Jump to content

Inlocuire garnituri etrier


doctorul
 Share

Postare recomandată

au venit garniturile de la etrier,pe original.

arata ca in poza,si au atasat un lichid in care cica trebuie scufundata 30 min inainte de montare.

eu am rupta doar garnitura de protectie praf.nu prea imi vine sa o bag in din ala,ca ea lucreaza pe uscat oricum...

pareri?

post-5363-0-36276000-1302099498_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia de praf nu se da cu nimica , trebuie sa fie curata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot le-ai luat schimba si pe cele interioare,cureti si pistonasele de la etrier sa fie curate.Mai faci un efort iei si un l de lichid si il schimbi si pala si iti faci treaba bine.Eu asa as face daca as fi in locul tau. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te pui sa faci o treaba si tot il dai jos, schimba tot in el e mult mai bine, nu e foarte grea operatiunea doar rabdare sa ai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nonono.nu ma scarpin daca nu ma mananca.

lichidul e proaspat schimbat,PE ORIGINAL.

pierderi nu am,si am luat garniturile doar pt ca e aia de praf rupta.dar au venit la set,si voiam sa fiu sigur ca nu trebuie bagat in lichid decat aia "din interior" ca sa zic asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te complica sa schimbi aiurea toate garniturile daca restul sunt bune; schimb-o doar pe cea care protejeaza de mizerie pentru ca mai mult ca sigur vei da jos unele garnituri vechi si bune si vei pune unele noi si proaste ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca garnitura de protectie exterioare (burdufelul) se deterioreaza trebuie demontat, curatat etrierul controlat pistonasul de zgarieturi (daca sunt se schimba), schimbata garnitura interioara.

Daca nu se efectueaza operatiunile astea risti sa se blocheze ulterior (te costa uneori discuri si placute) sau sa inceapa sa curga etrierul, pe care nu il vei putea curata cum trebuie fara demontare. De obicei te lasa in pana in cel mai prost moment. Cu siguranta te vei uita la ITP la monitor si te vei mira ca o masina nemteasca nu franeaza egal cu ambele roti.

Tu decizi, succes.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

si eu stiam ca am burdufele la etrierii de pe spate putin ciupite, asa ca am cumparat setul complet de garnituri, dar am pus doar burdufele de protectie.

totusi am preferat sa scot pistonul cu totul, sa il curat putin, apoi sa il pun la loc. si sa pun burdufele noi.

pana acum a mers ok, nu am avut probleme.

toata operatiunea am facut-o ca oricum scimbam rotile de iarna cu cele de vara, si nu strica sa te uiti putin si la etrieri daca tot dai rotile jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali,si care e motivul pt care ar trebui sa demontez pistonasul?posibila mizerie intrata acolo?

am inlocuit doar garnitura de praf,si asa a fost chinu naibii,de o ora si ceva,sa mai scot si pistonul afara fara sa ma supere chiar n am vazut motiv,la itp si la schimbarea lichidului de frana masina tocmai a iesit ok...

sorine,ce garnituri ai luat si cat ai dat pe ele?

a intrat usor inapoi pistonasul?

dar cea de praf,cum ai pus o?n a fost cu chinuiala?

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

setul de garnituri le-am luat de la autokarma, si au fost cam 10-15 lei setul, nu mai stiu exact, oricum nu le-am luat pe cele mai scumpe ca ma interesa doar burduful.

pistonul a intrat relativ usor, prin rotire si apasare in acelasi timp (eu am inprovizat ceva dintr-o teava de plastic pentru instalatii, parca cu interiorul de 38mm?; pe care o bagam presat de capatul pistonului si presam si rasuceam in acelasi timp). presa originala am vazut pe net se vinde cam la 50 eur, si este destul de simpla, cred ca o puteam face si eu, dar ...

iar burduful de praf se pune normal ca la orice masina (chiar si la dacia principiul era acelasi), trebuie doar sa fi atent sa intre in canal pe etrier, si sa nu ciupesti burduful

