Jump to content

Probleme cutie viteza?


carceacristian
 Share

Postare recomandată

carceacristian

Salut baieti,

Am si eu o problema cu masina asta.Motorul a fost refacut(de mine),si a fost schimbat tot ce a fost nevoie in el.Problema a inceput in felu urmator:

Inainte,masina intre 2300-2800rot/min avea o trepidatie foarte usoara,cand ii dadeam talpa.In prezent de la 1300rot/min-4000rot/min,in orice viteza(chiar si marsarier),face un "vuum,vuuum" care este direct proportional,cu un trepidat foarte,foarte urat(nu ca inainte).Am suspendat rotile fata,si cu ajutorul unui prieten,am bagat masina in a1a si el s-a uitat la motor.Practic motorul trepida in sensul in ca, dadea,sa iasa din suporti.Am crezut ca este stricat un suport de la CV(de pe lonjeronul stanga)pe care l-am schimbat si la fel face.Tot cu rotile suspendate,dar cu motorul OPRIT daca invart de ambele roti(manual),se aude mereu un "crrr", Mentionez ca motorul cand il turez pe liber,de la 900-4500rot/min se comporta normal si toarce frumos.In viteze intra usor,dar am "vum vum vuumu" ala si trepdiatiile alea.As avea o rugaminte la voi,daca aveti vreo schema cu cutia de 1.9SDI ,AQM,dezasamblata,va rog daca se poate sa o postati.Multumesc frumos baieti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • carceacristian

    20

  • Swat Cat

    6

  • uglyjamal

    5

  • SSRAZVAN

    4

carceacristian

Salutare baieti,

Treaba e groasa.Am dat jos uleiu din cutia de viteze(avea 8000km)si era plin de pilituri,ziceai ca e vopsea de bronz.Si daca stau sa ma gandesc,ca cu rotile fatza suspendate cand invarteam de fiecare roata se auzea "crrr"zgomot din cutie,e clar ca e cutia distrusa.Rugamintea mea la voi,e sa imi ziceti si mie daca a-ti pus pe un motor 1.9SDI o cutie de 1.9TDI,daca se potrivesc,sau daca stiti cumva,sigur din coduri.A2a rugaminte,e sa imi ziceti si mie va rog,pe ce motoare s-a mai montat cutia cu codul "DUS".Mersi frumos baieti.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie de TDI pe SDI nu o sa mearga bine sigur, deoarece TDI-ul are cuplul motor mult mai mare si cutia este etajata altfel. Mai degraba s-ar potrivi o cutie de benzinar, insa nu merita sa te joci cu banii, nervii si timpul pierdut. Sunt mai multi baieti pe forum care si-au schimbat cutia cu alt tip si nu le merge masina bine.

Indicat este sa gasesti tot o cutie de SDI ca sa nu te doara capu'.

La a doua intrebare din pacate nu am informatiile necesare sa iti pot raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa se fi rupt bolturile de la diferential... recomand sa desfaci cutia... si dupa sa cauti cutie de sdi... altele nu merg bine (referitor la etajarea treptelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare.

Cu cutiile de viteze chiar nu le am.Unii au zis ca o cutie desfacuta si refacuta nu o sa tina mult.Ma gandeam sa cumpar o cutie de motor 1.9TDI ALH.Ca sa caut o cutie 1.9SDI,e bataie de cap,si pana gasesc ma apuca boala.Referitor la etajarea treptelor,ma gandesc ca ar trebuii ca o cutie de 1.9TDI sa aibe turatii mai mici la aceeiasi viteza,decat o cutie de 1.9SDI.Gandesc bine?Asta nu ar fi o problema,din contra,top speed-u ar trebuii sa fie mai mare,nu? Mersi baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste viteza maxima, cutiile nu difera intre SDI si TDI, turatia motorului fiind aceeasi.

Insa, cum au spus colegii, e posibil sa difere etajarea treptelor, din cauza cuplului diferit.

In ceea ce priveste reparatia cutiei, nu sunt de acord cu ideea ca o cutie desfacuta si refacuta n-o sa tina mult. Doar ca piesele sunt extrem de scumpe. Dar merita efortul s-o desfaci sa vezi daca nu cumva se poate repera usor si ieftin. Abia apoi sa te decizi ce faci.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste viteza maxima, cutiile nu difera intre SDI si TDI, turatia motorului fiind aceeasi.

Insa, cum au spus colegii, e posibil sa difere etajarea treptelor, din cauza cuplului diferit.

