Jump to content

Turbosuflanta - probleme


Emy D
 Share

Postare recomandată

Nu are nici o treaba ,clapetele sunt actionate de niste servomotorase.

Nu sunt sigur la Sharan si probabil ca ai dreptate urmarind piesele din ETKA, dar la golf 3 cu clima din 97, sunt servomotoare (sau cheama-le cum vrei) actionate pneumatic (vacuumatic), de aceea m-am gandit ca au ramas pe acelasi sistem.

Scuze daca am indus in eroare pe cineva.

Modificat de ghicicine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur la Sharan si probabil ca ai dreptate urmarind piesele din ETKA, dar la golf 3 cu clima din 97, sunt servomotoare (sau cheama-le cum vrei) actionate pneumatic (vacuumatic), de aceea m-am gandit ca au ramas pe acelasi sistem.

Scuze daca am indus in eroare pe cineva.

servomotorasele sint de fapt 2 electrosupape care nu au nici o legatuta cu catalizatorul,piesa care la sharan nu are nici o legatuta cu calculator sau ceva de genul,deci ti am spus ca te poti debarasa fara probleme de el,nu o sa ti dea nici o eroare nicaieri si la I.T.P o sa iasa f bine masina crede ma pe cuvant ca nu vb din ce aud ci din ce am facut,spor la treaba!!!

De clapeta de recirculare mi-a mai spus si mie cineva ca merge cu vacuum.Pana la urma care sunt sistemele care depind de vacuum?

pai ar fi cam asa,turbina,servofrana,supapa EGR si cred ca ceva comenzi prin bord dar vitale sant la turbina si frana,restul sant pe locul 16,nici EGR ul nu face prea multe la motor deoarece eu merg cu membrana sparta de 150 000 si nu sa modificat nimic,masina tot se urca pe pereti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si proba asta...sa desfac suruburile de la catalizator si sa probez masina fara el, desi ma indoiesc...De ce dupa 2000 ture merge ok?Nu ar trebui sa fie si mai rau odata cu cresterea debitului de gaze evacuate?

o sa iesi putin daramat de sub sharan cand o sa vezi cat de transformate sant suruburile de la catalizator,eu am avut 4 vw sharan pana acum si nu am indraznit sa umblu acolo,pur si simplu suruburile alea putrezesc nu ruginesc,neamtu a uitat sa le faca din cupru sau bronz.....asa ca parerea mea e sa nu umbli la suruburi si sa treci direct la flex,asta numai dupa ce ajungi la capatul meseriei cum se spune si nu mai ai ce piesa sa invinovatesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa iesi putin daramat de sub sharan cand o sa vezi cat de transformate sant suruburile de la catalizator,eu am avut 4 vw sharan pana acum si nu am indraznit sa umblu acolo,pur si simplu suruburile alea putrezesc nu ruginesc,neamtu a uitat sa le faca din cupru sau bronz.....asa ca parerea mea e sa nu umbli la suruburi si sa treci direct la flex,asta numai dupa ce ajungi la capatul meseriei cum se spune si nu mai ai ce piesa sa invinovatesti

asa este,suruburile si piulitele var fi arse,dar incearca sa "ciupesti" piulitele cu flexul,si apoi cu o dalta bine ascutita taiele,pe directia desfacut,ai sa vezi ca vor ceda usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...multumesc de sfaturi.Cand vom avea timp o sa ne ocupam de Sharan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Silvian91imAuto

Salutari, acum cateva momente am regasit acest ghid, sper sa ne fie de ajutor. Un DIY in ceea ce priveste curatarea Tubinii, anume Garrett VNT15.

http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbinen/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

Recomand sa discutam in topic-ul acesta orice problema legata de turbina/ele modelului Sharan TDI (eventual Alhambra si Galaxy-care are motoare si piese VAG, cu exceptia celui de ~2200cc TDCI care e Ford). Ca are intarziere, ca "a crapat", cum..., ca s-a stricat in orice fel..., cu ce ati inlocuit-o...

As mai arata cu degetul si spre modificari aduse turbinei (presiune, ...) dar cred ca ar fi prea diversificat topicul atunci. Rog frumos parerea unui Moderator in privinta asta. Stiu ca aspectul asta (tuning) s-ar mai putea trata aici:

Aici sunt cateva liste in ceea ce privesc modele de turbine atasate motoarelor de pe Sharan si alte modele. Nu stiu cat de bune sunt sursele, dar mi-ar placea sa stiu cu exactitate modelul turbinei in functie de configuratia de putere a motoarelor (veteranele) 1.9 TDI-PD / non-PD, motorizarile CR (2.0 ...) si alte "cazane".

http://oemturbo.cn/VW.asp

http://www.turboparts.ro/Catalog-turbosuflante/Catalog-turbocompresoare/turbosuflante-vw.html

http://180.86.77.213/Seat.asp

ex: VW Sharan - ANU - 1898cc - KKK K03 - geometrie variabila DA/NU (este un model fara si un model cu, nu stiu care este pe Sharan)

Daca este nevoie de alt topic cu referire la turbinele de pe motorizarile pe Benzina (1.8T 1.4TFSI 2.0TFSI altele) recomand sa se faca altul (cand/daca va fi nevoie).

