Jump to content


Photo

Intercooler bubuit Octavia 1


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 03.02.2011 @ 12:50

sa va povestesc ce s-a intamplat, iar apoi as vrea sa ma ajutati cu niste sfaturi daca ati putea, pentru ca eu chiar nu stiu ce sa fac..

pe scurt: sunt un mandru posesor al unei octavii 1.9 ALH cu aprox. 130.000km..
mergeam pe autostrada, 5 persoane in masina, 150km/h constant..la un moment dat, am auzit o bubuitura puternica, dupa care am fazut fum in oglinda si am pierdut considerabil din putere..am oprit cat s-a putut de repede pe banda de urgenta..am ridicat capota, am dat capacu de la motor jos..si m-am uitat pe acolo sperand ca a sarit sau a crapat o tubulatura de la intercooler..cat am putut sa vad pe marginea drumului, parea totu ok..atunci m-am panicat, mi-am dat seama ca nu e ceva banal si am hotarat sa ma intorc acasa, dar pentru ca ADAC mi-a cerut 200euro sa mi-o duca cu platforma, am preferat sa ma intorc cu masina pe langa autostrada cu 40km/h, pentru ca nu aveam putere si scotea fum negru in disperare..
Dupa ce am ajuns acasa si m-am bagat sub ea..si dupa cautari disperate de raspunsuri am descoprit ca intercooleru a bubuit si a crapat in 2(exact acolo unde am marcat cu rosu in poza pe care am atasat-o)

intrebarile mele sunt:
1. de ce a crapat in halu asta?
2. ce sa fac acum? daca schimb intercooleru si o sa patesc la fel si cu urmatorul? daca e din cauza turboului(care sa faca presiune prea multa)?
3. se poate sa scot intercooleru si sa leg un furtun direct de la turbo la EGR?si sa fac asa 1700km pana in tara..unde am posibilitatea sa ma uit mai atent la ea..pentru ca un intercooler e 370 euro de nou, la dezmebrari nu se gasesc piese de skoda si seviceul in germania e numai pentru snobi cu niste preturi exagerate..

va multumesc..Tudor TTV

Attached Files



#2 Lawrentzyu_86

Lawrentzyu_86

    Membru Level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora 2003 ASZ
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 03.02.2011 @ 13:59

salut...incearca sa te uiti mai bine pe topicul de dezmenbrari...nu trebuie neapatat intercooler de skoda...se potriveste si cel de golf4..si sunt o gramada la dezmembrat...
punctul 3..in nici un caz...nu poti pune teava in loc de intercooler...mai ales pentru asa distanta...poate ca masina iti va merge...dar motorul are nevoie de aer rece...turbina baga aer fierbinte..rolul intercooler-ului este de a-l raci deci cred ca intelegi de ce nu e recomandat...
sunt 2 variante...de unde cred eu ca a busit...ori intercoolerul inbaxit si infundat...ori EGR-ul cu calamina depusa pe el...si aerul nu a putut circula cum trebuie si sa creat o presiune mai mare decat normal si a facut buff...
de cand ai masina...ai curatat vreo dara intercoolerul sau EGR-ul?ai un stil de mers subturat?
o zi buna
sau uite si aici
http://www.okazii.ro...di.html#galerie

Edited by Lawrentzyu_86, 03.02.2011 @ 14:11.


#3 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:CUBE
  • Model:Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:pedale

Posted 03.02.2011 @ 17:05

1. de ce a crapat in halu asta?
2. ce sa fac acum? daca schimb intercooleru si o sa patesc la fel si cu urmatorul? daca e din cauza turboului(care sa faca presiune prea multa)?
3. se poate sa scot intercooleru si sa leg un furtun direct de la turbo la EGR?si sa fac asa 1700km pana in tara..unde am posibilitatea sa ma uit mai atent la ea..pentru ca un intercooler e 370 euro de nou, la dezmebrari nu se gasesc piese de skoda si seviceul in germania e numai pentru snobi cu niste preturi exagerate..

1+2 Acolo e imbinarea plasticului cu schimbatorul de caldura din aluminiu. Probabil din cauza frigului plasticul ala a devenit casant. Nu cred ca se va intampla lafel si cu urmatorul, cel putin nu prea curand (eu unul nu am vazut asa ceva pana acum).
3. uite-aici http://shop.ebay.de/...-All-Categories

P.S.

si seviceul in germania e numai pentru snobi cu niste preturi exagerate..

Nu m-asteptam la o astfel de afirmatie. Service-ul in Germania e pentru nemti, nu pentru romani ;)

#4 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 03.02.2011 @ 18:50

de cand ai masina...ai curatat vreo dara intercoolerul sau EGR-ul?ai un stil de mers subturat?


Masina o am de 1 an si nu am curatat niciodata nici intercoolerul, nici EGR, cat despre stilul de mers..merg destul de turata cu ea, pentru ca momentan locuiesc in germania si am facut si multe drumuri Romania - Germania cu ea, deci merge destul de mult pe autostrada.

