locdeparcare

Roata rezerva Sharan

44 posts in this topic

Stiti cumva cum pot sa scot roata de rezerva la Sharan? Am desurubat dar roata coboara f. putin. Manual? Ceva video? Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar putin?

Nu suna bine... posibil sa se fi stricat angrenajul de roata melcata :Driver:

In cazul acesta il demontezi si apoi vezi ce poti face.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca, in timp ce desurubezi, sa pui pe cineva sa traga in jos de roata.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, incearca asa cum a zis colegul, sa traga cineva de roata si ai grija sa nu folosesti macaraua rotii de rezerva in gol ! sa nu o inchizi si sa o deschizi fara nici o greutate acolo pentru ca se incalceste cablul inauntru, am patit de 2 ori, prima data am reusit sa o repar a 2 a insa nu...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se incalceste cablul si nu mai vrea sa se extinda da jos mecanismul,taie niturile cu flexul,rezolvi cablul si pui suruburi in loc de nituri.Asta daca nu ai rupt roata melcata ca la aia n-ai ce sa mai faci.Eu mi-am luat de pe ebay un mecanism de la modelul de sharan pre-facelift din '99.

L-am slefuit cu flexul cu o perie de sarma si l-am vopsit chiar azi...astept sa se usuce si sa-l pun pe masina.

La prima vedere pare mai bine gandit decat cel de dupa 2001 si am impresia ca nu are piese din plastic in el.(mare greseala cu roata aia melcata din plastic)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu si acum stau cu tija aia filetata.... :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut aceasi problema la masina din semnatura. Problema a fost la siguranta care tine tot sistemul sa "nu pice" cand roata este in pozitia inchis (sus). Cumva l-am desfacut, totodata si cablul a fost incalcit. Teoretic - niciodata nu a fost sistemul "coborat" si apa/rugina si-a facut simtita prezenta. |S-a schimbat cablul, l-am nituit la loc ... si de atunci asa este.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu si acum stau cu tija aia filetata.... :lol:

Si eu la fel dar ma gandesc ca daca fac vreo pana pe undeva ma uit la tija...se poate gripa piulita,trebuie sa-ti tina cineva "contra" de deasupra etc.

Tot mai bun e cu mecanism.Ma gandesc sa-mi iau si un capac din ala pe original care apare in ETKA pt a nu mai ajunge apa si noroi la mecanism...ca probabil pt asta a fost gandit.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunate sfaturi... ma apuc de taiat - desfacut.

PS - cat ai dat pe mecanismul cumpara de pe ebay? Multumesc. :huh:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo 240 lei cu tot cu transport(25 lire mecanismul+30 transport).L-am montat ieri..se potriveste perfect si functioneaza la fel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vreo 240 lei cu tot cu transport(25 lire mecanismul+30 transport).L-am montat ieri..se potriveste perfect si functioneaza la fel.

Cum i-ai spus in engleza (sa stiu si eu ce caut). Ms.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Spare wheel bracket" pe ebay.co.uk sau "reserveradhalterung" pe ebay.de :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUT , la mine roata aia melcata era din aluminiu binenteles ca s-a stricat dupa cateva fortari , dupa ce am umblat vreo 2-3 luni cu roata in portbagaj am decis sa ma apuc de a rezolva pentru ca pierdeam din spatiu util , am rezolvat asfel : Am demontat mecanismul de sub masina care este prins in cu 2 suruburi , am taiat niturile cu flexul dela capacul mecanismului, am inlaturat roata melcata care era sparta in 2-3 bucati si a celor lalte mecanisme de pe acolo in afara de acel carlig cu arc care blocheaza roata cand ajunge sus pentru a nu se desface accidental din mers , am sudat de axul din mijloc o piulita de care am prins capatul sufei de otel care trage roata sus , am montat capacul la loc cu suruburi in loc de acele nituri si acum sufa se infasoara pe acel ax care se invarte din portbagaj cu cheia de roti , sufa se infasoara pe axul vechi care este prinsa de piulita sudata in interior (la piulita i-am facut o sectionare cat sufa de groasa ca sa pot ancora capatul ei care este ca un cilindru turnat,cei drept merge mai greu ca atunci cand era mecanismul de amplificare a puterii intreg dar e o varianta de rezolvare eftina si la indemana , avand cont ca nu se umbla mereu la roata de rezerva sper sa ma tina ceva pana cand voi gasi o macara noua la pret bun.uri

scule necesare sunt : flex , aparat de sudura electric , suruburi m5 sau m6

succes !

Edited by iulistil2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Spare wheel bracket" pe ebay.co.uk sau "reserveradhalterung" pe ebay.de :icon_thumright:

Multumesc - caut.

SALUT , la mine roata aia melcata era din aluminiu binenteles ca s-a stricat dupa cateva fortari , dupa ce am umblat vreo 2-3 luni cu roata in portbagaj am decis sa ma apuc de a rezolva pentru ca pierdeam din spatiu util , am rezolvat asfel : Am demontat mecanismul de sub masina care este prins in cu 2 suruburi , am taiat niturile cu flexul dela capacul mecanismului, am inlaturat roata melcata care era sparta in 2-3 bucati si a celor lalte mecanisme de pe acolo in afara de acel carlig cu arc care blocheaza roata cand ajunge sus pentru a nu se desface accidental din mers , am sudat de axul din mijloc o piulita de care am prins capatul sufei de otel care trage roata sus , am montat capacul la loc cu suruburi in loc de acele nituri si acum sufa se infasoara pe acel ax care se invarte din portbagaj cu cheia de roti , sufa se infasoara pe axul vechi care este prinsa de piulita sudata in interior (la piulita i-am facut o sectionare cat sufa de groasa ca sa pot ancora capatul ei care este ca un cilindru turnat,cei drept merge mai greu ca atunci cand era mecanismul de amplificare a puterii intreg dar e o varianta de rezolvare eftina si la indemana , avand cont ca nu se umbla mereu la roata de rezerva sper sa ma tina ceva pana cand voi gasi o macara noua la pret bun.uri

scule necesare sunt : flex , aparat de sudura electric , suruburi m5 sau m6

succes !

