Jump to content

Zgomot / Bataie in compartimentul motor


b10wbd
 Share

Postare recomandată

Buna seara tuturor! Asta seara, Passat-ul meu mi-a rezervat o noua surprizaȘ un zgomot care se aude sub forma unei batai (practic un tacanit mai pronuntat) la motor. Masina este un Passat cu an de fabricatie 2006, motor BCK 1.9 Tdi, 77Kw Highline, cu 50.000 km la bord (absolut reali, am cumparat-o de noua de la PoRo). Zgomotul se manifesta in felul urmator: se aude in zona motorului, pe partea soferului (deci in stanga daca te uiti din masina sau in dreapta daca stai in fata masinii), provenind de undeva - ca zona, de sub compartimentul bateriei, filtrului de aer etc... Este un zgomot ca un tacanit, la o frecventa destul de ridicata ce apare la peste 1800/2000 RPM si creste in intensitate odata cu turatia motorului. Nu mi-am dat seama daca se aude la relanti. Nu are legatura daca masina este in mers (in viteza) sau este in stationare sau la punctul mort, de aici cred ca exclud varianta rulmentului de la placa de presiune. Nu se aude nici din zona alternatorului (acesta fiind situat pe cealalta latura a motorului). Zgomotul se aude permanent cand trec de 1800/2000 RPM, fara exceptie si a aparut brusc, din senin fara nici o avertizare sau zgomot in timp. Masina trage, nu scoate fum, si motorul pare a merge destul de rotund. Are ulei, la nivelul normal si revizia in termen. Ma puteti ajuta cu un sfat? A mai patit cineva ceva asemenator? Ce poate fi? Posibil injector blocat sau turbina? Momentan am bagat-o in garaj si mi-e frica sa plec cu ea sa nu ma lase in drum sau mai rau sa distrug si altceva. PS: zgomotul poate fi descris foarte exact in felul urmator: se aude in crescendo (functie de turatie se ascute), asemeni unui bat care trece printre ulucile unui gard sau ca o bucata de plastic bagata printre spitele unei biciclete atunci cand se invarte roata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rayn

    19

  • dflorin84

    9

  • valeriu s

    8

  • Rethi

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volantul bate ... am patit ceva asemanator la un peugeot 2.0 diesel .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu stiu ce sa spun pentru ca nu tremura deloc, motorul pare cel putin a merge rotund, fara tremurat la volan etc... Si mai mult, s-a intamplat brusc, fara "preaviz", ceea ce nu prea pare a fi simptom de volant... Iar la 50.000 km daca a picat volantul la o masina de genul asta si un stil de mers ultra-cuminte inseamna ca, nu mai de bine vis a vis de calitatea oferita de Vw AG in raport cu pretul platit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Golf am avut o problema de genu asta, cu zgomote ciudate sub capota si problema a fost la cutia in care este pusa bateria, nu era asamblata corect si vibrau plasticele alea pe-acolo. Acum nu stiu daca la Passat bateria este pusa intr-o astfel de cutie. Merita incercat totusi cu verificarea plasticaraiei pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare... am si eu o mica problema cu 1.9 le meu.. (b6) dupa ce merg cu masina , se aude in partea dreapta a motorului , cam in zona rotii stangi un 'cloncanit' la relanti. se aude doar la relanti, daca turez putin. nu se mai aude. concanitul se aude daca stai aproape de masina, nu prea este sesizabil... Din interior nu se aude nimic , masina merge normal , trage normal, revizia facut acum cateva mii km. cand motorul este rece nu se aude. acest zgomot nu se aude ot timpul, adica: se aude 4 5 sec clonc clonc clonc , nu se aude 2 3 sex.. iar incepe... nu este regulat.

Care sa fie problema??? astept un raspuns. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine face la fel, dar nu mereu, mi-a facut ultima data si mai inainte cu aprox 2 luni. Inca nu e definitiv. Iar daca o tineam turata la 1000 nu se mai auzea, si asa faceam la fiecare semafor ca ma enerva....VOLANT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am programat-o saptamana viitoare la PoRo pentru o constatare, dar ma astept la ce e mai rau la buzunar... Intrebare: daca este de vina volant, aceasta se schimba in mod individual sau este musai sa schimb si tot kit-ul de ambreiaj, chiar daca acesta nu este afectat? Am vazut ca un kit format din volant si ambreiaj non-original este in jur de 2000 lei, pe cand daca este doar vorba de volant este jumatate. La originale preturile sunt aproape duble.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar duble, ci triple :)

Am fost eu la PBN si am intrebat orientativ, si mi-a zis ceva de 3000 RON doar volant. Iar cu tot undeva la 5000 RON

Eu deja m-am orientat spre kit ambreiaj cu volant cu masa simpla.