Cred totusi ca

din cauza frigului plasticul ala a devenit casant.

pentru ca a crapat la cateva zile dupa ce am ajuns cu ea in germania dupa vacanta de iarna si am mers destul de tare pe frigurile alea..
Ce mi se mai pare dubios este ca, din cate am vazut eu, nu plasticul a cedat, ci clemele alea de aluminiu de pe radiator..

#5 mihaita_us

mihaita_us
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour Combi 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 03.02.2011 @ 19:23

pai daca au cedat clemele si nu a fost vorba de vreo lovitura mai mult ca sigur ca a fost din cauza unei suprapresiuni care s-a eliberat prin cea mai slab rezistenta piesa.
parerea mea e ca faptul ca a bubuit asa e un efect secundar .

#6 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 03.02.2011 @ 19:48

Nici voba de suprapresiune.
Turbina la un ALH stock nu depaseste 0.9-1 bar. Si chiar daca ar depasi, prima data iti crapa turbina sau furtunele. IC-ul nu mai apuca.
Pur si simplu a fost obosit intercoolerul dintr-un motiv sau altul.
Categoric cu urmatorul nu se va intampla asa.

.nu poti pune teava in loc de intercooler...mai ales pentru asa distanta...poate ca masina iti va merge...dar motorul are nevoie de aer rece...turbina baga aer fierbinte..rolul intercooler-ului este de a-l raci deci cred ca intelegi de ce nu e recomandat...

Daca ar fi asa, in conditii normale, vara cand temperatura mediului ambiant are 50-60 de grade, IC-ul la cat crezi ca raceste aerul admis?
Primele TDI-uri nici nu aveau intercooler. Rolul lui este de a creste puterea motorului (prin reducerea temperaturii aerului admis, altfel spus marirea volumului de aer introdus in camera de ardere) la temperaturi ambiante ridicate si/sau gaze de evacuare foarte calde obtinute la puteri foarte mari.;)
Poti veni acasa linistit fara intercooler. Iti va scadea puterea intr-o oarecare masura, dar tinand cont ca e iarna, nu va fi chiar asa mare diferenta.

#7 ph09rle

ph09rle
  • Oraş:Băicoi
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1 Facelift 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 110 CP

Posted 03.02.2011 @ 23:08

Din ce an e masina? Desi nu cred ca e vorba de vechime, ca la mine in 9 ani nu a facut bum niciodata. Ma rog, eu am AHF. Scoate EGR-ul si verifica depunerile din el. Bafta.

#8 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 03.02.2011 @ 23:54

masina e din 2004 si are 130.000km..deci nu cred ca e vorba de vechime..cand o sa imi schimb intecooleru o sa ma uit si la EGR sa vad care e treaba..

#9 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 17.03.2011 @ 22:36

de cateva zile mi-a venit intercooleru pe care l'am comandat de pe un site de dezmembrari..dupa ce am deschis cutia am observat ca e un intercooler de pe un model mai vechi..care nu are un senzor..
m-am hotarat sa il montez pe masina asa cum e..
dupa ce l-am montat, mi s-a aprins un bec in bord, nu imi mergea turbo si scotea fum negru gros..m-am gandit ca e din cauza senzorului, asa ca am prins mufa aia de senzorul de la intercooleru vechi..turbou mergea, dar beculetu din bord nu s-a stins..
senzorul, care nu stiu exact ce face..are 2 picioruse..daca nu se ating imi dispare eroarea din bord..asa ca am pus un colier de plastic printre piciorusele alea ca sa nu se mai atinga si mi-a disparut si eroarea din bord..a mers bine pana cand am tras un pic mai tare de ea..atunci mi-a aparut iar beculetu ala in bord si iar a murit turbina..dupa ce am oprit si am repornit motoru, si-a revenit..
nu inteleg de ce imi moare turbina de fiecare data cand o fortez.. ce as putea face?pentru ca as vrea sa vin la sf lunii in romania..si mi-e cam frica sa nu cumva sa ma lase de tot pe undeva..

#10 Tok'ra

Tok'ra
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Passat B6
  • Motorizarea:2.0 TDI 170 CP

Posted 18.03.2011 @ 08:30

iti intra in "LIMP MODE" - motive sunt multe. Da si tu un search pe forum dupa "LIMP mode"!

Edited by Tok'ra, 18.03.2011 @ 08:32.


#11 BogdanLitoiu

BogdanLitoiu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2.0TDI
  • Motorizarea:BMP 140CP

Posted 22.03.2011 @ 13:43

kinter incearca sa montezi capacelul cu suportul de senzor pe "noul" intercooler, senzorul respectiv (MAP) i-ri masoara presiunea de pe admisie, daca el nu este functional o sa intre in limpmode, calculatorul nu vede turbina lucramd,
la unele intercooler este un capacel cu trei suruburi in locul acela, la modelel mai vechi senzorul vine montat pe partea de plastic dintre intercooler si admisie iar pe intercooler este un capac fara acel locas de senzor. spor la munca :)

#12 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 22.03.2011 @ 14:38

intercoolerul pe care il am eu acum pe masina nu are nici un locas pt senzor..intecooleru vechi avea senzorul prins in 2 suruburi pe capacu de plastic..nu vad unde as putea pune senzoru pe intercoolerul asta din poza

Posted Image

pe IC'u vechi aveam locas dinala Posted Image

nu inteleg ce as putea face..va rog sa ma ajutati cu sfaturi..multumesc

incearca sa montezi capacelul cu suportul de senzor pe "noul" intercooler

adica sa mut tot capacul ala de plastic de pe partea cu admisia de pe un IC pe altu?se poate face asta?cum?

