Sign in to follow this  
Followers 0
ByZ

Ulei recomandat pentru Sharan

156 posts in this topic

Salut,

Saptamana asta am reusit sa fac si eu schimbul de ulei si filtre.

Doamna de la magazin mi-a recomandat Mobil 1 3000 XE 5w30 pentru PD la 155 ron si filtre MANN.

Ceva pareri?Voi ce ulei folositi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Saptamana asta am reusit sa fac si eu schimbul de ulei si filtre.

Doamna de la magazin mi-a recomandat Mobil 1 3000 XE 5w30 pentru PD la 155 ron si filtre MANN.

Ceva pareri?Voi ce ulei folositi?

liqui moly e super bun,folosesc din 2000 de cand a aparut pd ul si e facut in germania

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu bag ARAL 5w40 Pumpe Dusse

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cat ulei intra la un schimb intr-un motor de 1.9 TDI AUY?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,3 litri(inclusiv si filtrul de ulei schimbat) :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ma speriasem degeaba,am facut 2000 km de la schimb si joja e putin peste jumatatea marcajului.Acu ma gandeam ca a mancat 3-400 ml in 2000 km,am verificat bidonul de ulei si se pare ca mecanicul a pus doar 3.8 litri...Am sa completez eu maine restul...

Edited by ByZ
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari dar la un sharan 1984 cmc benzina ce ulei iar trebui si cit intra in el

Edited by motovelo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline Durablend Diesel 5w-40

VW 505.01

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegul nostru intreba pentru un Sharan 2.0 benzina(hai sa nu-l inducem in eroare :) ).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu i-am raspuns lui :), daca raspundeam il citam sau spuneam ca era pentru el mesajul meu.

Am spus/recomandat ce am eu in masina fiindca isi face treaba bine si mai ales in in standardele VW. Standardul 505.01 (dupa cum stie lumea, banuiesc) e penultimul cel mai performant pentru motoarele TDI-PD ce le avem noi. Cel mai tare e 506.01 din cate am citit acum ceva vreme, e "perfect" si te "ustura" la bani fata de 505.01... daca exploatezi motorul mai aspru in general, mare parte a timpului, 506.01 te ajuta mai mult decat 505.01 dar pentru "omul de rand" 505.01 este alegerea. Standardele astea de ulei sunt referitoare numai la motoarele Diesel (sa fiu clar) si daca ceva s-a schimbat de cand m-am informat eu rog o corectie, sa nu induc in eroare colegii.

Legat de Benzina nu stiu, poate se va lamuri in aria "Motoare pe benzina" http://vwforum.ro/forum/19-motoare-pe-benzina/ . Din cate imi aduc aminte colegul SHARANEL este "motorizat pe benzina" :lol: ... poate il va sfatui dansul in legatura cu tipul de ulei pe colegul motovelo.

Edit: Recunosc ca trebuia sa fiu mai specific, greseala mea.

Edited by SilvianDement91
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SilvianDement ..motorul tau e PD ?

Pentru motoarele pe care le avem in geneal pe Sharan TDI (116,131) si la un schimb normal (nu LL), e musai 505.01(nu e un ulei pentru omul de rand :) ).

De cand am masina (6ani) am experimentat mai multe marci de uleiuri(bineinteles 505.01):

1.Aral -un ulei cat de cat ok...si mai ok acum cativa ani;

2.Castrol Edge -dezastru,galagie grupa mare dimineata la pornire,era mult mai bun ala TXT de acum cativa ani;

3.Lique Moly- Top Tec(penultimul folosit),un ulei mult mai bun decat precedentele pe care l-am folosit vara trecuta (deci nu am prins temperaturi scazute cu el);

4.Motul -care il folosesc in prezent,de care sunt cel mai multumit,galagie foarte putin dimineata,consum redus de ulei(dar tot mai consuma de la "numarul mare la pantof" :lol: ).

In continuare tot cu Motul voi merge(ca nu prea e bine sa schimb marca uleiului des). :icon_thumright:

Astea sunt impresiile mele vizavi de marcile de ulei folosite.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

de castrol ai f mare dreptate@andrusel,motul nu am folosit niciodata deoarece sant foarte multumit de lique moly e si made in germany si ma linisteste cel mai mult,506 01 am folosit la golf si vreau sa spun ca l consuma jale mare la modul 2,5 litri la 15.000k

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E PD TDI-ul meu :), cel mai "slabut" PD, se gaseste doar pe Sharan/Alhambra/Galaxy. Stiau nemtii ca atunci nici un tip de ulei (produs pana atunci) nu lubrifia motorul cum trebuie (asa parca citisem...), se uzau repede, etc... asa ca era o problema pentru ei fiindca produsul lor nu lucra in parametrii. Cand am spus "om de rand" ma refeream ca este acesibil si gandit ca toti sa il cumpere, oricine il poate cumpara si trebuie sa il cumpere. Folosisem ghilimele ("om de rand"... mai bine ziceam produs de baza, minim necesar), dar mai bine explicam cum am explicat acum.

Edit: Nu fac pe desteptu, nu vreau sa va simtiti aiurea datorita exprimarii mele care si pe mine ma oftica uneori... am impresia ca vb de sus uneori si nu vreau, zic doar ce stiu :icon_geek: .

Edited by SilvianDement91
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andrusel: ce tip de ulei Motul folosesti?? Am folosit pe Sharanul meu Aral 5w40 PD, merge bine, dar parca se poate si mai bine. Multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Mobil1 5w30 (505-01) de cand am masina desi recomandat de vw e castrol parca

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine mecanicul mia pus castrol 507 00

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am si eu o nelamurire am un sharan 19 tdi 110 cv de putin timp pana acum a functionat cu ulei CASTROL10w40 dar e cam zgomotos am aflat k uleiul recomandat e 5w40 ce ar trebui sa fac?raman la 10w40 sau schimb pe 5w40?multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce zice Aral aici(selectezi masina,motor...),5W40 pentru un schimb normal. :icon_thumleft:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardahl ztc c60 5w40 cu tratament x1r

fata de castrol edge, bardahl e net superior

parca am alt motor

nu mai vorbesc de zgomotul la rece care a disparut si am aproape 100 rpm in plus la pornire decat cu castrol

schimb la 10mii

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc repsol ma impresionat sunetu motorului la peste 8000 km dar in primu rind ca nau vindut patentu sa-l poata inbutelia oricine, si cum arata cind scoti joja la -20 grade

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dc sa scot joja si la -20 grade?Se aprinde martorul de ulei sub nivel pe la 10-12.000 mai pun un litru(din bidonul de 5) si-l schimb pe la 15-16.000

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream ca scot joja sa ma uit la ulei si picura de pe joja uleiu pe cind la celelalte trebuia sa stau pina se forma picatura si picura de pe joja iar de schimbat in romania eu il schimb la 10000 foarte rar cind trece peste km astia

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca picura mai repede de pe joja e ceva de bine?La fel face si un ulei f.uzat/subtiat care nu mai face ungere.Parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de bine,mai ales ca stia ca la schimbat de curand,uleiul trebuie sa aiba viteza mare la curgere pentru PD si la 1.9 care are doar 4 litrii in baie e musai

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.