In astea doua topic-uri s-au discutat probleme legate intr-un fel sau altul de turbina (in sectiunea Sharan):

Stiu ca in sectiunea TDi sunt discutii mai ample pe tema asta dar aici putem discuta specific Sharan...

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut eu am sharan 2001 motor 1.9 tdi si am o problema cu turatia la 3000ture nu mai trage motorul . dupa ce am schimbat chiulasa pe motor nu mai poate sa imi regleze avansul , consumul la bord arata 1,3 in loc de 0,7 pornirea este foarte grea nu mai stiu ce sa fac. ceva idei ? ca de la mecanicii nostri mai nimic toti dau din colt in colt cu dif. pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebipop30, sa verifice daca distributia mai e la punct. Din ce spui tu, pare ca nu.Sa vada alinierea cu noul ax cu came, acolo e momentul injectiei, implicit putere si consum.

La orice schimb de chiulasa eu stiu ca trebuie verificata si alinierea distributiei. Daca nu poate sa regleze avansul cam asta ar fi, nu mai e in grafic sau chiar daca mai e, nu mai face citirea corect. Cam asta cred eu ca este, sper sa nu gresesc.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi si nu prea ce zice colegul de mai sus:

In primul rand, o aliniere gresita a distributiei face probleme la pornire si chiar si in mers .

Daca puterea se pierde doar pe la 3000 rpm, si nu se mai accelereaza + nu mai trage, atunci, poate fi limp mode la turbina. Geometria variabila agata cand motorul ajunge la 3000 rpm, si se blocheaza; ramane deschisa si nu mai da putere motorului ca acesta sa traga. Se rezolva cu o curatare de turbo.

Dupa alinierea distributiei, ar fi indicat in cazul tau sa se verifice debitul la relanti per injector cu vag-com-ul in modulul 01-Engine. In cazul in care e prea mare, se face o adaptare (am vazut asemenea posturi pe la skoda, insa nu dau de ele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul se regleaza f simplu,nu inteleg dc nu poate sa l regleze,asta poti sa faci si tu nu e deloc complicat,dar daca chiulasa ai schimbato cu tot cu injectoare de acolo vine consumul mare in bc care nu este si cel real,da jos protectia de la cureaua de distributie si gasesti pe axul cu came pinionul pe care sta cureaua,sant 3 suruburi cu cap de 13 si unul cu cap de 17 sau 18 in centru,slabesti pe cele de 13 si in dreaspta dai avans si in stanga iei avans din surubul de 17,daca e dat sau luat la maxim avansul atunci muta cureaua cu un dite pana cele 3 suruburi de 13 vin pe gaurile oscilante exact la jumatate,asa rezolvi cu avansul dar motivele pot fi mult mai multe si e posibil sa nu le descoperi nici pe vag com,ex,catalizator infundat sau debitmetru care nu a trecut de valoarea negativa dar totusi sa nu lucreze in parametrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc mult pentru sfaturi. am fost azi la un alt domn mecanic si dupa un scurt test... exact ce ati zis si voi , trebuie curatat turbo si realinierea distributiei , se pare ca nu a fost montata cureua exact la pozitia ei si de aici toata distractia : consum marit, injectoare date peste cap. pe miercuri sper sa ma rezolve , o sa vin cu rezultatele. inca o data va multumesc pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Unde e tija de la geometrie? Ca sa nu ma ating de ce nu e cazul. Si sharanu' meu incepe sa traga pe la 2000, si slabeste peste 3000. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva langa turbina,cam greu ai acces la ea,si asta doar pe sub masina....dar mai intai fa un log in mers sa vedem despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, numai sa imi rezolv laptop-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca demontezi tija VTG ului demonteazo impreuna cu doza de vacum, in acest fel poti scoate fara sa strambi ceva si fara a fi nevoit sa modifici lungimea tijei.

Ceea ce nu ai voie sa faci la VTG e sa nu modifici surubul de limitare al cursei VTg ului, si te sfatuiesc sa nu te joci nici la lungima tijei de comanda a VTG ului.

@Sebi motorul e PD?, daca da ai schimbat cumva si injectoarele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna ziua !

aud un fluierat metalic iesind de sub motor la acceleratii lejere de pana 1200 rpm si la schimbarea vitezelor ...cine stie ce poate fi.

a mai avut cineva de a face cu acest suierat dar mai mult "fluierat!?

multumesc.

