Jump to content

Pocnituri sub masina la schimbari directie


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

...tdi-ul din video pare sa aiba o problema asemanatoare cu a masinii mele.

>> in comentarii se face vorbire despre ceva scut termic de la caseta de directie...

 

Scutul termic de la caseta nu are cum sa faca acest zgomot, el este prins pe caseta cu 3 suruburi, daca acestea sunt slabite si scutul bate pe caseta zgomotul este prezent doar la denivelari si suna ca o tabla care se loveste de caroserie. 

 

In privinta coloanei de directie, din discutiile cu cei care repara casete, la VAG nu exista o problema cu coloana de directie, intotdeauna jocul este in caseta, doar la japoneze, si in special Toyota, jocul este in coloana si rareori in caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca au treaba flansele. la mine scartaie rau numai cel din stanga....face ca usa de la cripta.... l-am dat jos, l-am curatat de noroi, am desfacut tot, l-am uns prin toate locurile,am scos si arcul, l-am spalat si l-am uns pana si pe spite,spalat si uns si suportii pe care sta arcul.......si tot NIMIC :grrrrrr: ....se aude ca dracu..intoare lumea capul pe strada.

cand am montat la loc cu masina ridicata si roata scoasa am facut proba si nu se auzea. am pus roata cu masina ridicata, proba nu se aude....cand am coborat masina...surpriza... SA AUDE :grrrrrr:

ma gandesc acum si la amortizor

Modificat de costi79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.am numai un cap de bara...dar ala bate nu scartaie

Modificat de costi79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costi79, eu am spus mai sus ca am schimbat de doua ori flansele si de ambele dati zgomotul s-a modificat, ceea ce implica evident o legatura de cauzalitate intre zgomot si flanse.. Tu spui ca banuiesti arcul, la care ai facut tot ce ai putut insa nu s-a schimbat niciodata nimic... cum functioneaza logica asta? Oricum, simptomele par diferite... ce se aude la mine sau ce am auzit la Mike nu m-ar face sa intorc capul pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema care am postat-o aici s-a rezolvat, am schimbat discurile si placutele de frana pe fata si astfel nu mai pocneste la schimbarea directiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am lucrat multi ani in urma in piese auto,si pot afirma ca Febi sunt taaaaare proaste...partea buna e ca sunt peste piesele italiene,dar mult sub alte marci,calitativ.Caut si eu o vaselina sau spray miraculos,de dat pe dedesubt,ca miorlaie-scirtiie,ca si cum ar fi bucse diverse fara ungere.....

sprayul pt lanturi moto rezista la apa , practic are un fel de lipici, se usuca. Cu cat este mai scump retine mai putin praf (30-65 lei). 

 

ON - aud si eu pocnituri serioase (la accelerari sau cand caroseria se torsioneaza), impresia mea este ca pe mijlocul masinii sau chiar pe spate. Puntea spate are aceleasi suruburi/saibe ca si puntea fatza? 

 

LE - nu se vede ca semipuntea sa miste ( antifonul este neatins in zona de contact a cariseriei cu semipuntea), in schimb intre semipunte si articulatia bratului era infipta (de sus in jos) o piatra 1x3 cm care a iesit greu. Am mers numai 2 km,destule denivelari, nu s-a auzit nimic.

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
On 7/25/2010 at 10:24, Acidutzul a scris:

Salutari!

Vreau sa va descriu aici o problema pe care am avut-o si rezolvarea ei (sau cel putin una din ele), in caz ca-i foloseste cuiva.

Problema afecteaza mai des (info de la un inginer de service) Octavia 2 RS si Golf 5 GTI ED30, dar poate aparea la orice masina construita pe platforma PQ35 care are eventual si o suspensie mai tare. Dovada ca am patit-o si eu pe un Golf 5 2.0 TDI pe care am montat o suspensie sport.

