Sign in to follow this  
Followers 0
razor-

Taxa de prima inmatriculare/ taxa timbru de mediu la autoutilitare

81 posts in this topic

Buna,

Odata cu modificarea taxelor de inmatriculare din 2011 am observat ca taxele la autoutilitare, autovehicule din categoeia N1 (adica autovehicule destinate transportului de marfuri care nu depasesc 3,5t) au o taxa de inmatriculare scauzta.

Exemplu: Pentru un motor de 1900cc EURO 3, din 2002 taxa este 323.00 EURO (fata de 2,720euro pt aceeasi configuratie dar autovehicul pt persoane) (Sursa e calculatorul autovit 2011 dar si altele confirma)

Intrebarea mea este daca intra vw caddy in aceasta categorie?

Poate cineva sa imi confirme cele de mai sus, a inmatriculat cineva anul acesta cu taxele noi?

Trebuie sa scrie ceva in actele masinii ca sa fie considerata autoutilitara N1 ? (ma refer la actele masinii din germania, anglia, etc)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru am observat si eu cautand cat este taxa pentru un T4 din 2001 cu motor euro 2. Problema e ca unele calculatoare arata asa insa altele arata aceleasi taxe ca si la M1.

Socrul meu are T4 de care spuneam mai sus si vrea sa-l inmatriculeze la bulgari, insa i-am recomandat sa intrebe intai la noi cat ar fi taxa. Cum aflu ceva, o sa postez.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acel Caddy e pentru transport marfa (kasten) doar cu 2 locuri in fata pentru sofer si un pasager, cred ca intra la autoutilitara ca autoturism nu e ... Mai tarziu ma uit in actele la T4 meu si o sa fac o poza sa vezi cum e trecuta o autoutilitara in actele din DE.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, unele calculatoare spun inca taxa veche pt ca nu au fost modificate. dar cele la care scrie 2011 spun taxa mica, cea noua.

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calculator_taxe/taxa_poluare_06_01_2011.html

http://www.autovit.ro/index.php?sect=service⊂=taxcalc

Daca merge sa intrebe la rar te rog sa postezi sa stim si noi ce i-au spus. Merci

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caddy 2k incepand din 2004 doar cu 2 locuri e autoutilitara.De celelalte mai vechi nu stiu exact.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un prieten tocmai a inmatriculat la firma un caddy de prin 2000-2002, si e considerat autoutilitara.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, sunt nou pe forum, si astazi tocmai am terminat de inmatriculat in Romania un vw t4 pe care l-am cumparat in decembrie 2010, inmatriculat la bulgari.Taxa de mediu, calculata pt autoutilitara pe 2011 a fost de 520 de euro, fata de 3840 euro pe 2010, respectiv 1200 euro pe 2010 cu depreciere. Este adevarat de anul acesta taxa de mediu pentru autoutilitare s-a redus considerabil. Mentionez ca dubita este cu 3 locuri si are motor aab 2,4D euro2 din '97

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb, chiar ce am vrut sa aud.

Salut si bun venit pe forum.

Poti sa imi zici ce scria in actele de unde ai dus masina in legatura cu autoutilitara? sau dupa ce a considerat RAR ca e utilitara? e destul ca se vede ca are locuri pt persoane doar in fata si restul e pt marfa sau trebuie si in acte sa fie specificat?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu asa...daca masina vine din Germania cu acte de LKW este autoutilitara. Daca vine PKW este autoturism. Sunt insa unele interpretari cum ar fi ...autoturism cu utilizare multipla....sau autoutiltara mixta...interpretari care au ft mare importanta la taxe .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superb, chiar ce am vrut sa aud.

Salut si bun venit pe forum.

Poti sa imi zici ce scria in actele de unde ai dus masina in legatura cu autoutilitara? sau dupa ce a considerat RAR ca e utilitara? e destul ca se vede ca are locuri pt persoane doar in fata si restul e pt marfa sau trebuie si in acte sa fie specificat?

