Jump to content

Golf VI 1.6MPI VS 1.2 TSI


exchange
 Share

Postare recomandată

dupa cum stiti motorizarea 1.6 mpi a fost inlocuita cu 1.2 tsi 102hp.ar fi interesant sa vedem ce am castigat de pe treaba asta.

la 1.6 avem o longevitate de invidiat.fiind un motor simplu se pare ca nu a avut mari probleme si a fost usor de intretinut

1.2 in schimb atrage un impozit mai mic vs1.6,de asemenea un consum mai mic,iar ca dezavantaje motorasul asta mic de doar 1.2 supraalimentat sper sa faca fata turatiilor si anilor(nu stiu pe moment alti producatori cu motorizare de 1.2 tsi dar ar fi de bun augur niste completari aici dc exista pe piata ceva asemanator si impresii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dogy_10

    6

  • rex

    6

  • exchange

    6

  • vali_devill

    5

Conform datelor de pe volkswagen.de, motorul 1.2 TSI are 77 KW, adica 105 CP, cuplu maxim este de 175 Nm fata de 148 cat are 1.6 mpi.

Timpul 0-100 km/h este mai mic (10,6 s), viteza maxima declarata (190 km/h) este putin mai mare iar consumul este foarte mic: 5,7 mediu.

Dupa parerea mea este o alternativa foarte buna pentru cei care cauta o masina cu taxe mici (impozit, asigurare), cu un consum decent si performante bune.

Singurul semn de intrebare ramane fiabilitatea motorului, in rest eu vad numai avantaje in achizitia acestui model.

Modificat de Andrei JSE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturi Volkswagen Jetta

1.6 M5 102CP Trendline

Pret CIP

Modificat de exchange
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate atuurile sunt de partea TSI-ului (TFSI) cu un singur semn de intrebare: fiabilitatea. Oricum, teoretic fiabilitatea ar trebui sa fie mai scazuta, dar nu putem spune sigur pana nu trec cativa ani :banghead:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca a fost testat indelung motorul de 1.2 inainte de a fi pus pe masina. Iar oricum un motor de obicei rezista cel mai bine la testul anilor. Nu cred ca va fi vreo problema cu fiabilitatea. E binevenita aceasta schimbare, pt ca 1.6 statea bine ca raport calitate/pret, dar ca raport performante/consum statea foarte slab. Am motorizarea asta pe leon si am un consum mega (vina mea, am estimat ca va consuma cam cat un 1.6 de pe ford, pe care il am in familie; in realitate in oras ia cu aprox 1.5l mai mult, iar in afara cu aproape 1l/100km; pe autostrada chiar 1.5 - am venit acum cateva saptamani, la o temperatura de -3 grade, cu consum 10.5% la 130 km/h pe A1, pe pilot automat, doar eu in masina si nu prea multe bagaje; vara la aceeasi viteza, tot pilot, tot A1 consum intre 9.2 si 9.7 cu AC pornit, doar eu in masina - de inteles as spune, avand in vedere ca e aspirat si in 8v, nefavorabil pt autostrazi). Singurul inconvenient la 1.2 TSI pe care il vad eu cel putin, ar fi turatia pana cand intra turbina: masina se va misca foarte greu pana intra turbina, se va comporta ca un 1.

Modificat de Genesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu ce se specifica sus,si mare dreptate ai de turatia motorului si de cum este solicitat pana intra turbina.(pe aceasta premiza ma gandesc si eu de cat de fiabil va fi.dar timpul va hotari cu certitudine.ce ma mira pe mine e ca acest motor de 1.2 ti nu s a pus decat pe golf si polo .insa nu stiu nici un alt producator care sa fi avut curajul sa fi bagat acest motor in productie.stiu ca s au nascut discutii si la 1.4 tsi ,dar parca 1.2 tsi e prea de tot.poate in viito o sa vedem motoare supraalimentate pana n 1000cmc :blink:

legat de consum la 1.6 eu am facut cuel 14k si am consum mediu de 8.2.consum pe autostrada a2(130-140km\h,deci in limte egale)consum de 7,4-7,8.dc merg cu 120-130 consum de 6,9-7,2(asta ca o marja) in drumul asta 50% pe autostrada restul drumuri natioanle.

iar de oras la mine e 9-10(ptr ca bucurestiule un caz mai aparte)stiu colegii mai bine care stau in bucuresti :icon_cool:

Modificat de exchange
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are o turbina mica, asta inseamna inertie mica, turbolag mic deci turbina isi va face simtita prezenta din turatii apropiate de relantiu.

