Jump to content

DRL


Tracto
 Share

Postare recomandată

Dupa cum scrie si in descrierea topicului vreau sa ma asigur daca este legal sau nu sa utilizezi DRL-urile pe timp de zi in afara localitatilor in detrimentul fazei scurte. Mentionez ca la masina pe care o detin DRL-urile sunt pe bec nu pe led-uri ca la Audi-urile de generatie curenta. Ca fapt divers DRL-urile la B7 ca si intensitate sunt intre pozitie si faza scurta , dar este de retinut ca atunci cand aceasta optiune este activa , becurile de pe pozitie-spate nu sunt pornite. Am utilizat de foarte multe ori DRL-urile in afara localitatilor si nu am avut experiente neplacute cu Politia Romana.

Astept pareri,opinii . Multumesc !

post-10002-1270309426_thumb.jpg

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc la fel, pe XE nu se poate seta intensitatea la 50% ca pe halogen - in lege se mentioneaza folosirea luminilor de intalnire... adica strict faza scurta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citatul acela cu luminile de intalnire deci nu poate fi interpretabil ?

Pana la urma o sa ma adresez unei autoritati ca sa fiu 100% convins.....

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in lege spune clar: "Constituie contraventii si se sanctioneaza cu 2 puncte-amenda urmatoarele fapte savarsite de catre persoane fizice: 7. nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intalnire si pe timpul zilei, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E);" nu zice nimic de in afara localitatii, poti fi inafara localitatii pe drum judetean sau comunal. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna exact lumini de intalnire?DRL nu poate fi lumina de intalnire?

ce enunt stupid..."lumini de intalnire"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu ai avut probleme cu politia pentru simplul fapt ca nu si-au dat seama ca erai cu DRL si nu cu faza scurta... Recomandabil este sa folosesti faza scurta ca sa fii 100% acoperit

R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai conform legii, ce e drept veche, nu am gasit inca ceva mai nou:

"In conformitate cu „Regulamentul pentru aplicarea Decretului nr.328/1966 privind circulatia pe drumurile publice, republicat in temeiul 111 din Hotararea Consiliului de Ministri nr.114 din 28 iunie 1984,autovehiculele trebuie sa fie prevazute in fata cu:

-cel putin doua faruri cu lumini albe sau galben selectiv cu doua faze: faza lunga (lumina de drum) , care sa poata lumina in mod eficace drumul noaptea, pe timp senin, pe o distanta minima de 100m si faza scurta(lumina de intalnire)care sa poata lumina drumul,in aceleasi conditii,pe o distanta minima de 30 m, fara sa impiedice vederea celorlalte persoane care folosesc drumul; de asemenea autovehiculele pot fi prevazute cu doua lumini de ceata albe sau galben selectiv" ...

Modificat de Cornel G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti fi inafara localitatii pe drum judetean sau comunal. :P

Sau poti fi IN LOCALITATE pe un drum european, exemplu stau sutele de orase care sunt traversate de cate un E. Deci poti lua amenda (daca vrea the policeman) chiar si in centrul orasului sau cum e cazul Bistritei, pe Bulevardul de fitze. Pana acum insa nu am auzit de un asemenea caz, se pare ca nu se leaga aiurea de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de multe ori legislatia nu tine pasul cu tehnica, de accea trebuie revizuite periodic legile.

la ce face referire Cornel G, nu erau prevazute nici telefoane mobile, nici, droguri, nici altele. Asa ca... urmeaza mutarea legislativului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant acest post.

La "X5-ul" meu, achizitionat in martie 2010, am folosit in cei 3000 km parcursi NUMAI DRL-urile...angel eyes care au o intensitate mai mare decat atunci cand lumineaza ca lumini de pozitie.

Daca este sa ne luam dupa traducerea "DRL-ului" - Day Running Lights - eu CRED ca e suficient sa utilizezi NUMAI DRL pe drumurile nationale si expres-europene.

Daca este sa ne luam dupa ce spune Codul Rutier, eu CRED ca OBLIGATORIU trebuie sa circuli cu luminile de intalnire aprinse.

E adevarat, Codul Rutier a aparut inaintea DRL.

Daca "Mister Policeman" vrea sa-si faca planurile la amenzi, poate sa te "contrazica" ca nu ai circulat cu luminile adecvate.

Este doar opinia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Publicat (modificat)

Din ce m-am mai documentat, am aflat urmatoarele . Se pare ca in urma unor cercetari s-a scos la iveala faptul ca folosirea DRL-urilor a redus numarul de accidente .

Iata raspunsul nostru : Noul cod rutier aparut prima oara in 2007 a fost rezultatul aderarii si necesitatii conformarii noastre din punct de vedere legislativ cu reglementarile din UE. UE prevede folosirea sistemului DRL pe timp de zi iar versiunea noastra in lipsa acestei dotari pe autovehiculele comerciate la noi a fost folosirea fazei scurte in afara localitatilor. Sunt state unde de foarte mult timp acest sistem a fost considerat obligatoriu cum ar fi tarile scandinave ~ anii 70-80 sau peste ocean in state.