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca ajuta la ceva cea ce spun, dar poate pentru uni reprezinta o rezolvare...am un prieten la care atunci cand este masina pornita se auzea un zgomot mai accentuat si problema era de la capacul care acopera motorul, acela cu sigla,din cauza ca cele doua parti din care este format si-au dezlipit. Zgomotul dispare definitiv daca apasa mai bine pe acel capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se auzea volant la relantiu,mai ales la rece,acum am marit relantiul din vag-com si se aude foarte putin..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tii mina pe corpul cutiei, in zona ambreiajului si este din interior, ar trebui sa simti vibratiile, daca intr-adevar zgomotul este din interior . Sau sa pui un furtun la ureche cu un capat si lipit de peretele cutiei ( ambreiajului, sau unde suspectezi sursa ) cu celalalt capat , furtun care va lucra ca un stetoscop si cu care vei localiza foarte exact zona unde se produce zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost astazi pentru constatare la PoRo. Dupa vreo 4 ore de cautari verdictul a fost neasteptat: "posibil problema la tacheti". Pentru o diagnisticare precisa si un deviz estimativ corect este insa necasara o operatiune extrem de complexa si anume demontarea distributiei, partii din fata (bara etc etc.), in sfarsit ceva care dureaza cca 8 ore de munca... Pentru ca nu aveam cum sa las masina pe loc pentru operatiunea minune a ramas sa ma intorc cu ea la sfarsitul lunii viitoare (plec cateva zile din tara si nu am lasat masina in service pe aceasta perioada). A mai patit cineva ceva asemanator? Eventual si ceva costuri de reparatie finale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o desfac si se constata ca nu e de acolo problema cine suporta costurile manoperii? is chiar curios... Tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema identica la Golf 5, acelasi BKC 1,9 TDI 77KW. Sunet diferit de bataia volantului pentru ca l-am remarcat dupa ce am schimbat kitul volant+ambreiaj. Greu de spus daca zgomotul a aparut dupa operatiunea de inlocuire a volantului sau linistea de dupa mi-a permis sa-l aud: un sunet discret, numai la cald, mai intens in sarcina, tot timpul dupa 2000 de ture, ca un clipocit, creste ca frecventa proportional cu turatia, se aude in orice treapta de viteza; suspecti: un pinion cu un joc larg la cutia de viteze sau tacheti. Am sesizat aspectul la o verificare (la un anumit dealer oficial) si raspunsul m-a descumpanit: "motoarele astea scot tot felul de zgomote, daca merge bine lasati-l in pace". Poate ca asa as fi facut daca nu as fi vazut problema reperata de mai multi colegi, inclusiv pe GIV/Bora. Curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema care ma sacaie:

In jurul turatiei de 1300 , este normal ca sa se auda motorul mai pronuntat? UN zgomot mai gros?

Iar cum trece de 1500, brusc se linisteste si se aude normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face incepand cu a 2-a, atunci si la mine face si e din cauza ca o accelerez subturata, si intradevar se aude motorul altfel. Nu stiu sa iti explic in termeni tehnici. stiu ca si la logan diesel face la fel cand schimba prea repede vitezele si nu ajunge la o turatie optima pentru treapta superioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face in orice treapta....poate de la a 4-a in sus sa nu se mai auda asa de pronuntat.

Si nu e vorba ca accelerez...chiar si cand merg constant la turatia respectiva...De exemplu, merg intr-o coloana, constant cu a 2-a la turatia de 1300.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Motorul merge ordonat in preajma turatiei care asigura cuplul maxim. La 1300 RPM e subturat, se transmit vibratii semnificative - care trebuie absorbite de volantul bimasic (!) si atenuate de suportii motor/cutie - arderea e deficitara si risti sa incarci tubulatura/turbina. Iata cateva motive, in afara de zgomot, care sa te determine sa mergi cu a-Ia cu 1900-2500 RPM (in loc de-a doua) si sa-ti asiguri linistea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar merg mai turat, insa se mai intampla in coloana sau intr-o intersectie, sa ajungi la turatia aceea, mai ales in trepte mici.

Oricum, ce vreau sa spun, este ca zgomotul nu a mai aparut, dupa ce i-am facut revizia, deci mister total. Chiar nu stiu de la ce ar fi putut proveni...ma gandesc la un platic slabit care vibra. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude un zgomot ciudat. Se manifesta in felul urmator. Cand accelerez..intre 1600-2000 ture, se mai aude ceva ca un zornait din partea dreapta a motorului. Dar numai in sarcina, pe loc cand o turez nu se aude nimic. De la treapta a 3-a in sus. De emrs, merge bine motorul. Doar ca ma streseaza sunetul acela. In special cand merg prin pasaje si accelerez. Am fost la verificare si mi-au spus ca nu e nimic in neregula sub capota. Acum stiu si eu ce sa zic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi capacul de deasupra motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !

am schimbat golful cu un b6 2.o BKP relativ ok, dar am remarcat dimineata la prima pornire o bataie la motor ( nu imi dau seama de unde vine exact ) insotita de o trepidatie timp de 30-40 sec, dupa care dispar amindoua... peste zi totul ok la urmatoarele porniri, daca stiti de unde sa incep investigatia va rog sa ma ajutati. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat ma devreme sa mentionez, daca tin ambreiajul calcat nu se aude nimic ...

Modificat de valeriu s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci mai mult ca sigur e vorba de volant. Pentru moment e bine, nu face decat putin. Dar o sa fie din ce in ce mai rau pe masura ce vei aduna km. Sfatul meu e, daca chiar e volant, sa mergi asa. Strangi bani, iar cand zgomotul devine permanent, de te scoate din masina, il schimbi.

Eu am cumparat deja kit LUK si ma pregatesc sa il schimb. NU face urat permanent, dar pe accelerari(indiferent ca sunt lente sau rapide) trepideaza urat de tot volantul, iar la relanti, parca ciocane cine pe sub masina, cei drept inca usor. Asta iarna a facut urat de tot in unele ocazii, iar ca sa nu se mai auda ori tineam ambreiajul calcat la maxim, ori o turam la 1000RPM.

Daca poti sa faci o filmare la prima pornire de dimineata, de preferat langa roata stanga fata si postezi filmuletul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!