Multumesc frumos - o sa ma apuc de mecanica :).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prima data cand aud ca roata aia melcata poate fi de aluminiu.Cum ai reusit s-o spargi si pe-aia frate?La noi macar erau de plastic :Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu cu mecanismul rotii de rezerva.Am desfacut cele doua suruburi care il prind de sasiu cu un inbus de 6 si l-am dat jos. De la depunerile de pamant mecanismul de blocare nu mai functiona si statea numai pe deschis . De aceea roata statea sustinuta numai in cablul de otel care reusise sa se incurce pe roata de plastic pe care se infasoara.Am dat toate niturile jos , l-am curatat cu bormasina cu perie de sarma si l-am vopsit.Cand l-am desfacut mi-au sarit saibele de metal din carcasa de plastic si nu mai stiam pozitia lor dar pana la urma le-am dibuit .

1.Se da jos mecanismul desfacand cu imbus de 6 cele doua suruburi care il prind de sasiu

2.Se polizeaza sau se gauresc cele 4 nituri ce prind capacul de deasupra

3.Se apasa in jos capacul de plastic alb ce actioneaza sistemul de blocare si cu o surubelnita se trage in sus celalalt capacel ce functioneaza ca o siguranta dupa care se poate ridica capacul de deasupra si se poate scoate axul pt a putea face probe cu el

4.Se inlatura si cele 4 nituri de pe laterale , cate 2 pe fiecare parte dupa care se poate dezmembra toata carcasa.

5.Atentie daca desfaceti acel angrenaj din carcasa de plastic deoarece are un arc deasupra si daca nu sunteti atenti o sa va arunce in jos angrenajul si nu o sa mai stiti ordinea piulitelor de metal.

6.La montaj eu am pus suruburi in loc de nituri dar aveti grija ca la capacul de sus sa puneti pe partea care vine prinsa pe sasiu niste suruburi cu cap infundat

25918076.jpg

50828387.jpg

86246605.jpg

14176239.jpg

Edited by misud
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva de unde pot achizitiona intreg ansamblu suport pentru roata de rezerva. Am pierdut rezerva in mers sau mi-a furat-o. Cablu este rupt. Se mai poate repara? Este un SHARAN 2005. Se potriveste de la orice model de SHARAN? Dati-mi un sfat. Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se potriveste galaxi,alhambra,sharan orice an

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la VW costa in jur de 300 de euro ,eu am cumparat=o cu 150 lei de la dezmembrari

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat problema la o strungarie in Barlad. Au confectionat mesterii faurari, rotita zimtata din bronz /culoare galbena si aluneca bine cu melcul de aluminiu/ si m-a costat 50 lei. Dat vaselina si e ca noua. Trebuie sa aveti piesa originala chiar daca e sparta si acel melc de aluminiu sa formeze dintii dupa el sa nu incalece si sa blocheze.

Edited by Laudor
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, cei care aveti probleme cu dispozitivul de ridicare si prindere a rotii de rezerva, ati ajuns in faza  ca nu mai ridica roata-coboara, acesta se poate repara, roata dintata aceia din teflon am dat-o la un strungar sa imi faca una noua+altele de rezerva din poliamida , daca intereseaza pe careva, sau are acel dispozitiv defect, dati un  semn si il reparam fara a mai arunca 100 de euro pe altul care este la fel de uzat si urmeaza sa se strice, o zi buna tuturor

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, dupa ceva munca am rezolvat si cu rotile dintate din mecanismul de ridicare a rotii de rezerva, cine doreste sa isi repare vechiul mecanism dati un semn si va ajut, o zi insorita

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa o reasamblez eu dar nu mi-a iesit asa ca am dus-o
mecanicului ce-a facut o treaba buna, sigura obiectie este ca doream sa
fie carcasa inchisa tot cu 4 nituri sa cedeze la fel (peste inca 6-10
ani hahaha) fiindca ma gandeam ca suruburile vor duce la deformarea
acesteia dar am zis ca pot oricand sa pun nituri. Acum e inchisa cu 2
nituri si 4 suruburi.
macara 1 macara 2 macara 3 macara 4 macara 5 macara 6 macara 7
030620132187.jpg
Functioneaza corect.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si la mine s-a stricat acel mecanism, dar la mine se pare ca a mai fost umblat in el..ca nu mai erau niturile.. era prins cu suruburi.;)).. Intrebarea mea este: se poate face roata acea roata dintata ? Ca as cumpara una second , din dezmembrari dar mi-e teama ca o sa se rupa iar stiu eu cand. Daca ma puteti ajuta careva dintre voi sau stiti pe cineva care are posibilitatea sa o faca, va rog sa imi dati un contact..

Va multumesc.


Salut, ma poti ajuta si pe mine cu repararea acelui mecanism de ridicare a rotii de rezerva? Eu sunt din timisoara..dar pot sa iti trimit oriunde mecanismul pentru reparatii..sau daca se poate sa imi faci si mie o roata dintata..si sa mi-o trimiti..contracost ,bineinteles.

Astept raspuns.  Multumesc anticipat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalin,daca citesti putin mai sus Antonio este disponibil sa te ajute,doar sa vrei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.