Jump to content


Photo

Turbosuflanta


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1 Emy D

Emy D
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 11/2000
  • Motorizarea:AJM 115 CP

Posted 24.07.2010 @ 16:13

Acum am eu o problema la sharan! :| cand merg cu clima pornita, faruri si toate consumatoarele, imi face niste variatii de turatie, destul de mari. nu am gasit nimic pe tester, insa, cand am scos mufa de la MAF si am conectat-o din nou, nu a mai facut nimic. Posibil sa fie de la MAF ? Sau nu incarca destul alternatorul ?

#2 euphoricu

euphoricu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 27.07.2010 @ 20:23

Salut tuturor pasionatilor de VW si in special de Sharan.
So stricat si Sharanul meu. Ajutati-ma ca nu mai stiu ce sa-i fac.
As vrea sa va povestesc toate peripetiile mele prin service-uri pana am ajuns sa-i gasesc buba dar am sa trec direct la subiect ca sa nu va plictisesc (sau poate cu alta ocazie)

Lucrarile efectuate:
- am schimbat garnitura de chiulasa care s-a ars (dupa un an de zile de mers pe la "meseriasi profesionisti" sa aflu ca este garnitura arsa)
- am dat o fata dreapta chiulasei care nu era ovalizata si nici nu avea nevoie neaparata dar am zis daca tot am umblat la motor sa fac si lucrul asta
- am montat la loc chiulasa

Rezultatele interventiei:
- motorul merge foarte frumos si rotund ( toarce )
- nu scoate fum deloc
- porneste la sfert

Problema:
- nu mai are vlaga
- din treapta a 3-a incep sa trag de el
- nu mai depaseste 140 km/h

Am verificat din nou toate furtunasele de vacum, mufe , debimetrul de aer, presiune, pompa de motorina, am curatat rezervorul, filtre noi.....si nimic.
Am facut si un tester in mers si linia graficului de functionare a motorului la parametri normali este mult deasupra liniei graficului la parametri actuali.
Ajutati-ma va rog. Trebuie cumva setati din nou parametri in soft ? Sau ce alta problema ar putea fi?

Mentionez ca desi am vorbit la persoana I-a toate operatiunile specificate mai sus au fost facute de cineva care se pricepe.
Saranul este din 2001 si chiar si cu garnitura arsa avea vlaga.

#3 mcmeng

mcmeng
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 27.07.2010 @ 20:41

seamana a turbina nefunctionala. blocata, etc. Verifica si valva N75.

#4 Emy D

Emy D
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 11/2000
  • Motorizarea:AJM 115 CP

Posted 27.07.2010 @ 20:46

asa zic si eu: e turbina blocata si ar fi buna o curatare. Totusi, pentru problemele mele nu are nimeni nici o parere?

#5 mcmeng

mcmeng
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 27.07.2010 @ 21:23

Ai un scurt undeva. MAF-ul (debitmetrul) nu e mare consumator de curent. Daca-ti baga suficient alternatorul du-te la orice electrician auto sa-ti masoare bateria la "rece" si cu motorul pornit. E o procedura standard, verificarea asta se face cand iti da garantia la un acumulator nou.
PS . Poti merge linistit si fara mufa de la MAF pana gasesti problema.

#6 racingparts.ro

racingparts.ro
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon FR 2010 DSG
  • Motorizarea:2.0 CR 170CP

Posted 28.07.2010 @ 14:04

pierderea asta de putere am avut'o cand ma intorceam din germania si nu reuseam sa trec de 100 la ora :blink: a fost groaznic
era debitmetrul stricat

ulterior am descoperit ca si turbo era pe moarte

#7 wvw

wvw
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:vw
  • Model:sharan
  • Motorizarea:1,9 tdi 116cp

Posted 29.07.2010 @ 06:31

euphoricu vad ca esti din Bucuresti, ia legatura cu colegul Cipos de pe forum , se pare ca e ceva la turbina
Daca iei contactul si-l pui din nou i-si revine?
Am avut si eu ceva asemanator si am rezolvat-o cu acelas coleg :)) dar nu a fost turbina , a fost un senzor de presiune , in 30 min a fost gata masina ( si cautam "buba" de o saptamana)
Uita-te si prin topicul asta: http://vwforum.ro/in...showtopic=26880 , poate gasesti ceva asemanator

Edited by wvw, 29.07.2010 @ 06:35.


