altea

Consum de ulei la 2.0 tdi

264 postări în acest subiect de discuţie

Ati mai pomenit ca un motor de 2.0 tdi sa consume 2.8 litri de ulei pana la prima revizie, adica pana la 15.000 km?

Concret, dupa ce am luat masina am mers vreo 6.000 km in Romania si apoi alti vreo 6.500 km afara. N-am tras joja decat in prima zi cand am luat-o, sa vad cum arata. Joja!

Cand veneam din vacanta, inainte de Cluj, intr-o curba stransa a clipit becul la ulei. Am oprit in Cluj, am lasat-o vreo 10 min pe drum drept si apoi am verificat joja. Surprize, surprize! USCATA! Am sunat la service si mi-au zis ca e normal ca pana la 30.000 km sa pape ceva ulei. Stiam din auzite si nu m-am panicat. Am luat un kil de ulei si l-am turnat in motor. N-a ajuns. Am mai luat un kil si am pus cam 800 grame. Asta la 12.500 km. La revizia de 15.000 pe care am facut-o saptamana asta... surprize din nou. Lipsea cam un litru. Asa ca 1,8 litri +1 litru = 2.8 litri. Tare nu?

Aia la service mi-au zis ca n-au vazut in viata lor asa ceva da' n-au fost in stare sa-mi zica ce urmeaza. C-o fi de la talpa, ca de la masina...

Astept sa mai fac 1.000 km si ma uit iar la joja.

Calitatea vw se duce de rapa :banghead: sau ce?

edit by toni: atentie la limbaj

Modificat de toni
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Da se pare ca noile TDi-uri consuma mai mult ulei de cat cele vechi...

Si o prietena a patit acelasi lucru numai ca motorul era unul de 1.9.

Mai era si femeie :banghead:...noroc ca s-a intamplat undeva in oras...

Daca ramanea fara ulei in drumul spre grecia spre exemplu?

Mi se pare aiurea chestia asta...si din ce a povestit nu a avertizat-o nimeni cand a luat masina. Scrie cumva ceva in cartea tehnica?

PS

masina este golf V

Modificat de ncristi
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie ca in functie de conditiile de trafic si de stilul de pilotaj este tolerabil un consum de 1 litru de ulei la 1.000 km. Acoperitoare chestie, nu? Dupa logica asta, la 15.000 km ar trebui sa fi consumat deja 15 litri????

Una peste alta eu mai am un tdi din 2001 care la 194.000 km cat are acum consuma maxim 500 grame la 10.000 km. Si vede forja zi de zi. E un leon.

Masina cu bubita e o altea 2.0 tdi.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Una peste alta eu mai am un tdi din 2001 care la 194.000 km cat are acum consuma maxim 500 grame la 10.000 km. Si vede forja zi de zi. E un leon.

Da, stiu o gramada de oameni cu O1 1.9 90 HP si motoare w 1.9 in general pe passat golf IV si nu au absolut nici o problema de genul asta. Nu umbla la ulei pana le revizie indiferent de stilul de condus.

Nu stiu care-i treaba cu astea noi dar se pare ca este o problema deja :banghead:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

salut!! eu am facut acum o luna revizia de 15000 kmsi pina la ea am completat cu 600-700 ml ulei .atit a fost nevoie conform jojei!dar in primi 1500km nu am forjat-o deloc ci abia dupa 6000-6500km.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

eu am un A6 2.0 TDI si am acceasi problema. azi a trebuit sa mai pun inca 500 ml de ulei ca sa nu mai tzipe. e tare enervant. am 23.800 km si cred ca am consumat in plus cam 4 litri de ulei. folosesc Aral 431 pentru PD. Poate nu se potriveste prea bine. sa fie mai bun Castrol? Chestia din carte ca e normal un consum de 1 litru la 1000 km mi se pare o gluma buna. Adica la fiecare plin de motorina trebuie sa mai pun si un litru de ulei. ma rog...

nu am vb cu cei de la serivce, dar sunt sigur ca vor ridica din umeri, se vor uita la motor sa vada daca nu sunt scurgeri (si nu sunt) si vor sa zice fie ca merg eu prea sportiv fie ca e normal.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Topicul nu merge mutat la "TDi Forum" ? Nu vad de ce ar fi dependent exclusiv de Seat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa cumpar masina, vanzatorul mi-a comunicat ca va manca ulei. La firma avem o Octavia I, cu motor TDI de 1,9L care si el consuma. Nu mult, cam 1-2 L in 15k kilometri.

Eu am deja aprox 7000 km la bord si pana acum am turnat 0,5 L de ulei. Nu mi se pare mult. Insa ma deranjeaza faptul ca tot trebuie sa ma uit pe joja. Nu inteleg in 23000 EUR cum nu a incaput un senzor si un martor pe bord!!! La Megane-ul de 14000 EUR aveam acest lucru! Si ala nu a consumat DELOC ulei!!

