Jump to content

turatiile de la digifiz la un motor diesel


bogdan_efo
 Share

Postare recomandată

masina a fost pe benzina...iar acuma este diesel...dar bordu este digifiz si as vrea sa fac sa imi indice si turatiile motorui..

se poate face?? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinare semnalul pentru turometru se ia de pe sistemul de aprindere, la diesel se ia de pe alternator (terminalul W).

Astfel, mecanismul turometrului e complet diferit la cele doua tipuri de motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu de unde trebuie sa treg firu de la alternator....dar nu stiu unde sa il duc la bord( pt ca este digifiz) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul la diesel,se ia din alternator,asa cum ti s-a mai zis,dar e alta fregventa modulara...si difera chiar si tensiunea..ceasurile de turometru,au montaj electronic diferit de la benzina la diesel.o sa risti sa-l arzi!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil un baiat care se pricepe la electronica ar putea sa faca un montaj care sa ia semnalul de la alternator si sa il converteasca intr-un semnal identic cu cel venit de la bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu mere imi vinzi mie digifizzu :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turometrul de la benzinar primeste impulsuri de 12V si anume 2 impulsuri / rotatie. la 1500 rpm inseamna 50 impulsuri / secunda adica 50Hz se poata masura foarte usor cu un banal aparat de masura.

pe de alta parte alternatorul de diesel scoate pe mufa W impulsuri dintr-o infasurare, adica un impuls pe tura. Judecand dupa dimensiunea fuliei alternatorului, care este cam jumate din fulia principala( asta inseamna 2 ture alternator la o tura motor) TEORETIC ar trebui sa fie cam acelasi lucru, de asemenea se poate masura frecventa la mufa W cu un aparat de masura.

Tensiunea in mufa W este sigur 12V, mai mare nu are de unde sa fie, iar mai mica nu are cum sa dauneze turometrului.

deci in cel mai rau caz o sa-ti indice turatia eronat.

p.s. ma indoiesc ca nemtii ar fi facut atata rispa sa construiasca 2 turometre diferite electronic, adica 2 linii de productie diferite, cand ei folosesc aceleasi piese de golf 2 si la golf 3.

si totusi daca ma insel, se poate face cum a zis colegul un adaptor electronic, ridicator sau divizor de frecventa, in functie de necesitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor, eu am cumparat bordu cu ceasuri si altenatoru de 45 de amperi de benzina insa a mea masina e diesel, am iesire W din altenator insa nu stiu unde anume trebuie legata pe spatele bordului, eu am sa atasez poza cu bordu meu de benzina spatele acestuia cu suruburile ce le are acolo la turometru. din cate mai stiu si eu normal si logic + si - ar trebui sa fie pe circuit eu sa mai pun doar semnalul din altenator nu ? teoretic asa ar fi :) De aia va ce ajutoru si inca ceva daca lipesc un led pe circuitul din mijloc acolo unde dieselele au arcul oare sa0r aprinde si bujiile? voi ce ziceti mai jos va pun poze cu bordu ce vreau eu sa il pun la mine pe masina :D

PS: cablu de kilometraj de diesel cel cu siguranta se potriveste pe bordu de benzina modelul care se infileteaza?

post-62241-0-48615700-1291985518_thumb.j

post-62241-0-91555600-1291985527_thumb.j

post-62241-0-47214800-1291985537_thumb.j

post-62241-0-04281100-1291985551_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina a fost pe benzina...iar acuma este diesel...dar bordu este digifiz si as vrea sa fac sa imi indice si turatiile motorui..

se poate face?? :huh:

Spune-mi dacă pe maşină mai este aprinderea electronică originală a maşinii. Mai ai nevoie şi de o piesă care era

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprinderea este de diesel acuma ...partea electronica nu mai este:( instalatia a luat foc o data cu motoru pe benzina...si s-a refacut tot ce era necesat pt diesel...sa mai ars o parte din instalatia de la faruri si semnalizari dar a fost inlocuita partea arsa din alta instalatie, motoru pe benzina este la un vecin in curte daca e nev de cv pot lua de acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam de modulul de aprindere electronică, nu de instalaţia electrică. Modulul se află undeva la baza parbrizului pe l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu,schema este simpla. Azi am sa pun in aplicare sa vad daca functioneaza si pentru motoarele de generatie mai veche....eu am PD,nu e o problema,am semnal direct din calc de motor pentru turometru.

