Jump to content

Turbosuflanta - probleme


Emy D
 Share

Postare recomandată

Salut. de vreo doua saptamani ma chinui cu un sharan din 96 19tdi 66kw 90cp. zice clientul ca dupa c ia rectificat qiulasa si schimbat garnitura, masina nu mai trage. turbo e fara geometrie variabila. cand dai sa pleci din loc cu treapta 1(sa tragi de ea, sa o fortezi, sa ii dai un pic) cade in nas ca si cum ai da sapleci din loc cu3. stand pe loc se tureaza destul d bn. distributia e ok, avansul nu il simt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegu,santem cam putini cu motorizarea asta,la noi e 1,9 PD,incearca sa scoti mufa de la debitmetrul de aer,la modelul cu pompa de injectie merge figura asta cand e defect,asta daca nu ai facut deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiam,vezi furtunele de vacuum daca sant bagate corect la electrovalve,din graba sa nu fie puse invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mutumesc baieti.

Fluieratul se aude de ceva timp! Am fost la service si mecanicul a spus ca trebuie schimbat un furtun ce costa aproximativ 400 RON. Cand voi avea timp il voi schimba (daca nu este urgent) .Voi reveni cu informatii noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Silvian91imAuto

Sharan 7M - lista cu modelele turbinelor montate/aferente motoarelor in functie de cod motor, an.

Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AJH 98-00 K03 53039880022E 06A145703C W

Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AWC 00- K03 53039880049E 06A145704H W

Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 96-00 GT1749V 454183-0001/2E 028145702E A

Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 97-00 GT1749V 701855-0001/2E 028145702P/S A

Sharan TDI - 115HP 1.9L D AUY 00- GT1749V 454232-0006E 03253019D A

Sharan TDI - 130HP 1.9L D 02- BV39 54399880012/23E 038253016S A

Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03-04 KP39 54399880005/47E 038253019H/14R A

Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 712078-0001E 038253019F A

Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 716860-0001/2/3E 038253016E A

Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 720855-0001E 038253016F A

Sharan TDI - 90HP 1.9L D ANU 99-02 K03 53039880036E 028253019 A

Sharan TDI - 90HP 1.9L D 1Z/AHU 95-99 GT1544S 454083-0001/2E 028145701Q A

Informatia de mai sus am copiat-o de pe pagina aceasta: http://www.vwclubcro...aded&pid=208767

:zzzzz:

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare , sunt si eu nou aici si am o problema mare . sub 2000 de turatii nu vrea sa traga deloc . daca e motorul rece trage de la 1400 de turatii merge binisor dar dupa ce se incalzeste putin gata nu mai vrea sub 2000 de ture deloc parca e o dacia din aia obosita . si inca o problema ce mai am , nu imi urca niciodata apa la 90 de grade doar sa fie vara , foarte cald si sa o omor prin oras . iarna abia de urca la 70 de grade . m-ati putea ajuta cu vreun sfat si pe mine? Multumesc anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima problema trebuie sa cauti pe cineva din zona ta care are vag-com sa te ajute cu o scanare si sa faca si un log,posbil sa fie debimetrul sau turbina sa agate.Masina scoate fum in exces cand o calci ? La problema cu incalzitul motorului, vinovat in cele mai dese cazuri e termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scoate fum mai deloc cand e motorul rece deschide turbo la 1400 cam dupa ce se incalzeste la 2000 deschide abia , iar termostatul l-am schimbat prin toamna am pus unul nou si tot degeaba , senzorul de temperatura are vreo legatura?

si ce ai vrut sa zici prin " turbina sa agate" ce sa agate? si am schimbat turbina tot anul trecut ca mi-a bubuit in mers si am luat una second si se comporta frumos dar nu stiu de ce nu functioneaza cum ar trebui . nu pleaca de la 1100 de ture , daca sunt in treapta a 3-a intr-o panta sub 2000 de ture moare motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura si senzorul de temperatura..poate el te pacaleste si iti arata in bord doar 70 grade.Pana nu faci un log cu vag-com in mers, nu poti sa-ti dai seama exact de ce nu trage masina.Mai incearca o varianta, sa scoti mufa de la debimetrul sa vezi cum se comporta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD mufa o scoti degeaba @andrusel,doar 1.9 cu pompa de injectie merge pacalit in felul asta,poate sa fie si MAP senzorul,eu am gasit tija de plastic de la clapeta de stop de pe EGR rupta,ca exemplu,clapeta optura aerul si maisna nu tragea deloc,pe vag arata debitmetrul si MAP ul deci trebuie luata la mana putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza e ca mi se pare ca pierde si vacuum deoarece uneori daca franez , dau drumu la pedala si vreau sa franez iar la a doua pedala pur si simplu nu mai am frani ingheata pedala . cred ca solutia cea mai buna ar fi sa vand masina ca numai probleme am avut cu ea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu frana e de la stutul de la pompa tandem,am avut si eu problema asta (specifica la majoritatea masinilor din grupul vag).Rezolvarea=dat jos pompa tandem si curatat bine prin zona stutului si lipit cu poxipol. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@lucyany

care a fost rezolvarea?

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am un sharan cod motor 1z de 90 cp 1,9 tdi din '98 si nu imi mai trage dupa 300 de ture , am fost la servis (dudu1307) care dupa mult chin si diagnoze dupa diagnoze ( apropo este super baiat, il recomand cu iuncredere ,are preturi ff bune la piese si manopera ,mai ales ptr cei cu volkswagen) a descoperit ca turbina se blocheaza dupa 1800 de bari din cauza jocului mare pe care il are in axul de la paletii turbinei.

a mai avut cineva aceeasi problema?

merita sa o repar ?

merita sa cumpar una secondhand?

nici nu stiu cum sa procedez avand invedere preturile f mari la turbinele noi.

apelez la colegii de forum ,daca se poate sa imi dati si mie un sfat din experienta voastra in aceasta problema.

