Jump to content

Tempomat (Cruise Control) pe Lupo


morphx
 Share

Postare recomandată

Din păcate nu s-a montat din fabrică pe 3L cruise control, aşa că nu este o schemă. Cu un motor similar (ANY) s-a montat pe Audi A2, dar din păcate şi acolo schema este cu lipsuri. Nu am văzut decât unde se pune plusul la comutator, dar ce era mai important lipseşte.

Dar din ce spune morphx aici calculatorul de pe 1,4 TDI este similar cu cel de pe 1.2 Tdi, mai precis schema electrică a AMF este identică cu cea de la ANY şi este oarecum similară cu cea de la AYZ. În principiu diferenţele constau în faptul că pe AYZ releul de bujii s-a înlocuit cu un modul, iar clapeta de pe admisie nu mai are comandă vacuumatică ci prin motoraş. Aceste module primesc comanda de pe alţi pini ai ECU, dar restul pinilor au aceeaşi destinaţie. Ţi-am pus schemele pentru cele 3 motoare să le poţi compara.

Nu ştiu dacă la 3L (având cutie comandată electronic) problema nu cumva este mai complicată. A scris jondo1ro pe aici ceva

 

amf.pdf

any.pdf

ayz.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    12

  • morphx

    11

  • dany19940

    9

  • Al Bundy

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am cumparat maneta din Germania pana la urma si a fost mai ieftina ca la noi, cu tot cu transport. Am montat-o pe masina si maine sper sa apuc sa fac proba la drum. Deocamdata, pe VCDS, totul apare ca functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dragi colegi zilele astea am reusit si eu sa imi montez tempomat si pe lupul meu de 1.4 TDI motor AMF.

Bineinteles dupa ce am citit pe forum aici si pe cel din UK.

Atasez pozele facute de mine.

Lucrarea a durat aproape doua zile din varii motive.

Probabil ca acum as putea face lucrarea mult mai repede.

 

Scule Necesare:

 

  • torx T-20, T-30

  • statie cositorit insa nu este obligatoriu deoarece pinii din mufa sunt de tip push-in ca la RJ45.

  • surubelnita dreapta lunga de aproximativ 100mm ( pentru a da airbagul jos )

  • burghiu fi4 + fi8 pentru a face intrarea in maneta plus pentru a creea orificiile intrerupatoarelor

  • in cazul meu am folosit 3 butoane cu retinere ( deoarece nu a reusit sa lipesc microintrerupatoarele )

  • fir 0.35 mm patrati deoarece este suficient iar cel de 1.5 efectiv este prea gros  --> nu am gasit si am folosit cablu retea dublu ecranat

  • nu cred ca am uitat si alteva in afara de multaaaaaa rabdare


  1. image.jpg
  2. sigurantele de la blochet image.jpgimage.jpg
  3. image.jpg ajutorul
  4. image.jpg cei 4 pini cositoriti.
  5. image.jpg pinii introdusi
  6. image.jpg
  7. image.jpg orificiul de trecere
  8. image.jpg
  9. image.jpg
  10. image.jpg
  11. image.jpg
  12. image.jpg
  13. image.jpg
  14. image.jpg
  15. image.jpg
  16. image.jpg
  17. image.jpg
  18. image.jpg lipituri de proba pentru a putea efectua testul in mers.
  19. image.jpg Produsul final.

 

Sper sa va fie de folos.

In afara de pozitiile 14, 44, 45, 46 sa nu uitati sa trageti si +12V altfel nu o sa functioneze.

In cazul meu am tras +12V direct de pe baterie.

Momentan am folosit tot un fir de la cablul de retea dar cum fac rost de cablu 0.35 o sa modific.

Am instalat cu cablu de retea deoarece eram nerabdator sa vad daca functioneaza sau nu.

 

Succes :) si sper sa va fie de folos cu toate ca erau deja si alte exemple.

 

PS. Iertati greselile gramaticale.


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte fain!

Poate ai timp sa-i faci consumul cu tempomat. Sunt curios cat consuma in plus cu el activat. 

Ma tenteaza si pe mine sa fac operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari pt munca depusa !

 

singura obiectie - pinii trebuia sa ii sertizezi pe fin, nu cositoriti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tempomat se poate sa aveti surpriza sa va consume mai mult ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi,

 

Vineri seara plec spre Eforie.

O sa fac un consum estimativ ca sa vad cu cat consuma in plus sau in minus.

Tinand cont ca o sa plec de la Brasov la 02:00 sper sa reusesc un consum cat mai mic :)

 

Florin: cablul e si sertizat si cositorit:) pinii sunt asemanatori ca cei de la mufa de retea. nu trebuie dezizolati doar inpinsi in terminal insa am avut ceva dubii si iam si cositorit :). o sa vad mai incolo daca o sa am ceva problema slava domnului ca am pini din belsug in conector :))))))... cine stie ce alte optiuni ar mai putea fi legate :)

 

Ca sa fiu putin off topic: stiti pe cineva care mi-ar putea active martorul check engine? al meu nu functioneaza l-am desfacut si culmea ledul e acolo iar cu vcds nu apare nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sertizare nu mai necesita cositorire. Nu are ce sa se intample.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinii existenti pe mufa de ecu de la generatia g4 nu se pot sertiza cu un cleste normal de sertizat. Mai bine a facut ca i-a lipit. si mai bine era sa inlocuiasca pinii cu unii care se sertizeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari @invisibblle ! 

 

Sunt din Brasov si eu, si tare as vrea sa imi pun aceasta optiune pe Lupozaur.. poate, dupa ce-mi achizitionez maneta (daca vrei/contra-cost bineinteles) ma vei ajuta si pe mine s-o montez...

