Jump to content

Upgrade turbo 1.9 tdi 105


Andrei_Tdi
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi! Vin cu urmatoarea intrebare. Vreau sa imi achizitionez un golf 5/leon 2 1.9 tdi 105 cai pe care as vrea sa o modific - un upgrade turbo pentru a ajunge la puterea de ~200cai. Intrebarea mea este urmatoarea: Cutia in 5 trepte va rezista la puterea de dupa modificari? Cele in 6 trepte sunt destul de rare, eu vreau una SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca poti mari puterea de la 105 la 200 de cai ?!

Oricum, prima data iti va pica ambreiajul ... nu la cutie trebuie sa-ti fie gindul , ai alte elemente intre motor si roata mult mai fragile si in pericol sa le rupi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avem un coleg care are peste 200 cp din 1.9tdi (octavia II ) si nu a schimbat ambreiajul ... mihai.mef are nick-ul eu zic sa-i dai lui un PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de utilizare, poti sparge cutia si stock.

dar cred ca mai degraba trebuie sa-ti faci griji pentru ambreiaj,si s ate gandesti la frane si suspensie sa tii masina pe drum...

oricum, de la 105 la 200 de cai trebuie mai mult decat turbina schimbata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

turbina si injectoare minim,recomandat si intercooler sau macar furtunele+tevile schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avem un coleg care are peste 200 cp din 1.9tdi (octavia II ) si nu a schimbat ambreiajul ... mihai.mef are nick-ul eu zic sa-i dai lui un PM.

Da-mi voie sa ma indoiesc de ceea ce spui... sint convins ca un ambreiaj proiectat pentru 105 cai nu rezista la un motor de 200.

Oricum, nemodificind nici cutia nici diferentialul, nu cistigi nici-un pic la viteza maxima, tot ce obtii este cuplu, adica ai accelerari mai rapide, asta daca rezista ambreiajul.

Uzura mai puternica, in cazul in care abuzezi de plusul de putere apare in ordine la:

1 - ambreiaj

2 - sincroanele de la cutie

3 - articulatiile de la planetare

Si ca sa inchei , asa cum ti-au spus si alti colegi , ca sa ajungi de la o suta la doua de cai trebuie schimbate atit de multe lucruri , toate foarte scumpe, ca mai bine iti schimbi motorul sau si mai bine schimbi masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma ca iti spun dar cred ca tu nu stii ce fac sincroanele in cutie de le pui pe locul II. Astea trebuie puse pe ultimul loc pentru ca nu au nici o treaba cu ce putere are motorul sau tu schimbi treptele fara sa apesi pe ambreiaj ... Cel mai mult are de suferit ambreiajul care sigur va pica cu timpul de la plecari in forta de pe loc si de la accelerari puternice in zona de cuplu maxim. Cutia eu as zice ca rezista la asemenea putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, in scurt timp voi achizitiona un 1.9tdi 105hp pe care o sa-l duc la 220cai, 450nm disponibili de la 2000rpm la linia rosie :)(vreau sa precizes ca lucrez in domeniu- chip tuning ). Toate modificarile se vor face la firma cu care colaborez (care imi modifica softurile) din Budapesta, pentru a face o treaba de calitate cat mai buna trebuie schimbate urmatoarele: turbina, injectoare, traseu turbo (furtune), kit ambreiaj, suspensia intarita, sistem franare. Toate aceste modificari pentru a face o masina fiabila, sa nu ne lase la fiecare plecare mai in forta :) .

Modificat de George86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

450nm disponibili de la 2000rpm la linia rosie :)(vreau sa precizes ca lucrez in domeniu- chip tuning ).

Sper ca glumesti cand spui ca lucrezi in domeniu, pentru ca la ce vrei tu nici Papa Pirus nu iti poate face soft pentru asa ceva. In primul rand sper ca stii ca zona rosie e la 4500 rpm la 1.9 TDI, si tu vrei 450 NM la 4500 rpm, daca lucrai in domeniu trebuia sa stii ca asta insemana ca motorul sa dezvolte 385 cp.

PS: Apropo daca cunosti pe cineva din domeniu nu inseamna ca lucrezi in domeniu ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001, nu sari la gatul omului si citeste si printre randuri. Eu unul am intele ca o sa schimbe "urmatoarele: turbina, injectoare, traseu turbo (furtune), kit ambreiaj, suspensia intarita, sistem franare"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca ai vazut ca el vrea 450 NM intre 2000 si 4500 rpm ce corespune unei puteri de aproape 400 de cp si asta schimband niste nimicuri (turbina + injectoare ca restul nu au treaba cu motorul). Hai sa zicem ca pentru 220 cp e ok ce schimbari face, dar ca om care lucrezi in domeniu nu poti sa pui in aceeasi propzitie 220 cp si 450 NM intre 2000 si 4500 rpm asta face parte din abecedarul chip tuningului si pana si un amator ca mine, care nu are legatura directa cu domeniul, stie asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca masina lui Kostas are 300 CP si 650 Nm. Nu stiu insa daca intr-adevar cei 450 Nm sunt realizabili (si cum) cand 1.9 TDI are cei 105CP la 4000 RPM si 250 Nm la 1900 RPM.

