Jump to content

FYI: CABLUL DE ambreiaj - functionare, schimbare, verificare


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

M-am hotarat sa deschid topicul asta pentru a lamuri problemele legate de cablul de ambreiaj deoarece, desi este ceva foarte simplu, am auzit tot felul de pareri referitor la reglajul acestuia si mai ales nu a stiut nimeni sa-mi explice cum functioneaza autoreglorul ala;

CAUZE
Deci....mi-am pus in gand sa schimb cablul de ambreiaj pentru ca ma deranjau cateva chestii la el:
- scartaia undeva pe la parghia de debreiere si pe la pedala;
- pedala era cam prea tare aveam impresia ca tine cam sus si venea dupa picior cam in hopuri;
- burduful de la autoreglor era zdrente;
- autoreglorul avea momente cand nu functiona-o sa explic mai jos cum se verifica .
Asa ca mi-am zis ca si-a cam facut datoria.

Intr-o prima faza am remediat cat de cat problema cu niste ulei de servo ca este mai fluid, dar daca mi s-a pus pata m-am dus si am cumparat unul cu 80 RON-made in Italy-mare greseala :emthdown: (de obicei am grija sa nu iau shtifturi din astea italiene pt. ca m-am mai parlit o data cu toba, dar nu am fost atent si dupa ce l-a adus am zis ca o mere si asta).

SCHIMBAREA CABLULUI
A.DEMONTAREA
Acum ca aveam obiectul muncii m-am apucat de schimbat (unde am putut am facut poze, dar uneori mi-au trebuit 3-4 maini si nu am mai reusit asa ca acolo o sa suplinesc cu schite):
1. se scoate borna de la baterie (prin zona sunt destule fire si este mai sigur asa);
2. se scoate cablul de ambreiaj de la parghia de debreiere tragand de cablu dupa sagetile din imagine
1.thumb.jpg.8c52d906313b291746e8f355f95e15f6.jpg
Daca autoreglorul este functional totul este OK, dar daca este iesit din uz atunci este nevoie de doua persoane si se procedeaza astfel : prima persoana apasa pedala ambreajului pana la fund iar a doua cu mana stanga tine blocata parghia de debreiere. Dupa ce prima persoana elibereaza pedala, a doua persoana scoate cablul in lateral (a doua persoana trebuie sa aiba suficienta forta musculara sa tina parghia in pozita de debreiere)
@In cazul in care aveti de gand sa refolositi cablul, mai trebuie ceva facut: TREBUIE BLOCAT CABLUL cu unul din dispozitivele de plastic cu care vine (vezi poza de mai jos), altfel o să vă cam înjuraţi singur în oglindă când va trebui remontat
11.thumb.JPG.ecca27235dfce0831e09753ee583341b.JPG
Tot acum se scoate cablul din cele doua ghidaje dupa cum arata sagetile
15.jpg.caf99ea041d3272cf921df851b4aacc2.jpg
 

3. Urmeaza scoaterea plasticelor de sub volan:
- mai intai suportul pentru manusi

2.thumb.JPG.71ef72d067f76f7b0eeb96c09ed6f4f7.JPG

3.thumb.jpg.76b1fa89d552313309d61e5f7b249dd3.jpg

4.thumb.jpg.97d3f230b39a26e844300223006fa0d0.jpg

ca sa nu va enervati prea tare la demontare si mai ales la montarea lui la loc, va recomand sa scoateti si plasticul de sub coloana volanului pe sub care intra suportul de manusi astfel: se scot cele trei suruburi din figura
5.jpg.087876cf2a7a403ee24e9c78a13e5bec.jpg
cu o surublelnita de plastic se separa de partea de sus (are cateva cleme pe o parte si cealalta).
Atentie cand montati la loc sa asezati mansonul incercuit in locasul lui
19.jpg.49abe18d7c7a97711fe482024ab208b4.jpg
- urmeaza scoaterea plasticului de la podul pedalier, aici este simplu sunt 2 suruburi (la montare vedeti ca are un ghidaj intre pedala de acceleratie si cea de frana)