Din aceste considerente tind sa cred ca folosirea DRL-urilor pe timp de zi in afara localitatilor este legala si poate inlocui faza scurta .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE la cine a venit acel raspuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca in alte tari exista astfel de prevederi este una...dar la noi este o alta lege iar la ei alta. Un exemplu : daca

la noi este legal sa folosesti un detector radar in alte tari este interzis. Si atunci si cei de acolo vor da exemplul

ca daca in Romania este voie atunci si la ei de ce nu este voie !?!

Cand ai dat examenul ptr permisul de conducere stiai foarte clar ce inseamna faza de intalnire si cea de drum,

acum de ce faci interpretari ? iar daca legiuitorul ar fi dorit sa introduca in textul legii si DRL-ul atunci ar fi facut-o,

si sa nu uitam ca DRL este o sursa de lumina optional montata si nu obligatorie, tu ai DRL dar f.f. multi nu au.

Legea a fost facuta pentru ceea ce au obligatoriu toate masinile, ca tu vei respecta legea sau nu este la urma

urmei optiunea ta, dar ar fi pacat sa deschizi peste un timp un topic cu titlul: contestare amenda ptr lumini.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Bineinteles este optiunea mea . Am scris si ca atare " cred ca " .Asta nu inseamna in mod cert ca am dreptate . Cert este ca echivalentul DRL la noi este faza scurta pentru ca pana in 2007 legea nu a cerut acest lucru iar masinile nu au fost dotate ca atare.

In UE este obligatoriu DRL . Fiecare stat a venit cu varianta sa proprie in functie de autovehiculele de pe piata interna. Spre exemplu in Bulgaria trebuie sa folosesti faza scurta in anumite luni ale anului (iarna cred) .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care e problema ? Te deranjeaza sa mergi cu faza scurta ? ... este o lege facuta in principiu tot pentru siguranta noastra/altora cu care sunt deacord si mi se pare de bun simt. Sunt masini dotate cu DRL din fabria si masini fara ... oricum mai vizibila mi se pare faza scurta plus ca este prezenta pe orice masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA deranjeaza la buzunar ca am Xenon OEM si DRL de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Exact . mai menajez xenonul .

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles este optiunea mea . Am scris si ca atare " cred ca " .Asta nu inseamna in mod cert ca am dreptate . Cert este ca echivalentul DRL la noi este faza scurta pentru ca pana in 2007 legea nu a cerut acest lucru iar masinile nu au fost dotate ca atare.

In UE este obligatoriu DRL . Fiecare stat a venit cu varianta sa proprie in functie de autovehiculele de pe piata interna. Spre exemplu in Bulgaria trebuie sa folosesti faza scurta in anumite luni ale anului (iarna cred) .

imi cer scuze ca ma bag, dar in UE (in ansamblu) nu e obligatoriu sa mergi cu lumini (de orice fel) ziua. Fiecare stat isi face politica dupa cum doreste. Poate e vreo armonizare pe teava, dar deocamdata nu e nimic obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Austria Ungaria ? Nu sunt in UE ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze ca ma bag, dar in UE (in ansamblu) nu e obligatoriu sa mergi cu lumini (de orice fel) ziua. Fiecare stat isi face politica dupa cum doreste.

Colegul adso vroia sa sublinieze ca nu exista o lege comuna, la nivelul UE. In unele tari este obligatoriu, in altele nu. Parerea mea e ca formularea colegului nostru a fost cat se poate de clara si exacta :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de exemplu in care stat membru UE nu e obligatorie circulatia cu luminile de intalnire aprinse?

excludem HU, A, DE, IT, E, FR, B, CH,

in astea am fost si era obligatorie

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu excludem belgia, daca asta inseamna B.

in belgia cel putin nu e obligatorie lumina de intalnire ziua. iti spun absolut sigur. la fel si in luxemburg.

cred ca nici in franta nu e obligatorie, dar aici nu am citit codul rutier.

CH nu e in UE :icon_cheesygrin:

LE: uite pentru franta

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de exemplu in care stat membru UE nu e obligatorie circulatia cu luminile de intalnire aprinse?

In Grecia nu ai voie cu luminile aprinse ziua, la iesirea din nenumaratele lor tuneluri pe autostrada chiar au indicatoare rutiere care sa te avertizeze sa stingi luminile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca nu ma pot abtine :D si poate serveste cuiva, prevederea pentru belgia, care e mult mai explicita:

Article 30: Emploi des feux: v
Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa: ceva ceva tot exista: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...014:0015:FR:PDF

din 7 februarie 2011 toate masinile nou proiectate vor fi obligatoriu dotate cu DRL. din 7 august 2012 obligativitatea trece si la autobuze etc.

functionarea va fi automata si se vor stinge in momentul cand sunt aprinse alte tipuri de iluminat. oricum, din cum am vazut eu ca se intampla lucurile, in domeniul asta UE si comisia economia a ONU pentru europa dau standarde _minimale_ deci cel mai probabil in codul RO, HU, AT etc. se va pastra obligativitatea luminii de intalnire, iar acest lucru va stinge automat DRL.

deci, pe termen lung, probabil raspunsul e nu: DRL nu vor putea inlocui luminile de intalnire acolo unde acestea sunt obligatorii.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!