 

Dar, am o intrebare care m-a facut tare curios : de ce ar consuma masina mai mult cu tempomatul activat ? Mie, logic imi pare sa consume mai putin, pentru ca turatia motorului ramane constanta si nu mai apesi tu acceleratia ca sa ajungi la aceeasi viteza...  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca tu din pedala o poti controla cum vrei.... asa ea face tot ce trebuie sa tina viteza setata - inclusiv sa accelereze cat e nevoie. Acum vrem si ergonomie...si economie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema de economie, si asa imi consuma aproximativ 7-8 %, chiar nu ma intereseaza asta, doar ca eram strict curios de ce consuma mai mult... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari @invisibblle ! 

 

Sunt din Brasov si eu, si tare as vrea sa imi pun aceasta optiune pe Lupozaur.. poate, dupa ce-mi achizitionez maneta (daca vrei/contra-cost bineinteles) ma vei ajuta si pe mine s-o montez...

 

Dar, am o intrebare care m-a facut tare curios : de ce ar consuma masina mai mult cu tempomatul activat ? Mie, logic imi pare sa consume mai putin, pentru ca turatia motorului ramane constanta si nu mai apesi tu acceleratia ca sa ajungi la aceeasi viteza...  

Te costa o bere :)

 

Pana in 18 august sunt somer asa ca daca o achizitionezi repede am timp aproape mereu =))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Schema făcută după schiţa colegului invisibblle

post-40889-0-71909800-1439251061_thumb.j

Cu menţiunea că în schiţa lui +12V este pe pinul 46, dar după cum spune şi morphx şi cum se vede şi în schema originală trebuie să fie pe 14.

Cred că puteţi lua plusul de pe pinul 37 al ECU unde vine alimentare prin contactele releului de shutoff.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin si eu cu info referitor la tempomatul pe Arosa cu motor AUB. Desi in VCDS switch-urile sunt vazute corect, inclusiv switch-ul de ambreiaj (care nu era din fabrica), activarea facuta corect cu VCDS-ul, tempomatul nu merge...inca. Am ajuns la concluzia ca, desi ECU le vede corect, nu stie ce sa faca cu semnalele primite de la acestea. Deocamdata a ramas asa lucrarea. Voi cauta Fabia pe care am vazut tempomat functional, acelasi cod motor, doar la ECU difera ultima litera. O sa imprumut acel ECU sa-i citesc softul ca sa-l scriu si la mine, adica o sa fac o clona a acelui ECU si o sa-l invat pe masina. Problema o sa fie ca acum am un mic chiptuning pe ea, sa vad cum adaptez softurile ca sa nu pierd asta. Asta sa fie ultima problema, dar tempomatul sa functioneze !

Modificat de dany19940
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

@dany19940 - nu stiu daca stii, daca da imi cer iertare, dar la fabia (polo ibita, pe aceasi platforma) butoanele tempomatului SET si RESUME merg in centrala electrica, doar un fir merge la ecu. Uita-te pe aria Fabia si Polo ca s-au postat schemele. Cel putin asa e la benzinarul meu din semnatura care e identic aproape perfect cu AUA sau AUB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact - nu merge cel de Fabie/Polo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu am centrala electrica pe Arosa. Daca ECU vede corect semnalele, nu inteleg de ce nu le si aplica in ceea ce face cu ele. Ramane doar ipoteza ca nu stie. De aia vreau sa incerc cu softul de pe Fabia cu tempomat. Probabil ca semnalele la Fabie, desi trec prin centrala electrica, tot la ECU ajung, dar ajung prin CAN-uri. Inca n-am apucat sa citesc softul, dar masina e inca disponibila. Sper sa ramana asa, adica sa n-o vanda. Pana nu incerci o varianta..nu te lamuresti daca merge sau nu. Nu ma costa nimic sa incerc, doar timp. Am un ECU de rezerva, fost pe un motor AUS. Acum e clona la cel de pe Arosa, cu AUB. Deci, macar ca hardware, se potriveste, desi AUS e immo2 si AUB e immo3 la baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Tot nu gasesc pe cineva sa faca comparatie intre softul de AUS cu cela de AUB ca sa vad de ce nu functioneaza tempomatul. Totul e vazut corect in blocurile de masura, deci legaturile la maneta si la switchul de ambreiaj sunt corecte. Indiferent ce am facut, ECU nu stie ce sa faca cu informatiile primite. Am pus si soft de AUB de pe Fabia cu immo off, dar nu imi pormeste pompa de benzina, deci motorul nu porneste, desi nu am erori raportate. Eram prea stresat ca sa alimentez direct pompa si sa vad ce se intampla. Daca stiti pe cineva care poate diseca softul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut

Ma poate ajuta si pe mine cineva sa instalez tempomatul pe un lupo 3L.

Am maneta originala ,scule ,chef dar nu cunosc anumite detalii.

Contra cost binenteles,consistent.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut, mai are cineva schemele pentru cruise control pentru Lupo? Am un Lupo 1.4MPI cod motor AUD...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pe lupo cu motor AUD nu a fost montat de fabrică cruise control, dar tipul de ECU suportă cruise control. Iar ECU este acelaşi ca cel de pe Golf cu cod motor AXP pe care a fost pus şi CC. Mai jos este schema

1432881318_Cruisecontrol.thumb.JPG.be9a385c4cc6a20287e426dd7dc6101b.JPG

 

De menţionat că la AUD trebuie montat şi conectat şi switch-ul de la pedala de ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!