Jump to content

Curea Distributie


paulvasilescu
 Share

Postare recomandată

paulvasilescu

Salutare, am inteles ca se schimba cureaua de distributie la 60.000 km sau 4 ani....daca nu am facut 60.000 dar au trecut 4 ani e musai sa o schimb? si cam cit m-ar costa acesasta schimbare de curea?? va multumesc anticipat pt raspunsuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Haynes spune ca doar la 60.000km se schimba, indiferent de ani, dar am aflat si eu aici pe forum ca dupa 4 ani ar fi indicat sa fie schimbata pentru ca "imbatraneste". Odata cu cureaua trebuie sa schimbi si rola intinzatoare.. Pretul curelei variaza intre 55 si 110 ron in functie de producator, iar rola este undeva intre 50 si 130 ron..

Indicat de mine si de altii : Curea Gates si rola INA (INNA ?)

Modificat de faty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot venii vorba de role...evitati rolele alea de Slovacia...nu merg stranse bine pentru ca incep sa fluiere...nu mai vorbesc sa-i pui dinamometrica pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este,am dat si eu de dinalea,chiar si cand aveam 16v(eugen stie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Care sunt rolele de SLOVACIA? Eu am pus INA si fluiera in draci la relanti ! Ce imi recomandati sa scap de acest sunet ? :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact alea sunt! facute de INA Slovacia ... poti incerca sa slabesti oleak distributia si daca tot nu dispare zgomotul ala nasol schimba rola, de preferat cu una de SKF; zgomotul apare pentru ca pe masura ce motorul se incalzeste distributia se intinde datorita dilatarii rolelor din componenta sitemului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am slabit ,am reglat de mai multe ori, la un moment dat nu a mai facut ,eram super incantat zic in mintea mea :Hai ca am nimerit-o :lol: dar surpriza mare cam dupa 3 zile ,a inceput iar!!!! :angry: deci rola lui Dna INA imi creaza problema..... :screwy:

Vreau sa o rezolv ca m-am saturat sa se uite lumea la mine,cam ciudat, la semafor :)

P.S. Mersi Miki ! :icon_thumright:

Modificat de catalinrx25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu placere! sorry ca nu s-a rezolvat; in cazul meu dupa oleak de slabire s-a linistit si merge chiar frumos - acum, off topic, eu am lucrat la INA Romania si e foarte ciudat sa aiba defecte pt ca au foarte multe standarde de calitate si controale si, oricum, inainte de a fi puse in vanzare si asha mai departe toate produsele se intorc in Germania, indiferent de locul unde sunt facute, si primesc un ultim control de calitate. va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ faty chestia cu 4 ani o poti cel mai bine observa cand cumperi un Kit Contitech undeva pe ambalaj ( ma refer la cele originale) este specificata o data pana la care trebuie sa fie montat Kit-ul, daca il montezi dupa acea data nu mai este garantat. Peste sfirsitul de saptamana voi schimba si eu prima curea la TDI PD ul meu, mi-am facut temele bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezolvat merge brici, sculele pentru blocarea axelor merita toti banii, pana astazi faceam si eu cu semne, dar avand in vedere ca cureaua se intinde in timp lucrand cu semne transferi intinderea curelei vechi la cea noua asa ca de acum incolo voi face mereu cu scule de blocat axele,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce scule de blocat axele ai ? si cati bani ai dat pe ele? vreau sa imi schimb si eu cureaua la dieselu meu de 1.6 simplu dar nu prea stiu ce si cum ... ce ma invatati? sa fac semne cu carioca sau cum? vibrochenu cum il blochez...??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

setul arata cam asa http://www.amazon.de/Motor-Arretierungswerkzeug-Satz-1-9-Liter/dp/B003I17KKQ

Multi lucreaza cu semne pe axe si curea, tricul este ca semnele care le faci pe cureaua veche,inainte de a o demonta, sa le transferi pe cureaua noua. Dar pentru cat costa un set...

