Jump to content

Facelift Tiguan 2011 (5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

Ma intreb un lucru...

Au trecut de la convertizor de cuplu, unde cuplul era transmis prin lichid, deci, cel putin in principiu, nu era o frecare directa intre 2 solide, la DSG, unde exista frecare mecanica in acele discuri.

Mai mult, in cazul unei cutii automate cu convertizor de cuplu, acesta putea tine, intr-o oarecare masura, loc de reductor.

In ce masura va face fata un DSG, in off-road, de exemplu la mers incet peste bolovani, asa numitul "rock crawling", sau in situatiile unde un reductor se impune.

Vor rezista acele discuri la frecarea intensa la care vor fi supuse?

Chiar daca sunt in ulei, tot e o frecare total diferita decat la un convertizor de cuplu...

Deci?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • optzeci

    23

  • Vlad F Buc

    15

  • Cristian Cerghedean

    10

  • nexus

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu iti dau dreptate.. convertizorul tine la tavaleala in off-road mai bine ca orice ambreiaj, dar cum scria si Bender in off road te ajuta treapta I care are o demultiplicare mare, la dsg cat si manuala,

oricum Tiguanu' nu e un offroader adevarat sa faci "rock crawling", poate ocazional daca esti nevoit.

DSG-ul de pe Tiguan tine pana la 600Nm si are capacitate de tractare de 2500 Kg deci eu cred ca sunt destul de rezistente discurile de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La manual se incinge si incepe sa miroasa destul de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din moment ce mai toti trec de la convertizoare la dublu ambreiaj, poti sa presupui ca tine destul de bine. :lol:

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din saptamana 49 vor aparea urmatoarele optiuni/pachete: pachet piele VW Exclusive, plafon negru, pachete R-line interior si exterior si niste jante noi de 19" (Mallory)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind prima toamna spre iarna cu temperaturi pe langa 0 grade intreb : asa urat face cutia dimineata pana se incalzeste uleiul ? ( e vorba de tiptronic nu DSG) plus ca daca bag toate acareturile (ca fetele primul lucru dau drumul la incalzirea din scaun! ce scandal am ca nu au facut-o si pentru locurile din spate !!!) sub 11,5 nu ma iarta in oras ...ca am inceput sa urasc benzinariile ...(ceea ce la Bora 110cp nu era valabil...). Ma bate gandul (virtual) sa intreb cat ar costa inlocuirea unei cutii hidramate cu una DSG ...(daca s-ar putea da la schimb...hahaha)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sensul ca este foarte zgomotoasa , dupa ce se inmoaie (incalzeste) uleiul isi revine . Si schimbarea treptelor de viteza se face la turatii mai mari cat este uleiul rece (2500 ture in loc de 1500). Ca si consum cu toate acareturile pornite 11,5 strict in oras. Ma intreb cum o fii la -20 grade !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, am nevoie de un sfat intr-o problema la care momentan nu gasesc solutia (chiar daca in general problema reprezinta preludiul unei solutii) :icon_bounce: Mi-am achizitionat in septembrie 2011 masina din semnatura (Passat 1.8 TSI HL), insa dupa iarna care (sper) trece am ramas un pic dezamagit de comportamentul ei pe zapada. Multi zic ca totul e in functie de anvelope plus sofer, anvelopele fiind Nokian noi-noute iar soferul, zic eu, destul de bun. Dar am ramas blocat in zapada cum n-am mai ramas in alti ani, cu masini mult inferioare...si treaba asta ma cam pune pe ganduri. Am studiat de curand mai multe site-uri si ma bate gandul sa fac un buy-back pentru Passat si sa optez pentru Tiguan. E dificila alegerea pentru ca imi place enorm Passat-ul dar practic Tiguanul mi-ar fi de mai mare ajutor la strazile si iernile din Romania. Ceea ce m-a interesat in primul rand intre cele doua a fost garda la sol, apoi 4motion-ul care face toti banii. Am consultat site-ul Weltauto si din ce-am vazut pe acolo la buy-back la mai mult de 18-19.000 de EUR nu ar fi evaluat Passat-ul, desi nici nu are un an, iar atunci am dat 28.000 EUR pe ea...Ar fi mai si varianta de Passat Alltrack care vine acuma in martie, dar mi se pare cam mare, prea mare :icon_redface: Si aici vine dilema, sunt eu sofer prost si nu stiu sa conduc pe zapada (deci am nevoie de Tiguan(?)), anvelopele sunt problema sau pur si simplu iarna asta nu a fost ca celelalte? Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tiguan. De ceva zile cochetez cu ideea de a vinde masina si de a-mi cumpara passat. Passat-ul este o dragoste mai veche de a mea, iar modelul nou este foarte tare. E drept ca nu am avut probleme deloc in zapada sezonul asta, si mai mult locuiesc in voluntari, unde nu se da zapada ca in bucuresti. la noi mergi cu sania... Nevasta-mea zice ca nu am ce face sa renunt la tiguan, dar parca pana nu imi fac damblaua...