4. Se scoate cablul de la pedala
Aici este cam cu cantec si nu am sa va povestesc cum am facut yoga vreo 2 ore pe sub volan cu capul in jos si cu fundul in sus :banghead: si nici cum am reusit sa sparg switch-ul de la pedala (alta distractie de vreo 75 RON-OEM :sick: ). Deoarece cablul asta nu a mers cum scrie in carte am cumparat altul (Sachs cu 150 RON), dar de data asta am stat si m-am gandit mai bine si l-am scos singur fara nici un ajutor in mai putin de 3 minute. Cum? Pai simplu cu unealta minune din imagine (am facut-o dintr-un electrod)
6.thumb.JPG.343c9cbf5b698c0f6f571c811a973c06.JPG
Se procedeaza astfel:
- se introduce carligul (unealta de care ziceam mai sus) prin spatele pedalei
- se impinge in sus carligul in timp ce trageti de pedala
8.jpg.646a925be611763e0215caf8e18fdff1.jpg
9.jpg.fd7f8d5d14c9b2ad085c413d919c0585.jpg
Va puteti uita la ce faceti pe sub volan prin stanga coloanei volanului. Este bine sa aveti o lampa care sa ilumineze din jos si o lanterna sa ilumineze din dreptul ochilor

5. Se scoate cablul prin compartimentul motorului

MONTAREA UNUI NOU CABLU
Un cablu nou arata asa (asta este cel italian)
11.thumb.JPG.04bb98d69276da5106fc70e503005f48.JPG
Comparatie intre original si Sachs
12.thumb.JPG.95eba43824b2554787f4152dab3371f7.JPG

13.thumb.JPG.3dcdd52df897e2b391db2623d12f1515.JPG

Dupa cum se vede si pe Sachs scrie cam aceleasi lucruri ca si pe original (ii suspectez ca ei fabrica si pt original, se vede ca in locul siglei vw este o pata, asa a fost), pe cel italian nu scrie nimic, ce mai, no name.

1. Se unge unde arata sageata cu vaselina MoS2 (disulfura de molibden), eu nu am avut si am uns cu vaselina cu litiu. Atentie sa nu cada siguranta de tabla si de asemeni sa nu fii ramas in locasul pedalei siguranta de la cablul vechi. Ideal ar fi sa curatati locasul de la pedala, eu am renuntat la ideea asta din cauza accesului dificil
7-.jpg.a59610d9976988aa087deea083be843d.jpg
2. Se fixeaza cablul la pedala;
14.jpg.2908134aaba45cec4dfb11667f7df1b7.jpg
Aici este nevoie de 2 persoane, una care sa fixeze capatul cablului deasupra locasului (cu ajutorul carligului si a celeleilalte persoane, in partea dinspre motor care trebuie sa mai rasuceasca sau sa mute cablul inainte-inapoi) si apoi sa traga de furca in jos in timp ce pedala este apasata la maximum. Atunci cand capatul cablului este pozitionat deasupra locasului si este tinut destul de ferm cealalta persoana trage de cablu cu o mica zmucitura si daca aveti noroc intra din prima.....daca nu, mai incercati, la mine a mers din cateva incercari

3. Se fixeaza cablul in peretele despartitor;
4. Se introduce capatul cablului in parghia de debreiere (in sens invers dupa cum a fost scos);
5. Se scoate mansonul;
6. Se fixeaza cablul in ghidaje astfel incat sa nu formeze indoituri la parghia de debreiere
15.jpg.fa09f7ca3f5dbf2c00e5a13a71ea879c.jpg
Aici trebuie cateva comentarii:
- eu nu am avut ghidajul 1 si din cauza asta s-a frecat burduful de ceva ascutit si s-a dus
- tot din cauza ca a lipsit cablul nu a stat perfect drept in dreptul parghiei de debreiere si s-a frecat cablul pe o parte de camasa si s-a tocit invelisul de plastic, de asta scartaia in zona aia.
16.thumb.jpg.12e8a693c9368de4be752e5941111f8f.jpg
Acum l-am facut tot dintr-un electrod