Succes

Cauta pe you tube timing belt 1.9 Tdi

sau aici

Si daca nu te bazezi sa o faci ia mana ca se poate termina prost, sau la prima schimbare cauta pe cineva sa te ajute care a mai schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... cat costa un set de unelte? si inca ceva nu inteleg de ce trebuie semnele transferate pe cureaua noua? asta chiar nu are sens sincer:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pretul cred ca il poti cauta si singur pe net, mai ales ca ar fi indicat sa cauti ceva prin romania, cat despre semne nu ai citit pe aici pe forum cati se plang ca dupa schimbarea distributiei nu mai trage de ce oare? eu am facut inainte asa cu semne pe curea si axe si nu am sarit niciodata un dinte, fiecare este liber sa faca asa cum crede el mai bine. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce nu inteleg eu e ca cureaua noua are dintii ca cea vechee normal nu ? atuncia ce difera daca o pun intr-un fel sau altu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ida mk1

Eu am confectionat dintr-o tabla de 4mm prin pilire placa cu care sa blocheaza axul cu came din chiulasa.

dintr-un surub rulat de 16mm(din acela cu filet doar pe capat si cu partea nefiletata mai groasa decit filetul) am pilit si am facut boltul cu care sa blocheaza pompa de injectie.

intr-o tija de aluminiu am pus 2 stifturi si am improvizat cheia cu care sa roteste rola.

Cheltuiala=0 lei si 0 bani.

daca pui motorul la 0,blochezi axul cu came,pompa de injectie ar trebui sa fie toate semnele ok.

adeca sa fie aliniate.nu cred ca tre facute semne pe curea pentru ca le ai pe cele facute de fabrica si dupa ele tre sa te iei.

eu nu am blocat niciodata vibrochenul:am avut grija sa fiu cu inca cineva sa ma ajute sa vada daca nu s-a miscat de la punctul 0.

si dupa ce am terminat lucrul am invirtit motorul cu o cheie-de surubul din capatul vibrochenului- de 3-4 ori,sa vad daca nu bat pistoanele in supape sau alte nebunii.

si de abia dupa aceea am pornit la cheie.

P.S.extrem de important e e slabirea fuliei de pa axul cu came si abia dupa aia intinderea curelei prin rotirea rolei

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa faci niste poze la sculele home made? as vrea sa imi construiesc si eu asemenea scule pe motorul diesel. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma las pagubas.

poate intr-o zi ve ti intelege care este sensul celor trei suruburi de blocare a fuliei de pe axa cu came, si de de se strang numai cu 25 Nm, atunci ve-ti intelege de ce numarul de dinti dintre axe este important. Si cand ve-ti stapani aceasta treaba ve-ti ajunge la concluzia ca un burghiu de 6 mm si o carioca este tot ce ai nevoie ca sa schimbi o curea de distributie. @Ida scuze dar este dificil sa schimb o curea prin messenger cu mainile altuia, mergi mai bine la un service, in cazut tau poate aduce o economie de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

poti s-o schimbi si mai simplu fara sa blochezi nicio rola,e ideal sa ai pe cineva sa te ajute un pic

1.inainte sa dai cureaua jos,scoti capacul ala de la cutia de viteze ca sa aliniezi toate rolele,invarti motorul de la rola de la vilbrochen pana ajunge la semn

2.demontezi rola de la pompa de apa si de la vilbrochen,scoti capacele de plastic care protejeaza cureaua

3.pe urma faci un semn cu vopsea (oja),pe fiecare rola (desi nu e musai,pt ca la rola de la pompa de motorina are semn,si la rola de la vilbrochen te poti orienta pe la cutie)

4.demontezi rola intinzatoare si scoti cureaua

5.vei observa ca rola de la pompa de motorina se va misca,nu e nimic grav,o aduci la semn cu mana,pui pe cineva sa o tina blocata timp in care tu pui cureaua si rola intinzatoare pe care o poti strange de cu 2 imbusuri mici bagate intr-o teava,nu mai tin minte in ce directie trebuie intinsa(parca in sus)

6.intinzi cureaua de preferat cu o cheie dinamometrica (eu nu am avut,acum am facut rost,trebuie sa ma interesez la cati NM trebuie intinsa)

7.bagi masina in viteza, invarti motorul cu o cheie de la rola de jos,o tura sau doua,daca nu se blocheaza e ok,sa nu ponesti motorul pana nu probezi asa