Ma rog, ideea care vroiam sa ti-o spun este faptul ca mai bine incearca sa vinzi masina ta personal. welt auto iti face evaluare cu cca 2-3000euro mai jos de pretul pietei., datorita cotei de tva. Cel putin asa spun ei. Sau poate facem noi doi afacerea?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acelasi lucru il aud si eu de la familie..."cum sa dai Passat-ul pe Tiguan?!"..."dai eleganta pe o cutie?!"..si alte chestii de genu...sincer cel mai tare ma irita izolarea fonica a podelei (cred) ca se aude de sub masina fiecare sleau din asta de zapada peste care trec sau care loveste roata.

Am ramas si eu socat de unele preturi de la Weltauto...de exemplu se pare ca Audi-urile nu isi pierd aproape deloc din valoare in timp ce la VW intr-adevar, pretul scade foarte mult (de exemplu singurul Passat pe care l-am vazut pe benzina e 16.500 EUR fara TVA). Inca ma gandesc :) totusi vreau sa iau decizia corecta si sa nu ma hazardez, tin mult la masina asta si sa o schimb iar dupa ce abia am luat-o..ma cam doare sufletul. Si iarna asta parca a pus capac, insa am vazut si Touareg-uri chinuindu-se prin zapada :) deci se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat masina in dec 2010, cu 27400euro. I-am contactat pe cei de la welt, ca idee, si mi-au oferit pe ea 16000euro. Mi se pare incredibil. In schimb, cred ca pot sa o vand cu usurinta cu 21000euro. Deci este o diferenta foarte mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din ce-am mai citit pe aici cei de la Welt nu tin cont de dotari, doar de anul fabricatiei si de motorizare...scuze de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dc. nu va intalniti voi doi? Faceti un schimb 2-3 saptamani si vedeti cum sta treaba.

Era ideal sa faceti acest schimb acum 2 saptamani, ca sa poti intelege cum sta treaba cu cele 2tone pe zapada.

Garda la sol pare esentiala, pana si la Tiguan mi se pare cam mica.

Am intrat pe niste sleauri in care doua masini cu 4motion erau blocate, un audiu si un passat, pur si simplu rotile se invarteau dar in gol. Nu puteau fi impinse, pentru ca arau zapada de pe centru, probabil remorcati au iesit de acolo si nu cred ca in fata.

Daca cumperi ceva mai mare, gen Tuareg, te rupe consumul si sa vezi senzatii pana gasesti un loc de parcare.

Tiguan este un compromis, unul bun zic eu, pentru off-road exista masini speciale iar pentru lux nu cred ca are rost sa vb. de passat.

Fiecare masina are avantajele si dezavantajele ei si daca asta nu era suficient, fiecare proprietar are pretentiile lui, eu de ex vreau un portbagaj mai mare.

Trebuie sa-ti cumperi o masina exact pentru nevoile tale.

Am vazut un film pe youtube, cu unul care era suparat pe Tiguan-ul lui pt. ca a ramas blocat in zapada. Era destul de evident faptul ca zapada depasea garda la sol si era afanata nu moale, pe langa toate astea nu stiu ce cauciucuri avea si dc. a hotarul el sa are, la propriu, zapada cu sport&style. Probabil era printre primele iesiri de pe sosea.

