mri

Intreruperi la mers constant 2.0 TDI

48 posts in this topic

Salutare. Am tot cautat aceasta problema pe forum dar nu am gasit nimic asemanator. Se manifesta in felul urmator:

La fiecare pornire cu motorul rece, in treapta 1-a, a 2-a si a 3-a, intre 1500rpm si 2000 rpm la mers cat de cat constant, am mici intreruperi de parca as merge cu o dacie care imi da in nas. Se intampla acest lucru numai cand motorul este rece. In momentul in care ajunge la temperatura normala, sau ma rog, apa ajunge la 90 grade, merge normal, nu mai exista acele intreruperi la turatie constanta.

Conduc zilnic 2 masini ce au motoarele 2.0 TDI, respectiv un Seat Leon FR de 170 cai, cod motor BMN Pumpe Duse 121.000 km si Passat 140 cai, cod motor CBAB Common Rail 27.000 km. La Seat am schimbat un injector la casa Seat acum 1000 km. Inainte de inlocuirea injectorului, intrerupera intre 1500-2000 rpm nu era atat de sesizabila. Acum am impresia ca intrerupe din ce in ce mai rau(mai brutal) nici nu stiu cum sa explic. Am schimbat filtrul de motorina, care era cam negru ce-i drept ( am impresia ca negru de ulei), dar nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Passatul va vedea revizia de-abia in 3000 km.

Sugestii?

Edited by mri
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Si eu simteam acele intreruperi, insa doar la viteze si cand acceleram. Nu conta temperatura.

Am schimbat volant+ambreiaj+rulment presiune ieri 19/04/2011 si apoi i-am dat talpa pe DN1.

NU MAI FACE.

Oricum, nu am schimbat piesele pt aceasta problema in special ci aveam probleme , nu mai intra bine in viteze, volant facea urat la rece etc etc

Skoda octavia 2, 2.0 TDI

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu as miza pe volant insa nu as exclude din exuatie MAF-ul, fa un log in mers sa vezi daca are ceva erori stocate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la ce vine MAF?

merci

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mass Air Flow (MAF) = debitul masei de aer! :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci frumos

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DArtagnan: Salut. La mine nu se manifesta ca la tine. Am acele scurte intreruperi(da in nas pe romaneste :icon_thumright: ) doar cand am motorul rece si mers constant intre 1500-2000 rpm. Daca ii dau talpa, nu se simte nimic. Am sa fac o scanare sa vad Debitmetrul, desii...... din cate am mai citit, ma duce gandul spre injectoare :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ieri am schimbat volant (asa cum ziceam initial) si am re-dus masina in service ca se aud zgomote, si inca mai simt (finut ce-i drept) intreruperile.

Mi-au zis ca s-ar putea sa fie :

1. volant

2. turbina

3. injector

Verific si vin cu rezultate.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu simt uneori intreruperile de care vorbesti dar foarte rar (cred ca le-am simtit de 4 ori si masina are 65.000 km)

Se manifesta la turatie constanta de ~2000 RPM. Nu retin exact valoarea pentru ca nu s-a mai intamplat de mult. Daca accelerez putin "datul in nas" dispare.

Eu pun simptomele astea pe in contul gunoaielor din motorina.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate ca este un topic dedicat 2.0, vreau sa va spun ca si la 1.9 se intampla ''dacia feeling''. Eu o simt pe la 2000-2200 rot/min constant.

Am schimbat toate filtrele, nimic nou! volant nu da semne de obosela! Alimentez doar de la MOL si, si cu motorina scumpa si cu aia ieftina face la fel. Am acum ~220k km!

Edited by DanuAL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate o fi vre-un injector sau turbinutza...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina am schimbat-o acum 35k km! NOUA! Injectoarele sunt in parametrii normali! Ce banuiesc eu ar fi actuatorul de la turbo. Tin minte ca mi-a spus mecanicosu acum 2 luni ca am o eroare care crede el ca de la actuator ar provenii. Mai sapam... :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci se pare ca nu sunt singurul cu aceste simptome. Cred ca ar trebuii sa modific titlul Topicului in ``Conduc TDI cu feeling Dacia 1310 `` :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu an valori perfecte pe injectoare (le verific destul de des de cand stiu ca trebuie sa pice din senin :)) si turbina am schimbat-o pe garantie acum 30.000 km.

Eu cred in continuare ca face asa din cauza motorinei la mine pentru ca daca accelerez mai tare parca se curata si nu revin simptomele decat peste cateva mii bune de km.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de intreruperi in mers ,am si eu cateva simptome,pt auto din profil ( 150.000 km):

1 . Vibratii le relanti; mai exact nu merge rotund, are la cateva secunde cate o intrerupere care se simte in volan ,scaun ,podea ... etc. - se manifesta numai la motor cald.

2 :vaidecapulmeu: . Intreruperi ale motorului in mers, in special la plecarea de pe loc si in treptele inferioare de viteza , parca pt. o fractiune de secunda, motorului i se taie alimentarea.Aceasta intrerupere se simte chiar si la viteza constanta (120-130 km/h). Intreruperile se manifesta in special la motor cald.

3 . Usoare zgomote metalice la calcarea si eliberarea pedalei de ambreiaj. - numai la rece.

