Jump to content


Photo

Roata rezerva Sharan


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 locdeparcare

locdeparcare

    Nick anterior:arhitect

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDi 116 CP

Posted 05.03.2010 @ 21:18

Stiti cumva cum pot sa scot roata de rezerva la Sharan? Am desurubat dar roata coboara f. putin. Manual? Ceva video? Multumesc.

#2 janos

janos
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V
  • Motorizarea:2.0 TDI - BMM

Posted 06.03.2010 @ 16:33

Doar putin?
Nu suna bine... posibil sa se fi stricat angrenajul de roata melcata :Driver:
In cazul acesta il demontezi si apoi vezi ce poti face.

#3 transilvanu

transilvanu

    Nick anterior: transilvanpop

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 2001, bleu
  • Motorizarea:1,9 TDI

Posted 06.03.2010 @ 19:47

Incearca, in timp ce desurubezi, sa pui pe cineva sa traga in jos de roata.

#4 Porcius

Porcius
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 09.03.2010 @ 23:54

Dap, incearca asa cum a zis colegul, sa traga cineva de roata si ai grija sa nu folosesti macaraua rotii de rezerva in gol ! sa nu o inchizi si sa o deschizi fara nici o greutate acolo pentru ca se incalceste cablul inauntru, am patit de 2 ori, prima data am reusit sa o repar a 2 a insa nu...

#5 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 10.03.2010 @ 15:37

Daca se incalceste cablul si nu mai vrea sa se extinda da jos mecanismul,taie niturile cu flexul,rezolvi cablul si pui suruburi in loc de nituri.Asta daca nu ai rupt roata melcata ca la aia n-ai ce sa mai faci.Eu mi-am luat de pe ebay un mecanism de la modelul de sharan pre-facelift din '99.
L-am slefuit cu flexul cu o perie de sarma si l-am vopsit chiar azi...astept sa se usuce si sa-l pun pe masina.
La prima vedere pare mai bine gandit decat cel de dupa 2001 si am impresia ca nu are piese din plastic in el.(mare greseala cu roata aia melcata din plastic)

#6 Tijs

Tijs
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2004 V6 4Motion
  • Motorizarea:2.5 TDI 163 CP

Posted 10.03.2010 @ 21:37

Eu si acum stau cu tija aia filetata.... :)

#7 Manoka

Manoka
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:VW,Seat
  • Model:Sharan,IbizaST
  • Motorizarea:131CP,85CP

Posted 10.03.2010 @ 21:45

Si eu am avut aceasi problema la masina din semnatura. Problema a fost la siguranta care tine tot sistemul sa "nu pice" cand roata este in pozitia inchis (sus). Cumva l-am desfacut, totodata si cablul a fost incalcit. Teoretic - niciodata nu a fost sistemul "coborat" si apa/rugina si-a facut simtita prezenta. |S-a schimbat cablul, l-am nituit la loc ... si de atunci asa este.

#8 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 11.03.2010 @ 09:30

Eu si acum stau cu tija aia filetata.... :lol:

Si eu la fel dar ma gandesc ca daca fac vreo pana pe undeva ma uit la tija...se poate gripa piulita,trebuie sa-ti tina cineva "contra" de deasupra etc.
Tot mai bun e cu mecanism.Ma gandesc sa-mi iau si un capac din ala pe original care apare in ETKA pt a nu mai ajunge apa si noroi la mecanism...ca probabil pt asta a fost gandit.

#9 locdeparcare

locdeparcare

    Nick anterior:arhitect

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDi 116 CP

Posted 11.03.2010 @ 23:20

Minunate sfaturi... ma apuc de taiat - desfacut.
PS - cat ai dat pe mecanismul cumpara de pe ebay? Multumesc. :huh:

#10 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 12.03.2010 @ 08:03

Vreo 240 lei cu tot cu transport(25 lire mecanismul+30 transport).L-am montat ieri..se potriveste perfect si functioneaza la fel.