Descrierea problemei: la schimbarile bruste de directie spre stanga/dreapta, se aude o pocnitura sub masina. Daca s-a auzit de ex. la o curba brusca spre stanga, nu se va mai auzi la oricate curbe spre stanga se iau, ci se va auzi la urmatoarea curba brusca spre dreapta... apoi nu se va mai auzi din nou decat la o curba spre stanga, si tot asa.

Cauza: suruburile care strang semipuntea (sper ca este denumirea corecta a piesei) se slabesc in timp, si semipuntea incepe sa se miste intr-o marja de 1-2 mm la schimbari bruste de directie. Se poate observa aceasta marja la o inspectie vizuala atenta a suruburilor.

Rezolvare (VAG): Exista o informare de fabrica pentru rezolvarea acestei probleme. Ea consta in montarea unor saibe speciale (cod 7M3 499 349A) concomitent cu inlocuirea suruburilor cu unele noi si strangerea acestora la cuplu.

Sfat: nu incercati sa strangeti mai tare suruburile deja existente sau sa montati saibele cu suruburile vechi. Prima solutie rezolva doar temporar problema, iar a doua nu este sigura, pentru ca filetul unui un surub la prima strangere se intinde iar la a doua strangere, desi efectuata la cuplu sau chiar mai tare, nu va mai exercita aceiasi forta de apasare.

In PDF-ul atasat regasiti buletinul tehnic emis de VAG pentru problema in cauza. Un search pe google dupa codul saibelor va transmite si catre alte forumuri pe care s-a discutat problema.

Bafta.

2007.04.02_front_suspension_knocking_noise_ALL.pdf

Salut Acidutzul!

Se pare ca am si eu aceeasi problema. M-ar interesa cine s-a ocupat de manopera si unde gasesc acele saibe si suruburi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saibele le-am comandat la reprezentanta pe cod, iar suruburile nu mai stiu ce cod au. Se pot monta oriunde, nu e ceva complicat... trebuie evident cheie dinamometrica pentru strangere la cuplu. Problema stiu insa ca apare la platforma PQ35, in general la masini cu suspensii rigide, ceea ce probabil nu e cazul tau, asa ca n-ar fi rau sa mai investighezi un pic.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude zgomot de metal pe metal la viteze mici, la plecarea in viraj stanga ceva mai in forta sau la revenirea din viraj stanga (plecarea din parcare cel mai des). E clar ca e nevoie de balans pentru a se auzi zgomotul. Se mai aude la intoarceri la stanga de 180 grade pe calea de tramvai, tot in balans. Zgomotul este mai intens la rece. Totodata, la rece, franarea si accelerarea provoaca scartait care se aude tot pe stanga, usor central (acesta a fost primul simptom care dainuieste de vreo doi ani; zgomotul metalic a aparut in august, la plecarea de pe loc, in panta si aplecat pe dreapta, pe un drum de tara). La fel si la trecerea cu ambele roti peste limitatoarele de viteza. Am suspectat bucsele de bara stabilizatoare. Nu (au fost schimbate de doua ori in 5 ani). Apoi am fost la service pe platforma mobila. Totul in regula. Am strans toate suruburile de la punte. Degeaba. M-am gandit chiar si la ansamblul discuri-placute care sunt noi, dar si la amortizoare - tot noi, mai putin flansele si rulmentii. Am fost asigurat ca sunt in regula. A ramas varianta asta cu saibele si suruburi noi. Sper sa mearga.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,am un Tiguan 2009 si a inceput sa pocneasca la franare si la plecarea de pe loc mai ales in curba poate fi aceeasi problema cu puntea si trebuie pus kitul de saibe?Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

revin cu o constatare,pocniturile apar la max.10 min. dimineata la dupa prima pornire si ramane sa pocneasca toata ziua ce poate pocni sub masina ca puntea nu pare sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 06.06.2013 at 21:10, Acidutzul a scris:

Teoretic, conform informarii de service, se monteaza doar 2 saibe (doar cele dinspre evacuare/interiorul masinii) si se schimba doar suruburile care se desfac (4). In practica, la multi le-au aparut iar pocniturile daca nu au schimbat suruburile (doar le-au strans) si altii au ramas cu ele chiar daca au schimbat cele 4 suruburi si au pus 2 saibe (in general cei cu suspensii sport).

