speedo

DIY-Reconditionarea "WEBASTO"-ului

2 postări în acest subiect de discuţie

O sa incerc sa descriu aici operatiunea de "resuscitare" a sirocoului D5WZ de pe sharan asa cum am facut-o eu.A fost nevoie de aceasta operatiune datorita pricopsirii cu eroarea "repeated flame out" si blocarii incalzitorului.La subiect:
* se deconecteaza mufa (care o mai aveti,la mine era sparta si puse firele pe direct)
* se scoate alimentarea cu motorina (bagati un surubel pe furtun sa nu intre mizerie si puneti colierul)
* se desfac cele 3 suruburi si se da jos de pe masina sirocoul (intai tevile de evacuare si admisie)
* se scoate din carcasa de metal (piulitele astea doua au cedat greu tare...pana la urma a mers cu lichid de frana)

img  img

*se desfac cele doua capace de plastic de deasupra senzorilor de temperatura/supraincalzire si deasupra turbinei...8 suruburi cu cap torx (T25).
Dupa cum se vede din poza,noroiului din camera senzorilor se datoreaza capacului de plastic care s-a deformat din cauza temperaturilor ridicate.


*cu aceeasi cheie torx se desface capacul cu unitatea de control (1) se deconecteaza mufa ECU si se pune deoparte (cu grija ca e scumpa smile.gif )

* se indeparteaza capacul intermediar (2)


img

img

img

* se desface surubul din poza se da clema deoparte si se elibereaza senzorii(trageti cu grija sa nu stricati oring-urile eventual dati cu spray de contact pe ei si merge usor)

img

* se desfac cele 3 suruburi torx din poza si separam carcasa camerei de ardere (3) de sectiunea compusa din motoras+ventilator,mufa,bujie si senzor de flacara.

img

* obligatoriu (zic eu) trebuie sa aveti pregatite garnituri noi pt ca nu se mai pot recupera.
* se scoate camera de ardere (4) din corpul schimbatorului de caldura (5).
* nu este necesara detasarea schimbatorului de caldura (5) de carcasa (3).

img

img

Carcasa cu schimbatorul de caldura si camera de ardere se spala bine cu alcool sau solutie pt carburatoare (foarte buna dar toxica rau-recomand alcoolul sau Cif pt inox) si periuta de dinti.
Se indeparteaza bine resturile de garnituri arse (se duc destul de greu).Se clatesc bine si se pun piesele la uscat.Rezultatul ar trebui sa arate cam asa:

img

img

La sectiunea cu ventilatorul se procedeaza astfel:

-Daca e cazul se remediaza izolatia senzorilor de temepatura/supraincalzire si se verifica impedanta sa corespunda cu valorile din tabel (manualul de la colegul crocodill).La temperatura camerei aceasta ar trebui sa fie de vreo 12 kohmi.

img

-Se scot din mufa pinii de la senzorul de flacara cu o "super-unealta" facuta dintr-o agrafa de birou.(poza facuta exemplificativ pe alta mufa)

img

-Se desurubeaza senzorul de flacara cu o cheie de 8 si se curata cu spray de contacte.Se verifica impedanta (1kohm)

-Se indeparteaza siguranta care tine corpul cu bujia (dozatorul de motorina)apoi tineti de acel corp cu o cheie de 17 si desfaceti bujia cu o cheie de 13.

img

-Se roteste dozatorul de motorina la 90 grade si se scoate din carcasa.Scoateti sita.Cel mai probabil aceasta e responsabila de nefunctionarea sirocoului.(la mine se vede din poza,avea ditamai gaura era carbonizata si se sfarama daca apasam pe ea)

img

-se schimba bujia daca e defecta...nu stiu ce impedanta trebuie sa aiba era foarte mica oricum nici n-am putut s-o determin cu aparatul de masura pe care-l am.As fi zis ca era in scurt dar nu am avut erori legate de bujie.Eu oricum am schimbat-o cu una ceramica deci i-am scos pinii din mufa pt ca la asta noua firele pleaca direct din bujie(nu mai are piesa cu piulita din varf).
O poza cu bujia noua montata:

img

-se spala bine corpul dozatorului de motorina si se sufla cu aer comprimat daca aveti posibilitatea.
-la ventilator nu prea aveti ce-i face daca nu face zgomote mai dubioase si nu are joc,doar sa dati cu ceva spray de ungere pe ax.
-se monteaza totul in ordine inversa cu grija la garnituri.
-cand am pus sita noua in dozatorul de motorina am impins-o cu floarea de la surubul acela lung de la capacul ECU pana s-a oprit- este o fanta de limitare pt sita acolo in camera de ardere.
-cand am demontat sita nu am fost atent cum erau orientate orificiile de pe ea (mare greseala)dar am pus-o cu orificiile pe directia tevii de motorina.Asta m-a costat inca o demontare a sirocoului pt a-i schimba pozitia (de data asta doar cu el suspendat fara sa mai dau jos furtunele de apa-am desfacut doar capacul cu ECU si am scos bujia)
Sita se pune exact invers fata de cum se vede in poza urmatoare (180 grade fata de teava de motorina nu pe directia tevii cum e in poza)

img

img

Am sigilat toata carcasa cu banda adeziva de aluminiu ca sa nu mai intre mizerie in el dar am lasat libere orificiile anti-condens de la compartimentul senzorilor.