#11 locdeparcare

locdeparcare

    Nick anterior:arhitect

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDi 116 CP

Posted 23.03.2010 @ 14:11

Vreo 240 lei cu tot cu transport(25 lire mecanismul+30 transport).L-am montat ieri..se potriveste perfect si functioneaza la fel.

Cum i-ai spus in engleza (sa stiu si eu ce caut). Ms.

#12 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 23.03.2010 @ 16:26

"Spare wheel bracket" pe ebay.co.uk sau "reserveradhalterung" pe ebay.de :icon_thumright:

#13 iulistil2

iulistil2
  • Oraş:Tulcea
  • Maşina:Volkswagen SHARAN CL
  • Model:VW CL 2006
  • Motorizarea:1.9 TBI 115 CP

Posted 07.04.2010 @ 01:25

SALUT , la mine roata aia melcata era din aluminiu binenteles ca s-a stricat dupa cateva fortari , dupa ce am umblat vreo 2-3 luni cu roata in portbagaj am decis sa ma apuc de a rezolva pentru ca pierdeam din spatiu util , am rezolvat asfel : Am demontat mecanismul de sub masina care este prins in cu 2 suruburi , am taiat niturile cu flexul dela capacul mecanismului, am inlaturat roata melcata care era sparta in 2-3 bucati si a celor lalte mecanisme de pe acolo in afara de acel carlig cu arc care blocheaza roata cand ajunge sus pentru a nu se desface accidental din mers , am sudat de axul din mijloc o piulita de care am prins capatul sufei de otel care trage roata sus , am montat capacul la loc cu suruburi in loc de acele nituri si acum sufa se infasoara pe acel ax care se invarte din portbagaj cu cheia de roti , sufa se infasoara pe axul vechi care este prinsa de piulita sudata in interior (la piulita i-am facut o sectionare cat sufa de groasa ca sa pot ancora capatul ei care este ca un cilindru turnat,cei drept merge mai greu ca atunci cand era mecanismul de amplificare a puterii intreg dar e o varianta de rezolvare eftina si la indemana , avand cont ca nu se umbla mereu la roata de rezerva sper sa ma tina ceva pana cand voi gasi o macara noua la pret bun.uri

scule necesare sunt : flex , aparat de sudura electric , suruburi m5 sau m6

succes !

Edited by iulistil2, 07.04.2010 @ 01:33.


#14 locdeparcare

locdeparcare

    Nick anterior:arhitect

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan
  • Motorizarea:1.9 TDi 116 CP

Posted 07.04.2010 @ 09:16

"Spare wheel bracket" pe ebay.co.uk sau "reserveradhalterung" pe ebay.de :icon_thumright:


Multumesc - caut.

SALUT , la mine roata aia melcata era din aluminiu binenteles ca s-a stricat dupa cateva fortari , dupa ce am umblat vreo 2-3 luni cu roata in portbagaj am decis sa ma apuc de a rezolva pentru ca pierdeam din spatiu util , am rezolvat asfel : Am demontat mecanismul de sub masina care este prins in cu 2 suruburi , am taiat niturile cu flexul dela capacul mecanismului, am inlaturat roata melcata care era sparta in 2-3 bucati si a celor lalte mecanisme de pe acolo in afara de acel carlig cu arc care blocheaza roata cand ajunge sus pentru a nu se desface accidental din mers , am sudat de axul din mijloc o piulita de care am prins capatul sufei de otel care trage roata sus , am montat capacul la loc cu suruburi in loc de acele nituri si acum sufa se infasoara pe acel ax care se invarte din portbagaj cu cheia de roti , sufa se infasoara pe axul vechi care este prinsa de piulita sudata in interior (la piulita i-am facut o sectionare cat sufa de groasa ca sa pot ancora capatul ei care este ca un cilindru turnat,cei drept merge mai greu ca atunci cand era mecanismul de amplificare a puterii intreg dar e o varianta de rezolvare eftina si la indemana , avand cont ca nu se umbla mereu la roata de rezerva sper sa ma tina ceva pana cand voi gasi o macara noua la pret bun.uri

scule necesare sunt : flex , aparat de sudura electric , suruburi m5 sau m6

succes !