Cred ca la fel de reticenta a fost presa auto cand in urma cu 20 de ani s-a facut downsize de la dieselul aspirat de 3 litri si 60 de cai, la turbodiesulul de 1,6 litri si 80 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un pic off topic:

pe langa masina din semnatura mai am un Symbol 1.2 (75 cai la 16 valve) care la consum sta foarte bine --->daca nu trag de ea (adica mers regulamentar si depasiri normale) consumul se invarte sub 5.1 (am scos si sub 5) din Iulie 2009 am facut ~ 18.500 KM si merge bine. E drept ca nu e 185.000 km dar conform celor de la Renault merge 300.000 km fara probleme. Stiu ca aceasta firma nu este cunoscuta drept una foarte fiabila (cele diesel sunt mai nasole decat cele pe benzina) dar sunt convins ca atat ei cat si VW inainte sa introduca ceva pe piata au facut cateva sute de mii de km cu aceste motoare de generatie noua.

On topic:

Legat de cuplu si accelerare: intr-o zi am facut o pornire mai in forta (neintentionata dar asa s-a nimerit) cu un Golf II motor 90 cai din 1.8 benzina. Am ramas placut surprins ca am "facut" Golf-ul. Pana sa-mi dau seama eram mult peste viteza admisa in localitati. Poate erau cativa caluti subnutriti in Golf dar totusi....

Un TFSI nu se poate compara cu una normala, iar o cutie DSG face ca restul sa fie istorie.

Din d.p.d.v al marketingului firmelor producatoare si a impozitelor, asigurari, etc cred ca urmatoarele generatii de masini vor fi de litraj mic cu putere marita. Lipsa longevitatii (uzura) motoarelor va fi compensata de preturi accesibile si de noile modelele care vor aparea mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un alt minus pentru 1.2 ar fi intretinerea, care oricum va fi mai scumpa decat la 1.6 unde datorita faptului ca e 8 valve si e relativ simplu motorul intretinerea e ieftina, un schimb de distributie cu tot cu pompa de apa costa undeva la 6 mil, in schimb un minus ar fi consumul care cel putin la amsina mea nu a scazut sub 10% iarna asta

ps: intreba cineva daca mai sunt si alti producatori cu motoare asemanatoare, mai are si reanult un 1.2 turbo tot de 105cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 tsi are distributie pe lant.Deci adio distributie la 80000KM

Chiar nu vad ce dezavantaj are 1.2 fata de 1.6

Daca din 1.4 tsi a fost scos 140-160-170 CP nu vad de ce o masina cu 200cmc mai putin ar trebuii sa fie mai putin fiabila(chiar nu am auzit pe nimeni cu 1.4 tsi sa se planga)

Am avut un seat leon 1.6 si m-a rupt , consuma ca un GTi si pentru performante destul de slabe + o cutie de viteze cu defect de fabricatie.

Sincer sa fiu nu vad rostul comparatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alt 1.6?de care?ca de la golf 3 si pana la golf 5 a fost 1.6 mpi cu 102 cai,si cel de 16 v de 105 de la golf 4,inclusiv octavia ,leon,audi...care alt 1.6?care de altfel era un motor destul de corect privind raportul cai consum la exploatare normala.acum sa mergi sportiv la peste 3800-4000 de ture cu 1.6 si sa si consume putin,ai vrea cam multe,dar este extrem de fiabil si cu o longevitate de invidiat.

