Jump to content

LT35 sau T4 2500 TDI - probleme turbina, vacuum, actuator


kilemore
 Share

Postare recomandată

am si eu aproximativ aceeasi problema, la un t4 din 2000 cu motor de 2.5 tdi acv de 102 cp,si anume daca scot furtunasul din vacumul care are o tija ce duce la turbina ,baga presiune doar intre 2200 ture pana aproape de 3000 cand ami taie pedala,daca pun furtunul la locul lui nu mai lucreaza turbina aproape deloc,accelerez pe loc si furtunul de iesire din turbina e moale,si nu stiu de unde ar fi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vw-raz-van

    9

  • noobsound

    8

  • luchian ioan

    7

  • catalint42

    7

ai nevoie de o diagnoza si o interpretare corecta a ei.   Daca pui furtunasu pe actuator si faci vid cu gura se misca pe toata cursa?    Poti avea probleme cu valva N75 care gestioneaza vacumul, poti avea probleme cu turbo, poti avea probleme cu senzori, poti avea traseul de la turbo-intercooler-admisie spart undeva.

 

 Daca cineva a dat jos inainte turbo pt curatare si nu a reglat actuatorul ala la turbo bine.... nu lucreaza calumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fac vid cu gura si sa se miste tija la actuator???? pai abia o misc cu un patent nici cu mana nu o pot misca are un arc ceva  dur,iar traseul nu cred sa fie spart deoarece cand intra turbina in intervalul ala 2200-3000, cu furtunasul scos, baga presiune in motor de sparge, accelereaza foarte tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cu gura ar trebui sa se miste .Scoate tija actuatorului de pe parghia ce actioneazaa vanele turbo sa vezi unde e problema.Ori geometrie ancrasata ori actuator defect/ruginit.Sau daca dupa ce ai scos tija vanele se misca usor inseamna ca actuator din moment ce tu zici ca e nevoie de patent pt a le misca..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La varianta de 102 cai nu sunt vane/geometrie variabila. Daca bine stiu eu e doar un wastegate. Si scuze pentru ce ti-am zis mai sus am gresit. La tine nu e ca la mai toate turbinele VW cu vacum actuatorul ci e cu presiune . Deci tre sa pui o pompa de bicicleta nu sa faci vid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

da, asa e,la motorul asta trebuie presiune si intradevar cu o pompa de bicicleta am bagat presiune in capsula si se misca tija actuatorului,de atunci de cand am scris ultima data numa prin servisuri am stat,e incredibil cata incompetenta este printre mecanicii nostri,nu a reusit nimeni nimic,pan la urma am pus mana pe o keye de 10 si am luat la reglat tija actuatorului pana am reusit sa obtin presiune la iesirea din turbina,iar acum merge si cu 150 masina fara stres,multumesc noobsound

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ti-am fost de folos.  Problema ta e mai delicata. Acel actuator se regleaza cu VAG-com  si nu e operatiune pe care sa o stie face  oricine si pe deasupra si dureaza mult.  Trebuie facute loguri in mers si reglat in functie de ele.  La operatiunea asta trebuie stiut teorie nu merge dupa experientza sau simtz trebuie stiute valorile.

  Daca la tine nu intra turbo  inseamna ca actuatorul era reglat in asa fel incat waste-gateu din turbo nu era inchis perfect.  Waste-gate-u ala practic e o supapa care se deschide atunci cand motorul e turat si o parte din gazele de esapament sunt lasate sa treaca pe langa turbo.   Daca nu il reglezi sa se deschida deloc( probabil extrema cealalta de cum a fost reglat al tau)   o sa ai suprapresiune, ECU  o v-a detecta si motorul v-a intra in limp-mode( o sa iti taie toata puterea) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar ca nu e reglat cum trebuie dar pana gasesc pe cineva sa faca asta cu vag-com eu sunt multumit cum am reusit sa o fac sa mearga ca ma intreceau si bicicletele in panta ,si in plus consuma mult mai putin acum 5 la suta afara si 8 in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna aceiasi problema o am si eu?si nam ideie cum so reglez doar cineva sa masoare filetul pe tija cat este pana la parghie alt fel nam ideie care ma ajuta cu o ideie multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stock de fabrica  trebuie sa ai cam 25mm filet pana la piulitza de reglaj.  Dar nu se regleaza dupa ochi.  Si insainte sa umblii la acea piulitza de rglaj trebuie sa fii sigur ca ea e problema si nu o pierdere de presiune pe la furtune/ intercooler sau   o valva N75 defecta.  Cam toate astea dau aceeasi simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat tija mm cu mm si am strans piulitele pana cand am obtinut presiune maxima d la turbina spre motor,daca strangi mai mult decat trebuie iti dai seama imediat ptr ca atunci cand accelerezi, imediat dupa 3 mii de ture intra in "limp mode" din cauza supra presiunii, wastgate-ul nu mai deschide la timp.atunci Mai dai un pic inapoi 3-4 filete.