Cam asta e

E super simplu,nu stiu pe ce iau unii atatia bani,ca daca ai experienta o schimbi in 20 min

eu am schimbat-o fara probleme din prima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pretul cred ca il poti cauta si singur pe net, mai ales ca ar fi indicat sa cauti ceva prin romania, cat despre semne nu ai citit pe aici pe forum cati se plang ca dupa schimbarea distributiei nu mai trage de ce oare? eu am facut inainte asa cu semne pe curea si axe si nu am sarit niciodata un dinte, fiecare este liber sa faca asa cum crede el mai bine. Succes

poti sa-mi explici ce legatura are faptul ca ''nu mai trage''daca ai schimbat-o facand semne si ai toate rolele la semn?cureaua are dintii simetrici,nu vad de ce trebuie sa-i faci semn.Teoretic daca o schimbi si ai toate rolele la semn dupa ce ai schimbat-o nu vad care e diferenta fata de atunci cand ai schimbat-o blocand rolele cu scule speciale.Nu ajungi la acelasi lucru la final?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa pui cureaua un dinte mai inainte sau un dinte mai inapoi este foarte simplu, pentru unul care nu schimba 2 curele pe zi!. Daca mai citesti ceva despre 1.9 TDi Pd vei ajunge la concluzia ca dintii curelei sunt simetrici asa cum zici tu, dar vei intelege ca in timp acesti dinti simetrici se taseaza, uzeaza in timp , mai mult VW a recurs la un tric de a modifica anumiti dinti pe fulia de pe vilbrochen pentru a proteja dintii curelei in momentul injectiei. Semnele de pe cureaua veche transferate pe cureaua noua iti da certitudinea ca cu ai sarit sau mancat un dinte cand pui cureaua noua. Si daca ai reusit sa schimbi ceva curele ai observat ca intinderea curelei se face cu cele 3 suruburi, de pe fulia arborului cu came, desfacute putin ptr ca pozitia fuliei se modifica la strangerea rolei. Sunt intradevar o multime de videoclip uri sau descrieri cum se face, dar totusi anumite detalii lipsesc, detalii pe care le vezi si intelegi cand schimbi cureaua. In principiu daca respecti numarul de dinti pe curea intre vilbrochen si axa cu came nu ai nevoie de nici o scula de blocare si de nici un semn, trebuie sa stii numai sa numeri pana la 120, asa de simplu este. Eu vorbesc despre un motor 1.9 TDI PD!.

Cat de bine ai lucrat vei vedea in urmatorii 60, 90, 120 de mii de KM depinde de intervalul de schimbare al curelei!

Modificat de tengola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Gata, am schimbat distributia... e oarecum usor insa iti mananca un pic nervi, am schimbat-o am pus rola ina nu suiera nu bate motoru nu nimic am dat jos capacul de la culbutori si in capatul axului cu came are o taietura acolo am bagat o cheie fixa de 8 aia e semnu la axu cu came, la pompa injectie am bagat o tubulara lunga de 10 si am blocat pompa, si la vilbrochen acolo e mai greu am pus la semn prin gaura de la cutie unde e capacu ala alb ... cureaua am puso sus fara sa tin cont de dintii de pe cea veche si chiar am puso invers... nu e de ras:)) dar nah e buna nu bate nu troncane nu am stricat nimica... cu un pic de indemanare se face... acuma prb e daca are bai ca e pusa invers si cat de urgenta e necesara schimbarea acesteia? voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cum stii tu ca ai pus-o invers?? :blink:

daca tin bine minte la cureaua pe care am pus-o eu nu arata niciun sens e rotatie.

dar poate ca sunt alti producatori care au sens de rotatie pe cureaua de distributie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce insemna pusa invers? Nu ai cum sa pui cureaua invers. Poate doar sa pui cureaua aiurea pe role da invers nu cred ca ai cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cureaua de distributie nu are sens de rotatie marcat, atunci se recomanda ca scrisul de pe curea sa fie orientat spre cel care o monteaza. Daca gasesc nota tehnica respectiva am sa o atasez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!