BD

Martor eroare airbag aprins in bord - Airbag Fehler

1,379 posts in this topic

Stiu ca exista un topic asemanator pt golf III dar nu stiu daca se aplica si la IV.

Problema este urmatoarea: masina a fost lovita in puntea fata si centurile fata au explodat (airbag-urile nu). Centurile au fost schimbate, dar becul a ramas aprins. De fata cu asigurarile, idiotii de la service au spus ca totul e reparat, ca mai apoi sa aflu (tot de la ei, bineinteles) ca airbag-urile nu merg si trebuie schimbat tot computer-ul ce le declanseaza, care bineinteles costa de te indoaie :D :33: .

Intrebarea mea este: se poate in vreun fel trece peste aceasta eroare, sau e obligatoriu schimbul computerului ce declanseaza airbag-urile.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La reprezentantele astea de mare staif, unde dai cheia si stai comod in sala de asteptare la o cafea, te poti astepta sa primesti cele mai nastrusnice diagnostice, in functie de nivelul de competenta al turei de serviciu pe care ai picat.

Daca ai un defect la motor si echipa respectiva este specializata mai mult pe... vor spune cu nonsalanta ca nu mai e nimic de facut si trebuie sa schimbi motorul.

La obiect.

Daca respectivul computer nu a fost afectat fizic, sau electric ( scurtcircuitat sau supraalimentat ) nu are nimic.Eu cred ca el si-a facut datoria pentru care a avut un program, iar acum trebuie reprogramat, ca la urmatorul eveniment asemanator ( doamne ferste !) sa stie ce sa faca.

De schimbat se schimba celelalte componente ale sistemului.

Problema ta este ca acolo unde te-ai dus cu masina nu stie nimeni sa faca reprogramarea, bineanteles nu au scula si nici softul necesar acestei operatii.

Sunt sigur ca prietenii nostrii de pe forum vor sari in ajutorul tau cu solutia salvatoare.

Nu arunca cu banul fara rost, mai ales daca il castigi mai greu.

Succes !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sari in ajutor, dar ce facem cu distanta?

Se ivesc o groaza de intrebari. De ce n-au sarit airbagurile? Oare exista ele?

S-a facut diagnoza pe airbag? Daca masina e din 2000-2001 nu e indicat sa diagnostighezi airbagul. Poate astia din service au pus tester pe airbag, la masinile din 2000 nu e indicat.

Ar fi bine de stiut EXACT ce s-a facut la service. Da-ne cat mai multe detalii, poate-i dam de cap.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu testerul pe anumite controllere de airbag se refera exclusiv la VAGCOM, nu si la VAS1551/1552/5052.

Lori are dreptate, pana la controller mai sunt alte cateva lucruri de verificat. Incearca sa afli ce cod de eroare este storat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
centurile fata au explodat

:D Centurile explodeaza si ele :?:

Va rog lamuriti-ma si pe mine cum e treaba. Are vreo legatura cu pretensionarea?

Merci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e fabricatie 11.1998.

La service au scanat cu computerul lor (cutie 50x50 cm nu stiu cum s-o fi numind) si mi-au spus ca airbag-urile sunt inauntru si socul nu a fost atat de puternic sa le declanseze. Atunci au spus ca totul e OK, numai ca becul va ramane in continuare aprins pe bord. La urmatoarea "testare" de catre mine in fundul altei masini (da , le-am testat si chiar nu merg :33: ), m-au intampinat de la intarea in service cu propozitia : "da nu-i asa ca n-a sarit airbagu' ?". Ma abtin sa spun ce-mi vine la gura...

Am testat odata la cineva masina cu alt soft decat VagCom-ul (un "atelier de scanari auto", asa scria pe usa), era ceva pt mai multe tipuri de masini cu mai multe mufe; mi-a dat cate o eroare pentru fiecare din cele patru airbag-uri, dar nu tin minte exact ce scria.

Ideea e ca acum airbag-urile nu functioneaza si becul ramane in continuare aprins pe bord.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scaneazati-l si tu si vezi exact ce zice. Reseteaza erorile si vezi si dupa aia ce-ti zice.

Sa speram ca nu va scrie "Crash data stored"

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, am scanat airbag-urile si am gasit erorile:

6 DTCs found:

00654 : Seat belt tensioner igniter: left (N153)

32-10 - Resistance too high - Intermittent

00655 : Seat belt tensioner igniter: right (N154)

32-10 - Resistance too high - Intermittent

00654 : Seat belt tensioner igniter: left (N153)

29-10 - Short to ground - Intermittent

01218 : Seat belt tensioner igniter: passenger side (N200)

32-10 - Resistance too high - Intermittent

00595 : Crash data stored

35-10 - -

01218 : Airbag: driver side: disbled

05-10 - Input open - Intermittent

Dupa asta am incercat sa sterg erorile si mi-au ramas doar doua ce nu puteau fi sterse:

00595 : Crash data stored

35-10 - -

01218 : Airbag: driver side: disbled

05-10 - Input open - Intermittent

Sa inteleg ca dupa "Crash data stored" nu mai exista scapare ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie schimbat controllerul cu unul nou. (cele de la dezmembrari au aceiasi problema aproape toate - doar masinile au ajuns acolo datorita evenimentelor rutiere).