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa m am gamdit si eu,asa l am si pus,ca la dacia.dar a fost doar de 100 de ori mai greu....am chinuit garnitura de au luat o necuratii,si am rotit o pe masura ce o bagam,ca altfel n aveam acces la partea aia dinspre etrier...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e vb de etrierul din spate,mai bine stai linistit!Muncesti de inebunesti ca sa-i schimbi garniturile!Iti zic din experienta.Sa nu mai vorbim de faptul ca ai o siguranta exact in "fundul" etrirului pe care nu prea ai cu ce sa o scoti!Trebuie sa demontezi si parghia de la frana de mana(pr care o nimeresti mai greu pe pozitie).Daca nu iti curge pe la parghia de la frana de mana sau pe la garnitura care etanseaza pe pistonas,lasa-l asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu,nu curge nimic.n ai inteles,am schimbat doar garnitura de protectie praf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In legatura schimbarea garniturilor din partea parghiei de la frana de mana a etrierului(alea mai mici)nu am reusit sa desfac siguranta din interiorul etrierului(din spatele pistonului) datorita lipsei unui cleste mai special decat cele obisnuite (doar daca imi consrtuesc un cleste cu care sa prind siguranta).Va intreb daca reusesc sa desfac siguranta acolo trebuie sa fie un arc mai tare am sa mai pot s-al pun la loc cum a fost?(Cosminwon ai reusit sa il desfaci etrierul de tot?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema sigurantei din interior cu surubelnita dreapta apucand dupa ea,iar cu o sarma mai tare am tras-o afara,dupa care am scos dispozitivul cu filet pt. piston si un arc mai maricel.Acesta este prins pe partea exterioara de parghia pe care se pune cablul de frana.Se va destrange surubul si se bate cu un ciocan pt. a iesii parghia din canelurile tijei.In cazul meu s-a stricat garnitura(ca o ubrela) ce protejeaza de mizerie axul dintre parghie si etrier,garnitura care nu am vazut-o de cumparat nicaieri.Se schimba garniturile si se monteaza la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce bine ne-ar mai prinde daca cineva ar face un DIY cu asa ceva, as fi profund recunoscator... chiar si o :beerchug: daca e prin zona...! Desigur ma refer la etrierul de pe spate... (daca este deja pe la alte topic-uri va rogam sa ne spuneti si noua)

Modificat de albert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

daca pistonul dreapta este blocat de rugina si mizerie se poate ca masina sa traga dreapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

nu a gasit nimeni un DIY cum sa schimb/demontez etrierii? acea garnitura si blocarea etrierului este o problema destul de intalnita la MK4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Este imposibila montarea garniturii de protectie antipraf fara demontare pistonas ?

Pistonasul oricum e afara aproape tot, placutele fiind uzate, se vede foarte curat, lustruit, impecabil, neruginit, functionabil.

Franele functioneaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlorentinPavel daca nu scoti pistonul afara de tot nu ai cum sa montezi acea garnitura la mine am vazut ca era rupta si am scos pistonul afara de tot am schimbat garnitura , am bagat pistonul inapoi,daca nu ai o presa nu il scoate pistonul intra foarte greu inapoi si trebuie sa il bagi drept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit garniturile la etrier pe fata cu unele OEM si va pot da urmatoarele sfaturi: demontati etrierul de pe masina, scoateti pistonasul complet din etrier prin lovirea usoara a etrierulu pe un pat de lemn, pistonasul va cobori sau alta metoda: suflati cu un compresor/pompa de aer pe unde intra furtunul de lichid de frana si va va arunca pistonasul afara. Acum, dupa ce ati curatat locul, asezati mai intai garnitura interioara. La cea de praf: intai asezati garnitura sa intre pe santul interior al etrierului si dupa aia veniti cu pistonasul prin garnitura, in impingeti putin cate putin pana cand va permite sa trageti garnitura peste santul/canelul pistonasului. Camera interioara a etrierului are 2 caneluri/santuri: una pentru garnitura interioara si al doilea pentru garnitura de praf/protectie.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat placutele de frana pe spate si am observat ca am pistonasele blocate (nu se retrag ). Placuta interioara ramane lipita de disc . Ce ar trebui sa fac si cat ar costa piesele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Please HELP!

Am inlocuit discurile si placutele pe spate, am mers cam 10 km si cand m am oprit roata stanga spate era f incinsa si discul s-a albastrit putin, am ridicat masina si roata nu parea sa fie blocata se putea impinge usor cu mana , are cineva idee daca discul asta mai e bun de folosit?!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!