Jump to content

Probleme planetara / burduf planetara


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

:) asa mai merge .. la 400 k era si timpul , chiar ma miram de lista aia de piese noi mentionate mai sus.

cred ca pe acolo o sa ajung si eu - la doar 170 k km.

cat a costat distractia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris mai sus ca ,capetele de planetara ,ma grabisem si imi cer scuze ca asa imi spusese un mecanic  pana la urma le-am dat jos si ce sa vezi... surpriza... chiar nu aveau joc deloc , pana la urma am riscat ca nimeni nu isi dadea seama ce anume are,toti isi dadeau cu parerea si nici un mecanic nu spunea ceva concret mi-am luat un rulment dreapta fata roata si ce sa vezi nu mai huruie nu mai vibreaza e liniste totala,am mai avut masini mai multe modele stiam cum face un rulment dar la asta era pur si simplu ciudat sa faca numai cand e pe acelerare  si cand o scoti pe liber nu.....in fine in concluzie nu am schimbat nici un capat de planetara iar  din cate m-am interesat partea dinspre roata spidan 320 ron iar partea dinspre cutie pe original 620 ron...........in final am rezolvat-o doar cu un rulment roata fata dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

S-a intamplat sa accelerez puternic cu roata cabrata si sa mi se rupa planetara din cutia de viteze . Planetara drepta cea lunga .

Va rog cei care au patit asa ceva sa ajute cu un sfat cu orice sa pot sa imi dau seama rezolvarea problemei .

Multimesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui mai multe detalii. 

De regula nu prea se rup planetare, dar mai ies din articulatii.

Fa niste poze sa ne dam seama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta problema am avut-o anul trecut urmata de schimbarea planetarei.

Acum, a doua oara s-a petrecut acelasi lucru cred doar ca nu am ajuns inca la service .

Mai multe detalii in sensul in care s-a produs evenimentul nu am pentru ca nu sunt . Masina era ok verificata tot , am plecat cu ea iar am fost nevoit sa intru pe o strada cu interzis , am plecat de pe loc cu 4000 de turatii ... Roti cabrate (Esp dezactivat mentionez ) Am auzit mare POC in dreapta .

Voiam sa aflu daca a mai patit cineva asa ceva la masina asta pentru ca este strigator la cer sa se rupa la plecare de pe loc , am avut matiz si acela nu l-am menajat si inca merge ... Cu golful merg normal fara accelerari bruste fara nimic si acum sa patesc a doua oara este inexplicabil pentru mine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii = de unde s-a rupt, ce s-a rupt etc. 

S-a rupt axul planetar, s-a spart articulatia de la cutie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rupt din cutia de viteze prima data . Acum s-a rupt de la roata ... Avand nici 2ani planetara noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

planetarele nu se rup pur si simplu ca nu sunt paie. mai ales la 1.4 MPI.  mai degraba ies de pe caneluri la articulatii, etc

Chiar as vrea sa vad niste poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima rupta din cutie a fost originala ( aceea am zis ... Ca a fost lovita masina in roata si de aceea sa se fi rupt )

A doua AfterM sparta din partea rotii .

Asta ma nelinisteste ca sunt gandite special pt masina si totusi n-a fost condusa rau si rupta pe curbe si in demaraje ... post-133329-14300754967904_thumb.jpgpost-133329-14300755125606_thumb.jpgpost-133329-14300755374337_thumb.jpg

Modificat de B189ALU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pozele atasate nu pare sa fi fost fisurata anterior sau exista vreo portiune in zona rupta sa fie ruginita, adica linia rupturii sa fie de alta culoare decat cea de metal "curat"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta planetara a fost cea noua . Din cate se vede si in poza si ce am vazut eu astazi nu parea sa fie de alta culoare sau sa vad ceva dubios pe acolo . Nu am studiat-o in amanunt pentru ca vaselina era prea abundenta si acoperea ce voiam sa vad .

Voiam sa aflu daca a patit cineva ceva asemanator pentru ca aici in cazul prezentat de mine e clar ca nu prea e vorba de ghinion .