Oricum inainte de orice posteaza si codul controllerului (se vede tot la scanarea cu VAG/VAS-ul)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trebuie schimbat controllerul cu unul nou. (cele de la dezmembrari au aceiasi problema aproape toate - doar masinile au ajuns acolo datorita evenimentelor rutiere

Deci mi se evapora si speranta de a lua unul la second :33: :12: :33:

Stie cineva daca senzorul de impact e in computerul de airbag sau e separat ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un Audi A6 din 4 buc. am gasit unul bun la dezmembrari.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca s-au declansat numai centurile pretensionate, codul poate fi sters de trei ori (devine permanent numai dupa trei declansari de centuri) iar la Airbag-urile perdea de doua ori.

Se pare ca sunt (asa cum a dovedit-o si Lori) ceva sanse sa gasesti unul functional, atat doar ca nu este recomandat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cautat si eu pe la dezmembrari si nu am gasit nimic mai nou de golf II.

Andi, de ce spui ca nu-i recomandat sa pui unul de la second-hand ?

Am incercat sa sterg erorile dar ultimele doua din cele scrise mai sus nu le-am putut sterge (intr-adevar, cele despre centuri nu mai apar acum - voi mai scana o data cand voi face rost de laptop si sa vad daca reapar).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cele doua erori:

00595 : Crash data stored
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot se discuta atat pe tema cu Comp. airbag nou sau second de ce nu facem un test? Sa refacem un computer, sa deconectam airbagurile, punem un osciloscop pe firele de airbag si declansam un "impact". Se va vedea funcioneaza sau nu computerul refacut. Din pacate eu nu am airbag ca l-as fi incercat de mult.

Andi: Sa intzeleg ca esti cu ochii pe mine? :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi: Sa intzeleg ca esti cu ochii pe mine?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu controllerele astea ma las pagubas. Pui joaca!

OK. Pana la urma am inteles mesajul. La topicul asta nu mai postez nimic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cea de a doua se datoreaza faptului ca Airbag-ul soferului A FOST DECONECTAT din codarea software. Poti scapa de ea printr-o codare corespunzatoare. Problema ramane cu eroarea de Crash data.

Exista posibilitatea de "a pacali" controllerul prin rescrierea memoriei controllerului cu datele originale.

Stiti pe cineva care face asa ceva in Romania ? Va rog indrumati-ma si pe mine ca simt ca ma adancesc tot mai adanc in nestiinta (mama ce filozofic a sunat :-o ).
Cu controllerele astea ma las pagubas. Pui joaca!

OK. Pana la urma am inteles mesajul. La topicul asta nu mai postez nimic.

Te roooog mai posteaza. Chiar nu am pe cine altcineva sa intreb.

Daca doar airbag-ul "driver side" ar fi "disabled" n-ar fi nici o problema (ma intereseaza in primul rand viata celui din dreapta care de obicei e nevasta-mea), dar nici unul nu functioneaza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Azi am lasat masina in service pentru ca sa imi schimbe distributia... Cand am luat-o am remarcat ca ramasese aprins beculetul de airbag :) . Pana acum nu am avut accidente cu masina sau orice alt fel de interventie pe airbag. Codul erorii citita cu vag-com este 01217. Ce implica asta si cum se poate rezolva?

Numai bine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa unele operatii la calculatorul de bord, poate aparea aceasta eroare. De exemplu, la tuning flash este necesara scoaterea unei sigurante care atrage dupa ea aceasta eroare. Dragos iti poate explica mai multe. Mai mult ca sigur eroarea a aparut dupa ce au umblat mecanicii, deci se poate sterge foarte usor cu un vag-com. Sa speram ca nu este altceva.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dupa unele operatii la calculatorul de bord, poate aparea aceasta eroare. De exemplu, la tuning flash este necesara scoaterea unei sigurante care atrage dupa ea aceasta eroare. Dragos iti poate explica mai multe. Mai mult ca sigur eroarea a aparut dupa ce au umblat mecanicii, deci se poate sterge foarte usor cu un vag-com. Sa speram ca nu este altceva.

<{POST_SNAPBACK}>

Am incercat sa stergem eroarea, dar imediat dupa aceea reaparea. E posibil sa fie totusi de la contactul rotativ de pe volan. Asa o fi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

01217 Side airbag igniter Driver side: Resistance too high.

E vorba de bag-ul din scaunul soferului. Cea mai comuna cauza e contact imperfect la mufa scaunului.

Cauta cablul care intra in scaun, curata mufa cu spray contact, sufl-o cu aer comprimat, conecteaza bine cele doua cabluri si in principiu ar trebui sa se fi rezolvat.

E posibil ca cei din service, cand au mutat masina prin curte, sa fi dat scaunul brutal in spate si sa se fi miscat conectorul / rupt cablul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte posibil, tinand seama de faptul ca am gasit scaunul tras la maxim in spate, si sub el un obiect care alunecase acolo. Daca e din mufa sau contacte, se va stinge becul de la airbag automat, sau numai dupa resetarea cu vag-com?

Merci.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se va stinge imediat; se va stinge:

- dupa resetare cu vag-com

- dupa un numar de puneri ale contactului (evident, error-free)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam S_C!

O sa va tin la curent. Deocamdata nu am acces la vag-com.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.