pe partea opusa,am scos restul de culisanta,i-am dat un aft de sudura sa acopar gaura pe care o facusem sa scot restul de culisa.In consecinta...scoateti culisele si gresatile la schimbarea placutelor de frana.Imi pare rau ca nu am facut poze...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca stiai ca ai probleme cu frana de mana... de ce ai mai intrebat aici de ce se incinge roata pe spate ? :D

nu zic din rautate, bine ca ai rezolvat problema

am schimbat un etrier acum 6 luni ca se incingea roata..si pe atunci mergea frana de mana

acum dupa ce am schimbat discurile si placutele am vazut ca erau blocate cablurile

multa sanatate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

..

post-64586-0-84423400-1325615621_thumb.j

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.