Jump to content

T4 - Sistemul de franare


Emy D
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor posesorilor de transportere, care au in dotere sistemul de siguranta ABS, si nu numai.

Am deschis topicul acesta pentru ca , pana acuma de 2 ori am lovit o masina din cauza sistemului ABS. Am franat si m-am dus "pe frane" vreo 2-3 m, oprindu-ma in cel din fata mea. :tomato: Eu, nu am patit nimic, doar mi s-a indoit numarul, dar celalalt, are tot spatele sifonat bine de tot! Era mult mai placut sa nu se fi intamplat asta, dar cand a intrat sistemul ABS in "functiune" ...parca nu mai franeaza deloc, ci masina se duce mai repede in fata.

Acuma, vin cu intrebarea care ma framanta: daca scot mufa de la ABS, scap de tampenia asta de sistem? Raman cu servofrana si fara ABS? sau nu va mai functiona deloc frana? :| Nu imi pasa de cauciucuri , ca s-ar uza mai tare daca nu am ABS, cum mi-ar pasa de masina mea, a altora si integritatea acestora, plus cea a pasagerilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Emy D

    21

  • vw-raz-van

    14

  • andrei_c123

    13

  • noobsound

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

ceau.

parerea mea e sa pastrezi distanta fata de cel din fata, abs-ul e un ajutor foarte mare dar nu face minuni.

poate abs-ul tau nu functioneaza corect, verifica-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deobicei pastrez distanta, dar ieri nu am fost atent. Poate ca s-a intamplat asta si din cauza oboselii acumulate la lucru.

Si, de verificare ABS ce sa zic? Cum se verifica? Prin testarea cu Vag com zice ca totul e ok....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simti in pedala o sacadare cand pui frana normal? dar cand franzezi de urgentza si apesti pedala brusc si maxim?

La mine cel putin cand am scos un zenzor era dezastru imi zgaltzaia pedala la orice franare.Imposibil de circulat altfel. Cred ca la tine e alta problema decat senzorul abs. Iti recomand sa mergi pe un drum plin de nisip si sa tragi cateva frane si pui pe cineva sa observe fiecare roata cum lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand franez normal, nu imi face nici o scadare la pedala. Dar cand franez brusc, zici ca scapa frana si prinde iarasi.

si eu nu as scoate mufa de la senzori, ci as scoate mufa de la tot sistemul ABS, sa ramana numai servofrana.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am simtit o diferenta in bine la franare cand am schimbat placutele,unele Nemsa,cele mai ieftine,cu Textar.Conteaza si calitatea placutelor nu numai uzura lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii nu cred sa iti fie stricati. Daca ar fi defect unul dintre ei, ti s-ar fi dezactivat tot sistemul abs si ti s-ar aprinde becul de abs in bord.

Verifica placute, disc, schimba lichidul de frana. Tot ce tine de sistemul de franare, ceva nu pare in regula acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele de frana sunt TRW, si nu sunt dintre cele mai ieftine. Sunt schimbate de doar cateva luni. Discurile sunt ok, cu mult sub limita maxima de uzura. Lichidul de frana e ok, si franarea e maxima (testata pe standul RAR ) insa cand e vorba de o urgenta si franezi brusc si maxim, prinde, apoi scapa si franeaza din nou si iarasi scapa si tot asa. deci, in momentul in care intra abs-ul, masina zici ca nu mai franeaza aproape deloc, ci doar face un zgomot mecanic urat la pedala de frana.

ps: data viitoare imi pun placute brembo si discuri brembo :|

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant.

Daca ar fi ceva problema la sistemul abs, ar aparea la scanarea cu vag com.

De ex. la mine e stricat senzorul abs dreapta spate, si mi se aprinde becul de abs tot timpul, iar sistemul e dezactivat complet.