#8 euphoricu

euphoricu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 29.07.2010 @ 21:10

Va multumesc tuturor pentru sfaturile date. Din pacate saptamana asta am fost foarte ocupat si nu am avut timp sa verific turbina, sper sa nu fie ea de vina fiindca din cate stiu este destul de scumpa. Poate imi puteti spune si cum se poate verifica cel mai usor. in orice caz daca nu ii dau de cap am sa urmez sfatul lui WVW si am sa iau legatura cu colegul Cipos, care sper sa ma poata ajuta. Din sfaturile voastre si alte discutii pe forum am inteles ca poate fi si electrovalva N75 sau debimetrul, acestea cum se pot verifica?

Astept in continuare sfaturile voastre si poate impreuna mai reparam un Sharan, adica al meu.

Multumesc anticipat si o seara placuta va urez.

#9 euphoricu

euphoricu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 115 CP

Posted 09.09.2010 @ 12:32

Salut!

Chiar daca a trecut ceva timp revin cu vesti noi legate de problema mea.
Asa cum am fost sfatuit, am luat legatura cu Cipos ( un tip extraordinar care stie despre ce vorbeste - specialist in turbine ), am verificat turbina si se pare ca functioneaza in parametri.
Am fost si la reprezentanta VW si se pare ca problema este de la injectorul 4 care ajunge pe valoarea de 2.99 si se blocheaza. Pentru ca nu am bani sa cumpar un injector nou 1750 ron fara TVA si injectorul vechi la schimb( la reprezentanta), am ales sa cumpar unul sh de la TACI - turcul de la filaret - 700 ron. Pentru ca nu avea codul injectorului meu - 038 130 073 AC mi-a dat 038 130 073 AG. Injectorul functiona dar nu cum trebuie. La relanti avea aceleasi valori de 2.99 - nu se bloca iar pe la 2000 de ture isi revenea si lucra in parametri dar intre 1700 si 2300 de ture avea o trepidatie ciudata motorul ( intrerupea) si ramanea in discutie vechea problema cu depasitul vitezei de 140 pe care o atingeam cu greu. Singura schimbare era ca pana in treapta a 4-a aveam demaraj, mai bun decat cu injectorul vechi.
Dupa toate astea m-am dus am pus injectorul vechi inapoi si mi-am recuperat bani ( turcul foarte intelegator) cu ideea ca poate gasesc un injector care sa aiba acelasi cod. Nu am gasit decat un injector 038 130 073 AK - dupa un ford galaxy 2003 cu acelasi tip de motor ca al meu 1.9, TDI 115 CP, 85 KW, AUY, doar ca al meu este din 2001. Credeti ca as putea sa folosesc acest injector? este compatibil cu 038 130 073 AC - injectorul pe care il am eu pe motor ?

#10 Emy D

Emy D
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant 11/2000
  • Motorizarea:AJM 115 CP

Posted 09.09.2010 @ 13:44

daca tot nu gasesti, cred ca ai putea incerca cu el. Mare diferenta nu e intre AC si AK , insa , incearca-l doar daca tipul respectiv iti da banii inapoi pe el in cazul in care nu merge ok.

#11 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7N / Golf Mk3
  • Motorizarea:2.0TDI / 2.0i

Posted 14.02.2011 @ 18:49

Salutari, acum cateva momente am regasit acest ghid, sper sa ne fie de ajutor. Un DIY in ceea ce priveste curatarea Tubinii, anume Garrett VNT15.
http://www.technolog...nt15-turbo.html

Recomand sa discutam in topic-ul acesta orice problema legata de turbina/ele modelului Sharan TDI (eventual Alhambra si Galaxy-care are motoare si piese VAG, cu exceptia celui de ~2200cc TDCI care e Ford). Ca are intarziere, ca "a crapat", cum..., ca s-a stricat in orice fel..., cu ce ati inlocuit-o...
As mai arata cu degetul si spre modificari aduse turbinei (presiune, ...) dar cred ca ar fi prea diversificat topicul atunci. Rog frumos parerea unui Moderator in privinta asta. Stiu ca aspectul asta (tuning) s-ar mai putea trata aici: http://vwforum.ro/to...ificari-sharan/