Dar exact dupa cum zice Noobsound,verifica intai daca asta e problema,daca e problema la debitmetru nu lasa turbina sa bage cum trebuie,fa-i un test sa vezi daca functioneaza toate alea aproape de parametri.

Si testul sa vezi daca intra in "limp mode" nu merge decat intr-a cincea la viteza mare,la mine in oricare viteza nu taia pedala,accelerand chiar peste 4000 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acolo este treaba un mecanic a scos actuatorul sal probeze si cand la pus inapoi nu mai stie,, turbina intra la 2.900 3000.tija este forte stransa nu stiu cat sai mai dau drumu furtunasul are aer slab nare puter sa inpinga am suflat eu cu gura nu pot cu pompa de bicicleta da mai datime niste idei ca la mecanici nu ma mai duc ca mio strica de tot si nustiu ce o sa fac mersy raman dator cu o bere sau mai multe


pe la 3000..3400 se aude o fasaiala pe la turbina sa fie vreo garnitura ca am schimbat si butoiasul ala de plastic dintre turbo si intercoler nu stiu ce sa mai spun ma ia dureri de cap multumesc tuturor colegilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna foarte strasa?adica pargia care actioneaza supapa wastgate e stransa vrei sa zici?asta inseamana ca nu mai poate deschide niciodata la suprapresiune si sa nu pocneasca ceva in motor sau turbina ca-s babe si masinile astea.si cu fasaitu pe tubulatura nu-i bine scapi presiune multa pe-acolo.rezolva fasaiala, vezi la dezmembrari.turbina tre sa intre undeva dupa 2 mii ture in forta.o sa fac maine o poza la tija mea sa-ti dai seama cu aproximatie de distanta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intareste furtunul de la turbo daca o accelerezi?  De obicei daca ai scapari de presiune pe la traseu ai  o zona umezita cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc poate din cauza asta vine putin aer pe furtunas care inpinge tija de la actuator ,nustiu la voi cand sufli cu gura inpinge tija pana in capat deci ma refer actuatorul gol sa nu fie bagat pe parghie   la mine merghe forte greu am controlat nu este sparta garnitura daca este tija prea stransa nu poate turbo sa faca presiune ca cum vad eu furtunasul care pleca in electrovalva vine de pe turbo la scos slab aer si de acolo,mam uitat nu este ulei pe tubulatura,la iesire din turbo unde este atasat furtunul trebuie sa fie vreo garnitura   multumesc la toti colegi berea ramane bere,


furtunul cam la 3000 incepe sa se intareasca se poate sa fie din cauza tijei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,n-are legatura c intrarii turbinei,ci invers cu momentul in care supapa wastegate deschide si elibereaza un pic de presiune venita din turbina pe alt traseu decat cel spre pistoane(vezi pe you tube filmulete sa intelegi ce-I acolo si cum functioneaza)si repet cu cat strangi piulitele Mai tare catre in sus si urca pargia de la supapa wastegate cu atat o blokezi Mai tare si nu Mai poate deschide deloc,si presiune tre sa ai maxima posibil cat Mai poate turbina ta,tre sa desfiletezi piulitele alea 2 in spre capatul tijei in jos dar nu mult ptr ca daca deschide prea rpedee supapa pierzi toata presiune pe galeria de evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci 3/4 ture de filet in jos multumesc catalin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca postezi in mai mukte locuri crezi ca e ok? Ai citit putin regulamentul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Scuze colega

