Jump to content

Turbosuflanta - probleme


Emy D
 Share

Postare recomandată

Acum am eu o problema la sharan! :| cand merg cu clima pornita, faruri si toate consumatoarele, imi face niste variatii de turatie, destul de mari. nu am gasit nimic pe tester, insa, cand am scos mufa de la MAF si am conectat-o din nou, nu a mai facut nimic. Posibil sa fie de la MAF ? Sau nu incarca destul alternatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor pasionatilor de VW si in special de Sharan.

So stricat si Sharanul meu. Ajutati-ma ca nu mai stiu ce sa-i fac.

As vrea sa va povestesc toate peripetiile mele prin service-uri pana am ajuns sa-i gasesc buba dar am sa trec direct la subiect ca sa nu va plictisesc (sau poate cu alta ocazie)

Lucrarile efectuate:

- am schimbat garnitura de chiulasa care s-a ars (dupa un an de zile de mers pe la "meseriasi profesionisti" sa aflu ca este garnitura arsa)

- am dat o fata dreapta chiulasei care nu era ovalizata si nici nu avea nevoie neaparata dar am zis daca tot am umblat la motor sa fac si lucrul asta

- am montat la loc chiulasa

Rezultatele interventiei:

- motorul merge foarte frumos si rotund ( toarce )

- nu scoate fum deloc

- porneste la sfert

Problema:

- nu mai are vlaga

- din treapta a 3-a incep sa trag de el

- nu mai depaseste 140 km/h

Am verificat din nou toate furtunasele de vacum, mufe , debimetrul de aer, presiune, pompa de motorina, am curatat rezervorul, filtre noi.....si nimic.

Am facut si un tester in mers si linia graficului de functionare a motorului la parametri normali este mult deasupra liniei graficului la parametri actuali.

Ajutati-ma va rog. Trebuie cumva setati din nou parametri in soft ? Sau ce alta problema ar putea fi?

Mentionez ca desi am vorbit la persoana I-a toate operatiunile specificate mai sus au fost facute de cineva care se pricepe.

Saranul este din 2001 si chiar si cu garnitura arsa avea vlaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seamana a turbina nefunctionala. blocata, etc. Verifica si valva N75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa zic si eu: e turbina blocata si ar fi buna o curatare. Totusi, pentru problemele mele nu are nimeni nici o parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un scurt undeva. MAF-ul (debitmetrul) nu e mare consumator de curent. Daca-ti baga suficient alternatorul du-te la orice electrician auto sa-ti masoare bateria la "rece" si cu motorul pornit. E o procedura standard, verificarea asta se face cand iti da garantia la un acumulator nou.

PS . Poti merge linistit si fara mufa de la MAF pana gasesti problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

pierderea asta de putere am avut'o cand ma intorceam din germania si nu reuseam sa trec de 100 la ora :blink: a fost groaznic

era debitmetrul stricat

ulterior am descoperit ca si turbo era pe moarte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

euphoricu vad ca esti din Bucuresti, ia legatura cu colegul Cipos de pe forum , se pare ca e ceva la turbina

Daca iei contactul si-l pui din nou i-si revine?

Am avut si eu ceva asemanator si am rezolvat-o cu acelas coleg :)) dar nu a fost turbina , a fost un senzor de presiune , in 30 min a fost gata masina ( si cautam "buba" de o saptamana)

Uita-te si prin topicul asta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=26880 , poate gasesti ceva asemanator

Modificat de wvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru sfaturile date. Din pacate saptamana asta am fost foarte ocupat si nu am avut timp sa verific turbina, sper sa nu fie ea de vina fiindca din cate stiu este destul de scumpa. Poate imi puteti spune si cum se poate verifica cel mai usor. in orice caz daca nu ii dau de cap am sa urmez sfatul lui WVW si am sa iau legatura cu colegul Cipos, care sper sa ma poata ajuta. Din sfaturile voastre si alte discutii pe forum am inteles ca poate fi si electrovalva N75 sau debimetrul, acestea cum se pot verifica?

Astept in continuare sfaturile voastre si poate impreuna mai reparam un Sharan, adica al meu.

Multumesc anticipat si o seara placuta va urez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Chiar daca a trecut ceva timp revin cu vesti noi legate de problema mea.

Asa cum am fost sfatuit, am luat legatura cu Cipos ( un tip extraordinar care stie despre ce vorbeste - specialist in turbine ), am verificat turbina si se pare ca functioneaza in parametri.