Am ramas si eu blocat, am "parcat" pe un morman de zapada (dehh am jeep...klarr), toata ziua a batut soarele si evident zapada s-a muiat. Cand am vrut sa plec, masina, pe care a trebuit sa o conving putin sa escaladeze mormanul, era cam pe burta. 4x4 functiona excelent, doar ca rotile se invarteau in gol, a trebuit sa sap pe sub masina si sa-i pun fortat zapada sub roti, cum a prins putina aderenta a iesit.

Conteaza putin si talentul de sofer, dar masina nu te poate ajuta daca nu calculezi cu grija situatiile sau terenul.

Nu poti sa faci depasiri rapide, daca ai 4 pasageri si bagaje in masina, nu stii sa estimezi sau sa apreciezi distanta necesara pentru o depasire, esti pa. Nu o sa mai aiba cine sa dea vina pe masina, pe vremea de afara sau pe celalalt sofer, trebuie sa-ti cunosti masina, locurile in care poti sa o bagi si limitele ei. Exista si greseli, dar pana si faptele bune se platesc.

Eu nu o sa vand masina, am avut un gand, vroiam Q5, chiar nu cred ca pot sa-mi permit sa intretin un Q5, pana si Tiggy este cam scump la service.

Unii spun sa schimbi masina imediat dupa ce a iesit din garantie. 3 ani? La 3 ani, sa dau 15.000 euro ca sa iau o masina asemanatoare cu garantie? Pai mai bine merg 9 ani cu asta, o arunc si cumpar una noua, tot la banii aia ies.

Iar dupa 9 ani, tot cred ca scot banii pentru un avans, macat 4.000-6.000 tot o sa mai valoreze.

Hai ca am monologat destul, aveti grija pe unde va bagati masinile si ce alegeri faceti pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alegerea nu o regret, dimpotriva, dar cunoastem cu totii sentimentul de mila fata de masina in anumite situatii. Evident daca era o iarna gen 2011 nu aveam conversatia asta acum, dar stii cum se zice, nicio frunza nu cade acolo unde nu trebuie. Am avut si eu o perioada gandirea aia de genu "cum, sa-mi iau SUV pentru Bucuresti?", dar parca ma si vad in ceva de genu in viitor. Din fericire nu mi-am bagat masina pe unde nu trebuie, dar mai esti nevoit sa parchezi, ca deh, trebuie...si seara te miri ce usor ai gasit loc iar a doua zi dimineata nu stii cum sa suni mai repede la echipa de tractare (eu am patit-o dupa ce am pus-o fix pe gheata, am pus sare, am facut balans, nimic). La Audi nu m-as baga, parerea mea e ca e o marca supra-apreciata, vorba unuia de la Midocar, se simte altfel metalul si plasticul, dar in rest...platesti mult brandul (sunt superbe ce-i drept). Eu daca as avea banii de Q5 mi-as lua Infiniti FX sau Mercedes GLK (fiecare cu ale lui).

Multumesc Vlad pentru feedback si poate ca intr-adevar ar trebui sa vad cum e cu Tiguan-ul live si apoi sa decid ce este de facut. But I love my Passat :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O solutie de mijloc ar fi Passat-ul 4x4 , nu e mare diferenta de garda la sol si ai si ceva tractiune pe spate . Eu nu regret trecerea de la Bora la Tiguan chiar daca consumul e dublu (aici confortul e mai mare la Tig ) si chiar daca utilitatea o vezi doar in ierni ca asta sau vara la munte . Ma consider un sofer cat de cat umblat si la sosea dar si in off (nu cu masinile din semnatura) dar nu mai vreau sa traiesc inca o data aventura din spatele blocului cand tractorul de dezapezire a facut ca de obicei un morman pe langa masini si cu toata "dibacia " am ramas pe burta pana cand au aparut alti vecini care au trebuit sa ma ajute ca nu aveau pe unde sa treaca ...si fica-mea avea examen...Iarna asta m-am bagat in toate zapezile si am incercat sa o impotmolesc dar nu am reusit (sa o pun pe burta care e moartea tuturor masinilor indiferent de cate roti tractoare au ) si sunt foatre multumit de alegerea facuta . E altceva decat o berlina si foloseste la altceva . Nu poti sa le ai pe toate , depinde de prioritati ... Si apropo pentru cei care spun ca Tig-ul e un Golf inaltat , are platforma de la passat nu de la golf asa ca ...degustibus non discutandum...drumuri bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu gusturile... desi Tig-ul nu e Golf inaltat, e Golf Plus si in acealsi timp are platforma de Passat pentru ca si Passat B6/B7 are platforma de GolfV ;)