Aici sunt cateva liste in ceea ce privesc modele de turbine atasate motoarelor de pe Sharan si alte modele. Nu stiu cat de bune sunt sursele, dar mi-ar placea sa stiu cu exactitate modelul turbinei in functie de configuratia de putere a motoarelor (veteranele) 1.9 TDI-PD / non-PD, motorizarile CR (2.0 ...) si alte "cazane".
http://oemturbo.cn/VW.asp
http://www.turbopart...uflante-vw.html
http://180.86.77.213/Seat.asp
ex: VW Sharan - ANU - 1898cc - KKK K03 - geometrie variabila DA/NU (este un model fara si un model cu, nu stiu care este pe Sharan)


Daca este nevoie de alt topic cu referire la turbinele de pe motorizarile pe Benzina (1.8T 1.4TFSI 2.0TFSI altele) recomand sa se faca altul (cand/daca va fi nevoie).

In astea doua topic-uri s-au discutat probleme legate intr-un fel sau altul de turbina (in sectiunea Sharan): http://vwforum.ro/to...bulatura-turbo/ http://vwforum.ro/to...a-in-2000-ture/
Stiu ca in sectiunea TDi sunt discutii mai ample pe tema asta dar aici putem discuta specific Sharan...

Edited by SilvianDement91, 14.02.2011 @ 20:02.


#12 CorneliuRos

CorneliuRos
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:volkswahen
  • Model:sharan
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 07.12.2011 @ 12:29

buna ziua !

aud un fluierat metalic iesind de sub motor la acceleratii lejere de pana 1200 rpm si la schimbarea vitezelor ...cine stie ce poate fi.

a mai avut cineva de a face cu acest suierat dar mai mult "fluierat!?

multumesc.

Edited by CorneliuRos, 07.12.2011 @ 12:31.


#13 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7N / Golf Mk3
  • Motorizarea:2.0TDI / 2.0i

Posted 16.12.2011 @ 17:16

Cum se construieste o TurboSuflanta:



@CorneliuRos Nu stiu sa lamuresc treaba... la mine s-a auzit fluierand cand a cazut intermediara (a ramas doar prima toba, cea mica, pe evacuare).
Poate scapa aer undeva... Aici > http://vwforum.ro/to...urbina-fluiera/ si http://vwforum.ro/to...obleme-turbina/ sunt explicatiile.

#14 razvi_gyl

razvi_gyl
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizarea:1.3 CDTI 90 HP

Posted 16.12.2011 @ 23:37

@CorneliuRos,fluieratul vine de la atingerea paletilor de corpul turbinei prin inclinarea axului care are joc in bucsele de bronz,asta daca e fluieratul tipic de turbina,sa nu fie si ceva furtun la intercooler dar atunci intra pe avarie si nu mai ,,trage,,pana nu opresti motorul si pornesti din nou

#15 CorneliuRos

CorneliuRos
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:volkswahen
  • Model:sharan
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 16.02.2012 @ 19:03

Mutumesc baieti.

Fluieratul se aude de ceva timp! Am fost la service si mecanicul a spus ca trebuie schimbat un furtun ce costa aproximativ 400 RON. Cand voi avea timp il voi schimba (daca nu este urgent) .Voi reveni cu informatii noi!

#16 Silvian91imAuto

Silvian91imAuto

    Nick anterior: SilvianDement91

  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 7N / Golf Mk3
  • Motorizarea:2.0TDI / 2.0i

Posted 10.03.2012 @ 22:58

Sharan 7M - lista cu modelele turbinelor montate/aferente motoarelor in functie de cod motor, an.

Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AJH 98-00 K03 53039880022E 06A145703C W
Sharan 1.8T - 150HP 1.8L P AWC 00- K03 53039880049E 06A145704H W
Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 96-00 GT1749V 454183-0001/2E 028145702E A
Sharan TDI - 110HP 1.9L D AFN/AVG 97-00 GT1749V 701855-0001/2E 028145702P/S A
Sharan TDI - 115HP 1.9L D AUY 00- GT1749V 454232-0006E 03253019D A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D 02- BV39 54399880012/23E 038253016S A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03-04 KP39 54399880005/47E 038253019H/14R A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 712078-0001E 038253019F A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 716860-0001/2/3E 038253016E A
Sharan TDI - 130HP 1.9L D ASZ 03- GT1749V 720855-0001E 038253016F A
Sharan TDI - 90HP 1.9L D ANU 99-02 K03 53039880036E 028253019 A
Sharan TDI - 90HP 1.9L D 1Z/AHU 95-99 GT1544S 454083-0001/2E 028145701Q A

Informatia de mai sus am copiat-o de pe pagina aceasta: http://www.vwclubcro...aded&pid=208767

:zzzzz:

Edited by SilvianDement91, 10.03.2012 @ 23:01.


#17 felix1984

felix1984
  • Oraş:Roman
  • Maşina:seat
  • Model:new ibiza
  • Motorizarea:1.4 16 v 85 cp

Posted 24.08.2012 @ 21:09

sunt proaspat posesor al unui vw sharan 4 motion si de curand am schimbat garnitura de chiulasa, facut plan la chiulasa,facut scaune supape, garnitura noua, strans bine si dat cheie, totul a decurs normal, a pornit relativ usor,motorul merge rotund dar am observat ca la decelerari indiferent ca e in gol sau in mers se aude un fasait intrerupt in carcasa filtrului de aer destul de puternic, ce ar putea fi? jocul la axul turbinei l-am verificat este ok,paletii se invart usor, totusi tind sa cred ca s-ar bloca geometria , ce spuneti? mentionez ca nici masina nu prea trage.orice parere este binevenita, o seara buna. am uitat sa mentionez motorul este 19 tdi tip auy, 116cp.

#18 felix1984

felix1984
  • Oraş:Roman
  • Maşina:seat
  • Model:new ibiza
  • Motorizarea:1.4 16 v 85 cp

Posted 29.08.2012 @ 20:58

problema rezolvata: dat jos turbina, curatata, dar nu era nevoie, reglat tija de la actuator pt ca era dereglata din cauza contrapiulitei care era slabita, montat la loc, merge ca noua, toate bune.

#19 lucy7sl@yahoo.com

lucy7sl@yahoo.com
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:sharan
  • Model:auy
  • Motorizarea:1.9 116

Posted 13.10.2013 @ 17:52

Buna ziua. 

  Am un sharan de circa 2 saptamania de acum...si probleme... masina are 250.000 luata din germania.

  Problema este ca se aude cum turbo fluiera si la relanti, o pornesc si se aude un fluierat ascendent, parca ar fi un vacum ceva. Problema e ca se aude suieratul atat pe accelerare cat si pe decelerare. Ce sa zic.. acelas suerat se aude de la turatii mici 1200-1400 pana la 2000-3000 ( la un momendat nu stiu daca il mai aud de la sunetul motorului) am fost la mecanici si m-au pus sa o accelerez usor si apoi mai tare iar parerea lor e ca turbo e pe duca, iar reparatia costa 500-600 de euro ( parere fondata doar pe ce a ascultat motorul, nu au atins nimic).

  Masina merge exemplar, puterea este liniara, fara limp mode, ajung cu ea si la 3200-3300 de turatii si trage, 140-150 km/ora fara nici o problema. Sa fie turbo cum zic ei? 

  Poate fi un furtun spart/crapat ? 

  Recomandati o reconditionare sau sa iau un turbo nou garret ?



#20 andrusel

andrusel
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:SHARAN
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 13.10.2013 @ 18:04

Pai nu era mai concret daca desfaceau furtunul de la turbo si miscau de ax ?Ca de la accelerat pe loc nu stiu daca iti dai seama prea mult daca e turbo dus,doar daca nu se aude vreo "grohaiala" pe decelerare.Daca aveai vreun furtun rupt/crapat pe traseul turbo-intercooler masina lua limp si scotea fum la blana.Asa ca pana nu constati cu exactitate problema nu te apuca sa cumperi turbo,si daca se ajunge la asta cauta-l pe colegul nostru Ciprian(@cipos) si te rezolva el,sau cel putin cere-i un sfat/pret. :icon_thumleft:






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users