Jump to content

Probleme relanti 1.6 16V


tudor_85
 Share

Postare recomandată

Am fost la reprezentanta Skoda si mi-au zis sa schimb instalatia electrica la motor. Am schimbat instalatia si degeaba.. Sambata am fost la Bv la cel de la care am luat instalatia ca are si motorul echipat. A venit la el un inginer care a lucrat in reprezentanta vw 10 ani sa se apuce de masina mea. Am schimbat de pe motorul donator tot:clapeta injectoare,egr,etc.. Decizia finala: trebuie sa schimb motorul sau sa il desfac pt ca la cilindrul 2 e o problema. A ramas sa merg din nou la Bv sa il pun pe cel care il avea acolo. Motorul arata super bine. Sa vedem ce o mai fi dupa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca acest topic e mai mort decat motorul meu. Intre timp am gasit pe forum seat o persoana cu un leon tot din 2003 tot cu motor bcb si aceleasi simptome. Rezolvarea lui a fost inlocuirea capacului si a axelor cu came. Acum vreau sa le schimb si eu,dar inainte vreau sa ma asigur de ceva. Se potriveste capacul de pe orice motorizare 1.6 16v sau trebuie sa fie cum e la mine cu bobina pe fiecare piston? Am inteles ca merge si de pe 1.4 16v,o fi asa? Conteaza daca e euro 2,sau trebuie neaparat euro 4? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In sfarsit am rezolvat:cheers:. Toata treaba a fost facuta de mine acasa. Am schimbat capacul cu axele cu came plus 8 tacheti. Masina merge brici acum:icon_cheesygrin:. Asadar,pentru cine se loveste de problemele zise de mine,asta e rezolvarea sigura. Mare atentie la ce mecanici mergeti. Eu am cheltuit in jur de o mie de euro pana i-am dat de cap. In ultima vreme multi nu vroiau sa se bage din motivu ca a fost umblat deja si ca pot aparea probleme. Cei care erau de acord imi spuneau preturi astronomice. Asa ca,m-am hotarat sa o fac eu. Habar aveam pt ca masinile care le-am avut in trecut nu au vazut mecanic in afara de mine. Ma bucur ca am rezolvat in sfarsit:RO flag:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie cum ai strans totul pe acolo cand ai facut montajul, daca nu ai folosit dinamometrice si cuplu recomandat de producator s-ar putea sa apara probleme ulterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cat se poate de atent. Nu am folosit cheie dinamometrica niciodata si nu am avut probleme. Sper sa nu fie nici acum cazul. Momentan merg mai batraneste si mai verific din cand in cand pe ici pe colo:icon_cheesygrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare. De cateva zile observ ca dupa drumuri lungi sau in oras, cu apa la 90 grade, imi sta relanti-ul la 1000-1200rpm. Ieri am demontat clapeta de acceleratie, dar avea foarte putina depunere. La montare am adaptat-o cu VCDS-ul.

Atasez si o poza dupa 65km parcursi in dimineata aceasta. In mers daca o pun pe liber si franez ramane turata la 1200rpm si din cand in cand se tureaza singura. Daca o las in viteza in frana de motor, masina ramane tot turata la 1200rpm, iar daca franez pana aproape de 700rpm in viteza, ramane acolo chiar daca o scot pe liber dupa.

Ma gandesc sa fie un senzor de vina, dar la scanare nu apare nimic. Orice parere este binevenita.

IMG_0098.thumb.JPG.e7873b9b898a2d5b4f4682e296a66e96.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am o variatie a ralanti-ului enervanta care se manifesta la cald. Banuiesc printre altele si alternatorul pentru ca nu incarca constant (la rece incarca bine - 14.4, dupa ce se incalzeste jongleaza intre 13.3-13.7 fara consumatori, cu consumatori coboara si pana la 12,5). Dar astazi am observat valori ciudate pe la sonda de oxigen (lean) si posibile cauze ar fi senzorul map,  regulatorul de presiune combustibil si inca cateva. Am scos furtunul de vacuum de la regulator si s-a redus variatia ralantiului. Am facut si niste teste in mers si am constatat urmatoarele: motorul merge mai rotund, consumul pare sa fie mai mic, valorile pe sonda lambda sunt mai bune. Care sa fie problema? Regulator de presiune defect, MAP care raporteaza incorect? (apropos - ce valori trebuie sa aiba MAP-ul si cum se poate verifica?) Atasez si un filmulet pentru exemplificare.

Si inca o chestie ciudata - motorul functioneaza pe GPL - ce legatura are cu regulatorul de presiune a benzinei?! ...poate ii prieste gura aia de oxigen pe care o primeste prin deconectarea vacuumului :). Astept cu interes niste pareri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tampao Cam aceleasi probleme le am si eu, daca ai citit post-ul dinaintea ta. Am fost la un service care se ocupa special de alternatoare si electromotoare si mi-au facut verificari spunandu-mi ca bateria este ok si alternatorul cand se incalzeste si miroase a calamina. Concluzia a fost alternator nou sau reconditionat.

Simptomele erau ca la tine: cu motorul rece totul era normal, adica alternatorul cu toti consumatorii cuplati nu scadea sub 13,9V, iar cand se incalzea motorul, cu consumatorii cuplati scadea incarcarea pe alternator la 12,3V. In plus, la relanti imi statea turata la 1000-1200rpm.