1.2 tsi se pare ca e viitorul.ca posesor de 1.4 tsi de 170 de cai,ma bucur de putere de sa zicem un 2.3v5 de la golf4 dar cu un consum net inferior.de ce sa nu fie asa si cu 1.2?putere ca de 1.6 si consum de 1.2.bravo lor.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg dc sari asa, sunt 2 motoare diferite unu e cel de 1.6 8valve 102cp si mai e motorul 1.6 16v de 105 cp care a fost montat pe golf 4, leon prima generatie eu zic ca sunt 2 motoare diferite chiar daca puterea e apropiata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de vazut cat consuma real un motor de 1.2tsi (avand in vedere ca turbo-compresorul e solicitat 99%)la motor de 1.6 se stie ca iti poate consuma mult de la 8-9 in oras..la 12-15 dc o schimbi la 4-5mii de ture.in schimb dc o schimbi pana n 2000 ture poti avea un consum mai mult decat decent.din proprie experienta condus seara doar oprit la semafoare in bucuresti consum de 6,7-6.8.

miza nu ar fi consumul,ci impresii de cat de fiabil e acest motor de capacitate atat de mica,care trebuie sa traga o greutate destul de mare. legat de ce a facut grupul vw..de ce nu a iesit pe piata de la inceput motorul de 1.2 tsi odata cu cel de 1.4 tsi? :D le a fost frica?!?!

ar fi de urmarit dc mai sunt si alti producatori care sa mearga pe firul asta de 1.2tsi la o masina de peste 1200kg-1300kg

Modificat de exchange
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris eu mai sus ca sunt si ati poducatori, iar motorul nu e chiar atat de solicitat, doar ca nu mai e asa de simplu ca motorul de 1.6 si implicit riscul sa scada fiabilitatea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris eu mai sus ca sunt si ati poducatori(ps: intreba cineva daca mai sunt si alti producatori cu motoare asemanatoare, mai are si reanult un 1.2 turbo tot de 105cp ), iar motorul nu e chiar atat de solicitat, doar ca nu mai e asa de simplu ca motorul de 1.6 si implicit riscul sa scada fiabilitatea

pare rau sa ti zic dar nu vad nici un reanault cu motorizare asta.ca sa te lamuresti uite un link de la pagina producatorului

http://renault.ro/gama-renault/autoturisme...erPriceType=TTC

iar a doua intrebare care si ar pune orice detinator de 1.2 tsi de ce nu au bagat aceasta motorizare odata cu 1.4 tsi :o un alt semn de intrebare

Modificat de exchange
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca asa usor se lanseaza un motor?E normal sa dezvolte un motor mai aparte si apoi dupa acel motor sa incerce si alte dezvoltari.Personal as cumpara o masina cu motorul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ca sa compari eficient 2 motoare, ai nevoie de cifre, parerile posesorilor, feedback pe service, durata de viata samd...

Pana acum s-au postat doar pareri, care mai de care mai "deosebite" referitoare la 1.2TSI-ul asta insa, in afara de cifrele goale de pe site, nu exista niciun criteriu de comparare pentru ca nu exista date despre acest motor

exchange, o tii sus si tare cu aparitia lui 1.2 fata de 1.4 insa nu iei in calcul ca in 2005/2006 cand a aparut 1.4TSI-ul, toti au ridicat din sprincene (singurul concurent aparand la Fiat, 1.4 T-JET dar care este doar turbo, nu biturbo precum TSI-ul "original"), multi erau neincrezatori, samd.. Cum crezi tu ca ar fi reactionat la 1.2TSI si 105 cai???

In plus, exista o evolutie normala, fireasca iar cei de la VW au mers pe motorul de 1.4 litri doar cu turbina (aparut ultimul din seria TSI) pentru a-l realiza pe cel de 1.2 - aceeasi arhitectura bazata pe aluminiu si acelasi tip de turbina de dimensiuni mici pentru low revs torque

Cat despre fiabilitate, cum credeti voi ca poate cineva emite o parere visavis de un motor NOU ?!?! Fiabilitatea e adusa de vanzari si de timp... Daca acest motor se va vinde, va renta sa investeasca in continuare in cercetare pentru a-l perfectiona, pentru a-i repera eventualele hibe.