#13 BogdanLitoiu

BogdanLitoiu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2.0TDI
  • Motorizarea:BMP 140CP

Posted 23.03.2011 @ 08:47

Nu toata partea de plastic pe care se afla senzorul, doar acea parte prinsa in 2 suruburi, iar cel care nu avea locas de senzor avea exact acelas capac acolo pus dar fara sezor si s-au schimbat intre ele acele zone, nu toata bucata de plastic care vine imbinata pe "racitor", daca nu ai cum sa faci asta ori cauti alt intercooler ori cauti tubulatura cu locas de senzor sau poti sa demontezi locasul de pe vechiul intercooler, sa faci o gaura identica in "noul" intercooler si sa introduci partea de prindere a senzorului si sa o lipesti cu ceva acolo, daca nu nu o sa te poti "bucura" de masina

#14 EHR

EHR
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 11.07.2011 @ 19:07

Extrem de util si intersant. Situatia este similara cu cea a lui kinter insa, la mine problema este ca acum 2 luni i-am pus intercooler nou [!]. Aseara am venit pe A2 si la fel, dupa ce am mers 2h30 in coloana (CT-Cernavoda) am simtit ca pierde putere insa am pus-o pe seama faptului ca am circulat atata vreme in "mersul melcului" si am sperat ca dupa cativa km pe autostrada isi revine la normal.
Am sa incerc sa dau detalii cat mai concise, ca sa nu plictisesc pe cei care vor citi.
Acum 2 saptamani am curatat injectoarele (2 din 4 dadeau jet) si am schimbt bujiile (una functionala din 4), dupa ce aveam martor bujie aprins in mers.
Dupa operatiunea de mai sus, a inceput sa scoata fum mult (foarte vizibil in oglinzi) in momentul in care treceam de 2500rpm. Atata vreme cat se cunostea o schimbare (mai nervoasa decat inainte sa-i recalibrez injectoarele) nu prea m-am agitat, urmand sa ma duc ce ea la 'doctor' dupa ce termin concediul.
Astazi, la iesirea dintr-un sens giratoriu (treapta a 2-a @ 2000-2200 rpm) am auzit o explozie (gen rateu sau explozie cauciuc) si in cateva secunde am simtit miros de fum in masina. Am tras pe dreapta si am auzit zgomot in aripa dreapta fata. Cand am vazut cum se prelingea ulei pe sub bara mi-am dat seama ca s-a intamplat ceva la intercooler. Pana nu am urcat-o pe elevator la un service nu am vazut exact despre ce a fost vorba.
--
In linii mari am inteles partea cu presiunea din turbina si cu EGR-ul (pe care l-am curatat in Martie 2011) dar fiind vorba de o piesa noua, reiau intrebarea dintr-un post anterior: "sa ma astept ca dupa ce il schimb iar, sa patesc la fel?"
Mi-ar fi de ajutor si alte sugestii pentru a evita astfel de situatii. Un 'priceput' mi-a spus ca sunt sanse ca turbina sa fi fost schimbata cu una mai puternica si astfel intercoolerul sa nu faca fata. Dar, si daca ar avea dreptate, de ce nu ai bubuit pana acum ? Masina o am din 03.2011, 1.9TDI ALH, 180.000Km (desi cred ca are mult mai multi), Ambiente.

Edited by EHR, 11.07.2011 @ 19:11.


#15 kinter

kinter
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1U
  • Motorizarea:1.9 TDI 90+

Posted 11.07.2011 @ 21:10

sincer nu stiu ce sa iti zic sa faci..pot doar sa iti zic ce am facut eu..m-am comandat de pe ebay un intercooler nou..pe care l-am pus frumusel in parcare si, de prin martie pana acum nu am avut nici cea mai mica problema cu el..masina merge ca noua :D ..
important e sa vezi si unde a crapat ca sa iti dai seama de ce..la mine a fost cam in dubiu daca de la frig sau de la presiune..dar daca al tau nu e crapat de la vreo lovitura ceva este cam evident ca e din cauza presiunii..

#16 EHR

EHR
  • Oraş:Târgovişte
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 12.07.2011 @ 07:44

Am vazut unde a crapat. Exact la prinderea galeriei de radiator; au cedat clemele respective. Deja m-am uitat dupa intercooler nou insa sincer, nu as vrea peste 2-3 luni sa il iau iar. Poate mai apar si alte sugestii.

#17 Cristicrc

Cristicrc
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.9 TDI 110 CP

Posted 14.07.2011 @ 14:07

Daca tot zici ca iti crapa intercoolerul, i-ati unu de rs ca este metalic si un pic mai mare, are prinderile la fel tot ce iti trebuie.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users