Am fost si la reprezentanta VW si se pare ca problema este de la injectorul 4 care ajunge pe valoarea de 2.99 si se blocheaza. Pentru ca nu am bani sa cumpar un injector nou 1750 ron fara TVA si injectorul vechi la schimb( la reprezentanta), am ales sa cumpar unul sh de la TACI - turcul de la filaret - 700 ron. Pentru ca nu avea codul injectorului meu - 038 130 073 AC mi-a dat 038 130 073 AG. Injectorul functiona dar nu cum trebuie. La relanti avea aceleasi valori de 2.99 - nu se bloca iar pe la 2000 de ture isi revenea si lucra in parametri dar intre 1700 si 2300 de ture avea o trepidatie ciudata motorul ( intrerupea) si ramanea in discutie vechea problema cu depasitul vitezei de 140 pe care o atingeam cu greu. Singura schimbare era ca pana in treapta a 4-a aveam demaraj, mai bun decat cu injectorul vechi.

Dupa toate astea m-am dus am pus injectorul vechi inapoi si mi-am recuperat bani ( turcul foarte intelegator) cu ideea ca poate gasesc un injector care sa aiba acelasi cod. Nu am gasit decat un injector 038 130 073 AK - dupa un ford galaxy 2003 cu acelasi tip de motor ca al meu 1.9, TDI 115 CP, 85 KW, AUY, doar ca al meu este din 2001. Credeti ca as putea sa folosesc acest injector? este compatibil cu 038 130 073 AC - injectorul pe care il am eu pe motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot nu gasesti, cred ca ai putea incerca cu el. Mare diferenta nu e intre AC si AK , insa , incearca-l doar daca tipul respectiv iti da banii inapoi pe el in cazul in care nu merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna tuturor.

Nu am gasit un topic specific aici la aria Sharan, de aceea imi permit sa fac unul nou legat de aceasta problema.

Este vorba de un motor 1.9 tdi, cod AUY, Sharan 2001, masina unui prieten.

Problemele au inceput acum aprox 5 luni in urma cand la plecarea de pe loc masina cam pierdea din putere (asa cum isi amintea prietenul meu ca era initial), dar mergea inca acceptabil.Coduri de eroare 0 si turbina incepea sa aiba un fluierat.

Dupa aprox 2 saptamani, am decis sa facem un log in mers, moment in care masina a inceput sa scoata un fum alb-albastiu gros si sa se accelereze singura.Concluzia...turbina dusa si motorul o "lua pe ulei".

A dus turbina la ceva atelier care se ocupa cu reconditionari in Cluj, au facut-o baietii, au curatat intercooler-ul si egr-ul (dupa spusele lor, pentru ca mai tarziu m-am convins ca de egr nu s-au atins) si au montat totul la loc.

Problema acum este aproximativ aceeasi ca inainte sa crape turbina, doar ca mult mai accentuata.Pana in 2000 ture de-abia se urneste din loc.Pornire in panta e dificila...chiar si cu masina goala.Dupa 2000 ture motorul trage frumos, simti ca te baga in scaun.Doar ca inainte, cu platforma dupa ea,la ralanti nici nu trebuia sa fie accelerata ca o lua frumos din loc.

Cei care i-au reparat turbina nu vor sa auda ca masina nu trage...zic ca nu de acolo e problema.

M-am gandit ca ar putea fi din cauza la egr blocat.L-am dat jos, l-am curatat, arata relativ bine, fata de altele vazute pe net, actuatoarele/tijele functioneaza corect.Am facut proba si cu egr blocat pe deschis (intrarea de la gaze blocata, ramanand doar cea de aer ), dar masina la fel se comporta.

Am facut un log la turbina si il atasez aici.

Rog pe cei care au intampinat astfel de probleme sau au sfaturi in privinta a ce ar putea fi, sa posteze.

Multumesc.

3_deal_incerc_2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge la fel.

Am facut si proba cu debitmetru de la o masina care merge ok si nu s-a schimbat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au demontat turbina, verifica tija de la geometria variabila sau chiar geometria variabila sau furtunele de vacum. Sigur unghiul nu e ok pentru corelatie turatie. Vorbeste cu cineva care se pricepe la reglaje (cipos,cosmin,etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede din log ca pana in 2500 de ture presiunea e deficitara in turbina.