In ceea ce priveste reparatia cutiei, nu sunt de acord cu ideea ca o cutie desfacuta si refacuta n-o sa tina mult. Doar ca piesele sunt extrem de scumpe. Dar merita efortul s-o desfaci sa vezi daca nu cumva se poate repera usor si ieftin. Abia apoi sa te decizi ce faci.

daca sunt etajate altfel difera cutia.... dar la sdi este cu volant solida ambreiaj invers actioant cu o tija care trece prin cutie ... data de 1.9 tdi care are bimasica si actionat prin rulment de presiune

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A2a rugaminte,e sa imi ziceti si mie va rog,pe ce motoare s-a mai montat cutia cu codul "DUS".

S-a montat pe urmatoarele motoare:

- ADC - pe Polo Classic (9E2) 2003

- AGP - pe Golf 4, Bora, Octavia 1

- AQM - pe Golf, Bora, Octavia 1, Leon

- AXR - pe Golf 2003

Modificat de TheBoogieMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

Ieri am fost la un mecanic de Honde care stie,si se ocupa si cu cutii.Mi-a zis ca e cutia de viteze distrusa si ca nu merita sa o refac.Oricum dupa ce am sa cumpar una la fel,am sa o desfac pasta stricata.Ieri,pana cand am ajuns la mecanic,a inceput sa faca urat.Daca lasam ambreiaju repede,troncanea ca si cum ar scapa niste pinioane.Am ajuns la garaj am scos uleiu,si mi-au cazut niste dinti in ulei.Colegu nostru TheBoogieMan spune ca aceasta cutie "DUS",s-a pus si pe AXR.Deci din cate stiu motoru asta,e TDI.Daca ar fi sa fie asa(sa se fi pus cutia pe 1.9tdi axr),asta nu poate sa fie decat un lucru bun.Pai pe cutie de SDI,imi cer unii,mai mult decat pe un motor 1.9TDI.TheBoogieMan,imi arati si mie te rog,unde ai gasit cutie "DUS" pe un motor AXR?.Nu de alta dar vreau sa ma asigur,cand cer la dezmembrari.Poate scap si eu mai ieftin.Mersi mult baieti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde le scoateti??? ce treaba are AQM cu axr????? v-am zis. AQM si unele benzine are ambreaij invers... fara bimasinca

pe cand toate tdi de la 90 in sus au ambreiaj cu rulment de presiune

post-4720-1279009788_thumb.png

post-4720-1279009791_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatiile respective le-am extras din softul ce apare in prima imagine postata de Swat Cat. Pentru AXR apare si cutia DUS dar se pare nu este aceeasi cu DUS-ul de pe AQM. Scuzele mele pentru proasta informare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut baieti,

Deci cu alte cuvinte,eu inteleg ca nu se potriveste NICI o cutie de 1.9TDI:(.Nasol...nu imi ramane decat sa caut o cutie "DUS" de AQM.Asta-i viata :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa pui cutia de tdi pe a ta trebuie sa schimbi planetare, cutie, timonerie , ambreiaj ,piston ambreiaj,.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, ar merita totusi, da asta numai cu codurile in fata, studiat daca merge cutia pentru SDI-ul de pe Fabia - Ibiza. Si, daca nu gresesc, cutia de pe Polo 9n/ Ibiza/ Fabia cu motor de 1.4 TDI. Cutia de SDI ASY (cum "e" ale mele :P ) are codul GSA, si face parte din familia de cutii de viteze (gasibile la toata gama vw cu cutii transversale) 02T. Nu cumva, DUS (DVS?) ala sa fie tot asa, o familie? Intreb si eu. Pana una alta, eu zic ca, in proportie de 70%, este vorba de unul dintre cei 2 rulmenti de la input shaft - astea daca nu gresesc, nu au rulment dublu in spate, ca 02T-urile. Dar daca au inceput sa curga si dinti odata cu uleiul din ea, cred ca vreo bila sparta a intrat pe acolo si e sut cu ea. Pacat.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

uglyjamal ,nu prea as vrea sa risc sa dau niste bani degeaba pe o cutie,cu alt cod.Nu imi vine sa ma complic,sa dau 2-300e,pe o cutie,cu alt cod si sa vad dupaia ca nu se potriveste.Daca era un rulment era alta treaba,da mie imi sare pur si simplu motoru din suporti(vorba vine).De desfacut cutia tot o sa o desfac.Din ce mi-ai dat tu cu site-u ala rus,n-am gasit cutia mea"DUS".As fi vrut sa vad pe 1.9SDI tip AGP,ce cutia s-a pus(codul)?.Mersi baieti...