DA, transporter-ul este cu 3 locuri si separator(panou de tabla cu geam)intre spatiul de pasageri si cel de marfa, panou care a fost inspectat in detaliu la RAR. In actele de Bulgaria(cazul meu)la tipul masinii scria "track" si "wagon". Desi are geamuri si in spate, pe toata lungimea. De la fostul proprietar care a adus-o din Germania am inteles ca transporter-ul era mixt, cu un rand de banchete (6 locuri), dar eu am luat-o fara banchete si am facut-o de marfa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@transporter4: in aceeasi situatie e socrul meu. Are un T4 de marfa (3 locuri in fata), numai ca motor de 1,9 si e din 2001. Cel mai probabil euro2. Tot o tine sa se duca la bulgari sa o inmatriculeze, dar acum am un motiv in plus sa il pun sa se intereseze mai bine, poate o inscrie la noi. Multumesc mult ca ai postat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat ca pt autoutilitare , din cauza faptului ca dacia nu produce autoutilitare cum sunt vw t4, taxa ar fi de 480 euro. (unii ziceau ca pentru oricare, altii zic ca nu. ) la cei 480 euro, parca as vrea sa o trec si eu pe romania de pe Bg :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam la un Vauxhall Astra Van

Masina valoreaza cam 1000...1500EU in UK, 300eu drumu, 300eu taxa si am masina in stare buna la aprox 2000EU. Trebuie sa intreb la RAR sa vad ce zic.

astra-van-20031.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

DACA IN ACTE SCRIE LKW SAU LKW ZULASUNG ESTE AUTOUTILITARA, eu am dat 5057 ron la taxa cu depreciere iar acum taxa este de 417 euro....

Edited by donmaxi2006
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara tuturor !

nu stiu daca este tocmai indicat sa postez aici insa vreau si sa ma lamuriti voi !

citesc de 2-3 saptamani topicurile noapte de noapte, vreau sa-mi iau un t4 de persoane si nu stiu de care. Adica motor de 1.9 sau de 2.4 ?cat e taxa la un caravelle?cat e impozitul pe an la fiecare motor ? cat e asigurarea ? cat e vigneta?

e de preferat sa-l iau gata inscris ?sau taxa nu este astronomica?

va multumesc...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan pentru un t4 de persoane taxa este foarte mare!eu am platit pentru a mea in dec anul trecut 2650 ron depreciat(taxa normala fiind dubla).Eu am 1.9 td, sunt multumit de el,daca nu vrei sa mergi peste 120 si sa ai parte de accelerari rapide incarcat sau nu este un motor ok!Vigneta este ca la o masina mica adica 125 ron, asigurarea pe 6 luni m-a costat 156 ron la asirom(foarte mica in comparatie cu ultimele 6 luni cand am platit 350 ron la astra!Ca si consum este undeva la 7,7,5 extraurban, urban undeva la 10 iar daca esti incarcat iti ia undeva la 8,5-9,5 extraurban.Pentru romanul din clasa de mijloc spre mica este masina ideala.O folosesc atat pentru transport marfa cat si pentru iesirile cu prietenii la iarba verde samd!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

de o perioada ma bate gandul si pe mine sa mai iau un al 2-lea T4 , am gasit unul in germania din 2002 , 2,5tdi 131cai , stie cineva daca acest motor e considerat la noi euro 3 sau euro 4 ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca exista Euro 4 pe T4, cel mult euro 3.

Legat de T4-ul socrului meu cu motor de 1,9 din 2001, la RAR i l-au trecut Euro 2 (probabil asa si este) si 2002. Din aceasta cauza i-au cerut pe taxa 5500 lei. Acum vrea sa corecteze anul de fabricatie (cu cat e mai veche masina cu atat taxa scade) si sa faca depreciere, poate mai scade ceva. Acum imi pare rau ca l-am batut la cap sa o inscrie la noi, mai bine se ducea la bulgari...

