Sign in to follow this  
Followers 0
stealth

Polo 6N/6N2 - Probleme Termostat

95 posts in this topic

Salut. Are cineva va rog o imagine cu locasul termostatului de apa la motor AEX 1,4 8 valve? multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ,l-am schimbat adineauri in parcare :wub: .

Pentru cine e interesat : termostatul se afla pe furtunul care vine de la josul radiatorului (ciudat,eu stiam ca sta pe ala de intrare in radiator la celelalte masini pe care le-am avut) .

Deci pe partea laterala a motorului,unde e un corp negru de plastic cu furtunele cele groase ale radiatorului, va uitati la ala de jos, sta prins pe o flansa de plastic neagra prinsa cu 2 holzsuruburi cu cap hexagonal . Suruburile au hex de 8.Cheia cea mai buna ,inelara de 8 sau un T-eu de 8 cu coada scurta.

Pana acolo, scoateti capacul delcoului pentru a avea acces. Eu initial am scos furtunul de sus crezand ca logic termostatul sta la iesirea apei din motor dar negasind nimic in gaura aia m-am apucat si am scos si furtunul de jos. Lucru bun caci am avut si mai mult spatiu de lucru.

Scoateti cele 2 suruburi ,va curge niste lichid, cam 1,5 litri, indepartati flansa catre dreapta si gasiti termostatul cu acul catre furtun. La inlocuire incercati sa aveti acul noului termostat cat mai retras (cat mai rece) ca sa se inchida usor flansa aia neagra de plastic. Em am luat niste zapada si am pus pe termostat ca sa se retracteze cuiul ala, apoi cu ceva chinuiala i-am centrat in gaura lui si am strans flansa. Mare grija ca termostatul sa fie bine centrat in locasul lui caci are tendinta de a fi prins oblic iar asta poate duce la ruperea urechilor flansei care il inchide inauntru, pe langa faptul ca nu se va mai misca pe cursa lui cum trebuie.

Simptom de inlocuire : Nu mi se incalzea apa in motor, acul termometrului nu urca decat tarziu de tot 1-2mm de la limita de jos. Daca porneam si incalzirea in masina cobora imediat definitiv,iar aerul era caldut in habitaclu oricat de mult as fi mers cu masina.

Test pentru termostat defect : porniti motorul la rece dimineata si tineti mana pe furtunele groase ale radiatorului. Daca se simt caldute aproape imediat inseamna ca apa circula catre radiator tot timpul, asta inseamna uzura mare a motorului si consum ridicat.

Am testat apoi de verificare suprema vechiul termostat, l-am bagat intr-o cana cu apa clocotita ,apoi in zapada rece si acul ala a ramas nemiscat in ambele situatii. Deci am cheltuit 65 de lei cu folos. 50 lei termostatul nou plus 13 lei un litru de antigel+2 lei un l de apa distilata, 65 de lei distractia.

Acum in 4-5 min Acul termometrului din bord ajunge fix pe mijloc(vertical) si nu se clinteste de acolo, plus ca sufla fierbinteala mare in habitaclu.

Succes !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal ai idee daca la motorul akv tot de 1.4 16v, gasesc termostatul tot acolo?

Edited by Stelian.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorul tau este pe chiulasa in partea dreapta cum te uiti la motor.vin amandoua furtunele de la radiator in corpul termostatului.are doua suruburi de 5(cheie de 8).

salutare.stie cineva daca dupa schimbarea termostatului se face aerisire pe undeva?eu stiam ca nu...un vecin mecanic a zis ca da.stie cineva mai bine?mersi :screwy:

Edited by Aditu
Qoute
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aerisirea se face automat cand se porneste motorul deci nu iti bati capul cu treaba asta. Important este sa ai nivelul lichidului intre reperele de pe borcan, nici mai mult nici mai putin. La inceput pui pe la nivelul minim si mai mergi cu ea putin. Apoi verifici si completezi daca e cazul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am un Vw polo 1.4 benzina din '98 si cand merg cu masina, acul indicatorului de temp. ajunge la 90 de grade apoi scade la minim si dupa 30-60 sec revine la normal.Asta inseamna ca termostatul e pe duca ?Probleme cu caldura nu am! Multumesc.

Edited by Aditu
Exces de ! si ?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este de la termostat, daca este el de vina iti ajunge apa greu la 90 grade, dar o data ce a ajuns acolo el ramane pe deschis, iar blocarea termostatului pe inchis poate provoca eventual supraincalzirea nicidecum scaderea temperaturii.

Cred ca este mai degraba o problema de conectica sau indicatorul de temperatura face figuri.

O intrebare pentru cei cu motoare diesel: pe vremea asta cam dupa cati km ajunge apa la 90?

Edited by lupo_bv
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat de doua ori termostatul. La a doua schimbare, am constatat ca de fapt era sparta piesa de plastic in care impingea tija termostatului atunci cand deschide...

Este de remarcat totusi ca dupa prima inlocuire, totul a fost ok aproximativ o luna. Asta e... cine nu casca ochii, casca punga!

Defectul se vedea doar daca dadeai jos piesa de pe furtun, asa ca nu strica o verificare daca tot umblati pe-acolo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine smptomele erau urmatoarele: la relanti se incalzea motorul, dar la rulaj in viteza scade sub 70 grade. Am schimbat termostatul in service si din pacate simptomele au ramas neschimbate. Ce poate sa fie? Ce imi recomandati sa fac?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa il desfaci si sa te mai uiti la el odata.

e problema cu termostatele astea la montare, daca acul nu e retras se poate ca termostatul sa se aseze oblic in lacasul lui si asta ori duce la spargerea carcasei ori face ca apa sa se strecoare pe langa el si il face inutil.