Rog sa comparati 2 motoare, nu doar pareri! Are cineva 1.2TSI? Parerile acelei persoane sunt la obiect, restul doar supozitii mai mult sau mai putin fondate

Oricum 1.6-le nu se va mai gasi pe acest model, prin urmare acest topic cam ramane fara subiect

LE: ma indoiesc ca VAG ar fi pus acest motor pe cele mai vandute 3 modele (Golf, Polo si Octavia) legat la ochi

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare rau sa ti zic dar nu vad nici un reanault cu motorizare asta.ca sa te lamuresti uite un link de la pagina producatorului

http://renault.ro/gama-renault/autoturisme...erPriceType=TTC

iar a doua intrebare care si ar pune orice detinator de 1.2 tsi de ce nu au bagat aceasta motorizare odata cu 1.4 tsi :icon_thumright: un alt semn de intrebare

inca nu se vinde in romania, intra pe site-ul din UK sa vezi, 1.2 tce 100cp iar intrebarea mi se pare aiurea, multi producatori prefera sa lanseze motoare si modele noi consecutiv, pentru a fi mereu cu ceva nou pe piata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu ce se specifica sus,si mare dreptate ai de turatia motorului si de cum este solicitat pana intra turbina.(pe aceasta premiza ma gandesc si eu de cat de fiabil va fi.dar timpul va hotari cu certitudine.ce ma mira pe mine e ca acest motor de 1.2 ti nu s a pus decat pe golf si polo .insa nu stiu nici un alt producator care sa fi avut curajul sa fi bagat acest motor in productie.stiu ca s au nascut discutii si la 1.4 tsi ,dar parca 1.2 tsi e prea de tot.poate in viito o sa vedem motoare supraalimentate pana n 1000cmc :blink:

legat de consum la 1.6 eu am facut cuel 14k si am consum mediu de 8.2.consum pe autostrada a2(130-140km\h,deci in limte egale)consum de 7,4-7,8.dc merg cu 120-130 consum de 6,9-7,2(asta ca o marja) in drumul asta 50% pe autostrada restul drumuri natioanle.

iar de oras la mine e 9-10(ptr ca bucurestiule un caz mai aparte)stiu colegii mai bine care stau in bucuresti :icon_thumright:

Aik un consum foarte bun pt 1.6. Poate e setata si altfel cutia. Noi la leon avem niste consumuri mari, eu ma incadrez in marea majoritate in ce priveste consumul. In Bucuresti 1.6 pe leon consuma intre 12 si 14.5% in functie de aglomeratie. Daca tu reusesti 9-10, e ceva ireal pt un 1.6 aspirat. In conditii normale, nu la miezul noptii. La noi si consumul din carte, dat de producator, este de 10.4. De curiozitate, in ce priveste consumul pe autostrada, la 130 km/h, ce turatie ai? Eu am aprox 4250 rpm. La 100 km/h am ~3250 rpm (la ford am 3000 rpm). De asta am zis ca 8v-ul, motor aspirat si cutia mai scurta sunt elemente nefavorabile unui consum ok pt autostrazi. Bine, la un 100-110 km/h, consumul este relativ ok, scade vizibil (la 130, respectiv 140 am acelasi consum, diferenta de 0.1-0.2). Dar nu prea pot merge asa pe autostrada. Greutatea masinii tale cat e? Sa fac o comparatie cu a mea...as vrea sa vad de unde diferenta de consum. Oricum am in plan sa fac cateva verificari, poate e vreo chestie specifica la leon.

1.2 e pus si pe Octavia 2 mai nou. Si daca nu ma insel, are acelasi raport de cai putere/1000 cmc, ca si 1.4 tsi. Deci nu cred ca putem vorbi de un motor prea fortat. Si da, o sa apara motorizari turbo de 1000 cmc (la fiat din ce am citit; si se pare ca si focus 3 va beneficia de 2 turbo de 1000 cmc si 89, respectiv 110 cai).