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta e curată. 

@Radu Mircea - ai rezolvat problema prin schimbarea/recondiționarea alternatorului? Oscilațiile tensiunii afectează ralantiul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta este defecta nu murdara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta o am si eu, iar de cele mai multe ori nu se observa o miscare a acului de relanti. Daca la multi de aici am vazut ca oscilatia crestea cand porneau consumatorii, la mine tremura mai tare atunci cand ii opresc, mai ales clima. Tremuratul se simte cel mai mult la schimbator si foarte rar se intampla ca acul sa se miste sus-jos. Oare de la ce o fi? Vreau sa merg cu ea si in service, insa pana in aprilie nu prea pot. Are ceva daca circul cu ea așa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@53mad Daca clapeta ar fi defecta ce treaba ar avea cu fluctuatiile tensiunii la alternator?

 

@tampao Nu am inlocuit inca alternatorul. Verificarea lui am facut-o la Bendix Bacau. Sambata o sa merg in Bucuresti sa verifice/desfaca alternatorul la o firma specializata si daca nu se rezolva o sa iau alternator nou. Te tin la curent.

La mine ciudat este ca atunci cand o scot pe liber la semafor ramane turata la 1000rpm, si ca sa revina la 700rpm cat e normal trag usor de volan astfel incat sa merga pompa de servo, scade turatia, dupa care ramane acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Radu Mircea. Aștept vești de la tine. Apropos de turația ridicată la tine... Senzorul G2/G62 lucrează bine? L-ai verificat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aveam diferenta de max 5 grade. Am zis totusi sa il inlocuiesc poate o fi de vina. L-am inlocuit, 40 de lei si persista problema. Am avut original pe masina si am pus Febi. L-am pastrat pe cel original de rezerva pentru ca era bun.

Uita-te de curiozitate in Engine la grupul 53 parca si vezi ca scrie generator load. Vezi ce valoare are de curiozitate daca ai VCDS. Al meu era 100%.

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam așa face la mine, cu toți consumatorii opriți. Dacă îi pornesc, atunci e puțin mai bine. 

 

Modificat de adrianb95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Radu Mircea said:

@53mad Daca clapeta ar fi defecta ce treaba ar avea cu fluctuatiile tensiunii la alternator?

 

@tampao Nu am inlocuit inca alternatorul. Verificarea lui am facut-o la Bendix Bacau. Sambata o sa merg in Bucuresti sa verifice/desfaca alternatorul la o firma specializata si daca nu se rezolva o sa iau alternator nou. Te tin la curent.

La mine ciudat este ca atunci cand o scot pe liber la semafor ramane turata la 1000rpm, si ca sa revina la 700rpm cat e normal trag usor de volan astfel incat sa merga pompa de servo, scade turatia, dupa care ramane acolo.

Pai daca clapeta scade turatia la motor logic ca scade si tensiunea de incarcare a alternatorului. M-am confruntat cu problema asta din 2012 la doua motoare de 1.6 pe care le-am avut. Am schimbat toti senzorii, am verificat tot ce se putea verifica, am desfacut si ECU crezand ca are vreun contact rece si nimic pana cand am cumparat clapeta noua si problema a disparut. Clapeta second nu merita ca sunt sanse foarte mari sa faca la fel. Chestia cu turatia mai poate fi aer fals vezi furtunul de la servofrana in ce stare este ca se crapa dar verifica atent ca de obicei se crapa in partea de jos unde nu il vezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu văd problema mai degrabă invers.  De exemplu am observat că atunci când stau pe loc și pornește ventilatorul de la radiator, motorul începe să se bâlbâie - când se oprește, își revine. La fel și când virez pe loc - motorul dă să moară (consumator mare am înțeles). De aceea bănuiesc în primul rând alternatorul. Plus că mă pun pe gânduri și variațiile de tensiune pe care le am - nu scade tensiunea liniar o dată cu consumatorii ci jonglează destul de mult.  De aer fals nu cred că se pune problema... ai văzut în filmuleț că dacă scot furtunul de vacuum de la regulatorul de presiune combustibil merge mai bine? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad pe unde ar putea trage aer fals. Din video pare simptom de clapeta (fluctuatii la relanti). La mine sta turata la relanti cu turatie fixa, nu fluctueaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand trage aer fals sta turata constant. Coduri de defect are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are coduri de eroare. Ralantiul este mai stabil (aprox. 680-690). Trage bine, consum o idee mai bun (merg de 2 zile cu furtunasul scos) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am fost sa verific bateria dupa 5 zile de stat pe dreapta. Am ramas "placut" surprins sa vad ca bateria are 7,5V. Cred ca problema la mine o reprezinta bateria. Maine o sa cumpar una nou si va tin la curent daca am rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ti masoare si cat incarca alternatorul pentru ca daca nu ai in jur de 14.4 la incarcare nu ti da bateria pentru ca nici nu ti poate face garantie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat o baterie Exide Premium 60Ah si problema cu relantiul continua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poza ta de mai sus vad ca ai becul de defect aprins, cum nu-ti arata nimic la diagnoza ? Ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!