Jump to content

De ce se uzeaza axa cu came?


alvis
 Share

Postare recomandată

Sa merg pe Aral sau sa incerc un Mobil? Mi s-a cam luat de Castrol dupa atatea revizii si uzura care am vazut-o pe ax.
Aral, Mobil, Castrol... toate o apa si-un pamant. Cel putin 80% din marfa disponibila in Romania.

De ce oare nemtii foloseau si folosesc, daca pot si nu sunt obligati de normele de poluare, ulei cu norma VW 506.01 ? Adica 0 - W30 ? Pentru ca este uleiul ce asigura cea mai rapida si buna ungere, in cel mai indepartat punct de baia de ulei si pompa de ulei: axa cu came ! La PD sunt presiuni foarte mari de contact, si la rece uzura este foarte mare.

Nemtii fac asta la motoarele noi. Si paradoxal... tot astea cedeaza alarmant de repede. Fata de motoarele vechi, ce functionau cu ulei mai vascos. ;)

Eu NU recomand ulei mai subtire de 5W40 la PD.

Uzurile mari apar in functionarea la cald cu uleiul mult prea subtire + eventual made in EU/Turkey. Tachetii daca sunt ok, raman amorsati de la ultima oprire, iar presiunea uleiului va fi maxima in mai putin de 2-3 secunde de la pornire. de asemenea in primele secunde de la pornire, ungerea la suprafata de contact dintre tachet si ax e asigurata de uleiul ramas acolo.

la PD sunt presiuni de contact foarte mari si tocmai de-aia eu consider ca un ulei cu o vascozitate medie (5w40) care ajunge sa unga axa cu came in timp util dar are si o rezistenta mare a peliculei de ulei este cel mai indicat. In plus la temperaturile de +40 C de la noi 0w30 nu cred ca e o alegere tocmai buna. Dupa cate stiu, uleiurile 0w30 sunt recomandate de producatori pentru motoarele moderne care au tolerante de fabricatie foarte mici. Iar in ceea ce priveste nemtii...nu as pune prea mare baza in ceea ce folosesc ei pentru ca oricum pe la o suta si ceva de mii de km ei schimba masinile, nu le tin ca noi...

Mishutz, eu folosesc uleiul Motul si sunt foarte multumit asa ca imi permit sa ti-l recomand.

FOARTE CORECT ! :icon_thumleft:

Iar Motul chiar e PESTE uleiurile amintite de mine mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul folosesc la motocicleta. Incep sa cred ca e timpul sa trec si Passatul pe Motul. In alta ordine de idei, am un Ducato din 2003 care a vazut numai Mobil si are 226.000 km, fara cea mai mica problema la motor, turbina, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ducato are alta categorie de motor... ai fi uimit cate chinuri poate sa indure motorul ala si sa continue sa mearga linistit..... Sunt destui soferi care merg pe principiul "motorina, apa si talpa"...

Ulei ieftin (10W-40, 15w-40) mai mult completat decat inlocuit la intervale normale... etc

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut, masina mea din semnatura are un zgomot asemanator celui din filmulet...unde sa merg sa imi faca si mie o constatare in Bucuresti? La un service bun...la montatori-demontatori de piese m-am saturat. De mult ma plang pe la service-uri de zgomotul asta dar toti au zis ca nu are nimic. Din cei care au avut probleme cu axa cu came si au remediat cu succes aceasta defectiune astept si eu o recomandare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:  Dupa ce am citit cateva postari de mai sus, m-ati pus pe ganduri deoarece eu la masina mea, Passat B6 2009 1.9TDI DPF cod motor BLS folosesc Castrol 5W30.

              Pana acum nu am completat deloc cu ulei din 2011 cand am cumparat masina, schimbul de ulei si filtre toate la timp din 15.000km in 15.000km.

              Acum va intreb pe voi:  - oare este bine sa merg in continuare pe Castrol 5W30 sau sa schimb uleiul si sa merg pe alta marca?

              Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tu esti obligat sa mergi pe 5w-30 ca BLS are filtru de particule...... 

poti incerca Mobil 1 ESP 5w-30 sau LM Toptec 4200 5w-30

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca este la Castrol si pe 5w40 varianta pentru DPF, sau nu e compatibil cu motorul lui STOE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista intr-adevar magnatec diesel dpf 5w40 de la castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel ulei nu are aprobarea VW 507 00 pentru motoarele cu filtre de particole.

Sent from my S500 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista uleiuri 5W40 si pentru motoarele cu DPF. Si eu folosesc unul. Si chiar se simte diferenta dupa un drum de cateva sute de km, cand uleiul e obosit.

5W30 s-a introdus mai mult din motive comerciale, pentru a reduce intervalele service.

Multe motoare au inceput sa aiba probleme in timp din cauza lubrefierii. Constructorul n-o recunoaste, dar realitatea spune altceva.

