Ignition

Biodiesel

370 posts in this topic

Hello !

Am gasit pe Internet mai multe site-uri despre Biodisel sau folosire de ulei vegetal (rapita) direct in rezervor, sau cu unele adaptari.

Marele avantaj ar fi ca uleiul vegetal nu este accizat si implicit este la un pret mai mic decat motorina.

Un exemplu il gasiti la adresa www.mosildo.as.ro unde am vazut "adaptoare" pentru asa ceva.

Sunt persoane pe aici care au adaptoare de acest fel sau de alt tip pentru a folosii ulei vegetal ? Daca da, va rog detalii.

Mersi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-ar placea un kit de biodiesel dar nu am vazut in romania un loc cat de cat respectabil care sa ofere. Am auzit ca la Cluj ar fi niste plantatii de rapita care sunt folosite la BioDiesel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu cei din link-ul de mai sus, sunt din Galati si cand am sunat tocmai testau sistemul pe un Volvo la un service in Bucuresti (cel putin asa au zis).

Consumul este acelasi ca si la motorina, nu stiu daca devine mai puturoasa sau nu...

Litrul de ulei de rapita am inteles ca se vinde cu 18.000-22.000lei in Galati, habar n-am de preturi sau de unde ar putea fi cumparat in Bucuresti.

La ei un astfel de sistem + montaj este aprox.1000E, mi se pare cam mult...la o economie de 10.000lei/litru abia dupa cel putin 3.500 litri iti scoti banii...

Oricum poate mai scad preturile si manopera la instalare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am auzit, sunt unele pasaturi dotate din fabrica cu un asemenea sistem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele diesel noi, gen PD sau comonrail cu foarte mici modificari sunt prevazute sa mearga pe biodiesel, care nu este ulei crud, ci un produs obtinut din ulei prin anumite procese, din care rezulta "methyl ester". Acesta se combina intr-o anumita proportie cu motorina minerala si se consuma fara probleme pentru motor.

Sistemul descris pe site consuma ulei crud, incalzit la o anumita temperatura. Pe linga faptul ca are un procedeu complicat de pornire - oprire, ar putea sa infunde imediat injectoarele. Eu nu as risca.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

un link descriptiv pe tema asta: TDI to crude oil

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

quattroruote nr 4 iunie 2005

Pt rapita:

"Testul demonstreaza ca uleiul de rapita, diluat cu motorina permite functionarea motorului si scade emisiile de fum.Dar performantele sunt reduse, consumul creste iar pornirea la rece este mai dificila."

Stiu de asemenea ca se pierde garantia ....

Edited by deocamdata
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai am vazut o stire la tv ca din 2007 toti producatori de motorina vor fi obligati sa puna cel putin 2% biodiesel ( fie din ulei de rapita, grasimi animale ( de la fast-fooduri cica.. lol ) sau vegetale )..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biodiesel-ul corect facut e mai curat ca motorina din petrol si chiar curata jegul din EGR in timp cica. Cum? Datorita produsilor de reactie din gazele de evacuare probabil. Plus ca nu scade puterea cu mai mult de 5% daca nu mai insel.

Puteti citi mai multe si la colegii de la TDICLUB.COM, cei care va intelegeti cu engleza nitzel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta cu fast-fodurile mi se pare abureala... cat ulei pot sa produca??? avand in vedere ca un plin de diesel inseamna 40-70 litri, cati litri de ulei ars trebuie sa produci??? Sa tinem cont ca la peco alimenteaza 300 masini/zi. Intr-o singura statie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie!

Biodiesel nu este acelasi lucru cu uleiul de rapita .

In numarul de luna aceasta din quattroruote titlu "Uleiul de rapita a distrus motorul diesel"

Este vorba de un punto jtd alimentat o perioada de timp cu ulei de rapita cumparat de la supermarket la bidoane de 5l si caruia dupa 7500 km i-a crapat turbina .

Rezultatul a fost concludent

-creste uzura motorului

-creste consumul

-se creeaza depuneri pe injectoare si in filtre

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confuzia e cu atat mai periculoasa cat din rapita se produce si biodiesel nu doar ulei de rapita.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Confuzia e cu atat mai periculoasa cat din rapita se produce si biodiesel nu doar ulei de rapita.

<{POST_SNAPBACK}>

Mai corect s-ar zice ca din rapita se produce uleiul de rapita si din uleiul de rapita se poate produce biodiesel.

