Jump to content

bucse punte spate


COSMIN27
 Share

Postare recomandată

m-ar interesa sa schimb si eu bucsele la puntea spate si nu stiu daca metoda este una greoaie demna de facut in service sau una relativ simpla ce necesita un minim de cunostinte de mecanica,pricepere,ceva scule si mai putini bani ...cum ne dorim cu totii de altfel.

stie cineva sa expuna acest schimb home-made?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine da o fuga la un mecanic,nu te vad eu sa schimbi bucsa aia fara scule.Daca e intepenita trebuie taiat cauciucul din ea de jur imprejur si apoi scoasa camasa,de asemeni cand bagi bucsa noua trebuie bagata cu atentie ca daca bati in ea..peste ceva timp o schimbi iar.Atentie la conductele de frana daca chiar ai de gand sa te apuci de treaba.despre asta vb nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de dificil de facu operatiunea acasa.

Nu imposibil, dar este totusi mai bine sa o faci intr-un service.

Se dau rotile jos.

Se scot conductele de frana din clipsurile ce sunt prinse de punte.

Se intrerup conductele din imbinari si se obtureaza cu ... suruburi spre exemplu. Ideea e sa eviti sa le deteliorezi.

Se slabesc suruburile ce tine bucsele in punte. Nu se scot inca. Dar se da un semn pe locasul lor din punte pentru a le monta similar. Pe una din partile bucsei exista un semn pentru aliniere.

Se ridica puntea cu un cric mare de undeva de la jumatea ei, astfel incat sa iasa usoru suruburile ce tin puntea si bucsele.

Acum urmeaza partea mai dificila. Si anume scoaterea bucselor.

O idee ar fi prin bataie cu o teava de diametru similar cu al lor, dar mai mic decat al suportului din punte.

O alta idee ar fi taierea lor, dar e dificil si asta pt ca risti sa tai si din suportul lor din punte.

O presa pentru a le scoate dar nu prea cred sa existe nici in reprezentante.

Odata scoase se trece la curatarea locasului in care vor fi montate cele noi.

Bucsele noi se ung putin pentru a intra mai usor. Se foloseste o presa si se aliniaza dupa semnele date la inceput.

Cu ajutorul cricului se ridica usor puntea pentru a alinia gaurile bucsei cu cele din puncte pentru a introduce surubul de prindere.

Se infileteaza putin piulita dar nu se strange.

Se muta cricul sub fiecare arc pe rand. Se comprima in pozitie similara cazului in care masina ar sta pe sol. Apoi se strage complet piulita prin aceasta metoda pe fiecare roata.

Se unsesc din nou conductele de frana, se prind in clipsuri, se pun rotile si...as spune ca ar fi necesara si o aerisire si o verificare a franelor pentru siguranta.

Pentru bucsele acestea nu se pot face reglaje. Singurul aspect importrtant este montarea lor dupa semn si stangerea in pozitie.

As recomanda totusi un service, si chiar aerisirea si testarea franelor daca se desfac conductele de frana.

O bucsa costa undeva in jur de 70 lei, sau dublu pe original.

Manopera, undeva in jur de 170 lei.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru post,e destul de detaliat.

referitor la bucse,am gasit pentru tipul meu de polonic bucse Lemforder la 57 ron/buc si eu zic ca sunt ok,originale nu stiu daca sunt,poti da tu exemple?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin orginal eu m-am referit la cele din reprezentanta, de origne VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

As avea si eu o problema. Cand dau de o denivelare mai brusca sau merg pe drum pietruit in spate stanga se aude ca si cand ar bate cu ciocanul cineva in punte sau in caroserie, nu/mi dau seama.Ma intreb sa fie bucsa sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Aceasi problema am si eu. Parca da cineva cu ciocanul si la mine cand ma duc pe drum pietruit. Sa fie bucsele de pe spare??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

bucsele au fost stricate, am lasat- o in service cateva ore si vreo 300lei si sa rezolvat. Bataile au disparut.

Modificat de CLI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

care dintre bucse au fost? eu le-am schimbat pe cele din capatul de sus al amortizoarelor, cele care tin amortizorul in caroserie. cu aceeasi ocazie am schimbat si amortizoarele, am pus noi, desi erau bune si cele vechi. troncane la fel, cand dau peste o groapa sau peste o denivelare. bucsele de la punte nu le-am schimbat ca un mecanic a urcat-o pe elevator si si-a dat cu parerea ca bucsele sunt bune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am rezolvat. Am schimbat toate bucsele masinii. Cel mei greu de schimbat au fost cele de la puntea spate, care tin punea in caroseria masinii. De acolo era troncaneala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!