Prima data am inteles sa fi fost un soc si din pricina asta in timp sa se scurteze viata ei , dar acum la nici doi ani o piesa ce costa mai mult de jumatate din pretul uneia OEM sa cedeze ...

Va multumesc pentru replay !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-au spart bielele in articulatie la virajul maxim sau rotorul s-a pus de-a curmezisul in articulatie.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred si eu ca s-a miscat aiurea ceva inauntru si accelerand a spart pur si simplu acolo ... Plus ca am mai bagat in viteza si am incercat sa merg odata , probabil de acolo s-a spart carcasa asa .

Dar oricum neasteptat de proaste aceste piese sincer nu imi vine sa cred ce se intampla cu ele ... Am matiz din 2002 a trecut prin mana a doi incepatori , baieti de 19 ani fiind nu l-am condus la vremea lui tocmai frumos si inca are planetare de fabrica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Dau si eu o parere aici, chiar daca nu s-a mai comentat de mult timp (cine are rabdare sa citeasca).

Am avut si eu mari necazuri cu un burduf de planetara la passat-ul meu.

Dupa 4 burdufuri si 2 capete de planetara schimbate la o roata in decurs de 4 ani, asa cum spune aici pe forum si colegul lupo_bv, concluzia mea este ca burduful nu a fost strans cum trebuie (cu un cleste special).

Dezavantaje: la passat b5 (poate si la alte masini vw) burduful este proiectat scurt, roata are viraj mare si canalul de pe capul de planetara unde se fixeaza burduful este prea putin adanc.

Burduful de planetara pe cod original in ziua de azi se fabrica doar din plastic. Sunt convins ca este superior ca rezistenta celui de cauciuc, doar daca este montat colierul corect. Colierul este facut dintr-un otel tare. Clestele obisnuit nu poate sa-l stranga cum trebuie (nu ai forta suficienta la maini).

Este un cleste special pentru coliere de acest fel, pe care la disperare l-am cumparat si eu si am dat 85 lei. Este ceva de genul mopsului, care in comparatie cu clestele (patentul) are niste parghii si falci speciale. Preseaza colierul cu un efort relativ mic si nu da voie colierului sa se deformeze la presare gresit. Mai este si un alt cleste asemanator, dar mai scump, la care strangerea se realizeaza cu o cheie tubulara cu clichet care se baga pe cleste (nu aveau pe stoc, costa 160 lei).

La montajul burdufului trebuie atentie sa nu se murdareasa cu vaselina zona de contact cu canalul de fixare pe capul de planetara.

Am schimbat intr-un final fericit burduful cu unul de cauciuc aftermarket (marca spidan) si l-am strans cu clestele de care va spuneam si nu am mai avut probleme.

Inca o observatie: parerea mea este ca nu trebuie pusa in burduf prea multa vaselina. Unele kituri de burduf vin chiar cu doua pachete de vaselina. Burduful de vw are volum interior mic, si daca bagi prea multa vaselina, la viraje stranse se face presiune si crapa burduful mai repede.

Referitor la mersul cu o planetara care troncane, am mers si eu ca nesimtitul pana s-a rupt si am ramas cu masina in drum (noroc ca eram in oras, la un giratoriu). O planetara uzata (cu burduf spart), de cand incepe sa faca zgomot, nu mai are viata lunga. La mine a mai mers cam 1.000 km. Cand am desfacut-o la autopsie, avea 2 bile pierdute si buza sparta.

Pentru cine nu stie, cand se rupe planetara se aude o pocnitura la roata, apesi pe acceleratie, se tureaza motorul, si stai pe loc si nu intelegi de ce.

 

Care are nevoie in Bucuresti de clestele asta magic, il imprumut cu placere.