Gresala cu JTD-ul lui puncto este ca uleiul crud trebuie incalzit la peste 80 grade celsius, sau ideal la 150 crade, ca sa aiba aceias viscozitate cu motorina. Altfel, uleiul este de 10 ori mai vistcos ca motorinaDe aceia ca sa mergi direct cu ulei, trebuie sa montezi aparatul de preincalzire pentru ulei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate nu m-am exprimat bine.. acel 2% va fi din produsul motorina.. adica motorina actuala va contine 2% biodiesel.. si nu ca va exista un produs separat care va trebui sa fie 2% din piatza diesel

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
asta cu fast-fodurile mi se pare abureala... cat ulei pot sa produca??? avand in vedere ca un plin de diesel inseamna 40-70 litri, cati litri de ulei ars trebuie sa produci??? Sa tinem cont ca la peco alimenteaza 300 masini/zi. Intr-o singura statie.

<{POST_SNAPBACK}>

Se refera la segmentul de piata din SUA unde cantitatea de ulei vegetal rezidual este enorma (la cate mac-uri si kfc-uri si alte prostii au aia acolo ;) )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

OffT: Ai grija sa nu il jignesti pe colegul nostru IHF!!! :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca masina o sa fie 2 ani in garantie este clar ca nu o sa-mi pot monta un astfel de sistem...

Tot pe Internet am citit ca diversi soferi (autovehicule mari) foloseau motorina in amestec cu ulei de rapita, fara nici o instalatie suplimentara... direct in rezevor.

De altfel a si fost un astfel de scandal in Marea Britanie.... in sensul ca ii alerga Politia.

Acum in articolul respectiv nu era precizat:

1. raportul procentual motorina/ulei rapita

2. motoarele tip Euro x

Dintre cei de pe forum a incercat cineva sa foloseasca pe un motor TDI obisnuit, adica fara vreo alta instalatie suplimentara, motorina in amestec cu ulei de rapita (sau alt ulei) ?

Banuiesc ca sansele cele mai mari sa reuseasca sunt vara pe motoare vechi, Non-Euro...

Stiu si eu ca uleiul de rapita este diferit de Biodisel, ca se poate produce Biodisel si din ulei de rapita + alte ingrediente chimice, exista inclusiv link-uri cu cum sa-ti produci singur Biodisel, formule chimice, procesul de fabricatie in detaliu.... exista pe la noi cineva care a incercat sa-si produca singur asa ceva ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un asemenea topic mai trebuie revigorat ... mai ales cand isi spune cuvantul si VW care afirma ca mai sunt de rezolvat unele probleme tehnologice inainte de a putea folosi curent combustibili cu peste 5% biodiesel in compozitie.

Date: Thu, 12 Jan 2006 11:47:31 -0000

From: newsletters@awknowledge.com

To: razdan ...

Subject: Automotive Powertrain Weekly

************************************************************

AUTOMOTIVE POWERTRAIN ANALYST WEEKLY

************************************************************

NOTES FROM THE EDITOR

To the environmentally-conscious man in the street - or behind the steering wheel - biofuels are an attractive proposition. As well as being renewable they reduce greenhouse gas exhaust emissions, although to describe them as 'CO2 neutral' appears somewhat optimistic.

It is clear from comments we have reported from Volkswagen that there are also challenges to be met in engine and fuel system development if bio-diesel blends of more than about 5% are to become widely acceptable. And those reservations are compounded by another <EM>AWKnowledge</EM> report from Minnesota in the US, that heavy trucks in a local trucking fleet run on what appears to have been a 2% soy bean bio-diesel blend have suffered major problems with fuel filters becoming clogged with 'unknown, rubbery matter'.

Production of bio-diesel fuel either from vegetable matter like soya or sugar cane, or from waste cooking oils and animal fats, is clearly not a backyard industry to be undertaken by dubious entrepreneurs. Nor can its subsequent blending into regular mineral-derived diesel fuel be left to such companies with little or no experience of the wider fuel business.

The best long-term prospect for utilising those renewable feedstocks lies with Fischer-Tropsch BTL (biomass to liquid) processing, hopefully in integrated F-T plants also able when required to switch to GTL or even CTL output, producing ultra-clean (zero sulphur) synthetic diesel fuel from natural gas and/or coal.