In legatura cu tija de la wastegate as avea o intrebare am masurat filetul de sus in jos pana la prima piulita adica pana la parghie la unu de 88 cai si are 3,5 cm oare la 102 cai trebuie sa fie la fel multumesti tuturor colegilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mam uita nam nici un fel de urme de ulei.dupa mine este la tija..deci strang de piulita de jos pana.nu mai merge sa fie pe inchis si dupa aia ai dau drumu 3-4 ture inapoi...am sa pun interfata sa va trimit foto spuneti ce grupe sa va trimit..si care dintre voi ajunge pe la paris.o sa va ajut cu cel mai mare drag multumesc tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu motorul asta poti ajunge usor la 155 de cai daca esti dispus sa torni ceva bani in masina si anume: Intercooler, conductele de presiune de la pompa de inalta la injectoare, schimbi injectoarele Stanadyne cu altele PP1 si un soft facut probabil la Cluj unde e mai aproape de tine de LVB... Eu au modelul de 102 CP, i-am schimbat anul trecut turbina cu una de 150 CP si acum sunt in momentul in care vreau sa schimb capul hidraulic al pompei si duzele injectoarelor dupa care o duc la resoftat... Dupa toate astea ar trebui sa ajung lejer la 180 poate chiar peste 200 de cai. Ideea e ca am nevoie de ei doar cam o data pe luna cand trag pe  nationale o remorca ceva mai grea de vreo 3,5-4 tone. Dar e bine sa-i ai acolo sub capota. Prea mult abuz distruge URGENT planetarele si/sau ambreajul... Dar daca mergi batraneste scoti un consum de 5,5-6 % asta fara sa depasesti 100 km/h si fara acceleratii de smulgi asfaltul de sub tine. Dar daca vrei sa faci o depasire cu remorca incarcata nu ai emotii... Pentru motorul de 102 cp e simplu. Schimbi doar duzele cu unele de .216 si o resoftezi. Si zboara... Duzele te costa vreo 1100 de lei plus resoftarea pentru asta costa 320 de euro. Asta e cel mai mic cost/CP... Ajungi la 50 de lei / CP ceea ce nu e mult deloc... 


nu am mai gasit un topic asemanator, dar probabil nu am cautat destul...
eu am un T4 2000 2.5TDI 102CP..
ceea ce ma intrebam eu ar fi: s-ar putea face upgrade la 150 cp? ce ar fi necesar in afara de turbo si schimbat mapa?
multumesc anticipat!

Nu trebuie schimbat turbo. E de ajuns sa schimbi duzele injectoarelor cu unele de .216 si resoftare. Esti cazul cel mai fericit pentru ca colegii cu modelul de 88 de cai trebuie sa investeasca mai mult... Te costa in total vreo 2500 de lei si ajungi pe la 155 de cai daca masina e in parametri in momentul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am de 150 cai resoftat la 180.  Consider ca e suficient.... eu nu am ESP si daca e putin ud pe jos si o accelerez cu a 3-a in curba roata de pe interior pierde instant aderentza.   In realitate  la ceea ce a spus colegul mai sus eu as mai adauga un radiator MARE...  Daca ai putere mai mare ai si caldura mai mult de disipat iar pe un urcus lung daca mergi cu ea calcata la podea o sa ai probleme. Si cea mai mare problema e ca acul de pe bord nu se ridica peste 90 grade dar daca pui un Tesster o sa vezi ca trece de 100. La a mea nu e problema.. am 7 locuri si de tras nici nu poate fii vorba.. nu am carlig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut.

am si eu o problema...la un motor de 2.5 ajt intre 2650 si aproape 2900 ture nu trage...adica scade puterea vizibil...am incercat si cu mufa de la debitmetru scoasa...cam la fel doar ca treaba incepe de pe la 2700 si in rest parca trage mai slab...stie cineva care ar putea fi problema?ms mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!