Jump to content

Indicator temperatura apa - posibil problema ?


radu negoita
 Share

Postare recomandată

radu negoita

salutare,

daca s-a mai lovit cineva de asa ceva, cred ca am o problema cu indicatorul de temperatura de pe bord ?

concret, am cumparat o interfata bluetooth ELM327 si folosind o aplicatie de android am inceput sa ma uit la diversi parametri ai masinii.

Cum se vede in poze, problema e legata de indicatorul de temperatura, la o prima poza softul masinii spune 59 grade, desi indicatia pe bord e aproape la 70.

In poza a doua, indicatia pe bord este la mijloc de scala - 90 grade - desi softul spune 75 grade...

In timp, monitorizind softul, am remarcat ca temp ajunge la max 95 grade unde deschide electrocupla si porneste ventilatorul de pe radiator, toate bune si frumoase, temp scade pe la un 80-85, insa nu am nici o miscare pe acul de la indicator, ramine la mijloc aproape de gradatia de 90 grade.

Asa a facut mereu masina, nici nu am sesizat acest aspect pina nu mi-am cumparat interfata, acul ramine constant la 90 grade.

Mie frica ca e defect si daca se va intimpla ceva, vreodata, nu o sa pot sa-mi dau seama daca da in fiert.. pina se aprinde eventual becul rosu.

Are idee cineva ce se poate face ? se poate testa cumva indicatorul ? sau exista o valoare standard a rezistentei senzorului de temp din motor, care sa fie masurata cu un ohmmetru ? poate sa fie bulit senzorul de temperatura ?

Orice idee / observatie e bine venita.

LE : masina functioneaza normal, fara alte probleme.

Stima,

Radu

post-63080-0-86820200-1304496734_thumb.j

post-63080-0-05533600-1304496747_thumb.j

Modificat de radu negoita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal stai linistit. La fel face si a mea, se considera ca peste 80 de grade motorul este in parametrii. Si am aceeasi problema cu termocupla de masurare a temperaturii apei la 75 afiseaza 90. Deci stai calm. Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!am si eu o problema,temperatura lichidului de racire ajunge la mine pana la 100 de grade unde porneste termocupla,ajunge din nou la 90 de grade si tot asa variaza intre 100 si 90,lichid de racire am,de ce se incalzeste asa mult si asa repede (dupa cam 4-5 km ) Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ghinea

Probleme trebuie sa-ti faci doar atunci cand creste temperatura peste 120 grade pana atunci stai linistit, instalatia de racire a masinii functioneaza ca o oala sub presiune iar valorile pe care ti le afiseaza sunt normale. Daca vrei sa fie mai rece cumpara un termostat care deschide la o temperatura mai joasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu negoita

ok, inteleg ca indicatorul de temperatura primeste alimentare de la calculator, astfel incit variatia masurata pe motor intre 75-95 grade, practic nu este transmisa la bord ( acul ramine constant undeva la 90 grade pe scala ), ceea ce calculatorul considera ca este normal.

o sa incerc proba suprema, o sa scot termocupla de pe radiator si-l las sa se incalzeasca pina la 120 grade, sa vad ce se intimpla. Teoretic, ar fi corect ca la un moment dat acul sa o ia in sus inainte sa aprinda becul rosu. Am dubii ca acul se duce in sus, m-as fi asteptat sa vad o variatie a temperaturii pe indicator, de aici am pornit cu intrebarea mea.

Stima,

radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Ghinea

Daca scoti firele din termocuplajul de pe radiator ai sa vezi cum creste temperatura la motor(v-a trebuii sa astepti ceva) implicit si cea de la bord, deoarece nu mai pornesc ventilatoarele. Daca incerci acest experiment este bine sa-l faci doar o data deoarece cresterea temperaturii la motor, peste plaja de functionare, poate duce la arderea garniturii de chiulasa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasati mainile asa cum sunt ca sunt bine, acul nu ti a sarit de 90 grade pt ca asa a facut neamtu' , ca sa nu se sperie soferii.

Sunt marci auto care intr'adevar acul de la temperatura este exact. Dar nu este cazul aici :|

garnitura de chiulasa nu se arde asa repede, dar nu fa experimente, sau se poate ciupi foarte subit.

mai bine deschideai un topic despre interfata asta pentru android. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu negoita

salut,

sigur ca nu ma grabesc sa-mi schimb garnitura de chiulasa... ma mai gindesc la optiuni, pina una alta.