Modificat de CorneliuRos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Silvian91imAuto

Cum se construieste o TurboSuflanta:

@CorneliuRos Nu stiu sa lamuresc treaba... la mine s-a auzit fluierand cand a cazut intermediara (a ramas doar prima toba, cea mica, pe evacuare).

Poate scapa aer undeva... Aici > http://vwforum.ro/topic/24676-turbina-fluiera/ si http://vwforum.ro/topic/26880-probleme-turbina/ sunt explicatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CorneliuRos,fluieratul vine de la atingerea paletilor de corpul turbinei prin inclinarea axului care are joc in bucsele de bronz,asta daca e fluieratul tipic de turbina,sa nu fie si ceva furtun la intercooler dar atunci intra pe avarie si nu mai ,,trage,,pana nu opresti motorul si pornesti din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua

expun si eu o problema in speranta ca sfaturile dumneavoastra m-ar putea ajuta sa o rezolv

auto

vw sharan 2001 motor auy

dupa o segmentare motorul porneste la sfert dar masina nu mai trage

cosumul instant la relanti a crescut de la 0,6 la 1,5 l/h

verificat compresia 25 bari pe fiecare cilindru

la prima testare imi afisa corectia pe cilindru 2 2,99 blocat

am schimbat injectoarele si dupa multe permutari valorile la relanti sunt

cilindrul 1 +0,33

cilindrul 2 -1,55

cilindrul 3 +0,85

cilindrul 4 0,33

consumul la relanti a scazut la 1,2 l/h

comparativ cu a diagnoza facuta pe un motor identic am observat ca in sarcina valorile de corectie nu se schimba foarte mult in timp ce pa masina mea in sarcina corectia este urmatoarea:

cl 1 -3,01

cl 2 +2,99

cl 3 - 3,01

cl 4 +2,99

in prima parte a turarii motorului se simte o vibratie mica ca si cum motorul ar merge in 3 pistoane

am gasit o problema asemanatoare la un coleg ci userul euforicul care dupa ce a schimbat o garnitura de chiulasa s-a lovit de aceasi problema. din pacate colegul nostru nu a mai revenit sa ne povesteasca cum a rezolvat

turbina este schimbata si are 80.000km

mecanicul spune ca distributia este pusa la punc a verificat de 2 ori

tobele nu sunt infundate

filtrele sunt schimbate

am facut astazi si o purjare cu solutia winns

nici un rezultat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai reglat injectoarele dupa ce ai dat chiulasa jos?dupa ce ai dat rampa jos trebuia sa ti cont de fiecare cum a lucrat,nu se amesteca,se strang ,,putzulicele,,ce ataca injectoarele la simtul mainii si se da 3 sferturi de tura inapoi,injectoarele trebuie sa fie si ele aliniate corect deoarece turul si returul se face pe o gaura f mica in chiulasa,din ce vad eu 2 injectoare sant complet blocate in turatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand spui aliniate la ce te referi? de reglat au fost reglate strans la capat in momentul cand e atacat maxim si 180 grade inapoi

totusi problema cu consumul foarte mare a aparut de la prima pornire exact dupa segmentare

injectoarele nefiind demontate de pe chiulasa

injectoarele au fost reglate la 180 grade inapoi dupa strangerea la maxim dupa ce pd este atacata la maxim, au fost aliate sa fie perpendiculare pe latura chiulasei( se face altfel?)totusi problema cu consumul marit a aparut chiar la prima pornire dupa segmentare si injectoarele nu fusesera demontate de pe chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci din ce spui e facut tot,acum treci la avans,in dreapta se da si in stanga se ia,adica spre faruri dai spre stergatoare iei,cate putin si faci proba de fiecare data,la consumul instant ce l ai ar trebui sa iei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc.astazi am fost plecat la bucuresti cu o alta masina dar maine ma duc din nou la service sa incerc si chestia cu avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am inceracat astazi si cu avansul incepand de la maxim la minim

la extreme masina nu mai porneste,din aproape in aproape am gasit un punct unde merge cel mai rotund dar problema cu consumul mare afisat pe bord si cu trasul in srcina a ramas aceeasi. ceam uitat sa spun e ca doua din injectoare nu sunt exact aceasi serie ca cele ce au venit montate pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai omis colegu exact ce trebuia sa spui de la inceput,injectoarele ori le schimbi toate 4 cu acelasi cod,ori pui acelasi cod ce dai jos cand vrei sa schimbi 1 sau 2 ca in cazul tau,in alta ordine de idei,daca pui alte coduri decat ce a fost montat pe AUY,nu o sa mai ai consum de 0,6l/h niciodata,dar nu te speria,ce ti arata pe cluster nu e consumul real,(pt o calibrare vorbeste cu colegul @FLORIN,am inteles ca se poate)in concluzie....schimba injectoarele sau imperecheaza le cu aceleasi coduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!