Multumesc frumos - o sa ma apuc de mecanica :).

#15 speedo

speedo
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan Trendline
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 07.04.2010 @ 10:23

E prima data cand aud ca roata aia melcata poate fi de aluminiu.Cum ai reusit s-o spargi si pe-aia frate?La noi macar erau de plastic :Driver:

#16 misud

misud
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:vw
  • Model:sharan 2003
  • Motorizarea:1,9 tdi 115 Cp

Posted 20.06.2010 @ 11:15

Am patit-o si eu cu mecanismul rotii de rezerva.Am desfacut cele doua suruburi care il prind de sasiu cu un inbus de 6 si l-am dat jos. De la depunerile de pamant mecanismul de blocare nu mai functiona si statea numai pe deschis . De aceea roata statea sustinuta numai in cablul de otel care reusise sa se incurce pe roata de plastic pe care se infasoara.Am dat toate niturile jos , l-am curatat cu bormasina cu perie de sarma si l-am vopsit.Cand l-am desfacut mi-au sarit saibele de metal din carcasa de plastic si nu mai stiam pozitia lor dar pana la urma le-am dibuit .
1.Se da jos mecanismul desfacand cu imbus de 6 cele doua suruburi care il prind de sasiu
2.Se polizeaza sau se gauresc cele 4 nituri ce prind capacul de deasupra
3.Se apasa in jos capacul de plastic alb ce actioneaza sistemul de blocare si cu o surubelnita se trage in sus celalalt capacel ce functioneaza ca o siguranta dupa care se poate ridica capacul de deasupra si se poate scoate axul pt a putea face probe cu el
4.Se inlatura si cele 4 nituri de pe laterale , cate 2 pe fiecare parte dupa care se poate dezmembra toata carcasa.
5.Atentie daca desfaceti acel angrenaj din carcasa de plastic deoarece are un arc deasupra si daca nu sunteti atenti o sa va arunce in jos angrenajul si nu o sa mai stiti ordinea piulitelor de metal.
6.La montaj eu am pus suruburi in loc de nituri dar aveti grija ca la capacul de sus sa puneti pe partea care vine prinsa pe sasiu niste suruburi cu cap infundat

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Edited by misud, 20.06.2010 @ 11:29.


#17 daniel11

daniel11
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan 2005
  • Motorizarea:1,9 TDI 115 CP

Posted 05.03.2012 @ 09:51

Stie cineva de unde pot achizitiona intreg ansamblu suport pentru roata de rezerva. Am pierdut rezerva in mers sau mi-a furat-o. Cablu este rupt. Se mai poate repara? Este un SHARAN 2005. Se potriveste de la orice model de SHARAN? Dati-mi un sfat. Multumesc.

#18 razvi_gyl

razvi_gyl
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2003
  • Motorizarea:1,9 TDI 116 cp

Posted 05.03.2012 @ 16:29

Da se potriveste galaxi,alhambra,sharan orice an

#19 calinbalan

calinbalan
  • Oraş:Baia Mare
  • Maşina:volkswagen sharan
  • Model:2002
  • Motorizarea:1.9 TDI 116 CP

Posted 04.05.2012 @ 18:44

la VW costa in jur de 300 de euro ,eu am cumparat=o cu 150 lei de la dezmembrari

#20 Laudor

Laudor
  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Sharan / AUY
  • Motorizarea:1.9 TDI 4MOTION

Posted 07.09.2012 @ 20:09

Eu am rezolvat problema la o strungarie in Barlad. Au confectionat mesterii faurari, rotita zimtata din bronz /culoare galbena si aluneca bine cu melcul de aluminiu/ si m-a costat 50 lei. Dat vaselina si e ca noua. Trebuie sa aveti piesa originala chiar daca e sparta si acel melc de aluminiu sa formeze dintii dupa el sa nu incalece si sa blocheze.

Edited by Laudor, 07.09.2012 @ 20:10.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users