Edited by raducrisstian
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan pentru un t4 de persoane taxa este foarte mare!eu am platit pentru a mea in dec anul trecut 2650 ron depreciat(taxa normala fiind dubla).Eu am 1.9 td, sunt multumit de el,daca nu vrei sa mergi peste 120 si sa ai parte de accelerari rapide incarcat sau nu este un motor ok!Vigneta este ca la o masina mica adica 125 ron, asigurarea pe 6 luni m-a costat 156 ron la asirom(foarte mica in comparatie cu ultimele 6 luni cand am platit 350 ron la astra!Ca si consum este undeva la 7,7,5 extraurban, urban undeva la 10 iar daca esti incarcat iti ia undeva la 8,5-9,5 extraurban.Pentru romanul din clasa de mijloc spre mica este masina ideala.O folosesc atat pentru transport marfa cat si pentru iesirile cu prietenii la iarba verde samd!

[/quot

Edited by wolksmanT4
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wolksmanT4 - multumesc pt raspuns ....nu-mi doresc sa fac din t4 o masina de concurs, doar sa incep o mica afacere , si vroiam sa stiu daca ma pot baza pe ea , si nu stiam exact cum sta treaba cu "dubele"taxe,impozite,asigurari samd..

insa mai am o intrebare : eu vreau sa iau una cu 8 locuri; daca trasport persoane am sau nu nevoie de vreo autorizatie ceva? acelasi lucru si pt marfa...

hotarat sunt ! t4 imi iau ! dar mai terbuie sa stiu cate ceva , ca sa stiu la ce sa ma astept !

app daca stie cineva vre`un t4 de vanzare inscris,prefereabil de 1.9tdi cu 8+1 la un pret nu supraavaluat , sunt interesat !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa transporti 8 persoane nu iti trebuie nimic. Daca vrei si sa le iei bani pe asta... trebuie.

Motoarele de T4 1.9TD nu au fost niciodata Euro3, toate au ramas Euro2. Ca si diferenta UNELE motoare 2.5 TDI sunt Euro3 inca din 1997 - aici e o lunga discutie cu tipuri de motoare si serii.

Eu am preferat sa caut un 2.5 TDI Euro3 din 1997 decat un 1.9 euro2 - principalul argument a fost nevoia de aer conditionat, care nu exista pe 19TD, si taxa (scazut cu multi km, in rest am si ABS si airbag si AC) a fost 2100 RON.

Eu personal recomand motorul 2.5 de 102 CP - a fost cel mai rezistent pe T4, mai multi dealeri care aduc masini pe platforma din Germania au abandonat T5 si au trecut inapoi la T4 2.5 din motiv de fiabilitate si costuri.

Ca o veste buna - din ce inteleg din Legea 88/2011 impozitul pentru motoarele pest 2000 cmc nu va mai fi dublu in 2012.

Sanatate!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor!!!

vreau sa ma lamureasca si pe mine cineva daca stie concret :

1. cat e taxa de prima inmatriculare la un t4 de 2.4 din `92 euro 2 .

2. cat e taxa la 1.9 tdi tot euro 2

3. ce impozit se plateste pt fiecare din cele 2 motorizari / an .

precizez ca saptamana asta urmeaza sa iau duba si nu stiu ce motor sa aleg dpdv al taxei si impozitului.

va multumesc !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresita partea cu impozitul, este unic pe tara stabilit de Codul Fiscal (Legea nr. 571/2003)si alte legi.

Anul trecut s-a dat OUG59/2010 care a fost modificata de Legea 88/2011 - si ca atare in perioada 1 iulie 2010-31 decembrie 2011 valoarea impozitului a fost dubla pentru masinile intre 2001 si 2599 cmc.

Valoarea normala ar fi fost la 2.4td (2370cmc) 12x36=432RON/an, dar a fost dublata la 864RON/an

Impozitul la 1.9td este 180 RON/an - diferenta 252 RON/an

Mai e si o mica diferenta la RCA, asta depinde de firma si de judetul/orasul asiguratului.

Intre 2.4td si 2.5tdi e diferenta mica de impozit (36 RON/an valoare normala - a fost 72 RON dublata) - dar ca fiabilitate si putere merita. Trebuie comparat cat costa in plus masina - fata de reducerea din taxa de poluare daca gasesti un Euro3 din 1998.

Sanatate!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci la o autoutilitata din 97 cu euro3 taxa este de doar 125 euro, interesant :vaidecapulmeu:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.