tudor_85

Probleme relanti 1.6 16V

405 posts in this topic

Salutare! Vin cu o problema ciudata la golful meu. Are motor AZD, benzina, 1.6, 16 V. La relanti , cu motorul rece, pornit de 2 minute, incepe sa imi varieze turatia - scade la 400 , revine la normal..... Cu motorul cald face mai des figuri, uneori chiar il oprezte. Simptomele sunt parca de sufocare. Am clapeta curatata, bujii noi, niciun martor aprins.... Cine imi da un sfat ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdata verifica tubulatura sa nu ai furtune crapate sparte.Apoi faci o diagnoza sa nu fie vreun senzor sau compnente electrice.

Edited by divinewind
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

trage un ochi si la filtrul de benzina...si vezi la mufele de la clapeta de acceleratie..SA NU AI FIR INTRERUPT SAU SA NU MAI ITI FACA CONTACT MUFA CU CLAPETA.Am avut un client cu treaba asta si greu i-au dat baietii de cap...i-au ajutat un mecanic bun de la vw.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

incepe cu , curatarea valvei EGR , clapetei de acceleratie si conductei de recirculare..... daca iti mai face la fel....urmatoarea este sonda lambda dintre motor si catalizator...dar cred ca te vei opri la valva EGR....bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

curatate or fi...dar adaptate?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie imi dardaie putin motoru la relanti,are un balbait asa dar nu ca s ar inneca...ma gandesc sa nu fie ceva electric

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am egr nou, obsesia unui mecanic, dar degeaba. Sonda lambda e schimbata, diagnoza nu indica nimic anormal. Am vb cu cineva care spunea sa desfac clapeta de acceleratie. Are un motor pas cu pas si sa curat contactele de acolo. Nimeni nu sebaga in de astea, singur nu m-as apuca :(

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conditia e ca dupa ce o cureti sa o mai si adaptezi.La AZD'uri cam asa e treaba.Cu toate ca la mine merge fara adaptare din VCDS.La celalalt AZD,fara laptop nu am reusit sa o fac sa mearga.

La diagnoza mai uita'te si la MISSFIRE COUNTER,poate iti mai indica ceva acolo.

Daca nu ai AZD si e AUS cu fise fara bobine independente,mai masoara fisele.Eu zic totusi ca e din clapeta.

Ce va mai omoara "mecanicii" astia.De ce ai schimbat egrul daca nu aveai nimic sa indice proasta lui functionare?Nu sa il dai acu de cap ca ai dat banii degeaba?

Edited by zebrocksky
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau verifica alternatorul si bateria. Spun asta daca stai cu motorul la relanti si el atunci isi schimba turatia se mareste usor, se intampla acest pentru a incarca bateria. eu stiu de la un mecanic ca cel mai bine bateria se incarca in tensiuni marite la incarcare. ca sa te convingi de acest lucru prima data cand vezi ca incepe sa creasca turatia usor ca si cum ai apasa un pic pe acceleratie si apoi eliberezi pedala,incearca sa opresti din consumatori faruri, dezaburire, scaune incalzite, cd etc. daca turatia isi revine si ramane stabila e clar atunci ai nevoie de o verificare la alternator si poate o baterie noua si de amperaj mai mare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Sorine, stii si tu prea bine problema masinii, am sa incerc o readaptate a clapetei in vag com . si desigur am sa verific si alternatorul. Pana atunci multumesc la toti:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut o problema similara, cu variatii ale turatiei la relanti insa la mine se auzea si un "fluierat" cand era umed afara. Am schimbat cureaua de la alternator si nu mai am probleme!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema... trepidatii la relanti... asta numai cand motorul este cald si sta la 750 rot/min daca o turez foarte putin peste, trepidatiile dispar... am curatat clapeta de acceleratie dar fara sa o mai dau jos... doar am inclinat-o si am curatat partea inferioara a clapetei si diferentele s-au simtit dar nu la relanti.. am verificat alternator, bateria este noua... am schimbat bujiile crezand ca de asta se poate datora si nu a dat nici un rezultat... acum tind sa cred ca e din cauza unui tampon al motorului mai exact cel din dreapta... cand mi-au schimbat ambreiajul motorul a fost un pic inclinat pentru a umbla la cutie si ma gandesc ca l-ar fi fortat un pic cu greutatea.. am pus mana si vibratiile se simt mai tare in tamponul din dreapta ... ar putea fi din cauza asta? ca peste "mecanici" tot am dat si au zis ca e ceva normal... dar eu tot nu ma impac cu ideea...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ai curatat?Curatarea corecta a clapetei(mai ales daca are intradevar mizerie) se face cu ea data jos.Numai bine!

PS:Tamponul este efectul mersului neregulat al motorului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand iti multumesc ca ai raspuns .