 

STOE, cati km are masina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde stii ca au probleme motoarele cu 5w-30? poti da un link ceva? oficial norma vw 507 e cea mai rezistenta la uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oficial nu exista nicio declaratie de la VW prin care sa spuna ca 507.00 este cea mai rezistenta norma privind uzura. 

Oficial vW spune ca aceasta norma este compatibila cu motor PD si cu DPF, plus interval prelungit de service.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista uleiuri 5W40 si pentru motoarele cu DPF. Si eu folosesc unul. Si chiar se simte diferenta dupa un drum de cateva sute de km, cand uleiul e obosit.

5W30 s-a introdus mai mult din motive comerciale, pentru a reduce intervalele service.

Multe motoare au inceput sa aiba probleme in timp din cauza lubrefierii. Constructorul n-o recunoaste, dar realitatea spune altceva.

 

STOE, cati km are masina ta?

 

Am aproximativ 181.500 km. De ce?

 

OT: - schimbul de ulei + filtre il fac din 15.000 km in 15.000 km, dupa ce voi face acum iar schimbul le voi face din 10.000 km in 10.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oficial nu exista nicio declaratie de la VW prin care sa spuna ca 507.00 este cea mai rezistenta norma privind uzura. 

Oficial vW spune ca aceasta norma este compatibila cu motor PD si cu DPF, plus interval prelungit de service.

s-a mai dat acel grafic de la lubrizol, il consider oficial. nu am vazut nicaieri dovezi ca e mai prost si sunt sigur ca la aceiasi km e mai bun decat un 5w-40. 

si e insotita norma vw de cea de la mercedes, bmw si porsche. daca rezista la ele de ce ne-am teme la vw?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca nici mercedes, bmw sau porsche nu au came asa inguste care freaca pe tacheti....  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu stiu, sper doar ca la mine sunt camele suficient de late. :)

dar ideea tot ramane, ca nu e nicio dovada ca nu e bun uleiul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai motor PD sunt la fel de înguste. 5W30 este evident mai slab, indiferent de ceea ce spune VW. Eu nu l-aș folosi într-un PD.

Sent from my S500 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie, sunt afectate doar motoarele de 1.9 si 2.0 cu 1 singur ax cu came.

Cele cu 2 axe cu came sunt scutite de aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am diesel. si chiar daca as avea si ar fi cu un singur ax, tot nu am vazut unde s-a confirmat ca le dauneaza.

 

de ce sa nu cred vw si sa cred oameni obisnuiti care nu au/prezinta dovezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fostul Passat  1.9 tdi , motor awx am avut si eu o problema asemanatoare(mie mi-a ars garnitura de chiuoasa ), am fost la un servis aic in SM , cei mai buni in chiulase si alea alea si patronul de acolo mi-a dat o explicatie de genu ca undeva din cauza o-ringurilor injectoarelor sau ceva de genu , nu mai tin minte exact, sau unde vin ele asezate se scapa putina motorina in chiulosa si aceasta dilueaza uleiul,creand o ungere defectuoasa si din aceasta cauza apare uzura axei cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Terminatoru... povesti. "Cei mai buni in chiulase" au uitat sa mentioneze ca ala deja e un defect, nu o regula

 

de ce sa nu cred vw si sa cred oameni obisnuiti care nu au/prezinta dovezi?

Pai chiar asa. Nu-ti pierde vremea cu noi. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat timp sunt vorbe fara dovezi, nu-mi pierd. nu mai zic nimic pana la probe, doar astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau unde vin ele asezate se scapa putina motorina in chiulosa si aceasta dilueaza uleiul,creand o ungere defectuoasa si din aceasta cauza apare uzura axei cu came.

 

Chestia e putin mai altfel.

Pentru a scoate normele de gaze sa recurs la un sistem de a injecta o anumita cantitate de motorina, la anumite intervale de timp, dupa ce explozia a avut loc.

Acest lucru duce la cresterea temperaturii gazelor de esapament necesara ptr regenerarea filtrului de partiule, deci un efect pozitv.

Dar cum orice avantaj are si un dezavantaj  o parte din acest diesel post injectat se infiltreaza pe langa segmenti si ajunge in baia de ulei diluand uleiul mai departe came uzate etc etc.

Ce sa facem  toti vrem masini ieftine, sa consume putin, sa nu polueze etc etc etc

 

NU stiu exact ce motoare (  cele cu norma Euro 5) au acesta problema dar a fost o discutie destul de ampla pe tema acesta, o mare tampenie asemanatoare carburantului E 85 sau Biodieselul.

 

http://www.biodieselmagazine.com/articles/2290/understanding-the-post-injection-problem

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele din primele motoare Euro4 a fost problema asta. In rest nu.

Dar repet, era o defectiune. Nu un comportament normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diluția uleiului datorată condensării motorinei pe pereții cilindrilor apare doar dacă se oprește motorul în timpul unei regenerării active. Cantitatea este infima, doar dacă se obișnuiește așa poate avea de suferit.

Sent from my S500 using Tapatalk 4

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!