img

img

Coduri necesare:

bujie (ceramica): 7M3963319A
sita: 7D0898885B
set de garnituri: 7D0898003

Daca tot l-am dat jos am schimbat si mufa cu una noua cu 6 pini fata de 8 cati avea cea originala.Cele doua fire ramase nefolosite care vin din sirocou le-am izolat.Am recuperat si garniturile pt fire de la mufa veche.
Coduri pt diversi conectori,mufe si cabluri compatibile gasiti aici: link 1 link 2
connectors.pdf

Ca idee...pentru cine doreste pornirea sirocoului fara a porni motorul se poate face destul de simplu si ieftin daca va limitati la un buton on/off simplu.Daca vreti pornire cu ceas programator sau de la distanta (telecomanda/GSM)...mai costa smile.gif
Estimativ:
*ceas programator original vw -300 lei
*telecomanda-150 lei(mai trebuie si un montaj,trebuie sa ai masina in fata geamului e mai complicat-nu recomand pt ca am facut eu asa si stiu ce inseamna chiar daca a functionat)
*modul GSM-350 lei(gata facut cu telefon inclus se gasesc pe net-de departe cea mai eleganta solutie)

Un mic update pentru partea de pornire a incalzitorului inainte de pornirea motorului pentru ca am avut solicitari in acest sens.Schema functioneaza cam asa:
La actionarea "inchiderii" centralizate vom avea impulsuri de +/- pe firele de la iesire care normal s-ar fi dus la actuatoarele vacuumatice.Sunt mai multe perechi dar aici folosim doar una.
Releul Zettler se verifica inainte de a fi pus in soclul de pe placa sa fie in pozitia NO (normal deschis).Verificam si pe iesirea inchiderii centralizate sa vedem pe care fir vine + sau - astfel incat la prima actionare sa inchidem contactele releului iar la urmatoarea sa le deschidem.Acest releu are o proprietate mai deosebita si anume ca ramane anclansat cand il alimentam cu un impuls de 12v si isi deschide contactele cand este alimentat din nou dar cu polaritate inversata.

Asa cum se vede in schema, punctele 6 si 7 se gasesc in manunchiul de cabluri din prag(sub usa din spatele soferului).Culorile pot diferi de la an la an.
Tot de-acolo se ia si + pt montaj (inchiderea si temporizatorul au nevoie de plus permanent).
Diodele D1 si D2 izoleaza montajul nostru de sistemul masinii pt a nu introduce tensiunea de 12v pe unde nu trebuie iar prin D3 si D4 se trimite 12v catre pinii 6 si 7 pt pornirea sirocoului (simularea conditiilor de motor pornit si temperatura ext. sub 5 grade + temperatura antigelului sub 75 grade).
E relativ simplu...temporizatorul se seteaza pt un delay de 2-3 min."PB" sunt contactele "push button" ale temporizatorului (K8015 de la conexelectronic.ro).Cam atat.
Am sters din pozele vechi pt ca am testat si nu merge cu pompa de apa a masinii trebuie montata una la iesirea din sirocou (vezi poza)pt evacuarea rapida a antigelului si evitarea intrarii in "overheating".

post-19256-0-16197100-1328711518_thumb.p

post-19256-0-95638200-1328711525_thumb.p

post-19256-0-58095800-1328711554_thumb.p

Modificat de Marian
1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece pozele initiale au fost postate pe un site extern si acum nu se mai pot vizualiza, l-am rugat pe colegul speedo sa-mi trimita pozele si sa le postez aici pe forum pentru a fi de ajutor si altora.

Enjoy! :)

 

post-7729-0-96156500-1441290641_thumb.jppost-7729-0-28800800-1441290642_thumb.jppost-7729-0-41250200-1441290642_thumb.jp

post-7729-0-51523100-1441290642_thumb.jppost-7729-0-61575000-1441290642_thumb.jppost-7729-0-87958500-1441290642_thumb.jp

post-7729-0-38971400-1441290643_thumb.jppost-7729-0-69818800-1441290643_thumb.jppost-7729-0-21117100-1441290644_thumb.jp

post-7729-0-21117100-1441290644_thumb.jppost-7729-0-20942700-1441290727_thumb.jppost-7729-0-40407600-1441290727_thumb.jp

post-7729-0-82711900-1441290727_thumb.jppost-7729-0-12536300-1441290728_thumb.jppost-7729-0-33985100-1441290728_thumb.jp

post-7729-0-67419000-1441290728_thumb.jppost-7729-0-87833100-1441290728_thumb.jppost-7729-0-28324300-1441290729_thumb.jp

post-7729-0-68230100-1441290729_thumb.jppost-7729-0-07821100-1441290730_thumb.jppost-7729-0-07821100-1441290730_thumb.jp