EGR nu l-am curatat urma sa ma apuc de el ca tot s-a mai incalzit putin afara dar nu stiu cum se ajunge la el . Daca ma poti ajuta te rog da-mi un PM cu niste detalii.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca m`ai este un topic deschis pe treaba asta "EGR"

e relativ ushor de desfacut.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut . am si eu o problema cu un golf 4 1,6 benzina motorizare AKL fabricatie 1998,cand o pornesc sta normal la 1000 ture la relanti ...cum ciupesc acceleratia putin incepe sa creasca si sa scada turatia motorului intre 1200 si 1400 ture si nu isi mai revine la normal pina nu o turez pe 4000-5000 ture . Mentionez ca i-am dat jos clapetul si l-am curatat , am schimbat bujiile, furtunul de la filtrul de aer, filtru de aer si....degeaba. Cand stau la relanti si pedala de acceleratie se misca singura . Daca ma-ti putea ajuta, am fost la 3-4 mecanici , la 3-4 diagnoze ... ultima diagnoza a fost astazi si nu a aparut nimic prima data apoi mi-a zis ca i-a aparut un cod 00533. Va multumesc mult

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

00533 - Idle Speed Regulation

00533 - Idle Speed Regulation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

Possible Symptoms

  • Bad Fuel Economy

Possible Causes
  • Air Leak between Mass Air Flow (MAF) Sensor and Engine
  • Injector(s) faulty
  • Fuel Pressure Regulator faulty
  • Throttle Body faulty
  • Intake Air Filter dirty

<a name="Possible_Solutions" id="Possible_Solutions" style="text-decoration: none; color: rgb(0, 43, 184); background-image: none; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: initial; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; ">

Possible Solutions

  • Perform Throttle Body Adaptation
  • Check Hoses and Pipes to/between Components
  • Check Intake Air Filter
  • Check Fuel Pressure Regulator
  • Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
  • Check Injector(s)

Cred ca mai ai cateva de eliminat din lista: egr, adaptare clapeta acceleratie, poate benzina proasta, etc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fie sonda lambda?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut in legatura fluctuatia de relanti ..am avut si eu...Am curatat EGR si dupa cu vagcom am calibrato.. si tot asa facea pana intro zi cand mam uitat la firele de la baterie din cutiutza..si am observat ca 2 din firele de acolo aveau un joc si nu faceau bine contact..Dupa ce leam schimbat pozitia sia revenit motorul..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

am un golf 4 1.6 16V cod motor AUS si aveam check engine aprins.

Mi-am luat un Vag Com si am verificat ce erori are banuind ca e de la EGR.

Cand am testat mi-a dat urmatoarele erori:

2 Faults Found:

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 -- 35-00 - -

17979 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Short to Plus

P1571 -- 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0010 0001

Dupa, am sters erorile sa vad daca mi se aprinde martorul inapoi, dar au aparut trepidatiile la relanti. Inca nu am mers cu masina sa vad daca mi se aprinde check engine.

Intrebarea mea e, de ce au aparut trepidatiile dupa ce am sters eroarea si ce inseamna a doua eroare ca nu prea am inteles.

Va multumesc

Edited by riansv
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma poate ajuta nimeni cu un raspuns la problema mea??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ieri tot incerc sa caut ce insemna a doua eroare. Tot ce am gasit este ca ar fi vorba despre un suport electro-hidraulic din partea stanga a motorului care contine o valva care la tine este defecta. Nu am gasit insa despre ce suporti e vorba. Eu am schimbat toti suportii motorului si nici vorba de mufe sau valve. Poate la tine e altfel. O sa mai caut si daca gasesc ceva postez.

Cat despre prima eroare, ar trebui sa dai jos EGR si sa il cureti. EGR a bagat prea multe gaze recirculate decat era cazul si asta din cauza ca e murdar si nu s-a putut inchide la timp.

Tremuratul ar putea fi din ambele cauze care ti-au dat erorile astea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

marea mea curiozitate este de ce au aparut trepidatiile la relanti imediat ce am sters eroarea, ce s-a schimbat sau ce as putea face sa remediez??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact insa cred ca are legatura cu EGR-ul. Se poate sa fie blocat pe deschis. La relanti EGR trebuie sa fie inchis, daca e deschis la relanti, gazele pe care le recirculeaza iti pot da relanti-ul asta prost.

De ce au aparut asta imediat dupa ce ai stres erorile, nu stiu.

Sfatul meu este sa-l dai jos si sa-l cureti, si vezi daca se schimba ceva. Da un search pe forum, exista DIY cu poze cu tot.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms de raspuns

caut acu un DIY sa vad daca am sanse sa fac eu fara sa stric mai mult, daca nu sa o duc la un mecanic pe undeva

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.