Varianta 1. sigura,dar e mai complexa,iti trebuie modul aprindere electronica de benzina,senzor turatie pozitionat pe capac culbutori,si un platou cu 4 fante,facut la un strungar sa poata fi fixat pe fulia de ax cu came.

Varianta 2: nu stiu daca mai gasesti,o pompa de vacum de golf 1,au fost mai rare cu iesire de semnal de turatie...

varianta 3:In cazul tau,iti trebuie un alternator de diesel sa aibe semnal W,sau iti legi un fir direct in alternator;un modul de aprindere electronica(191.905.351B),...posibil sa mearga direct cu semnal din alternator,dar ai rabdare sa verific.

Da-mi o adresa de mail,sa-ti trimit schemele.

pin 2(N41)....masa

pin3(N41)....(-)G40

pin 4(N41)...+12v contact

pin 5(N41).....+(G40)

pin 6(N41)... (0)G40

pin 7(N41)....T7/7(J175)..(pin 7 de la mufa cu 7pini de la digifiz)

.............

N41..modul aprindere

G40...senzor turatie(hallgeber)

post-12614-0-26127600-1292400064_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine ca electronist nu are nici o noima ce scrie mai sus

Alternatorul da aceeasi tensiune indiferent de turatie (cu foarte mici diferente in functie de releul electronic si de consumatori) este continua si nu pulsatorie.

tensiune pulsatorie ,adica impulsuri de 12v apar la mufa W si frecventa impulsurilor (nu tensiunea) variaza in functie de turatie

nu ai cum sa iei "semnal" dupa stabilizare, montajul ala de pe altermator nu stabilizeaza tensiunea de iesire, ar fi imposibil sa faci in stabilizator asa mic la atatia amperi :lol: el defapt "se joaca" cu tensiunea de excitatie, o face mai mica sau mai mare si asa obtine la iesire o tensiune constanta la amperaj foarte mare. mai exact "reguleaza" tensiunea din rotor ca sa obtina in stator tensiune constanta indiferent de turatie.

raman la parerea mea ca din mufa W se baga direct in turometru de benzinar.

l.e. ce ma enerveaza pe mine , ca sunt destui care au turometre aruncate prin garaj, da unu nu desface sa ne lamureasca si pe noi, su unu cu diesel sa puna un frecventmetru pe mufa W

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca nu prea le am cu asa ceva...sunt in ceatza

adresa mea este bogdan_efo@yahoo.com :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru mine ca electronist nu are nici o noima ce scrie mai sus

Alternatorul da aceeasi tensiune indiferent de turatie (cu foarte mici diferente in functie de releul electronic si de consumatori) este continua si nu pulsatorie.

tensiune pulsatorie ,adica impulsuri de 12v apar la mufa W si frecventa impulsurilor (nu tensiunea) variaza in functie de turatie

nu ai cum sa iei "semnal" dupa stabilizare, montajul ala de pe altermator nu stabilizeaza tensiunea de iesire, ar fi imposibil sa faci in stabilizator asa mic la atatia amperi :lol: el defapt "se joaca" cu tensiunea de excitatie, o face mai mica sau mai mare si asa obtine la iesire o tensiune constanta la amperaj foarte mare. mai exact "reguleaza" tensiunea din rotor ca sa obtina in stator tensiune constanta indiferent de turatie.

raman la parerea mea ca din mufa W se baga direct in turometru de benzinar.

l.e. ce ma enerveaza pe mine , ca sunt destui care au turometre aruncate prin garaj, da unu nu desface sa ne lamureasca si pe noi, su unu cu diesel sa puna un frecventmetru pe mufa W

Cu acea tensiune "continuă" alimentaţi un aparat de radio, care merge pe medii sau lungi şi o să vedeţi c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor, eu am cumparat bordu cu ceasuri si altenatoru de 45 de amperi de benzina insa a mea masina e diesel, am iesire W din altenator insa nu stiu unde anume trebuie legata pe spatele bordului, eu am sa atasez poza cu bordu meu de benzina spatele acestuia cu suruburile ce le are acolo la turometru. din cate mai stiu si eu normal si logic + si - ar trebui sa fie pe circuit eu sa mai pun doar semnalul din altenator nu ? teoretic asa ar fi :) De aia va ce ajutoru si inca ceva daca lipesc un led pe circuitul din mijloc acolo unde dieselele au arcul oare sa0r aprinde si bujiile? voi ce ziceti mai jos va pun poze cu bordu ce vreau eu sa il pun la mine pe masina :D

PS: cablu de kilometraj de diesel cel cu siguranta se potriveste pe bordu de benzina modelul care se infileteaza?