VERIFICAREA FUNCTIONARII
1. Se apasa de 5-6 ori pedala de ambreiaj pana la refuz,
2. Se trage de cablu ca in imagine,
18.thumb.jpg.285c307386133a1daef5b83877b8f2ef.jpg
acesta trebuie sa se deplaseze si sa lase o cursa libera parghiei de debreiere (in sens opus sensului de actionare, adica spre botul masinii) de cel aprox. 1 cm.
Dupa ce se face miscarea asta a cablului de cateva ori trebuie sa se blocheze
3. Se apasa din nou de 5-6 ori pedala si cablul trebuie sa-si dea drumul din nou
Este obligatoriu ca acest comportament sa se repete intotdeauna fara exceptie.

Ei bine la mine cablul made in italy nu functiona deloc asa, adica s-a destins dupa ce am scos mansonul si asa a intepenit, adica nu lasa jocul ala nici dupa 1000 de pedale. I-am dat termen vreo 2 zile, "sa se mai aseze", cum ar spune unii mecanici, dar m-a scos din sarite si l-am facut bucati. Cand am vazut cum este construit mi-am dat seama ca nu avea cum sa se autoregleze si mi-ar fi stricat si ambreajul (scrie si-n manual ca daca autoreglajul nu functioneaza, ambreajul se va uza prematur si este de preferat sa se inlocuiasca in cel mai rau caz cu unul cu reglaj manual).

Atunci cand nu functioneaza autoreglajul (comportamentul a fost acelasi si la cel original in momentele cand nu a functionat autoreglajul, dar macar ala si-a revenit singur dupa o zi) am mai observat urmatoarele:
- pedala este foarte moale (a mea devenise mai moale decat la una actionata hidraulic);
- tine mult mai sus si pe ultima portiune are un hop;
- in partea de sus pedala nu are nici un joc si debreiaza imediat ce este apasata putin (cred ca din cauza asta ambreierea nu era completa niciodata);

In postul urmator o sa va arat modul de functionare al autoreglorului si diferenta constructiva intre cel original si shtift-ul ala italian.
Cu Sachs-ul nu-l pot compara ca pe asta nu l-am ciopartit inca

Modificat de lupo_bv
actualizare imagini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un DIY facut genial de bine!

Respectele mele pentru tine si imi pare rau k nu am facut si eu asa ceva cand am montat discurile frana spate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo man ,foarte detaliat si mai ales instructiv -educativ.tot respectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru aprecieri, imi era putin teama ca am devenit cam pedant, dar daca v-a placut cand mai fac ceva pe la masina sper sa mai am rabdare sa repet figura cool.gif
Acum am o nelamurire referitor la switch-ul de la pedala ambreajului.
Dupa cum v-am zis l-am cam faramat si acum am luat unul nou, ideea este ca pe el (cel original de pe masina) scria codul 1J0 927 189, in Etka imi da pentru motorul meu 1H0 927 189 C, iar de la magazin am primit 6Q0 927 189. O fi vreo diferenta intre ele in afara de aspect?
Nu de altceva dar desi pe asta nou este sigla de vw cand vad ca e fabricat in Malta, ma apuca pandaliile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa il pui ... si cu asta basta ... pana una alta daca tot ne-am luat ceva cu "v"-uri in fata ... sa ne bazam si pe ce scrie pe piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, m-am mai documentat si am impresia ca asta este modelul de switch-uri pe care il fac dupa 2007

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inlocuit switch-ul si s-a potrivit perfect.
Aveti AICI un DIY foarte bine explicat asa ca nu mai insist (switch-ul de la ambreiaj este identic, difera numai numarul de pini). Tot ce trebuie sa respectati este ca atat la scoaterea lui cat si la montare SA NU APASATI PEDALA. La montare se roteste in sensul acelor de ceasornic cam 45 grade pana se aude un click.
Ca manifestare, cand nu a functionat switch-ul, atunci cand apasam pe pedala ambreajului motorul statea turat la turatia pe care o avea in momentul ala cam 2 secunde (piciorul luat de pe acceleratie) si dupa aia scadea.