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum si-a dat seama ca se blocheaza turbina de la acea turatie? parca tu ziceai ca nu mai trage dupa 3000 rpm ( cred ca la atat teai referit si nu la 300) , deci care are dreptate acum ?

spune si mie cum sia dat seama si vedem unde ajungem mai departe

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uni se gasesc aici doar ca sa critice, omul intreba ce sa faca cu turbina stiind ca aceasta este defecta... parerea mea ar fi sa o demontezi si sa o duci la reconditionat, si daca e mai scump ca si una second durata de viata o sa fie mai mare plus ca o sa primesti si garantie! bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

ia legatura cu colegul Cipos si iti va spune el ce e de facut cu turbina ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blind te rog sa ma ierti dc am criticat, dc stiam ca te deranjez personal imi vedeam de treaba mea

Pentru unii mecanici de nimic ajungi sa schimbi o turbina care poate sa fie buna si sa nu aiba suficient vacum sau sa aiba actuatorul spart etc, dar cred ca tu stii mai bine despre astea

Citeste ce a scris colegul si gaandeste putin ca e usor, zice ca dupa 3000 rpm nu ii mai merge, nu mai are putere deci ar semana cu un limp, dar mecanicul ia spus ca de la 1800 de blocheaza din cauza jocului mare pe care il are in axul de la paletii turbinei, ai cumva habar ce inseamna asta?

Am cerut date concrete sa nu spun ca trebuia sa faca si un log, forumul este sa ne ajutam intre noi, dc crede mecanicul sa nu mai posteze,

Sa stii de la mine ca turbina ce o are este o turbina cu geometrie fixa, este foarte usor de diagnosticat sa iti dai seama de unde provine problema

Dc ar fi axul si ar avea un joc infernal de mare cum se preconizeaza de la mecanic ca are ar avea un consum foarte mare de ulei, undeva spre 1l la 1k, cu joc sau faara joc turbina nu se blocheaza dupa 3000 rpm, deci in concluzie eu nu mai zic nimic, te las pe tine sa critici ca vad ca esti destul de priceput.

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand multumesc ca mi-ati raspuns.

pop cristian , am inteles de la mecanic ca punand testerul pe masina si mergand cu ea se vede pe tester ca dupa 1800 de bari ceva de genul acesta ii taie turbina.

cunoscandu-mi masina , am sesizat ca dupa 3000 de ture are o mica si foarte usor sesizabila intrerupere(in ture) ,dupa care nu mai trage , ca sa isi revina trebuie sa ii iei contactul si sa il pui (in mers) . din cate am inteles asa se reseteaza eroarea aceea .

mi-a desfacut mecanicul atat cat sa am acces la turbina si introducand 2 degete inspre axul cu paleti am miscat de ax si am simtit jocul cam de 1-3 mm.

am vazut ca si galeria de evacuare are o fisura foarte fina sub ea.

ulei nu imi cosuma, ia cam 450 de grame la un schimb de ulei, eu il fac pe la 9000 de km.

nu stiu ce sa cred si ce sa fac, am inteles ca nu este bine sa o repari deoarece nu te tine foarte mult, secondhand o iei la ghici, voi ce ma sfatuiti?

multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa faci ce ti-a scris electrikul mai sus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu trebuie sa aiba joc AXIAL,defectul manifestat la tine este de la funinginea acumulata in timp/km ,trebuie demontata turbina si curatata eventual schimbat prin ea ce are uzura mare.

Modificat de christofor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

Mi s-a intamplat odata sau de 2ori, prin oras fiind, in treapta a2a sa simt ca masina nu are nerv si abia trage... Am zis sa fac un log in mers si treaba a decurs cam asa:

- treapta a3a: 1700-1800 ture, pedala la fund... masina accelereaza relativ greu dar ajung la 4000 Log_3_.xls

- treapta a4a: 1700-1800 ture, pedala la fund... masina abia abia accelereaza si creste greu in turatie... nu am reusit sa o duc spre 4000 ture ca mi se terminase "tarlaua" :)Log_4_.xls

La un mers normal (acceleratie progresiva, fara "pedala la fund") masina accelereaza, zic eu bine, si creste turatia repede spre 3000-3500 ture...

Ati putea careva sa imi interpretati si mie logul in mers? si sa imi spuneti unde sa incep investigatiile?

Multumesc mult,

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mergi si cu mufa scoasa de la debimetru sa vezi daca merge mai bine masina si verifica si traseul furtunului de la turbina la intercooler .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sunt proaspat posesor al unui vw sharan 4 motion si de curand am schimbat garnitura de chiulasa, facut plan la chiulasa,facut scaune supape, garnitura noua, strans bine si dat cheie, totul a decurs normal, a pornit relativ usor,motorul merge rotund dar am observat ca la decelerari indiferent ca e in gol sau in mers se aude un fasait intrerupt in carcasa filtrului de aer destul de puternic, ce ar putea fi? jocul la axul turbinei l-am verificat este ok,paletii se invart usor, totusi tind sa cred ca s-ar bloca geometria , ce spuneti? mentionez ca nici masina nu prea trage.orice parere este binevenita, o seara buna. am uitat sa mentionez motorul este 19 tdi tip auy, 116cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!