Faptul ca pana la revizie a consumat asa de mult e legat, probabil, de lipsa verificarii si completarii uleiului.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi, exista o explicatie tehnica a faptului ca o masina de jdemii de euro consuma ulei? Eu unul daca as fi in situatia de a imi cumpara o astfel de masina si dealerul mi-ar comunica faptul ca va manca ulei, as renunta imediat si as lua altceva... Am mai multi prieteni cu diesel, dar nu l-am auzit pe nici unul sa completeze la greu cu ulei...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este bine daca acest ulei este consumat de motor si nu printr-o scurgere/pierdere. Asta inseamna ca segmentul racleur nu rade metalul camasii cilindrilor, acestia ramanand unsi si in momentul compresiei insa se arde si acest ulei, dar zic eu se protejeaza metalul mai bine. O masina care nu consuma deloc ulei ( acum vizibil sau nu e alta discutie ) cred ca va avea de suferit. Toate astea de mai sus in conditiile in care compresia este in regula in cilindrii..

offtopic: sa vezi cat consuma un motor wankel la mazda sa zicem...

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

a mea a papat 1.2 dupa 6800 km. 4000 in tara si restul afara. acum am 9000 dar nu mai uitat la el de la 6800.

papa mai mult la condus in romania cu schimbari dese de viteza si nu pe autostrada unde poti merge cu 190 fara sa pape prea mult.

Achtung: in zona de vest a tarii, la Arad am cautat Shell Helix 5w-40, 505.01.

Nu au. Nici macar la dealerul oficial al Skoda.

Am cumparat un Aral de la ei. Deci nu conteaza ce puneti in masini atita timp cit respecta normele de mai sus. Ca doar n-or pune cei de la Skoda ulei Shell pt. Bucuresti si Aral pt. Timisoara si Arad.

Nu exista Shell nici la benzinariile Mol (ce a cumparat reteaua Shell)

In afara tarii situatia se schimba. Gasesti la orice statie. pret 22 euroi parca pe litru la nickelsdorf (AT). expensiv.

Modificat de NHT
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca marca uleiului are o mare importanta. Atat timp cat uleiul folosit este produs de o firma de top diferentele sunt minime. Este adevarat ca la leon am folosit o singura data Aral si de atunci doar Castrol. La Altea nu stiu ce a fost pus din fabrica da' am gasit undeva o mentiune ca ar fi fost Repsol. Eu am completat cu Castrol pentru PD iar la revizie mi-au pus Mobil. Toate 5W40 pentru PD.

Imi amintesc totusi ca acum vreo cativa ani s-a facut un comparativ in Germania si a iesit ca cel mai bun ar fi Castrol. Diferentele erau insa minime.

Referitor la Renault, pot sa-ti spun ca nu sunt niste masini grozave da nici proaste. Am avut o Laguna de 1.8 si 90 hp care la 345.000 km (DA, 345.000 KM!) nu consuma decat vreo 200 grame la 10.000! Au in schimb o suspensie tare firava. Un amic si-a luat megane 1.5 dci si la 16.000 km deja a schimbat flansele din capul telescoapelor fata.

Asta ma face sa lansez o alta intrebare: Nu cumva vorbim de doua calitati, una pentru vestul Europei si una pentru prapaditii din est? :pale:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va rog mentineti-va pe subiectul "Consum de ulei la 2.0 TDI" - scrie in titlu. Am inlaturat post-urile legate de alte subiecte.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La tata in primii 3500 km cat are cu masina pana acum a consumat 500ml. Cam mult pentru inceput, dar sper ca in viitor sa mai scada consumul de ulei. Cel putin consumul de motorina a mai scazut.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
La tata in primii 3500 km cat are cu masina pana acum a consumat 500ml. Cam mult pentru inceput, dar sper ca in viitor sa mai scada consumul de ulei. Cel putin consumul de motorina a mai scazut.

<{POST_SNAPBACK}>

In functie de stilul de condus, regimurile termice ale motoarelor, tolerantele mecanice si nu in ultimul rand vascozitatea uleiului, consumul variaza destul de mult in primii 15.000 Km.

Realist vorbind, un consum de 2l ulei in primii 15.000Km nu reprezinta un motiv de ingrijorare.