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu fie, este, si spune ca DUS face parte din familia de cutii 02K. Asta ca sa ai surse de inspiratie cand te apuci sa o desfaci pe asta, am vazut pe un forum din US pe un tip care are un topic cap-coada cu repararea unei cutii din astea, 02K. Cu poze...

Roaga pe cineva care are ETKA sa-ti faca o "poza" cu cutia defasurata, io asa am demarat operatiunea de desfacere a cutiei.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4, motor AGP, cutii montate: DRZ si DUS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare baieti,

Mersi mult TheBoogieMan .Deci inseamna ca merge si DRZ-u si DUS-ul pe motor 1.9SDI AQM.Baieti mai am o intrebare.Codul meu de la cutie e asta? 02K 300 049,nu?(este situat unde intra planetarele in cutie.Mie asa mi-l da pentru gearbox complet seria "DUS".Am dreptate?daca nu,va rog sa ma corecteze cineva,pt ca zilele astea am degand sa merg la dezmembrari,si sa nu iau naibii vreo alta cutie si sa dau banii degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Da, ala e codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarta-mă că sunt off topic, da să dea naiba, de nu ai băgat la bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
carceacristian

Salutare baieti,

Vesti noi:am desfacut cutia de viteze.Toata problema a venit de la retezarea niturilor de la grup..Grupul la randul lui s-a invartit,pana a mancat din carcasa cutiei putin,si din camasa rulmentului a pinionului de atac.De asemenea s-au rupt si niste dinti la pinioanele planetare(parca asa le zice),asta bineinteles datorita niturile care au ajuns intre pinioane,de le-au topit pana le-a luat dracu`.In cutie era o pilitura de nedescris.Multumita colegului nostru,FRN,am facut rost de o cutie de viteze de 1.9SDI,tip DRZ,cu marsalieru stricat.Am desfacut-o si pe ea si a avut pinionu de marsarier,pilit,insa nu e o problema,il iau de la a mea.Din doua cuti,am sa fac una buna,insa tre sa ma duc sa iau niste rulmenti si simeringuri.

;)

Parca masinile astea pe zi ce trece, se "degradeaza" mai mult,apar noi generatii facute din hartie.Probleme generale la cutiile 02K(la o simpla cautare pe internet am gasit un site care se ocupa numai cu asa ceva),celebrele macarale ale geamurilor care cad,probleme generale la directie,g4/seat mk1 au un mic joc.Unde mai e calitatea masinilor din ziua de azi?.Se asemana cu calitatea unui Golf 1,2?Care mergeau sute de km...eu nu cred.Hai sa atasez niste poze...numai bine baieti.

post-9811-1281343524_thumb.jpg

post-9811-1281343577_thumb.jpg

post-9811-1281343589_thumb.jpg

post-9811-1281343608_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

haos :blink:))..... dar cum era marsarierul ala pilit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Chiar ca haos, :) pinionu de marsarier era pilit,foarte bine,de pe cutia noua.Dar in rest totu e ok.

Mersi,Florine,pentru ajutor,si nu in ultimu rand,tuturor :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wub:

Parca masinile astea pe zi ce trece, se "degradeaza" mai mult,apar noi generatii facute din hartie.Probleme generale la cutiile 02K(la o simpla cautare pe internet am gasit un site care se ocupa numai cu asa ceva),celebrele macarale ale geamurilor care cad,probleme generale la directie,g4/seat mk1 au un mic joc.Unde mai e calitatea masinilor din ziua de azi?.Se asemana cu calitatea unui Golf 1,2?Care mergeau sute de km...eu nu cred.

:offtopic: si eu

Cred ca exagerezi fiindca esti suparat din cauza problemelor avute. Daca ar fi avut Golf MK1 si 2 coloana de directie reglabila in profunzime, probabil ar fi avut aceleasi probleme cu acel mic joc. Cu geamurile electrice iarasi nu erau atatea probleme fiindca era o raritate sa ai asa ceva la modelele respective. La G4 imi face impresia ca au fost standard pe fata (sau cel putin eu nu am vazut vreunul cu actionare mecanica pe fata). In privinta cutiilor de viteze este discutabil, nu e o problema des intalnita.

Eu consider ca fiabilitatea scazuta a masinilor din ziua de azi se trage de la complexitatea tehnica a subansamblelor si a electronicii abuziv implementate. Este pretul platit pentru comfortul care ni-l ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!