Questions of blending with regular fuel and of possible filter clogging or fuel system seal damage would then be irrelevant. The end product could be used 'neat' in today's (or tomorrow's) unmodified engines, delivering very low particulate emissions into the bargain - though the need for deNOx aftertreatment looks likely to remain.

In the even longer term it is possible that HCCI (homogeneous charge compression ignition) engines will give their best, in emission and performance terms, if fuelled with a 'bespoke' synthetic F-T fuel with ignition qualities somewhere between gasoline and diesel.

Alan Bunting <mailto:editorialboard@automotiveworld.com> Editorial board member, Commercial Vehicles. Alan Bunting CEng, MIMechE, ASAE, is a writer, and former professional engineer, specialising in commercial vehicle and powertrain topics.

P.S. Pllls, se poate corecta in titlu: Biodiesel ? andREI: S-a rezolvat :drunken:

Edited by andREI
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa lamurim un pic problema,pt cei care nu au auzit de combustibilul BIO DIESEL:

1.BIODIESELUL sau BIOCOMBUSTIBILUL se obtine din ulei vegetal (de orice fel) care poate fi 'proaspat' sau chiar si recuperat dupa ce s-a gatit in el (dupa o filtrare in prealabil,binenteles), in reactie cu metanol in prezenta unui catalizator (se foloseste soda caustica ),reactie ce se numeste "esterificarea uleiului". :D offf chimia asta :D )!In fine proportiile sunt in jur de 90% ulei si 10% metanol,iar soda in jur de cateva zeci de grame la 1L de amestec.Cam atat cu procedeul de obtinere.

2.Combustibilul bio este perfect ecologic!Poluarea= 0 (zero) ,doar ceva NOx din cate am inteles.Iar motorul nu mai face nici un pic de depuneri carbonoase (motoare desfacute dupa ~75 000 km aratau ca noi,fara nici un pic de depuneri).

3.Multi nu stiu dar motorul diesel a fost conceput initial sa functioneze cu .... ulei !Ulterior a fost adaptat pentru motorina.De fapt in limba engleza s-a pastrat si denumirea : 'oil burner' :P.Singura problema la functionarea pe ulei era vascozitatea mare a acestuia.Din acest motiv se aplica esterizarea lui cu metanol (alcool metilic),procedeu care ii aduce vascozitatea la cea a motorinei.In rest nu este absolut nici o problema la functionarea cu ulei.Dimpotriva,toate componentele sistemului de injectie sunt mult mai bine protejate datorita unei ungeri mai bune (doar functioneaza cu ulei,nu:) ).Tot multi nu stiu este faptul ca in occident exista pompe la peco care livreaza BIO DIESEL...!Iar daca cititi cu atentie manualul de utilizare al masinii (cei care au masini tdi dupa 1998) vor gasi referiri la alimentarea cu biodiesel.

4.Vrem sau nu vrem,suntem pro sau contra (si asta datorita lipsei de informare doar,pt ca altfel am fi fost cu totii pro),pana in 2010 vom fi obligati sa utilizam motorina DOAR in amestec de mimin 10% cu biocombustibil,reglementare data de UE!Deci e bine sa ne invingem scepticismul si sa 'sapam' mai mult despre acest subiect,mai ales ca acest combustibil poate fi fabricat foarte usor si ... in garaj!Deci adio monopoluri,pret unic la petrol,accize,scumpiri la cheremul petrolistilor ,etc.Acesta e motivul pentru care inca suntem tinuti in bezna despre acest subiect,si chiar mai rau: dezinformati!

5.Pe langa numeroasele avantaje ale Bio Dieselului exista doar 3 dezavantaje:

- Produsul este foarte coroziv pentru caucic!Este un solvent puternic pentru acest material.Din aceasta cauza modelele de masini produse inainte de 1998 nu este recomandat sa functioneze cu el.Au coductele de alimentare,garniturile si de la rezervor si de la pompa,etc din caucic.Si atunci intervine inventia d-lor din Galati cu incalzirea uleiului de rapita pt a-i mari fluiditatea ca sa functioneze normal sistemul de injectie. Daca sunteti dispusi sa schimbati tot setul de componente din cauciuc periodic si destul de des,totusi pot functiona si acestea cu BIO MOTORINA.Masinile de productie mai noua au conducte de plastic!Ridicati capota si convingeti-va.deci sunt proiectate din fabrica sa functioneze cu BIO.Si datorita comportarii ca solvent fata de cauciuc motorele sunt ff curate dupa functionare indelungata cu biodiesel.