Si totusi printr-un simplu chip tuning (stage 1) se ajunge la 138 CP si 320 Nm

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

exista vreo problema daca maresc puterea la turbina si ii fac o remapare ?necesita schimbarea anumitor piese ? am 131cp,cuplu de 285 Nm si cutie in 5 trepte...ce anume o sa se schimbe si la ce valori ajung (cuplu,cp)

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare si de la mine.

Am motor BXE de 1,9 TDI PD cu cutie manuala cu 5 trepte.

Am facut un chip-tuning la Dragos Voinea, ducand masina de la 105 CP si 250 Nm la 140 CP si 305 Nm si masina merge excelent (am 130.000 km cu actualul soft, masina avan 145.000 km).

Intre timp am avut un accident, ceea ce a determinat schimbarea blocului motor cu unul nou. In acelasi timp am schimbat turbina la Cipos cu un Garret VNT 17 si am schimbat si ambreiajul cu un Sachs Performance cod 3000 970 001-S. Am pachet de drumuri grele, deci arcurile sunt mai tari din fabrica si am schimbat discurile de franare pe fata cu unele Zimmermann perforate si placute EBC.

Astfel avand motorul practic nou si modificarile pe care vi le-am spus ma bate gandul, dupa ce fac niste km in noua configuratie (minim 10.000) sa trec la unrmatorul nivel de chip-tuning si sa o duc cam la 170 CP si 350 Nm.

Voi ce ziceti, ar fi OK, ar rezista masina fara probleme, riscurile ar fi acceptabile? Specific faptul ca nu fac liniute si nu dau in ea la modul agresiv, dar imi place ca masina sa fie cat mai flexibila, atunci cand ating acceleratia chiar sa se simta si atunci cand am nevoie de un plus de putere sa il am acolo.

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut . Eu sunt posesorul fericit al skodei octavia 2 1.9 tdi (bxe) . Ambreiajul unei masini tine in functie de cum il folosesti . Eu am ambreiajul stock si in momentul de fata am undeva la 200+ cp si vreo 430nm . La masina am schimbat doar turbo si injectoare . Legat despre ambreiaj nu pot sa zic ca am mers normal cu el . Seara la curse asta toamna am participat la Pitesi si am si luat locul 1 la grupa B . Deci puteti face modificari linistiti :D parerea mea . Daca este cineva interesat sa vada cum merge si trage masina mea contactati-ma . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu avand acum ambreiaj sport (Sachs Performance) inseamna ca cel putin din punctul acesta de vedere nu am nici o grija.

Mai mult ma gandeam la componentele interne ale motorului (biele, pistoane, cilindri, injectoare), eventual cutie de viteze.

Multumesc pentru raspuns, astept si alti colegi sa "voteze" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele trebuie schimbate . cat despre interne eu zic sa nu iti faci probleme .daca vrei ne vedem intr-o seara sa stam de vorba. Cat despre cutie daca nu te tragi cu ea la curse nu ai probleme. multumesc

Modificat de mihai.mef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos Voinea (si nu numai el) imi spunea ca pentru cei 170 CP nu ar trebui schimbate injectoarele. Doar daca ma duc la 200 sau peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 170 te descurci si cu injectoarele actuale.

Restul elementelor rezista fara probleme. Mai ales ca nu ai de gand sa o rupi in doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.mef cum ii mai dau si eu cativa caluti ? am 131cp si vreau undeva la 150 cam asa sau sa ma opresc undeva unde nu trebuie sa schimb injectoarele,ambreiajul,tubulatura..etc.vreau un sfat Bun de la tine ca m-am saturat sa aud "poti sa o duci in 200-220cp lejer si nu trebuie sa schimbi nimic...", asa prieteni sa tot fie :dry: .astept raspunsul rau

Multumesc !

Daca astepti raspuns numai de un membru exista PM!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paii pentru 150cp nu ai multe de modificat :) ii faci un soft si o sa scoti lejer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Cu ce turbina se poate schimba cea standard de pe motorul de 105cp (BKC) ?

Ma refer la o solutie pt stage 1, adica doar soft la 138-140cp.

Din cate am inteles cea de 2.0 tdi ar fi plug and play.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa schimbi turbina cu una mai mare daca vrei doar stage 1?Din cate stiu eu,la 140 cp ajungi doar printr-o simpla resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei turbina mai mare, sa te gandesti si la un traseu marit, un intercooler mai mare si o admisie pentru putere mai mare.

Asta pentru o crestere de bun simt. Pentru mai mult, iti trebuie si alte injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deja softul pe masina, dar turbina va pica intr-un final, pe care nu-l vad ca fiind foarte indepartat.

Cautam o solutie mai fiabila, nu ar avea rost sa dau bani sa pun o turbina care stiu ca va obosi repede..

Performantele oricum nu vreau sa le cresc, e suficient atat cat are, pt ca odata ce incepi tuningul de performanta, e un intreg domino si trebuie umblat la toate componentele, inclusiv frane si suspensii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!