 

Minimul necesar ar fi doua saibe si 4 suruburi, dar daca nu consideri ca pretul e prea mare, schimba toate suruburile si pune saibe si la bucsele mari de la bascule pentru a fi sigur.

  Am schimbat cele 4 suruburi, am montat 4 saibe, suruburile au fost stranse la cuplu (70Nm + 90 grade) si tot nu am scapat de pocnituri. Daca shimb si celelalte suruburi se remediaza problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai suspensie sport rigida, e o sansa. Daca nu, sunt sceptic ca te va ajuta sa schimbi si celelalte suruburi. Pe o suspensie OEM in general nu sunt probleme. S-ar putea ca pocniturile sa aiba alta cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspuns.  Suspensia  este OEM, pocniturile se aud la accelerare la viteza mica, masina a fost verificata atat pe elevator cat si pe canal, nu are uzuri la directie, bucse sau alte piese ale directiei sau suspensiei. In prima faza au fost schimbate bucsele mari de la brat cu toate ca nu era necesar, pocniturile au ramas, dupa acea au fost schimbate cele 4 suruburile si 4 saibe, pocniturile nu au disparut.

Sunt disperat nimeni nu-si da seama de la ce ar putea fi acele pocnituri. Ce am observat pacutele de frana sunt cam uzate, urmeaza sa le schimb. Sa fie ele oare cauza pocniturilor, sau ce ar putea fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul post al topicului, eu am descris clar problema pe care o aveam, respectiv pocnituri la manevre bruste stanga/dreapta. Chiar si titlul topicului sugereaza asta. Nu am avut niciodata probleme la accelerare/franare, si nu stiu care ar putea fi cauzele, asa ca nu vreau sa ma hazardez in sfaturi aiurea (de asta nu i-am raspuns nici lui @philip67 ). Daca gasesti cauza, poate o scrii si aici, ca poate ajuta pe cineva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Sandi said:

Multumesc pt. raspuns.  Suspensia  este OEM, pocniturile se aud la accelerare la viteza mica, masina a fost verificata atat pe elevator cat si pe canal, nu are uzuri la directie, bucse sau alte piese ale directiei sau suspensiei. In prima faza au fost schimbate bucsele mari de la brat cu toate ca nu era necesar, pocniturile au ramas, dupa acea au fost schimbate cele 4 suruburile si 4 saibe, pocniturile nu au disparut.

Sunt disperat nimeni nu-si da seama de la ce ar putea fi acele pocnituri. Ce am observat pacutele de frana sunt cam uzate, urmeaza sa le schimb. Sa fie ele oare cauza pocniturilor, sau ce ar putea fi? 

verifica si planetarele( capetele dinspre roti in  mod special ).

eu le-am schimbat la masina din semnatura la 500 km pe banii mei, ptr ca oata lumea buna din reprezentante refuza sa-mi dea defect planetarele pe motiv ca "m la 5000km nu are cum sa fie capetele defecte si nu unul, amandoua " .

si la mine aiu incercatt cu gresat etrieri- placute.... gresat rulmenti raoata in portfuzte...... uns cu nu stiu ce vaselina bucse mari bascula.... verificat prinderi ( suruburi punte .... gresat bucse bara stabilizatoatre.... verificat caseta directie.... rotule... TOT).