Treaba asta cu Tiguan construit pe platforma de Passat a fost lansata de marketingul din state! Acolo se simte acut nevoia de apartenenta la nivelul superior, drept dovada ca actualul lor Passat (modelul de volum al vanzarilor) este mai lung cu 10 cm decat cel european si pt ca americanii sa ne faca de tot in sac, modelul de baza la ei are motor de 2,5L si e mai ieftin dacat trendline-ul nostru cu motor 1,4L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand cumperi galonul cu 3-4$ si ai un salariu mediu de 2000$, parca nu ti se rupe inima sa dai 150$ pe 37/aprox 140litri.

Dar la noi, un salariu mediu este 2900 lei aproximativ 890$ si dai pe 140 litri 800 lei aproximativ 246$, te cam doare sufletul.

Vb. de diferenta 64% la pretul calrburantului si de 120% la venituri.

Americanul da 7.5% din salariu iar noi 28%.

Iar cand in Buc consum aprox 2 plinuri/lunar ca sa stau la semafor, parca te doare sufletul.

Asa-mi vine cateodata, sa dau casa si masina, doar sa stau mai in centru langa o gura de metrou.

Iar americanii sunt amarati saracutii si depresivi, daca facem schimb de vieti in 2luni o ia razna daca nu-si ia zilele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad subscriu ... :)

imi vine sa fug in state.. mai greu cu viza... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e greu cu viza. Cand am vazut 4$ galonul am inteles de ce ei isi iau in majoritatea cazurilor cutii automate :) Multe chestii sunt mai ieftine in state decat in europa.

Scuze de offtopic!

Modificat de optzeci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la noi, un salariu mediu este 2900 lei aproximativ 890$ si dai pe 140 litri 800 lei aproximativ 246$, te cam doare sufletul.

La "noi" in ce tara e salariul mediu 2900 lei ca in Romania abia ajunge anul asta la 2117 lei ? Asta asa, ca sa nu fie vorbe pe dinafara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si ai dreptate pe 2011 cel brut a fost de 2.022 lei.

Informatiile le-am luat de pe www nu lucrez la statistica si din lipsa de timp, nu am stat sa aprofundez sau sa verific, am incercat doar sa estimez diferenta (btw, cel de 2900 cred ca era cel din MD, mama ei de limba).

Stiu foarte bine ca viata bate filmul, statistic vorbind, asa cum apare la noi tot asa apare si la ei.

Maine poimaine apare un american care-mi zice ca visez si ca salariu mediu la ei este mult mai mic sau ca galonul de benzina este mai scump.

Singura suma corecta cred ca este cea la benzina din RO, aici nu pot sa ma pacalesc :) restul sunt estimari pe baza informatiilor gasite pe net.

Oricum ma bucura comentariul tau si pe de alta parte, ma ingrozeste faptul ca adevarul este si mai nasol.

Mai pe scurt, probabil diferenta este mult mai mare.

Ma bate sincer gandul, sa fug in Canada.

Modificat de Vlad F Buc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma bucurase comentariul tau totusi am tinut sa verific fiind parca un pic prea optimist. Din nefericire insa si suma asta de 2117 este tot valoarea brut, diferenta fiind mult mai mare. :)

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Promit ca refac procentele daca-mi furnizeaza cineva cifrele oficiale.

Pret mediu carburant 2011 - RO si SUA;

Salariu mediu 2011 (preferabil net ca sa reflecte realitatea) RO si SUA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca isi are rost discutia asta aici.

Offtopic: In iunie 2011 pretul in Los Angeles era intre 4.10 si 4.20$ pe galon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!