4 . Zgomote la motor,in special la pornirea la rece,( ... toc , toc) neregulate , se sesizeaza si la esapament. {Aceste zgomote se aud ,parca din cand in cand nu ar inchide bine o supapa de evacuare , si parte din explozia din cilindru se aude prin esapament.}

5 . La pornirea motorului , acesta nu merge constant in primele 3-5 secunde dupa care se regleaza turatia si merge rotund, perfect normal. Incerc sa descriu: :rolleyes: Daca 1234 ar fi exploziile in cei 4 cilindri in aceasta ordine , si "p" ar fi o pauza de 0,1 secunde , atunci la pornire se aude asa: 1234ppppp1234ppp1234p123412341234..... .

E foarte probabil ca aceste simptome sa nu fie toate legate intre ele, de fapt doar "2" e problema ,cu celelalte masina poate functiona .

La testare , nu apare nicio eroare legata de motor, injectoarele in parametrii, chiar in turatii motorul "trage" foarte bine , fara fum ,fara zgomote, fara vibratii.

Am pana acum cateva concluzii/pareri , dar in cateva zile voi merge la service-ul SEAT ( Compexit) pentru o diagnoza, si am sa revin cu informatii.

Daca pana atunci cineva ma poate ajuta,... va rog :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ..si eu am cam aceleeasi simptome ..motor BKP 120.000km ..abia schimbat distributia .. Am incercat sa merg mai turat si mia dat ENGINE FAULT(spirala galbena)tras pe dreapta si pornit din nou si a disparut .. Alimentez doar cu Ecto Diesel de la Lukoil ..Ceva idei ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de intreruperile la motor (2.0 BKD ) descrise in postul de mai sus , pe parcursul investigatiilor, am schimbat senzorul de pe vilbrochen (Crankshaft sensor), ( marca Hella , a costat 170 lei).

Aprox. 1500 km , masina a mers bine ,nu am mai avut acele intreruperi , apoi intreruperile au revenit, problema agaravandu-se treptat , si anume apar cateva simptome in plus:

1. se opreste la relanti ,

2. Nu se tureaza ( se aprinde spirala galbena la bord) ,

3. uneori chiar nu porneste .

Tote cele 3 simptome se manifesta mai ales la motor cald.

Schimbarea senzorului nu a influentat celelalte simptome descrise in postul anterior ( respectiv: 1,3,4,5).

Ulterior am aflat ca acest senzor nu se defecteaza , doar daca se supraincalzeste sau este alimentat cu tensiune necorespunzatoare. Astfel , posibil ca l-am schimbat degeaba :( , problema poate fi la cablajul ( mufe + cabluri) de la senzor pana la slotul computerului.

Acum masina este in service-ul SEAT pt diagnoza, va tin la curent.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sosit verdictul de la service-ul Compexit:

Senzorul de pe vilbrochen. Semnalul ce vine de la acest senzor este necorespunzator. Deci, cablajul este OK.

Dar..... , problema nu e chiar simpla .

Aici , la pagina 23 se vede schema senzorului.

Sunt doua componente:

1.. senzorul ( 245 lei)

2.. inelul magnetic de citire, montat pe simeringul palier + carcasa metalica (380 lei)

Nu poti comanda senzorul fara sa stii codul de pe simering, care se poate citi demontand cutia de viteze :vaidecapulmeu: ( 420 lei). In functie de acest cod se comanda senzorul. Recomandarea de la service este de a comanda cele doua piese impreuna si de a le schimba impreuna.Schimbarea simeringului si a carcasei (130 lei).

Nu am de ales, asa ca urmeaza demontarea cutiei , citirea codului , examinarea inelului magnetic de pe simering , eventual inlocuirea celor doua piese.

Cu aceasta ocazie vad si ambreiajul si volantul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdict final:

S-au inlocuit: senzor turatie (G28), simering palier +carcasa , dar motorul tot nu mergea bine. Apoi s-a remediat un cablu care mergea spre ECU si s-au rezolvat intreruperile motor descrise mai sus la pct. 2 :vaidecapulmeu: (cost total aprox: 1500 lei)

Odata cu demontarea cutiei s-au examinat: volant(sachs), ambreiaj. Acestea prezinta uzura , si simptomele 1, 3, 4 si 5 adica: vibratii , zgomote si pornire neregulata au ca si cauza: volantul.

Acum motorul merge FB. Sper sa si tina. :rolleyes:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu voi RE-ajunge la service, dupa ce am schimbat volant si ambreiaj, tot face, ba chiar mai rau.

(volant si ambreajul oricum trebuia schimbate)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci problema era de la cablajul dintre ecu si senzor. Asta e o alta problema des intalnita. Celelalte operatiuni s-au facut degeaba, bani dati aiurea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celelalte operatiuni s-au facut degeaba, bani dati aiurea.

Nu la mine :-) Aveam si simtome clare de volant si ambreiaj busite. volant veche era semi blocata :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...same here!

Cand e rece, intre 2000 si 2500 intrerupe in tr 1 si 2.

In seara asta o duc la Avia si o las pentru dimineata ca sa vedem ce si cum..

Hmm..

Blestemul passatului???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

aceeasi problema la o Jetta 2.0 tdi bkp (intrerupe la rece intre 1700-2000 rpm). pe tester imi da supapa egr, cu toate ca masina are 45 000 km.

are careva vreo idee?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cititi in urma vedeti ca toate au pe langa unele probleme de cablaj si altele care se manifesta la diferite turatii, cele la cuplu sunt generate de catre volant (e drept ca aici nu mai este mers constant asa cum apare in titlu). Ce are daca are doar 45K km , eu cu cea schimbata am sub 10K km si deja face fite :blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.