Si daca tot am disecat cele doua cabluri sa va arat cum arata autoreglorul la cel italian
DSC02022.thumb.JPG.9a6eb6b1b3169fa4bcaa49b4f314fb2e.JPG
59739138b3287_aftermarket2.jpg.d2b48f5ee784dc7132f3c7da0af6d822.jpg
se vede ca este facut in totalitate din plastic (cilindrul exterior este din plastic si este filetat la interior).

Principiul de functionare al acestuia este aratat in animatia de mai jos

animatie2.thumb.gif.13c3b4597e18452d6c578c647afd728e.gif
Dupa cum se vede autoreglarea se face numai in momentul montarii, pe parcursul functionarii, orice miscare spre dreapta (in desen) nu face decat sa blocheze cilindrul interior in cel exterior, deci nici urma de reglaj dinamic (chestiune probata si practic).

Comparativ, cel original are cilindrul exterior din metal, iar cilindrul interior are niste bile care in timpul functionarii permite mici deplasari spre dreapta ceea ce-i permite ajustarea la dimensiunea optima si jocul care trebuie sa-l aiba parghia de debreiere. De altfel in foto se vede si zona in care au lucrat aceste bile.
oem1.jpg.83bb052af0bd9b1411b63b9c133b6b15.jpg5973919d202e9_oem2.jpg.117720e7493c8a744cf5be51a192e762.jpg

Iar in aceasta fotografie se vede cum tamponul de cauciuc s-a deteriorat dupa nici 200 km in timp ce la cel original este intact dupa 154 000 km
DSC02031.thumb.JPG.113d0d5f20f9b53d456e9cb3b5b0a23f.JPG

Schema internă a autoreglorului de pe cablul OEM este aceasta

5973925f8e409_schemaoem.jpg.9ef8562c6b66064316a99101dff3753f.jpg

Modificat de lupo_bv
Actualizare imagini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata stima pt materialul prezentat!

Vreau sa stiu daca ai rezolvat definitiv problemele descrise la a doua linie din CAUZE:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cablul a fost problema la mine, acum pedala merge cursiv, ambreajul tine putin mai sus de jumatate (atat cat pot sa-mi dau seama), iar ca tarie a pedalei poate ca este putin mai tare decat la alte modele, dar acum nu mai simt ca fac cine stie ce efort cand apas pedala, adica este acceptabila.

Acum nu poate fi perfecta, avand in vedera ca masina are 155k km, iar eu am fost total incepator cand am luat-o, deci ceva uzuri or fi pe acolo pe la ambreiaj dar acceptabile deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

"Ca manifestare, cand nu a functionat switch-ul, atunci cand apasam pe pedala ambreajului motorul statea turat la turatia pe care o avea in momentul ala cam 2 secunde (piciorul luat de pe acceleratie) si dupa aia scadea."

asta intradevar asa este, insa la mine cand am luat masina era scos din lacas, l-am pus la loc si am observat ca am un mic lag la acceleratie atunci cand o calc la maxim in podea. asa ca l-am lasat scos :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi mai amintesc exact, a fost undeva in jur de 60RON, original dar luat de la un magazin de piese, va sfatuiesc sa-l luati direct de la reprezentanta, s-ar putea sa fie mai ieftin. De exemplu uleiul de cutie OEM G50 la magazin era 130 RON/L iar de la TESS (reprezentanta VW Brasov) l-am luat cu 95 RON.

Se gasesc si switch-uri aftermarket, dar la cat este diferenta nu merita sa va incurcati cu ele.

ALEXIO, uite ca asta nu am incercat sa vad cum se comporta cu si fara switch si acceleratia apasata la podea (la a mea nu prea are rost sa fac chestii din astea, fiind SDI :vaidecapulmeu: ), dar am citit undeva, nu-mi mai aduc aminte unde, ca la motoarele diesel respectivul switch mai are si rolul de a preveni trepidatiile motorului la schimbarea vitezelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Revin cu un feedback la acest topic.