post-7729-0-94053200-1441291161_thumb.jppost-7729-0-35488200-1441291162_thumb.jppost-7729-0-77668500-1441291162_thumb.jp

post-7729-0-18428600-1441291163_thumb.jppost-7729-0-39789200-1441291163_thumb.jppost-7729-0-75088100-1441291163_thumb.jp

post-7729-0-11505600-1441291164_thumb.jppost-7729-0-51561800-1441291164_thumb.jppost-7729-0-71380400-1441291164_thumb.jp

post-7729-0-05073100-1441291165_thumb.jppost-7729-0-62674800-1441291287_thumb.jppost-7729-0-92248600-1441291287_thumb.jp

post-7729-0-26661300-1441291288_thumb.jppost-7729-0-55212700-1441291288_thumb.jppost-7729-0-85914900-1441291288_thumb.jp

post-7729-0-00100500-1441291289_thumb.jppost-7729-0-27741200-1441291289_thumb.jppost-7729-0-37694300-1441291289_thumb.jp

post-7729-0-55379600-1441291289_thumb.jppost-7729-0-97761400-1441291289_thumb.jppost-7729-0-94904700-1441291482_thumb.jp

post-7729-0-05484700-1441291483_thumb.jppost-7729-0-24699000-1441291483_thumb.jppost-7729-0-64598100-1441291483_thumb.jp

post-7729-0-94790000-1441291483_thumb.jppost-7729-0-08819900-1441291484_thumb.jppost-7729-0-34595500-1441291484_thumb.jp

post-7729-0-55111800-1441291484_thumb.jppost-7729-0-89653400-1441291484_thumb.jppost-7729-0-18517500-1441291485_thumb.jp

post-7729-0-59005100-1441291609_thumb.jppost-7729-0-89215800-1441291609_thumb.jppost-7729-0-01625700-1441291610_thumb.jp

post-7729-0-31720100-1441291610_thumb.jppost-7729-0-65542200-1441291610_thumb.jppost-7729-0-05251300-1441291611_thumb.jp

post-7729-0-36146900-1441291611_thumb.jppost-7729-0-51029100-1441291611_thumb.jppost-7729-0-93095600-1441291611_thumb.jp

post-7729-0-32212300-1441291612_thumb.pnpost-7729-0-29224400-1441291763_thumb.jppost-7729-0-70202400-1441291763_thumb.jp

post-7729-0-79949100-1441291763_thumb.jppost-7729-0-93975800-1441291763_thumb.jppost-7729-0-22663000-1441291764_thumb.pn

post-7729-0-40751300-1441291764_thumb.jppost-7729-0-73157000-1441291764_thumb.jppost-7729-0-96816200-1441291764_thumb.jp

post-7729-0-16618100-1441291765_thumb.jppost-7729-0-47321400-1441291765_thumb.jppost-7729-0-19263100-1441291883_thumb.jp

post-7729-0-66992700-1441291883_thumb.jppost-7729-0-10704700-1441291884_thumb.jppost-7729-0-58697700-1441291884_thumb.jp

post-7729-0-02540000-1441291885_thumb.jppost-7729-0-51102100-1441291885_thumb.jppost-7729-0-89263700-1441291885_thumb.jp

post-7729-0-38314800-1441291886_thumb.jppost-7729-0-84377600-1441291886_thumb.jppost-7729-0-27073600-1441291887_thumb.jp

post-7729-0-99822600-1441292007_thumb.jppost-7729-0-39479700-1441292008_thumb.jppost-7729-0-73163700-1441292008_thumb.jp

post-7729-0-96670800-1441292008_thumb.jppost-7729-0-41024600-1441292009_thumb.jppost-7729-0-83790500-1441292009_thumb.jp

post-7729-0-26089800-1441292010_thumb.jppost-7729-0-67600800-1441292010_thumb.jppost-7729-0-04042200-1441292011_thumb.jp

post-7729-0-47708300-1441292011_thumb.jppost-7729-0-28200600-1441292104_thumb.jppost-7729-0-73046400-1441292104_thumb.jp

post-7729-0-14377600-1441292105_thumb.jppost-7729-0-56528000-1441292105_thumb.jppost-7729-0-97735600-1441292105_thumb.jp

post-7729-0-40143700-1441292106_thumb.jppost-7729-0-81054000-1441292106_thumb.jppost-7729-0-22567900-1441292107_thumb.jp

post-7729-0-65768200-1441292107_thumb.jppost-7729-0-09587000-1441292108_thumb.jppost-7729-0-83328700-1441292209_thumb.jp

post-7729-0-21715500-1441292210_thumb.jppost-7729-0-52972700-1441292210_thumb.pnpost-7729-0-64162200-1441292210_thumb.pn

post-7729-0-86275700-1441292210_thumb.pnpost-7729-0-81059300-1441292212_thumb.gipost-7729-0-95951700-1441292212_thumb.gi

post-7729-0-18438100-1441292213_thumb.jppost-7729-0-61785500-1441292213_thumb.jp

 

 

post-7729-0-83354000-1441290643_thumb.jp

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.