-Biodieselul nu poate fi folosit ca atare la temperaturi negative,deoarece se gelifiaza.Pt folosire pe timp de iarna se amesteca cel putin 50% cu motorina ca sa-i scada punctul de transformare in gel.In ultimii ani s-au pus la punct si aditivi care coboara acest punct,iar statiile peco de BIO il ofera iarna gata aditivat (ceva similar cu motorina de iarna,pt ca problema asta o are si motorina normala).

-Scade puterea motorului cu max 5%.De aici apare o mica crestere a consumului la restabilirea puterii.

Dupa cum vedeti singurele dezavantaje sunt minore,si f usor rezolvabile.Deci BiO DIESELUL se va impune fara doar si poate.

Iar off topic,se pare ca metanolul (alcoolul metilic) va fi inlocuitorul benzinei tot din motive ecologice si de resurse,pana la perfectionarea motoarelor pe hidrogen.Cine a prins vremurile 'ceausiste' isi aduce f bine aminte ca f multe dacii mergeau cu metanol in loc de benzina,fara nici o modificare ,datorita lipsei de benzina.Iar modificate motorele pe alcool produc puteri mult mai mari decat cele pe benzina.Dar aici e alta discutie.Sorry pt OFF TOPIC!

Si pentru mai multe lamuriri intrati aici:http://www.enero.ro/bioeast.htm

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesante si utile precizari, desi, sincer eu nu prea cred ca cei mai multi dintre noi aveau probleme gnoseologice relative la biodiesel …

Si nici probleme de mentalitate …

Daca va fi pe piata, nu cred ca cineva va evita biodieselul.

Oricum viitorul, stim cu totii, ne ofera multe schimbari vis a vis de motoare si de combustibili, fie si pentru simplul fapt ca in anii ’70 – ‘80 s-a ajuns la jumatatea rezervelor naturale de hidrocarburi, jumatate din care si ulterior s-a consumat … si se consuma tot mai mult …

Deh, chinezii au si ei dreptul la masini, vorba de azi a cuiva in alt topic ... :D

Si sa nu uitam ce spunea altcineva ... Make biodiesel, not war ... :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut acum catva timp pe net o oferta de instalatie pentru produs biodiesel, austriaca daca nu ma insel, dar momentan nu mai stiu unde... si nici amanunte (capacitate de productie, pret etc). O sa caut si poate o regasesc.

Edited by eur
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o firma care propune niste instalatii din Argentina parca, la nivel de statie peco(ulei sa ai) si mai propun si un ABC pt cei interesati sa fabrice in garaj.

"Pentru cei care au ca hobby producerea biodieselului

in gospodaria proprie pentru propria masina,sau vor sa

invete ABC-ul producerii biodieselului oferim la

cerere "e-Manualul incepatorului" (in limba

engleza).Pe baza solicitarii dvs,trimitem CD-ul pe

adresa dvs contra cost.Pretul 600.000 Lei(60RON).Plata

prin ramburs.Comenzile prin

e-mail:bio_int_netacces@yahoo.com

Ing.Emil Pop

Tel.0745616969"

Abc-ul se poate poate invata gratis(later edit) si din experienta celor din state cu care eu corespondez de multi ani(audifans.com - vwdiesel mailing list)

Edited by Raf
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bora pe care mi-am cumparat-o merge si cu biodiesel, de fapt chiar cand am cumparat-o avea in rezervor asa ceva. Miroase mai nashpa gazul de esapament, in rest nu stiu cum merge pentru ca erau doar cativa litri in rezervor, apoi am alimentat cu diesel normal. La benzinaria de unde am alimentat aveau si biodiesel la pompa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Mai tii minte care era diferenta de pret intre cele doua diesel/biodiesel ? Si ce concentratie era biodiesel-ul ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca nu mai e mult si o sa avem posibilitatea sa alimentam masinile cu biodisel romanesc http://www.curierulnational.ro/?page=artic...=1072&art=70008

Potrivit normelor europene, Romania, alaturi de toate tarile europene, trebuie sa ia masuri in vederea inlocuirii benzinei si motorinei utilizate in transport cu biocombustibil, care ar urma sa reprezinte 2% din consumul total in acest an si 20% in anul 2020. Pretul unui litru de biodiesel, fara accize si taxe, este mult mai mic fata de cel al unui litru de motorina.

Pretul este posibil sa fie pe la jumatatea unui l de motorina ~1.5 lei

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.