Modificat de Genesis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu se vanda in Romania ??? Chiar avem un coleg care are unul!Daca nu ma insel @Adrian D.

Eu am facut comanda pentru unul si trebuie sa il primesc in 1 sapt(sper...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@genesis la golf 6 am 1230kg

legat de consum 9-10 il am dc schimb in 2000,2500(in cazul bucurestiului)

dc vorbim de afara scot ca medie 7

in momentul asta ca sa ti faci o parere am 8,3 consum mediu

e de urmarit si parerea unui posesor a 1.2tsi (un feeback)

Modificat de exchange
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa nu se vanda in Romania ??? Chiar avem un coleg care are unul!Daca nu ma insel @Adrian D.

Eu am facut comanda pentru unul si trebuie sa il primesc in 1 sapt(sper...)

ma refeream la renault

eu la 1.6 8v al meu am consum intre 10% si 10,5% in conditiile in care merg cam 60% in oras si restu afara (fac naveta de la 10 km de timisoara) de schimbat schimb cam intre 2800-3200 cand merg normal dar in general conduc destul de agresiv, greutatea masinii e de 1300kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa imi spun si eu parerea, ca primul detinator de 1.2 TSI de pe acest forum, din cate stiu. Motorul este pe un Golf 6 si cu o cutie cu 6 trepte.

O descriere mai detaliata cu impresii gasiti in sectiunea masina mea, vezi semnatura.

Referitor la ce s-a discutat aici:

- au inceput si alte marci auto sa faca motoare mici turbo pe benzina. VW au fost printre primii; au pariat si au avut dreptate; vezi premiile lui 1.4 TSI.

- 1.2 TSI 105 CP are exact aceeasi raport de CP/L cu 1.4 TSI 144 CP. In plus este gandit sa fie foarte silentios si economic.

- despre fiabilitatea motorului doar anii pot demonstra. Dar are aceeasi premize ca si 1.4 TSI, care s-a dovedit un motor bun. Totusi nu poate cel mai mare producator din lume sa puna un motor best-buy, care va fi foarte cautat, pe cele mai populare modele, care sa aiba probleme. Vezi ce s-a intamplat cu Toyota pentru un amarat de distantier la frana. Ce crezi ca va cauza un eventual esec a acestui motor pentru VW?

- consum foarte bun. Am doar vreo 350 km la bord si consumul arata cam asa, circulat pe distante mici cu motorul rece: oras (Timisoara) 9.5-10, extra-urban 5,7-6

- preturi mici atasate (Casco, Rar, impozit, rovignieta); la toate se incadreaza in cea mai mica categorie.

- revizii: nu stiu preturile inca, dar stiu ca nu am de schimbat cureaua de distributie, pentru ca este lant.

- dinamica: nici nu se compara cu 1.6; este mai sportiv si mult mai silentios. Momentan sunt in rodaj, dar si cu turatii de pana la 3500 simti ca este un TSI; trebuie doar sa stii sa-l conduci. Abia astept sa treaca rodajul sa pot sa-l conduc putin mai sportiv.

Deci in concluzie: 1.2 TSI este net superior lui 1.6 MPI. Este evolutia tehnologiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

visualmerchandiser

@adrian d "Deci in concluzie: 1.2 TSI este net superior lui 1.6 MPI. Este evolutia tehnologiei"

asta timpul va decide.1.6 mpi are vreo 30 de ani.sa vedem dc si 1.2 tsi va atinge pragul asta.

sa ti aduc aminte ca 1.2 tsi nu se gaseste pe prea multe masini..

in schimb sa 1.6 ele s a plimbat si a rams pe marci de renume...ma opresc doar la audi..si am zis tot.

nu spun ca 1.2 tsi nu e un pas inainte fata de 1.6 caci desi e mai mic produce aceeasi putere ,ramane de vazut dc va fi si longeviv precum 1.6 ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!