Ca sa dau valori comparative, motorul meu a consumat in primii 9.000Km aprox 1,3l de ulei (longlife Castrol SLXII) dar 4000 km au fost facuti pe drumuri cu regimuri de turatii ridicate sustinute, acceleratii puternice si temperaturi exterioare ridicate (30-35

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu dupa 6000Km,am completat cam 500ml ulei,(pina la max-cum arata joja)apoi am mai pus la 8500Km cam 200ml,acum am 10500Km si daca pun restul de 300ml(eu am cumparat 1L castrol)cred ca ar depasi maxim pe joja,deci stau linistit,mai fac 1500-2000Km si ma duc la schimb, pastrind ce mai am si ce-mi ramine fac 500ml,-am pentru completari ulterioare,-in baia de ulei la 2.0TDI intra dupa carte 3,8l,deci daca cumpar 4l mai ramin pentru viitor 200+300ml.Cred ca acest consum de ulei creste datorita turatiilor ridicate,eu am alergat-o(nu cine stie ce dar totusi),am masina din data de 10 mai si deja am 10000Km(cu vechea masina golf1,faceam max 1500Km/an),am fugit cu ea deseori la 180-200km/h si mai mereu mereu 120 si 160,eu cred ca daca mergeam cu ea maxim 140-160km/h,aveam un consum cu tot cu rodaj de maxim 3-400ml,deci ca o concluzie, eu cred ca aceste motoare PD,nu consuma cine stie ce mult ulei daca sint exploatate corect,chiar si cu exagerari-500-800ml ulei la schimb nu reprezinta mare lucru.Eu nu stiu de ce vorbesc de consumuri de ulei la TDI-uri,posesori de alte masini-asa din auzite.

Modificat de cristi.v
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten are un A3 2.0 tdi si a zis ca indiferent de stilul de condus TOT ii consuma ulei (mai mult sau mai putin). A incercat si mersu' mai batranesc si degeaba! La un drum la mare i-a consumat 1 litru/300km. Dar a zis ca "s-a si urcat cu picioarele pe ea" :))

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Un prieten are un A3 2.0 tdi si a zis ca indiferent de stilul de condus TOT ii consuma ulei (mai mult sau mai putin). A incercat si mersu' mai batranesc si degeaba! La un drum la mare i-a consumat 1 litru/300km. Dar a zis ca "s-a si urcat cu picioarele pe ea" :D

<{POST_SNAPBACK}>

1 litru la 300 km e enorm indiferent de stil de mers. Ori nu a aproximat corect ori are o problema grava.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

1l la 300km e de-a dreptul SF !

In schimb nu va faceti iluzii ca se reduce consumul de ulei dupa primii 15 000km la mine nu s-a intamplat asa . Deci motorina buna + ulei bun si bucurati-va de motor ca e pacat .

Un calcul simplu : 10 000km - consum mediu 8l => 2760 lei iar 1l de ulei 60 lei parca nu se simte .

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca e normal un asemenea consum,ati citit ce a patit colegul nostru? -imircea -cu 2.0TDI pe passat,de a trebuit sa-i schimbe motorul din cauza unui "por"-zic astia din service,cred ca trebuie verificata si pierderea de ulei sa nu existe,spun asta din proprie experienta,pai eu zic ca daca acest motor consuma intre 500 si 1l ulei /schimb(13-15000km)nu e nici o problema,daca sare asa mult trebuie verificare minutioasa,si problema daca exista trebuie rezolvata cit e masina in garantie,altfel e pacat de asemenea motor care pe mine ma incinta de cite ori merg cu masina.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa. Daca ai por sau fisura vei vedea repedea asta pentru ca va curge ulei pe afara. Deci nu va faceti probleme.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

La mine consumurile de ulei au fost urmatoarele in primul an:

1. 0 - 2500 km = ~ 400 ml, mers ca in rodaj;

2. 2500 - 5000 km = ~ 400 ml, mers mai rapid;

3. 5000 - 7500 km = ~ 300 ml, mers si mai rapid;

7500 km chimbat uleiul "la cererea clientului";

4. 7500 - 10000 km = ~ 300 ml, mers aproape sportiv;

5 10000 - 12500 km = ~ 250 ml, mers sportiv;

6. 12500 - 15000 km = ~ 300 ml, mers sportiv;

Deci cred ca mai voi stabiliza la aprox. 1-1.2l /10.000 km ceea ce mi se pare mai mult decat decent pentru un astfel de motor in conditiile unui stil de condus adecvat modelului SL :(

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Eu fost PD 116cp, actual 130cp, talpa grea in oras, nu am completat niciodata intre schimburi.

E adevarat ca lipsesc cam 500g de ulei la schimb, dar asta in 15.000 de km.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca vorbim despre motoare diferite totusi constructiv :D

si, totusi, :( 1,9 TDI

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

usor offtopic: razdan, nu vrei sa mergi si mai sportiv :( am eu o solutie pentru tine. Sa vedem cum evolueaza consumul de ulei

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!


Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.


Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.