Ca sa fii sigur ca trebuie sa umbli la el, porneste motorul dimineata la rece si imediat te duci si tii mana pe furtunele alea groase ale radiatorului.Nu mai stiu daca ala de sus sau de jos, tu pune mana pe amandoua. daca devin caldute in cateva minute, e clar ca apa circula si termostatul e ori e defect ori e gresit montat.

In mod normal fortunele trebuie sa ramana complet reci desi motorul e hot, apoi dintr-o data se incing si ele ca pe la 87 de grade termostatul da drumul apei sa circule prin raditor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu imi este groaza sa ma mai duc la service-ul unde au facut schimbarea..... deoarece si la masina de firma ma intorc a 2-a oara cu acceasi problema(diferita de polo) si inca nu au rezolvat-o, asa ca ma gandesc ca si la masina proprie o sa faca acceasi figura. Are cineva o poza cu capacul de termostat de la polo sa vad si eu "celebrele" urechiuse de pe el? Ca la mine nu cred ca am vazut asa ceva....

Merci pt raspunsuri!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite niste imagini din Haynes.

post-2778-1286015659_thumb.jpg

post-2778-1286015690_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult!

Sper sa-mi fie de ajutor, deoarece cred ca o sa ma ocup personal de problema respectiva!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema la un motor de 1 litru pe.Acu la temperatura nu vrea in ruptul capului sa urce pina la 90 de grade,atunci cand sunt in trafic.Daca opresc,motorul e cald si repornesc dupa 5 minute,acul imi sta la 90 de grade,da' scade imediat....Plus se aude si un fasait ca si cum un furtunas ar fi spart undeva in fata la motor.Se poate sa fie vre-un senzor de temparatura sau e dus termosatatul?Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum s-a mai zis, fa testul nr 1, dimineata pe motorul rece,porneste-l si du-te imediat si tine mana pe furtunele groase care fac legatura intre radiator si motor,in special pe ala mai de jos care e de iesire a apei. daca devin caldute in scurt timp (1-3 min) inseamna ca ai termostatul defect.

Normal furtunele trebuie sa ramana reci in timp ce motorul ajunge sa friga tare si apoi brusc se incalzesc pentru ca atunci se dechide circularea apei spre radiator.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am sa fac...Masina e un Seat Arosa si am auzit ca e o problema frecventa cu senzorul de temparatura a apei la acest model...Multumesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema s-a rezolvat.Nu era de vina termostatul ci senzorul de temperatura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUT , am si eu o problema destul de grava .....deci imi bolborosea anitgelul in vas...facea spuma pe buson ....GARNITURA DE chiulasa ....am schimbat o .....toate bune si frumoase ...dar o zis baietzii sa schimbe si atigelul ca e nasol , sa verifice si TEROSTATU ....si surpriza ...nu l avea deloc .

Am cumparat unu nou ..l am pus ...si acuma cand ajunge apa la 90 grade (in bord) ...mi se aprinde lampa de la ulei :( ......am scos termostatu ...si daca merg pe direct nu se mai aprinde ........in plus ...cand se aprinde lampa ...incepe sa se auda si un zgomot ..bataie fier pe fier ....

Baietzii mi au zis ca trebuie facut motorul !! dar masina trage foarte bine ...nuj ce sa zic :(

Masina e un polo 6n din 96 motor AEX 1.4 !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, ai motorul muci. cand ai pus termostatul, apa a inceput sa fie cum trebuie, fierbinte la 100 de grade si asta iti subtiaza uleiul si nu mai afce presiune pentru ca ai motorul foarte uzat. cuzineti, arbore rectificat etc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ce as putea sa fac ....am uitat sa precizez ca motorul trage foarte bine !!! ( banuiesc ca segmetii is ok ) ....sa schimb cuzinetii ? sa bag un aditiv ceva ....?sau sa vand masina?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai una din cele doua, care iti convine, ori repari motorul dar nu merge doar cu cuzineti schimbati, trebuie reparat si arborele ori o vinzi si vai de ala care se tepuieste cu ea daca nu stie problema.. faza cu aditivul in ulei e zero.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am bagat o gramada bani in masina asta X(...acu ma ajuns 6 mil schimbat garnitura de chiulasa alt ulei ....alt termostat ...si degeaba .....am 10 w 40 pe masina ....daca ii pun 15 w 40 ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

la ce pare ca ai tu acolo ar merge mai degraba 20W60 ca sa ramana vascos,dar asta e ceva temporar,poate sa-ti mai mearga asa cat e rece vremea ,oricum nu ii mai da forja si nu depasi 2800 rpm daca zici ca se aude bataie metalica in motor.

Al meu e tot din 96 si are 240mii de km dar e absolut perfect,am ulei 5w30 pus din februarie , probabil ca al tau a mers fara ulei o vreme sau a mancat forja fara inima pentru ca motoarle astea trec de 300-350mii fara a schimba nimic in ele.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

se aude bataie de tachetzi .....nu i un zgomot iesit din comun ...al meu zice ca are 170 mii da nu stiu daca is reali ( sigur nu s ) .....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

....dar daca segmentii is ok ( nu pierde compresie ) ...pompa de ulei o zis baietzii ca e ok .......zgomotul respectiv de aude de la tacheti ....as putea sa schimb cuzinetzii fara sa rectific arborele ? ( asta cu rectificatu costa ....cuzinetii i as putea schimba acasa )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.