Deoarece la 4000 rpm deschiderea e de doar 55% cred ca tija geometriei trebuie "micsorata" pana se obtine un 70-80% la acei 4000 rpm. Asta daca nu sunt probleme cu pierderea de vacuum.

Parerea mea de ne-specialist :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana in 2000 ture de-abia se urneste din loc.Pornire in panta e dificila...chiar si cu masina goala.Dupa 2000 ture motorul trage frumos, simti ca te baga in scaun.

In ce treapta de viteza incepe sa traga?A 2-a sau a 3-a ?

Eu am avut simptomele astea la masina si concluzia a fost ca e dusa pompa de vacuum,dar eu mai am si pedala de frana putin mai tare.

O intrebare:pompa de vacuum defecta poate influenta functionarea AC-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In orice treapta de viteza, pana in 2000 de ture trage foarte rau...Dupa 2000 ture se simte ca are viata in el motorul (la fel, indiferent de treapta de viteza)

Lipsa vacuumului poate compromite la tine functionarea corecta a unor servomotoare de la clima, respectiv clapeta de recirculare a aerului la AC simplu.

Modificat de ghicicine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au demontat turbina, verifica tija de la geometria variabila sau chiar geometria variabila sau furtunele de vacum. Sigur unghiul nu e ok pentru corelatie turatie. Vorbeste cu cineva care se pricepe la reglaje (cipos,cosmin,etc).
Se vede din log ca pana in 2500 de ture presiunea e deficitara in turbina.

Deoarece la 4000 rpm deschiderea e de doar 55% cred ca tija geometriei trebuie "micsorata" pana se obtine un 70-80% la acei 4000 rpm. Asta daca nu sunt probleme cu pierderea de vacuum.

Parerea mea de ne-specialist :))

sustin ce au zis colegii de mai sus! la turatii mici, turbina nu baga cat trebuie, si din cauza asta nu ai putere la motor. Esti ca fara turbo si un tdi fara turbo e un motor mort. Tija de la geometria variabila nu e reglata corespunzator. Acuma, poti sa o reglezi si tu, prin probe, (strangi sau desfaci pana vezi ca trage bine de la 1000-1100 rpm) insa cel mai indicat e sa o faca un service, sa o regleze cum era standard.

ps: pe tija de la geometria variabila, acolo unde se regleaza, ar trebui sa aiba un punct de vopsea folosit ca sigiliu, si vezi daca mai ai urme de la ea. daca mai ai, modifica reglajul pana la vechile urme.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi.Astept si altele in continuare...

Pana una-alta, cred ca ne apucam sa facem cu prietenul in cauza niste probe, cu reglaje diferite ale lungimii tijei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija, sa nu reglezi mult dintr-o data (nu se intampla nimic, dar spre binele turbinei si al discului de ambreiaj). reglezi putin, faci proba. Daca vezi ca ai strans si acuma pleaca de pe loc la 2500 rpm, incepi sa desfaci pana ajungi sa pleci de pe loc la 1000 rpm-1100. nu de alta, dar nu sti care e raportul dintre reglajul tijei si puterea oferita la acel punct reglat.

eu cand plec de pe loc nu o turez mai mult de 1300 rpm, si apoi i dau talpa. cand nu sunt in rampa, pleaca de pe loc si fara acceleratie.

succes si sa faci niste poze cand reglezi, pentru cei care vor mai avea probleme :))

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca sharanul tau are evacuarea infundata si vina ar fi catalizatorul de care te desparti f usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc si proba asta...sa desfac suruburile de la catalizator si sa probez masina fara el, desi ma indoiesc...De ce dupa 2000 ture merge ok?Nu ar trebui sa fie si mai rau odata cu cresterea debitului de gaze evacuate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un fel, te poti gandi ca daca e infundat ar avea acelasi efect si la 2000 ture si la 4000. dar, te poti gandi si la faptul ca e fortat si gazele incep sa treaca. poti sa incerci asta inainte de a modifica ceva la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa vacuumului poate compromite la tine functionarea corecta a unor servomotoare de la clima, respectiv clapeta de recirculare a aerului la AC simplu.

Nu are nici o treaba ,clapetele sunt actionate de niste servomotorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De clapeta de recirculare mi-a mai spus si mie cineva ca merge cu vacuum.Pana la urma care sunt sistemele care depind de vacuum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!