Referitor la cat de sus tine pedala de ambreiaj: cred ca chestia asta depinde si de cablu nu numai de starea ambreiajului adica: cu vechiul cablu tinea pe la jumatata sau mai sus, cu cel italian foarte sus iar cu asta nou mi-a spus mecanicul ca tine cam jos. Acum sa zicem ca ambreiajul este cam uzat, din ce am citit pe aici pe forum ar trebui sa tina sus nu jos.

O alta cauza pentru care am schimbat cablul (pe langa faptul ca nu prea mai functiona autoreglorul) era ca scartaia, ei bine scartaie si asta nou, am uns tot ce se putea unge, dar de fapt NU CABLUL SCARTAIE, ci ceva pe la ambreiaj si sunetul se transmite pe cablu.

Chestiunea se manifesta mai ales dupa ce se incalzeste motorul, cand SE INTARESTE SI PEDALA.

Dupa logica mea cred ca problema este la rulmentul de presiune. Probabil este ceva mizerie pe acolo si la caldura din cauza dilatarii nu mai culiseaza cum trebuie provocand atat scartaitul cat si intarirea pedalei.

Ar fi bine daca s-a mai intalnit cineva exact cu problema asta adica: intarirea pedalei si scartait dupa incalzirea motorului sa spuna care a fost remediul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu cu scartaitul la apasarea pedalei de ambreiaj. Si inainte de schimbare si dupa schimbarea ambreiajului.

Scartaitul este de la piesa de pe curia de viteze, pe unde se imbina cablul cu cutia. piesa aceea are un plastic dur unde se prinde de cutie. La apasarea pedalei, conducta de la ambreiaj face presiune pe acel plastic si provoaca acest scartait.

Asta am observat eu la mine. S-ar putea sa ma insel. Daca ma insel si eu as vrea sa stiu ce scartaie, mai ales ca ambreiajul meu e nou.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

felicitari LUPO pt desene si explicatiile detaliate,eu nu prea ma pricep la calculatoare,imi ia mult sa scriu iar de desenat poveste nu-i.....swich-ul difera doar ca mod de constructie in rest e acelasi ca functionare,cu scartaitul,poate fi si de pedala de ambreiaj,in spatele pedalei este un arc inchis in doua camasi de plasti care cu un capat se reazama pe pedala si cu celalalt pe peretele despartitor pe un suport ce poate fi reglat cu un surub pt ca pedala sa fie putin mai moale sau putin mai tare,pe capetele de reazam camasile de plastic sunt semirotunde pt a putea sa se roteasca putin,ar trebui sa fie unse,cu timpul vaselina "pleaca" si scartaie,poate chiar arcul sa frece in camasi,acel arc are rol de a ajuta pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Merci.

Cu scartaitul tot asa a ramas....m-am obisnuit. Am uns tot ce am putut pe acolo, problema este ca este foarte ingust spatiul si nu prea ai loc (am improvizat ceva cu o seringa si un tub de perfuzie), dar tot asa face. L-am intrebat pe mecanicul meu daca este vreo problema cu ambreiajul si a zis ca este ceva pe acolo. Eu l-am intrebat cat o sa ma mai tina, el a zambit si a zis ca "mult si bine". Cand o cadea de tot atunci o sa vad care este treaba.

Eu cred ca pe la furca ambreiajului care actioneaza rulmentul de presiune este problema, mai ales ca si kintziky a observat ca tot de pe acolo vine galagia. Vom mai vedea :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare am si eu o mica problema imi cam scartaie pedala de ambreiaj si revine in hopuri cand iau piciorul de pe ia

ce anume tre sa ung asta pana ce imi iau un cablu nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unge mai intai aici unde arata sageata, am aratat mai sus cum se ajunge acolo

55238853.jpg

La vechiul cablu am departat mansonul de cauciu de capatul autoreglorului si am bagat wd40 putin cate printre spirele arcului ala putin pana a curs pe la pedala. Faza este ca daca ajunge ulei in partea cu autoreglorul si ajunge la bilele alea s-ar putea sa nu mai functioneze autoreglorul (initial nu am stiut de ce nu mai mergea al meu dar cred ca de aici i s-a tras). Daca se face verificarea cum am descris mai sus atunci el merge.