Pana la urma au zis ca e grupul diferential de la cutie sau planetarele ....dar nu au vrut sa -si asume nici un verdict si numai m-au plimbat pana gasesc ei un set de planetare sa le puna pe a mea sa faca constatare si... eviudent ca nu au gasit nicodata :).

ar fi bine daca ai avea de unde sa iei unele de proba ca asa... la mana cele date jos ale mele zici ca-s noi.

eu mi-am asumat efortul financiar si am avut noroc ca am si rezolvat.

poate te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine masina nu este in garantie, au fost verificate planetarele in service, directia si suspensia totul pare OK.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai observat ca in zilele ploioase nu a pocnit deloc sau dupa spalat masina 1/2 ora nu a pocnir dupa uscare si incalzit a inceput sa pocneasca am sa verificpartea de bucsaraie cu toate ca suntschimpate recent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Sansi / @philip67

La masina din profil am avut probleme asemanatoare. Dupa ce am inlocuit / verificat tot ce insemna suspensie, directie (inclusiv caseta) si suportare motor - am ajuns la un suport al cutiei de viteze. Dupa inlocuirea acestuia nu am mai avut nici un fel de zgomot. Inainte de inlocuire era de-a dreptul jenant la plecarea de pe loc, parea ca sunt intr-o caruta. Si tot asa, cand era umed afara (ploaie / zapada) - se cam potolea. Nu prea gasesc logica, insa asta era fenomenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Are cineva problema asta, dar pocniturile sa se auda succesiv la rotirea volanului pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 23.04.2017 at 23:20, Sandi a scris:

Multumesc pt. raspuns.  Suspensia  este OEM, pocniturile se aud la accelerare la viteza mica, masina a fost verificata atat pe elevator cat si pe canal, nu are uzuri la directie, bucse sau alte piese ale directiei sau suspensiei. In prima faza au fost schimbate bucsele mari de la brat cu toate ca nu era necesar, pocniturile au ramas, dupa acea au fost schimbate cele 4 suruburile si 4 saibe, pocniturile nu au disparut.

Sunt disperat nimeni nu-si da seama de la ce ar putea fi acele pocnituri. Ce am observat pacutele de frana sunt cam uzate, urmeaza sa le schimb. Sa fie ele oare cauza pocniturilor, sau ce ar putea fi? 

  Astazi , am gasit cauza pocniturilor . Era o piulita cazuta pe bratul inferior stanga, nu stiu sigur unde era pozitionata, dar in ultimele 8-9 luni mi-a scos peri albi. Dupa multe verificari la diferite servisuri si schimbarea  pieselor enumerate, astazi am fost la reprezentanta  Volkswagen din Timisoara, unde s-a gasit piulita buclucasa.

Modificat de Sandi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 5/16/2017 at 1:24 PM, DJ77WTR said:

Are cineva problema asta, dar pocniturile sa se auda succesiv la rotirea volanului pe loc?

Salut. Eu am avut la Golf IV asemenea pocnituri la rotirea volanului pe loc si la viteze mici, iar pe loc si ma apasam pe ea pe partea stanga pocnea ca un scartait. Pana la urma pocnitura era la bieletele de directie partea dinspre caseta de directie. Erau uscate si scoteau zgomotul/scartiaitul acela urat si cand miscai usor de volan pe loc. Am bagat un spray de vaselina/WD40 pe acolo si nu mai am nici o problema.

 

Acum am si eu o alta problema la Audi A4 B7 din 2007. Cand intru pe un drum pavat, piatra cubica sau pe un drum putin delivelat inainte de un stop/intersectie se aude o bataie metalica pe partea dreapta. Apoi cand trec peste o gura de canal care e cat de cat la nivel, la roata stanga nu se aude nimic, cand trec cu dreapta sa aude un pacanit metalic. Am fost la o verificare la o statie ITP care are masa de jocuri si a zis ca bratele nu au nimic. Am tot cercetat si am ajuns la concluzia ca ar putea fi bieletele antiruliu care se zice ca fac zgomote foarte urate din zona suspensiei la trecerea peste denivelari. Niste pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau un posibil joc in etrier, daca bratele par bune in urma verificarii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva a patit-o cu placutele de frana,mai mici cu 1-2mm, la hopuri jucau in etrier si a inceput sa schimbe jumatate de masina pana si-a dat seama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!