Btw, nu stiti un t4 la dezmembrari cu abs, de unde as putea lua senzorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ne spui tu ar si cam 3 cauze ori nu mai e eficient sistemul de franare adaica sau dus garniturile la pompa de frana ( cea de la pedala ) sau la servofrana (cea de la motor )

daca la apasari repetate rapide se intareste pedala e dusa pompa de vacum si atunci ca sa franezi trebuie sa te ridici in picioare pe frana

sau sa blocat etrierul la una di rotile din spate nu mai gliseaza pe acele cuie sau sa blocat vreo unul din pistoane de la etrier atunci absul o ia razna

cat despre abs stricat ..... mie greu sa cred nam vazut nici o data la t4 mai mult de un senzor defect da si ala ori lovit ori cablu intrerupt de frecarea cu roata dar in cazul asta se aprinde becul in bord si te tiuie la greu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
daca la apasari repetate rapide se intareste pedala e dusa pompa de vacum si atunci ca sa franezi trebuie sa te ridici in picioare pe frana

Daca apas repede de vreo 5-6 ori, se intareste pedala si aproape ca nu mai franeaza. Am incercat asta ieri si pt a nu il impinge pe cel din fata mea, a trebuit sa apas extrem de tare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci schimba pompa de vacum dar mai intai verifica sa nu fie vreun furtun de vacum scos !

desi 5-6 ori ........ cand e dusa pompa cam la a 2-3 pedala nu mai ai servo frana trebuie sa te apesi tare pe pedala! oricum verifica furtunasele de vacum si vezi daca pompa face vacum ( scoti futunul de vacum si pornesti motorul pui degetul si vezi cat de tare trage pe acolo daca nu trage sau trage ff putin sa dus pompa )

oricum asta nu are nici o legatura cu absul !

si un eventual test la abs ( romanesc!!) te duci pe o surafata cu nisip pietris si calci brucs frana in mod normal ar trebui sa existe 4 urme de franare pana la intrarea absului in functiune si vezi daca franeaza toate rotile uniform !

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu probleme cu vechiul meu T4 de cand am schimbat sabotii spate. Desi am aerisit toate rotile de 2 ori si am lasat sa curga 500 ml de lichid la cele 4 roti, pedala nu se intareste si coboara pana jos dar frana doar pe fata dreapta am si restul pauza. Ce ar trebui sa fac?'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Arunca un ochi aici. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu simptome asemanatoare cu emy D . Nu mi-am dats eama de ce ineficient sistem de franare am decat dupa ce am condus Lt tatalui meu 1 zii intreaga. Legat de problema cu ABS si la mine e exact la fel. Apas frana tin apasat apoi apas mai tare tremura pedala ca si cum ar intra abs dar nu am fortza de franare si pedala e intarita. Mi se intareste pedala la a 2-a apasare rapida a pedales sau can tin putin mai lung apasat. Pe vineri ma asteapta mecanicul cu pompa de vacum noua 700 roni originala. M-a avertizat de anul trecut ca imi scapa cate un picur de ulei dar nu l-am luat in seama...

De mentionat faptul ca nu bate sau tzacane boltzul pompei de vacum.

va tin la curent cu modificarile in comporamentul de franare dupa ce schimb pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o rezolvi cu 700 Ron, atunci, mi-as lua si eu una noua, sa stiu ca nu mai am probleme :)