Ideea este ca si daca iei cablu nou cu scartaitul s-ar putea sa ramai, este boala la vw, si cei cu golf4 au problema asta, face parte din capitolul "asa face ele".

Pune pe cineva sa apese pedala si tu asculta de unde vine scartaitul, daca vine de pe la furca de debreiere...asta este nu ai ce-i face pana nu schimbi kitul de ambreiaj si cu ocazia asta schimbi si elementul care apasa pe rulmentul de presiune ca am impresia ca ala este buba.

furca.jpg

Poti lua in considerare si ce a scris colegul nikusor71 mai sus numai ca eu nu am vazut arcul ala la mine.

Pe alte forumuri mai zic si ca blocul pedalier ar putea fi de vina, dar pentru asta ar trebui pedala sa stea mai jos decat este normal si sa intre greu in viteze (normal pt ca debreierea nu mai este totala)

Uite aici discutii daca ai rabdare

http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=83271

http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=83539

http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=75125

http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=33400

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@crivac.ovidiu

Fii antena aici la o chestie: inainte sa pleci cu masina da cateva fas-uri cu wd40 acolo unde intra furca de debreiere in cutie.

Eu dau zilnic de vreo cateva zile si parca nu prea mai scartaie, plus ca pedala merge mai lin chiar daca este tare si parca si in viteze intra altfel.

Este clar ca nu este placebo, dar manifestandu-se aleator ma gandesc sa nu intre la capitolul "asa face ea".

Acolo este o garnitura (elementul 2) si o bucsa de bronz (elementul 3) si ma gandesc la faptul ca daca astea sunt uzate poate de aia scartaie, mai ales cand se incalzeste motorul si apar dilatari de materiale pe acolo.

Astept un feedback de la tine sa zici daca se observa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Treaba e ca am schimbat tot chitul de ambreiaj placa, rulment si discul fara volant nu e nimic uzat la el are abia 11mii de cand e pus pe masina

Inainte de a posta am dat cu vselina grafitata cu calciu si am uns tot cablu mai putin partea de la pedala plus ca am uns si parghia toata partea care se vede in imaginea de mai sus la pinctele 1, 2 si 3 dar numai la cald se produce scartaitul

Acum cateva zile am tras umpic de cablu de ambreiaj si cred ca au cam sarit bilele de la autoreglor efecte noi pana sa trag de el pedala tinea undeva pe la jumate acum dupa ce am tras de el tine sus de tot

Am sa incerc si treaba cu wd40 sa vedem efectele

Daca nici dupa ce schimb cablu ma apuc sa fac si cutia de 1.4 cu toate ca piesele se invart la aproximativ 2000 de ron asta inseamna tot interiorul sa fie nou si doar carcasa sa fie old

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa schimbi cablul daca ai stricat autoreglorul si zici ca tine sus de tot, este posibil sa nu mai ambreieze complet si sa strici discul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

revin cu noutati si-a revenit autoreglajul fara sa fac nimic numai ca nu am mai circulat cam 2 zile fara

treaba e ca tine pe la jumate si are jocul ala deun cm care spuneai

acu e ok se comporta ok

da sincer tre sa fac cutia de 1.4

crezi ca poti sa imi faci rost de dimensiunile la trenul fix si cel mobil la cutia de 1.4 cod DXP si la 1.0 cod ESY ca am inteles ca se schmba prin capac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Frumos DIY , dar daca vreau sa refolosesc cablul ce mai trebuie facut ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând înainte de a-l scoate trebuie blocat cu piesa din plastic. Dacă ai sărit peste faza asta, atunci trebuie comprimat la loc, blocat cu piesa aia de plastic, montat şi apoi scoasă piesa.

Este explicat mai bine în pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul rapid , dar eu am foat  mai iute si am demontat cablul fara sa il blochez :banghead: . Sa vad acum daca pot remedia problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!