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

Asta seara am fost si am schimbat rotile de vara cu cele de iarna. Cand am ajuns la vulcanizare am aflat ca planetara din stanga fata are burduful dinspre roata rupt. Ideea e ca maine dupa amiaza trebuie sa merg la Suceava. Ma poate ajuta cineva cu un contact si eventual un pret ? As vrea daca se poate sa il schimb maine inainte sa plec.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am rezolvat problema la un service din Militari, a costat 170 de lei. Sunt super multumit de cum au lucrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Cand am schimbat cauciucurile pe fata am observat ca mi s-a spart si burduful de pe partea dreapta. L-am comandat pe original dar acum a venit din termoplast nu ca cel vechi schimbat prin 2010 care era din cauciuc. Cel din termoplast are codul de pe cutie : 1K0498203 iar pe el are codul : 1K0407285Q. Pe cel din cauciuc am cod : 1J0407285F. Este posibil sa fi schimbat codurile? Ce ma sfatuiti sa fac? A mai pus cineva burduf OEM din termoplast?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_daniel_vw

Nu recomand burduf de termoplast,am inteles ca cele din cauciuc nu se mai fabrica OEM.materialul a fost inliocuit cu termoplast. Eu personal am pus si dupa 1000 km am observat pierderi mari de vaselina, am fost la mecanic am schimbat coliere si dupa 1000 km aceeasi problema.Nu am riscat capu de planetara si am desfacut burduful de termoplast si l-am schimbat cu unu de universal de CAUCIUC. Baiatul de la piese auto mi-a zis ca este problema des intalnita cu noile burdufe/burdufuri aparute pe piata si recomnda pe cele universale care se pot ajusta in functie de masina. Dupa schimbare nu am avut probleme

Ps: dezavantajul burdufului universal e ca vine cu niste coliere de proasta calitate pe care recomand sa le schimbati cu unele strong, de asemenea acestea trebuie stranse cu un cleste special la o anumita presiune, un service serios trebuie sa aiba asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-au tinut aproape 8 ani cele din termoplast, am pus originale din acelasi material si deja am mai mult de 2000 km cu cel de pe partea dreapta fara sa piarda nici un pic de vaselina. Fara rautate, mi-as permite sa spun ca depinde si de mecanicul care a facut lucrarea. Daca nu ai cleste de strans coliere oetiker, poti sa te lasi pagubas; nu vei realiza niciodata strangerea corecta a colierului. Eu am dat 200 de ron doar pe manopera pentru un singur burduf in reprezentanta, deci as zice ca nu sunt multe service-uri de cartier care sa nu stranga cu clestele de cuie. Al doilea burduf, de pe partea soferului, mi l-am schimbat personal, tot cu piesa originala, dupa ce am reusit sa pun mana pe un cleste de acel tip. Daca voi pierde vaselina de-a lungul timpului, voi anunta chiar aici, ca nu am motiv sa ascund acest lucru si nu castig nimic din asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te-au tinut 8 ani cele OEM din termoplast e bine. Sper sa tina la fel de mult ca cel din cauciuc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_daniel_vw

Termoplast,cauciuc,....treaba e sa se faca o lucrare de buna calitate, eu personal recomand cauciucul fiind mai elasic si mai maleabil cu termoplastul fiind patit.Acum na' sunt cazuri si cazuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata un model de cleste pentru fixat coliere de planetara.

Alt model mai scump se actioneaza cu cheie cu clicket.

post-78662-0-08290100-1447879824_thumb.j

post-78662-0-35266000-1447880244_thumb.j

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, 

Am si eu o problema cu planetara dreapta la masina din semnatura. Am desfacut planetara din fuzeta si probabil din cauza miscarilor stanga dreapta capul de planetara a sarit de la locul lui, din cate am inteles ar fi o siguranta acolo care il mentine, ma gandesc ca am tras prea tare si a sarit. Mentionez ca burduful este intact, colierele la fel, nu are pierderi de vaselina, am incercat sa o imping la loc si parea ca si-a revenit dar pentru scurt timp, probabil nu am fixat-o cum trebuie. Puteti va rog sa-mi dati un sfat cum sa o montez la loc sau daca acest lucru este posibil? Exista posibilitatea sa  se fi stricat? Dupa montaj  am incercat sa misc roata, cu masina pe cric, axul planetarei se invarte pana in capul exterior al planetarei, dar acesta nu invarte roata. Nu se aud zgomote sau batai, pare pur si simplu scapata/desprinsa de acolo. Multumesc frumos!

Modificat de DarkSteeL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!