Cu privire la tzacanitul acela , despre ce e vorba? Acel zgomot cand intra abs-ul in functiune si trepideaza pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu! la multe pompe de vacum uzate se aude un tzacanit la relanti . Nu schimba daca nu esti sigur. La 1.9 poate nu ai pompa precum la 2.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal ...poti verifica foarte simplu daca merge pompa vacum ... ori incepi de la pompa centrala , vezi furtunul acela de plastic care iese din oala si coboara in dreapta jos linga roata din fata dr (pompa vacum e actionata de cureaua de la alternator , ac ,,...) si verifici toate furtunasele care se ramifica din el sau mai simplu il scoti direct de pe pompa si vezi daca trage !,,,,sincer si mie imi mai trebuia intr-o vreme pe cineva care sa apese pe frina . se pare totusi ca t 4 fiind mai mare nu se opreste totusi ca o masina mica . distanta de frinare e mai mare . eu nu stau niciodata in "fundul" nimanui . nu stiu daca e bn dar eu frinez foarte mult cu "frina de motor ".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine ca folosesti frana de motor, insa , dupa cum am spus, m-a surprins in acel moment ca tocmai mi-am luat sandwich-ul sa mananc si eu dupa o zi de lucru. Si de stat in spatele altora, mai stau insa la o distanta rezonabila, care sa imi permita sa franez in siguranta. E vorba de acea situatie de urgenta, in care apesi frana brusc... insa masina se duce "pr pr pr pr" cu tot sistemul abs....:| Mie mi se pare ca pe asfalt uscat, sistemul de franare fara abs e mai eficient... Poate doar mi se pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul abs este bun in cazurile in care nu ai aderentza cu asfaltul. Acum cativa ani conduceam o dacie si toata lumea stie cum e la dacia 1310 sistemul de franare.. prinde cate o roata mult mai bine decat cealalta la franare. Cu toate astea daca apasam frana cum trebuie nu am avut niciodata probleme nici iarna nici vara. Nici eu nu sunt 100% multumit de sistemul de franare de la t4 meu desii am caucicuri late si mari. Nu cred ca e foarte eficient la mine si din cauza ca mi s-au montat placute OEM care se pare ca dupa 50 de mii de km se tin bine asta rezulta ca sunt cam tari, nu prind ff bine dar tin mult la uzura.

@ markuss frana de motor este EXCELENTA daca stii sa o folosesti . Atat pentru faptul ca scutesti sistemul de franare de munca suplimentara dar si pentru faptul ca un motor diesel nu consuma DELOC motorina in frana de motor. Daca cobori un deal de 5km doar in frana de motor consumul este zero. De aici se pot obtine si consumuri ff bune cu dieseluri. Spre exemplu eu urc dealul feleacului aprox 6-7km il cobor pe partea cealalta cu frana de motor , urc de pe partea cealalta si cobor inapoi spre cluj si consumul mediu e de 7L. Pe urcare e aprox 12-14L si pe coborare 0.

Daca ai computer de bord seteaza pe consum instantaneu si o sa vezi ca in frana de motor consumul e zero.

ps: Dupa un drum in care ati folosit intens franele nu trageti frana de mana dupa ce va opriti. Nu e deloc recomandat sa tii presat placutele pe discurile foarte incalzite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Risti sa ti se lipeasca placutele de discuri si .... nu mai pleci de acolo :blah_:. In frana de motor, teoretic e imposibil sa ai consumul 0%. Motorul merge, asadar, 0,5-1 l / 100 km tot consuma, ca si cum ar sta la relanti, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ! in frana de motor injectoarele nu pulverizeaza nimic. La benzina in schimb se pulverizeaza cantitatea minima pentru a tine masina la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se invarte axa cu came->pompa de injectie deci consum,mai mic dar consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ziceam si eu! e imposibil sa nu consume ceva , pt ca cel putin consumul de la relanti il ai cand e frana de motor. chiar daca pedala de acceleratie nu e calcata, un consum tot ai, pt ca altfel nu vad cum ar ramane pornit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a discutat in multe parti aspectele acestea. Consumul este 100% sigur ZERO. Au fost useri care au facut inclusiv testul acela cu elgarea unui bec pe bornele electrovalvei din pompa rotativa de la pompa de injectie si in frana de motor acel bec se stinge= electrovalva este inchisa.

Intelegeti un singur lucru . Frana de motor se efectueaza tocmai prin faptul ca miscarea inainte impinge vehiculul. Ce anume i se opune miscarii de inaintare? Compresia cilindrilor ! Compresia asta din cilindrii tine un vehicul pe loc daca este introdus in treapta mica de viteza. Cand impingi un vehicul care e introdus in treapta de viteza tocmai deaia merge inainte sacadat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!