Jump to content

T4 - Sistemul de franare


Emy D
 Share

Postare recomandată

aveti cumva idee ca placutle trw sa aibe posibilitatea de a fi si contafacute , nu de alta acum o saptamana am schimbat placutele cu unele TRW , luate de la piese auto , cutie sigilata (un ambalaj rosu cu scris trw pe el si holograma) , schimbate , de atunci nu mai blocheaza decat rotile pe spate la frana brusca , am zis nu s-au asezar dar am deja 650km cu ele mers doar prin oras , e prima oara cand montez trw pana acum am avut doar lucas , ce am refolosit au fost tijele pe care culiseaja placutele par a culisa destul de greu , nu stiu ce sa ii mai fac

nam inteles la ce tije te referi ?? cele pe care gliseaza etrierul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Emy D

    21

  • vw-raz-van

    14

  • andrei_c123

    13

  • noobsound

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

sunt 2 tije pe fiecare parte care trec prin etrier si fixeaza placutele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 tije pe fiecare parte care trec prin etrier si fixeaza placutele

am inteles poi prima data eate de ele fale sa gliseze usor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat kitu de bolturi si le-am schimbat azi , pot sa zic ca si-a revenit , nu mai sunt probleme nu nimic , cu ocazia asta am gresat si culisajele de la etrieri cel putin pe dreapta prezenta urme de rugina si culisa mai greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare colegilor de T4.In vara lui 2010 mi-am luar si eu un T4 din 97 1,9 tdi si de abia asta iarna am vazut ca am o problema cand patinez pe zapada sau ghiata.Cand plec de pe loc si patinez se aude un zgomot foarte ciudat in partea stanga jos sub bord,cam pe unde este plasata si pompa de frana,ABS.Alt lucru ciudat e ca daca vreau sa pun frana in momentul in care se aude zgomotul ala,nu imi tine frana la prima pedala si de abia la a doua dupa ce se opreste caraiala aia din pompa.Ce poate sa fie?A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva sistem ASR? Sunt unele sisteme de control al tractiunii care actioneaza asupra rotii care patineaza cum e ASR.Si actioneaza intr-un mod sacadat nu progresiv si de aceea posibil ca auzi acele zgomote.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ai asr la masina iar faza cu farana dupa ce patineai e normala ( cred ) si eo patesc asa banuesc ca e destul de rudimentar sitemul abs si de aia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici un ASR! :)) e din 97 masina colegilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma gandeam si eu (de unde ASR?) , ca nici al meu din 2001 nu are ASR si din ce stiam eu, nici macar Noobsound (care are un T4 foarte dotat) nu are ASR. Nu mai am zapada sa fi incercat si eu situatia spusa de tine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e din 1998 si are ceva legat de controlul tractiunii, indiferent cum se numeste el. Si la mine se aude pompa de ABS cand derapeaza la plecare si se vede efectul franarii rotii care derapeaza. E drept ca e un sistem antipatinaj foarte rudimentar, functioneaza la anumite viteze, turatii, inca nu m-am prins pe ce criterii functioneaza. Si ce e mai neplacut e ca nu are un buton in bord sa poti dezactiva acest sistem, asa cum e la toate masinile civilizate. Am si un BMW E46 cam la fel de vechi (1999) dar care are acest ASC foarte bun. Functioneaza in orice conditii si e foarte eficient, aproape ca nu poti derapa de spate daca vrei (avand tractiunea spate) daca nu decuplezi ASC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu ce este - dar si al meu daca plec (voit) pe gheata si fac o roata sa patineze se aude ca un zgomot de motor electric, nu este sacadat ca ABS-ul cand rupe franarea (mai am ABS la alte masini) - este un zgomot continuu care se opreste la 1-2 secunde dupa ce roata nu mai patineaza (verificat de cineva de afara). Am reprodus evenimentul de mai multe ori, este la fel, numai la plecarea de pe loc, o sa caut in documentatii zilele astea - mi se pare ceva tip TCS, sau mai degraba blocare pe diferentialul din cutie daca exista vreo frana electromagnetica, sau probabil ca este chiar ABS-ul care franeaza roata care patineaza ca sa mute cuplul pe roata cu aderenta, dar nu e deculparea sacadata de la franare, e un motor/pompa aditional care merge continuu. Am Multivan din 1997 model 1998 (litera W in VIN) - am cartea de service cu codurile de optionale, daca stie cineva sa le descifreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am cartea de service cu codurile de optionale, daca stie cineva sa le descifreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... sau probabil ca este chiar ABS-ul care franeaza roata care patineaza ca sa mute cuplul pe roata cu aderenta, dar nu e deculparea sacadata de la franare, e un motor/pompa aditional care merge continuu...