Ma ajuta si pe mine cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ideal ar fi sa-ti cumperi un bord cu turometru original de disel cu 2 mufe(la masina mea din 1988 asa este)sau cu o mufa,depinde ce an de fabricatie este masina ta,iti spun din proprie experienta sa pui de disel pentru ca si eu am avut turometru de benzinar si i-mi indica eronat,mai exact :la relanti 1050, la 100 km/h in treapta 5 arata 3200 de ture,de cand am pus original de disel este cam asa :900 de ture in relanti si 2400 de ture la 100km/h in treapta 5 deci trage si tu concluziile,plus daca i-ei bord original de disel si masina ta este disel din fabricatie nu convertita din benzinar atunci totul ar fi simplu ,nu mai ai treaba nici cu ledul galben nici cu turometrul trebuie sa-ti mearga tot pentru ca instalatia originala de disel are firele trase pentru amandoua.

A!!vad ca tu ai golf1, nu stiu daca este concludent ce ti-am scris eu !nu am observat! scuze daca am postat aiurea!

Modificat de cris1981
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

de unde sa iau bord de diesel ... caut de o vesnicie:)) de benzinare mai gasesc de diesel nu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salutere tuturor! Am si eu aceeasi problema cu turometrul. A fost motor de 1,2 benzina si acum este 1,6TD. I-am schimbat bordul cu unul pt. diesel , i-am tras un fir de la alternator si l-am legat la mufa de intrare in bord, facand-ul sa functioneze pana la turatia de 2200-2300rpm cand incepe sa se auda un releu in bord si nu se opreste pana cand nu-i tai contactul! Procesul se reia de fiecare data identic! Am renuntat sa-i mai leg acel fir nereusin sa indentific problema cu acel releu(bazait?!) Specific:de la alternator ies Impulsuri de 7v iar tensiunea de alimentare a bordului este stabilizata electronic la cca.10v!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut . Am si eu o problema cam la fel . Am cumparat niste ceasuri de golf 3 de 1.9 td si am montat pe un golf 2 1.6 td . Masina avea ceasuri de golf 2 cu turometru . Am reusit sa leg firele dupa unele scheme dar problema cu turatia nu reusesc sa ii dau de cap . Acul de la turatie este la maxim , am tot cauta pe net si am incercat cu un generator de impulsuri si altele si nu am reusit . Ma poate ajuta cineva sa rezolv asta ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/15/2010 at 10:10 AM, G T O said:

In principiu,schema este simpla. Azi am sa pun in aplicare sa vad daca functioneaza si pentru motoarele de generatie mai veche....eu am PD,nu e o problema,am semnal direct din calc de motor pentru turometru.

Varianta 1. sigura,dar e mai complexa,iti trebuie modul aprindere electronica de benzina,senzor turatie pozitionat pe capac culbutori,si un platou cu 4 fante,facut la un strungar sa poata fi fixat pe fulia de ax cu came.

Varianta 2: nu stiu daca mai gasesti,o pompa de vacum de golf 1,au fost mai rare cu iesire de semnal de turatie...

varianta 3:In cazul tau,iti trebuie un alternator de diesel sa aibe semnal W,sau iti legi un fir direct in alternator;un modul de aprindere electronica(191.905.351B),...posibil sa mearga direct cu semnal din alternator,dar ai rabdare sa verific.

Da-mi o adresa de mail,sa-ti trimit schemele.

pin 2(N41)....masa

pin3(N41)....(-)G40

pin 4(N41)...+12v contact

pin 5(N41).....+(G40)

pin 6(N41)... (0)G40

pin 7(N41)....T7/7(J175)..(pin 7 de la mufa cu 7pini de la digifiz)

.............

N41..modul aprindere

G40...senzor turatie(hallgeber)

post-12614-0-26127600-1292400064_thumb.j

Varianta 3 cum reusesc sa fac legatura ? la motor diesel ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!