Oricum multumesc de sfaturi la toata lumea.

ref topic de interfata, n-am cautat pe forum dar sint sigur ca trebuie sa fie, subiectul e foarte interesant si mai ales aplicabil la multe din masinile mai vechiute de pe la noi, cele care nu au calculator de bord ( in special ) si nu numai.. e mare lucru sa-ti spuna consumul instantaneu, sau sa-ti stergi erorile din bord fara sa te usture buzunarul la cine stie ce service.

stima,

radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, asa trebuie sa arate. Instrumentul din bord arata o valoare medie si nu ia in seama variatii de plus-minus 10 grade. Sa te gandesti ca ai o problema cand o sa oscileze acul in mers in functie de diversi factori, am patit-o eu din cauza termostatului, am zis aici

http://vwforum.ro/topic/44018-problema-la-bestie-ajutor/page__view__findpost__p__1544411

Oricum jucaria aia este utila sa vezi parametri reali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu o oscilatie a acului de temperatura a apei. Cand turam masina mai tare in special dar si in particular cand o apucau nebuniile acul mi se ducea la 0 grade chiar daca motorul eram cald. La mine a fost de vina sonda de temperatura a apei. Am inlocuit-o si nu mai am probleme.

Referitor la o termocupla ce comanda ventilatoarele mai repede, eu zic ca nu e necesar sa faci asa ceva. Motoarele sunt gandite sa lucreze optim la temperaturi intre 80 si 100 grade. Nu e nici o problema ca temperatura apei ajunge la 95. Las-o asa ... nu chinuii neamtu'. Sunt anumite masini ale caror termocupla comada ventilatoarele chiar la 100 de grade.

O zi buna!

Modificat de morphx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

De ceva vreme am o problema la Golf IV 74 kw 101CP, indicatorul de temperatura imi statea in loc de 90 pe la 80 grade, cu caderi la 0 cateodata din cauza unui contact din cate am aflat. Am schimbat termostatul dupa care mi-a mer foarte bine statea soto la 90 dar de un timp nu mai imi indica deloc. Daca ma poate ajuta careva sa-mi spuna si mie care sunt contactele care trebuie sa le curat pt. a se ridica acul. Masina altfel merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul de temperatura.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Eu am o problema cu indicatorul de temperatura de pe bord.

Am facut diagnoza si senzorul citeste temperatura bine.

Ce pot sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce face indicatorul ca nu ne ai lamurit/spus nimic decat ca...ai o problema(da si tu cateva detalii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul de pe bord sta pe 0 cazut indiferent de conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De verificat senzor G62/mufa/cablaj, o diagnoza ar fi mai simpla/concludenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi zice că a făcut diagnoză.

 

Am facut diagnoza si senzorul citeste temperatura bine.

 

Dacă pe Instruments temperatura arată ca şi pe Engine şi este, estimativ vorbind, cam cât are temperatura lichidul de răcire atunci problema este la conectica indicatorului de bord sau chiar indicatorul buşit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indif.ca e vorba de conectica/ceas/senzor la o diagnoza gasea daca nu pe motor atunci pe instrumente de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Am și eu i oarecare problema cu senzorii ăștia de temperatura : nu prea vrea acul de la temperatura sa stea la 90, decât dacă merg tare cu mașina (turat). Indiferent de câți km fac, dacă nu merg turat rar sta acolo, ii place pe la 70-80 maxim în rest

Precizez ca, căldură baga uimitor de repede, la -10 grade trebuie sa fac cam 5 km.

Antigel are, radiatorul e curat.

Sa fie senzorul care citește temperatura sau termostatul? Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este senzorul îți dai seama comparând temperatura de pe Engine cu cea de pe Instruments cu vcds-ul. Dar dacă fluctuează temp in funcție de felul cum mergi cam termostatul este buba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sunt sigur ca nu am postat chiar unde trebuie, dar vad ca aici e mai multa activitate....as avea nevoie si eu de un manual de reparatie pt vw lupo 3l.....stiu ca exista anumite variante de informati in autodata sau elsa...dar eu intreb daca il are cineva in pdf ..?? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare! Am cumparat de curand un Lupo cu motor 1.4 AKQ. Am observat ca pe bord indicatorul de temperatura ramane pe 0. Am facut un test si aveam semnal untermitent. Am verificat pe output instrumentele si ceasul functioneaza. Am cumparat un senzor Febi si l-am schimbat (cel vechi era verde si putin mai lung - asta e negru). Acum am eroare la G2 ca nu poate fi testat. Se poate sa fie din cauza ca nu am avut antigel sa completez pana la nivel? Precizez ca motorul merge bine, fara fluctuatii cu ambii senzori. Cel vechi l-am testat pe ambele canale cu ohmetrul, incalzindu-l cu o bricheta si se schimbau valorile imediat. Sa incep sa verific cablajul? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, verifica conector/cablaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, Florin. Ma poti ajuta cu o schema electrica .... adica traseul conductorului pana la ceasuri sau pe unde ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

an fabricatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!