Pai in asta consta un sistem antipatinaj, iti pune frana (pompa aia de ABS care face zgomot) pe roata care incepe sa patineze ca sa transfere puterea la roata care nu patineaza. Daca patineaza amandoua, le franeaza pe ambele in proportiile necesare. Cat despre sacadarea de la franare.... aici e altceva... Desi acea pompa e folosita si la franarea puternica ce implica ABS si la franarea automata a unei roti la plecare, la franarea din pedala se complica putin treaba ca intra in ecuatie si pedala de frana si cat apesi pe ea, etc, si tot ansamblul e facut sa mearga sacadat (acea vibratie din pedala). Pe cand la partea cu antiderapajul la pornire.... la nici o masina nu se simte acea sacadare sau vibratie, franarea automata a rotii respective se face lin si fara smucituri (se aude doar pompa care preseaza lichidul de frana).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un site care decodeaza optiunile - pentru cine are cartea de service a masinii sunt pe eticheta, daca nu este o hartie lipita in spate (am uitat unde, cred ca langa o contraaripa)

http://www.igorweb.org/equidec/Default.aspx - rog un moderator daca crede util sa il puna la Manuale.

Optiunea 1AE = Electronic differential lock (EDL/ABS) - am cautat si am gasit

Note: The electronic differential lock (EDL) employed by Volkswagen is not, as the name suggests, a differential lock at all. Sensors monitor roadwheel speeds across an individual driven axle, and if one wheel is rotating substantially faster than the other (i.e. slipping) the EDL system momentarily brakes it. This effectively transfers power to the other wheel.

Da, franeaza roata care patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WV1ZZZ70Z1H117982

7DM 1H2

TRANSPORTER DOKA L2

50KW TD 5G

ABL EVZ

R90200000000 BX

X0A B0X C7C G0C H6Y J0L M6Z 0J2

- 1AE 1G2 2PG 1NE 3AQ 3BL T0G

0E2 - 0ZP QG0 0G5 8AS 8GD 8L8

- 1X0 1LP - - 1BA 0GD

DATA FABR: 02. 03. 2001

uite ca si eu il am,doar ca pana acuma nu am observat ...simptomele descrise mai sus de coleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la t4 codurile alea sunt lipite sub capacul de sigurante este un capac mai jos sub cel de sigurante !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, acolo sau in cartea tehnica a masinii (manual).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A schimbat cineva garnituri la pompa de frana la t4 2500 tdi ? eu am mai schimbat la dacie dar daca e ceva particular la demontare si puteti sa ma invatati ? poate are cineva schitele ,

Modificat de nicola323
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_c123

si cum se prezinta problema ? ai verificat peste tot sa nu ai pierderi de lichid sau alte surprize ? parerea mea fiind un element cheie de siguranta aas schimba pompa de frana cu totul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu curge la nici o roata. Simptomul e ca daca tin pedala de frina apasata, chiar si cu motorul oprit, in 15 secunde se duce jos, si la revizie am constatat ca am frana f slaba pe spate, nici nu stiu daca sunt garnituri oroginale ,cineva zicea ca nemtii vand numai pistonas cu tot cu garnituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am si eu o problema de vreo 3 saptamani in coace , se manifesta in felul urmator , la frana brusca pedala ajunge in podea si blocheaza doar spatele , precizez ca problema a aparut dupa ce am schimbat placutele si discurile de frana , nu curge nicaieri nu se modifica nivelul la lichidul de frana , kilometri am in jur de 1000 de la schimb deci ideea ca nu s-a asezat placuta cu discul este exclusa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca nu sa dus repartitorul de greutate si a ramas deschis pentru spate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repartitorul functioneaza corect la fiecare pedala de frana , l-am verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curiozitate ( nu vreau sa fiu rau ) dar cum lai verificat ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu altul nou cumparat , pus sus , acceeasi simptoma fara vreo ameliorare , dat jos cel nou si dat pe retur si pus cel original al masinii , cu masina lasata pe rotile ei si bagat sub masina , repartitorul deschide pana la punctul in care ste reglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!